جاذبه باث | شهری مدرن با آثار باستانی در انگلستان

3 سال پیش 0 دیدگاه

در مورد جاذبه باث چه می­دانید؟ شاید قبلاً نام این شهر باستانی را شنیده باشید. شهر باستانی باث دارای جاذبه‌­ها و مکان‌­های دیدنی بسیاری است. از جملۀ آن‌­ها می‌توان موزۀ مجموعۀ باث، حلقۀ سلطنتی، خیابان گریت پولتنی، حمام‌­های رومی که از قدیمی­‌ترین حمام­‌های جهان هستند، پل پولتنی، مرکز جین‌آستین، سالی لون و موارد دیگر را نام برد که در ادامۀ این مقاله، همۀ آن‌­ها را به شما معرفی خواهیم کرد. باث در سراسر جهان به­‌خاطرهمین جاذبه‌ها معروف است. اکثر آثار این شهر مدرن، در سازمان یونسکو ثبت شده‌اند. در این مقاله قصد داریم به شهر باستانی باث که به شهر مدرن معروف است، سفر کنیم و با مکان‌های دیدنی آن که نزد جهانیان محبوبیت بالایی دارند، آشنا شویم. مطمئناً سفر به انگلستان و بازدید از شهر باث برای شما بسیار دل‌پذیر و لذت‌­بخشی خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

 

جاذبه باث در کجا قرار دارد؟

در نقشۀ شهرهای انگلستان، جاذبۀ باث در ناحیۀ جنوب‌غربی این کشور واقع شده است. این شهر دیدنی در مرکز باث و سامرست شمالی قرار دارد. شهر باث که جمعیت حدود 80 هزار نفری را در خود جای داده است، دارای هوای گرم و معتدل است. این شهر که از دوران باستان به‌جای مانده است، در جوار رود آون قرار گرفته است. آون یک رود آبگرم است که چشمه­‌های جوشانی دارد. شهر باث انگلستان در سراسر این جزیرۀ پر­جاذبه، تنها شهری است که چشمه‌­های آبگرم دارد. چشمه­‌های آبگرم شهر باث یکی از جا­های دیدنی این شهر پر از عجایب و زیبایی­‌هاست. شهر باث انگلستان در حقیقت یک اثر تاریخی به­‌جا­مانده از تمدن هزاران سالۀ رومیان است و عجایب بسیاری دارد.

 

جاهای دیدنی باث

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های آکسفورد انگلیس | معرفی شهر آکسفورد (مهد دانشگاه‌های معتبر)

آب‌­و­هوای جاذبه باث

جاذبه باث دارای آب­‌و­هوایی معتدل و گرم است. این شهر در طول سال بارندگی نسبتاً زیادی دارد؛ به­‌طوری که حتی در گرم‌­ترین و خشک‌­ترین نواحی آن بارندگی مشاهده می­‌شود. میانگین بارندگی سالانۀ شهر باث انگلستان ۷۶۱ میلی‌­متر است. میانگین دما نیز 9/7 درجۀ سانتی‌گراد است. در این شهر، سردترین ماه سال با میانگین ⅜ درجۀ سانتی‌گراد متعلق به ماه ژانویه است.

 

 جاذبه‌های باث

تاریخچۀ جاذبه باث

جاذبۀ باث از زمان تمدن رومی به‌­عنوان مرکز چشمه‌های آبگرم شناخته می‌شد. شهر باث انگلستان که بیشتر متعلق به ثروتمندان این منطقه بوده است، دارای یک مجموعۀ بزرگ معماری جورجیایی است. در بخش‌­های قبلی به­‌طور مختصر گفتیم که شهر باث انگلستان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شهر باث در همه جای اروپا به­‌خاطر یکی از جاذبه­‌ها و آثار باستانی خود شهرت بسیاری دارد. این اثر باستانی حمام‌های رومی است که همان‌­طور که از نامش پیداست، یک بنای تاریخی کهن به­‌جا­مانده از سلسلۀ متمدن رومیان است. این شهر که قدمتی هزاران ساله دارد، جزو قدیمی‌­ترین شهر­ها در قارۀ اروپا محسوب می‌شود. درواقع، دلیل به ثبت­‌رسیدن جاذبه باث در سازمان میراث جهانی یونسکو، همین قدمت آن است. در افسانه­‌ها تأسیس شهر باث انگلستان را به شاه دهم امپراتوری بریتانیا، یعنی شاه بالدود که پناهندۀ شهر تروا بود، نسبت می­‌دهند.

جاذبه باث انگلستان

در تمام دوران قرون وسطا، جاذبۀ باث به‌­عنوان یک شهر مذهبی و همچنین مرکز تجاری و بازرگانی، مخصوصاً تجارت پشم محسوب می‌شد. در قرن هجدهم میلادی فردی به نام رالف آلن از که علاقمندان به چشمه‌­های آبگرم بود، به همراه دوستانش اقدام به احیای شهر باث کردند. آن‌­ها با بازسازی حمام­‌های چند هزار سالۀ رومی، علاوه‌بر احیای شهر دیدنی باث، روح تازه­ای به آن دادند و آن را به شهری شیک و مدرن در دنیا تبدیل کردند. پس از آن بود که اکثر اشراف­‌زادگان انگلیسی برای تفریح و گذران اوقات فراغت به این شهر سفر کردند. با مدیریت و استفادۀ به‌جا و حساب­‌شده از پول‌های حاصل از گردشگری و سفرهای اشراف‌­زادگان انگلیسی به شهر باث، این شهر اکنون یکی از شهرهای مدرن جهان است. ساختمان­‌های زیبا و بی‌­نظیری که توسط اشراف­‌زادگان در این شهر به‌وجود آمدند و همچنین میدان‌ها و فلکه‌هایی که در سراسر شهر باث یافت می‌شوند، از دوران قرون وسطا بر جای مانده‌­اند. در بخش‌­های بعدی به­‌صورت مفصل به تمامی این آثار و جاهای دیدنی گردشگری و مهم شهر باث انگلستان می­‌پردازیم.

باث شهری باستانی اما مدرن

جاذبۀ باث علاوه‌بر چند مورد گفته‌­شده، جاهای دیدنی بی­‌نظیر دیگری نیز دارد که با­ارزش‌­ترین آثار باستانی و همچنین مکان­‌های گردشگری دنیا محسوب می‌­شوند. البته باید این را بدانید که جاذبه‌­های شهر باث فقط وجهۀ تاریخی ندارند؛ بلکه در این شهر کوچک مکان‌­های تجملاتی نیز یافت می­‌شود. برخی از این مکان­‌ها رایگان هستند، اما در کل باید بدانید که سفر به شهر باث گران­‌قیمت خواهد بود. باث مکان مناسبی برای برگزار­کردن جشن­‌ها و مراسم مختلف است. دلیل آن هم زیبایی بی‌نظیر و کوچکی آن، امکانات زیاد قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی عالی و همچنین آب‌­و­هوای معتدل و دل‌پذیر آن است. در شهر باث انگلستان جشنواره‌­ها و فستیوال­‌های زیادی برگزار می­‌شود. از جملۀ آن‌­ها می‌­توان به جشنوارۀ موتزارت، جشنوارۀ فیلم باث، فستیوال گیتار باث، جشنوارۀ جین­‌آستین، جشنوارۀ بین‌­المللی موسیقی باث و همچنین جشنوارۀ ادبیات باث اشاره نمود.

 

جاذبه باث در انگلستان

جاذبه‌های شهر باث

همان­‌طور که اشاره کردیم، جاذبۀ باث که به یک جاذبۀ باستانی معروف است، نسبت به وسعت نه­‌چندان زیادش، مکان­‌های تاریخی گردشگری و تجملاتی بسیار زیادی دارد که در ادامه به معرفی آن­‌ها می‌­پردازیم.

  • موزۀ نجوم هرشل

موزۀ نجوم هرشل، ساختمانی به سبک ساختمان‌­های جورجیایی برجای مانده از قرون وسطاست و از برترین موزه‌های کشور انگلستان به‌شمار می‌رود. این موزه به­‌طور کامل بازسازی و احیا شده است. درواقع، ابزار و وسایل متعلق به ویلیام پرش، موزیسین و ستاره­‌شناس معروف را در ساختمان این موزه نگهداری می­‌کنند. به‌همین‌دلیل، این موزه را به نام او نام­‌گذاری کردند. در این مکان، آلات و نت‌های موسیقایی و همچنین کتب مربوط به کشف سیارۀ اورانوس توسط این منجم بزرگ در سال 1781 میلادی یافت می‌­شود.

جاذبه‌های گردشگری باث

  • خانۀ سالی لون

خانۀ سالی لون که قدمت آن حدوداً ۵۴۰ سال است، از کهن­‌ترین ساختمان‌­ها در شهر باث انگلیس است. امروزه از این ساختمان بر­جای­‌مانده از قرون وسطا، به‌­عنوان یک چای­خانه و همچنین یک موزه استفاده می‌شود. در چای­خانۀ سالی لون، نوعی شیرینی سنتی یافت می‌شود که سالی لون نامیده می­‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی 12 جاذبه منچستر برای گردشگران | شهر جذاب و دیدنی انگلستان

  • مرکز جین‌‎­آستین

یکی‌دیگر از ساخته‌­های دیدنی جاذبۀ باث، مرکز جین‌­آستین است. در این مرکز، آثار، اطلاعات نمایشگاه‌ها و مطالب مربوط به جین‌­آستین قرار داده می­‌شود. جین‌آستین نویسندۀ اهل انگلستان است که در سراسر جهان شهرت بسیاری دارد. در این مرکز، مجسمه‌­هایی از جنس مو‏م که متعلق به این نویسندۀ پرآوازه است، وجود دارد. این مجسمه با لباس‌­های مربوط به همان دوران ساخته شده است که گردشگران علاقۀ زیادی به عکس‌­گرفتن با آن نشان می‌­دهند. مرکز جین‌­آستین نیز مانند خانۀ سالی لون، دارای یک چای­خانۀ مخصوص استراحت است.

موزه معروف شهر باث

  • پل پولتنی

در شهر باث انگلستان پلی وجود دارد که ساختمان­‌های قدیمی ساخته‌­شدۀ روی آن همچنان پا­برجا و سالم هستند. قدمت این پل تاریخی شگفت‌­انگیز به ۲۵۰ سال پیش بر می‌گردد. این پل برای اتصال مرکز باث به بخش­‌هایی که در آن طرف رودخانۀ آون واقع شده‌اند، بنا شده است. پل پولتنی به­‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین پل‌های جهان معروف شده است. در تقاطع این پل که به­‌صورت طاق­‌دار ساخته شده­ است، فروشگاه­‌های کوچکی وجود دارد. پل پولتنی به خیابان گریت پولتنی ختم می‌­شود. در این خیابان، خانه­‌های برجای‌­مانده از قرون وسطا که به خانه‌های جزیره‌ای معروف هستند، مشاهده می‌شود.

دیدنی‌های شهر باث انگلستان

  • خیابان میلسام

در جاذبۀ باث خیابانی وجود دارد که در واقع، مرکز خرید سوغاتی‌­های این شهر، از جمله صنایع دست‌­ساز، لباس و هدایای نفیس است.

خیابان ملیسام از مدرن‌ترین و مهم‌­ترین خیابان­‌های شهر باث انگلستان محسوب می­‌شود.

  • حمام­‌های رومی

یکی از شگفت­‌انگیزترین جاذبه­‌های گردشگری باث، حمام‌­های رومی هستند که در مجاورت چشمه‌­های آبگرم رودخانۀ آون ساخته شده‌اند.

دلیل آن هم وجود افسانه­‌هایی بود که در مورد فواید درمانی چشمه‌­های آبگرم رود آون می­‌گفتند. این حمام‌­ها توسط رومیان بنا شدند که به همین نام نیز معروف هستند. آب مورد­نیاز این حمام از چشمه‌های آب معدنی تأمین می‌شد. این حمام­‌ها از شاهکارهای معماری رومی به‌شمار می‌روند که بعد از هزاران سال، همچنان سالم و پابرجا هستند.

حمام‌های رومی معروف شهر باث در انگلستان

در اطراف حمام‌­های رومی حفاری‌هایی انجام شده که آثار کشف­‌شده را در موزه قرار داده‌اند.

  • حلقۀ سلطنتی

حلقۀ سلطنتی یکی‌دیگر از جاذبه­‌های باث است. این حلقه درواقع، یک بنای دایره‌­ای­‌شکل در سه طبقه است. ساختار کلاسیک و ستون­‌های منحصر­به‌­فرد و فوق‌العاده‌اش جلوۀ دیدنی به آن داده است. اکثر ساختمان‌های حلقۀ سلطنتی که به هلال سلطنتی نیز مشهور است، تحت مالکیت مردم عادی قرار دارد. هلال سلطنتی نکات جالبی را در مورد شیوۀ زندگی اشراف‌­زادگان دوران جورجیایی نشان می‌­دهد.

بازدید از جاهای دیدنی باث

  • موزۀ مجموعۀ باث

جاذبۀ باث انگلستان یک موزۀ قدیمی دارد که به مرکز مجموعۀ باث مشهور است که با داشتن ساختار فوق‌­العاده و خاص، روی ساختمان­‌های دیگر باث تأثیر گذاشته است. این موزه در میدان ملکه قرار گرفته است که نماهای متقارن آن متعلق به حدود ۳۰۰ سال پیش، یعنی قرن هجدهم میلادی است. موزۀ مجموعۀ باث، دیدنی‌ترین جاذبۀ گردشگری رایگان این شهر کوچک باستانی به‌حساب می‌آید.

معروف‌ترین جاذبه‌های باث

 

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بزرگ‌ترین ساعت جهان، بیگ بن لندن

چرا باید از جاذبه باث بازدید کنیم؟

در این مقاله توضیحاتی در مورد جاذبۀ باث، آب­‌و­هوای آن، تاریخچۀ آن و همچنین جاذبه‌­های گردشگری باث هم‌چون، حمام­‌های رومی، حلقه یا هلال سلطنتی، خانۀ سالی لون، مرکز مجموعۀ باث، پل پولتنی و ... به شما ارائه دادیم. با توجه به آب‌­و­هوا و امکانات و زیبایی­‌های جاذبۀ باث، شما از سفر به این شهر پشیمان نخواهید شد. البته باید بدانید که این یک سفر پر­هزینه خواهد بود؛ اما اگر ویژگی­‌ها و مکان­‌های باث را در نظر بگیریم، یک تجربۀ به­‌یاد­ماندنی و د‌ل‌پذیر خواهید داشت و از گشت‌­و­گذار در این شهر کوچک لذت خواهید برد.

جاذبه باث انگلستان سوغاتی‌­های زیادی نیز دارد؛ مثل صنایع‌دستی، هدایا و لباس‌­های شیک و زیبا که ارزش خریدن دارد. به شما توصیه می­کنیم که در صورت سفر به شهر باستانی کوچک و مدرن باث، حتماً از حمام‌­های چندین هزار سالۀ رومی که توسط رومیان ساخته شده است، دیدن کنید.

معماری کم‌­نظیر این بناها هم‌چون سایر آثار بر­جای‌­مانده از دورۀ رومیان در سراسر دنیا زبان‌زد است.

سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات