آشنایی با شهر طلایی سالامانکا اسپانیا | شهری تاریخی و دیدنی

3 سال پیش 0 دیدگاه

اگر می‌خواهید یکی از زیباترین شهرهای میراث جهانی اسپانیا را بشناسید، باید سفری به شهر سالامانکای کشور اسپانیا ترتیب دهید. با سفر به اسپانیا و شهر سامالانکا در تور اسپانیا، شما عاشق قدم‌­زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌­شدۀ محلۀ تاریخی و بازدید از دانشگاه و دو کلیسای جامع شهر با سنگ طلایی خاص آن می‌شوید. علاوه‌براین، خواهید دید که بسیاری از ساختمان‌های سالامانکای اسپانیا، اسرار نهان زیادی دارند. وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود، بی‌اختیار شهر سالامانکای اسپانیا در ذهن تداعی می‌شود. قدم­زدن در خیابان‌های مرکز تاریخی آن که توسط یونسکو به­‌عنوان میراث جهانی اعلام شده‌است، به معنای قدم‌­زدن در قرن‌ها تاریخ، هنر و دانش و تجربۀ شگفت‌انگیز است؛ دانشگاه معروف آن که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست و امروزه همچنان هزاران دانشجو را به خود جذب می‌کند.

هنگام غروب، نور غروب خورشید به بناهای تاریخی شهر سالامانکای اسپانیا رنگ طلایی خاصی می‌بخشد و در هنگام شب، این شهر زندگی شبانه خودش را نشان می‌دهد و فضایی شاداب و جوان را به ارمغان می‌­آورد. سالامانکای اسپانیا تنها دو ساعت با ماشین از مادرید فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد که یک دنیا دورتر است. معماری زیبا و تاریخ جذاب این شهر به بازدیدکنندگان چیزهای زیادی برای کشف ارائه می‌دهد.

دلیل شهرت سالامانکای اسپانیا

سالامانکا یک شهر دانشگاهی با جامعه جوانان پر­جنب‌­و­جوش متشکل از ملیت­‌های مختلف است. میدان‌های روباز متعدد آن، رستوران‌ها، بارها، بوتیک‌ها و کافه‌ها و همچنین کلیسای جامع ماسه‌سنگ، بناهای تاریخی و موزه‌هایی با قدمت قرن سیزدهم را در خود جای داده است. بهترین مکان برای شروع سفر در سالامانکای اسپانیا، میدان معروف پلازا مایور است که یکی از زیباترین میدان‌های کل اروپاست. در این میدان سالامانکای اسپانیا، مطمئناً تعدادی از مردم را در حال لذت‌­بردن از نوشیدنی یا میان‌­وعده در کافه‌ها و رستوران‌های بیرونی خواهید دید. همچنین، می‌توانید مدال‌های کنده‌کاری­‌شده با چهره افراد مشهوری مانند سروانتس، نویسنده دن‌کیشوت را ببینید. پس از گرفتن چند عکس، برای یک فنجان قهوه در هر یک از کافه‌های میدان توقف کنید؛ برای مثال، کافه نوولتی صد ساله، با مجسمه نویسنده Torrente Ballester در داخل آن، گزینه خوبی است.

سالامانکا در اسپانیا

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری

جاهای دیدنی شهر سالامانکا

شهر سالامانکای اسپانیا، محل بسیاری از ساختمان‌های نفیس است.در ادامه این مکان‌های دیدنی را بیشتر خواهیم شناخت:

1. موزه عروسک‌ها

سالامانکای اسپانیا، دارای مجموعۀ فوق‌العاده‌ای از موزه‌­هاست. یکی از بهترین مجموعه‌ها در عمارت مدرنیستی زیبای کازا لیس قرار دارد. در اینجا مجموعه وسیعی از عروسک‌های چینی را می‌توانید ببینید که یکی از بهترین مجموعه‌های عروسک در جهان محسوب می‌شود. این موزه به افتخار مالک اصلی آن، میگوئل‌دی‌لیس، نام‌گذاری شده است و تمام ویژگی­‌های دوران مدرنیسم را دارد.

2. کلیسای جامع سالامانکای اسپانیا

سالامانکا دو کلیسای جامع دارد که با هم ترکیب شده‌اند. کلیسای جامع جدید از سال 1509 به­‌صورت مرحله‌ای ساخته شد و معماری اواخر گوتیک را با سبک رنسانس ترکیب می‌کند. نمای پرآذین آن شامل دو کنده­‌کاری اسرارآمیز آینده‌نگر است.

کلیسای شهر سالامانکا در اسپانیا

3. دانشگاه سالامانکای اسپانیا

دانشگاه سالامانکا که در سال 1218 تأسیس شد، قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه اسپانیا و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است. این دانشگاه به­‌عنوان یکی از زیباترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. به نظر می‌­رسد مکانی واقعاً سرگرم‌­کننده برای تحصیل است.

دانشگاه شهر سالامانکا اسپانیا

دانشگاه سالامانکای اسپانیا، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های اروپاست. از قرن سیزدهم این شهر میزبان بسیاری از غول‌های تاریخی و ادبی مانند میگل د سروانتس، کریستف کلمب، ایگناتیوس لویولا و هرنان کورتس بوده‌است. شاید این میراث عظیم، 160000 جلد چرمی است که کتابخانۀ دانشگاه را پر می‌کند یا ساختمان‌های دانشگاهی به رنگ عسلی کلاسیک که فضایی شبیه به هاگوارتز ایجاد می‌کند. احساس خواهید کرد که به دنیایی منتقل می‌شوید که جایی بین ماجراجویی‌های علمی هری پاتر و دنیای تاریک­‌تر رمان دن براون است. نام خیابان‌ها با فونت رومی عنکبوتی و با رنگ قرمز خونی نقاشی شده‌اند. این خط‌ها پیام‌های رمزگذاری­‌شده و هزاران مطالعه و تحقیق را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کشور اسپانیا و سفر به آن

4. نگاه به ستارگان در سیلود سالامانکا

سیلو‌د سالامانکا یک نقاشی دیواری سقفی زیبا در داخل کتابخانۀ دانشگاه سالامانکا است. این اثر توسط فرناندو گالیگو بین سال‌های 1483 و 1486 نقاشی شده است که نشانه‌های اخترشناسی، صورت‌های فلکی و سیارات را به تصویر می‌کشد. همان­طور که به تابلوی نقاشی با تزئینات پیچیده خیره می­‌شوید، به‌نظر می‌­رسد که 12 علامت زودیاک آن به لطف نور در حال تغییری که از پنجره‌­های بزرگ کتابخانه ساطع می‌شود، تغییر رنگ می‌دهند. توجه داشته باشید که عکاسی در اینجا ممنوع است و به احترام مراجعین کتابخانه، از ایجاد صداهای بلند خودداری کنید.

5. خانه صدف‌ها

کاخ دورۀ رنسانس که در قرن پانزدهم ساخته شد، محل اقامت تالاورا مالدونادوی شوالیه بود. بارزترین ویژگی کاخ، نمای تزئین‌­شده با کنده‌­کاری صدف­‌ماهی است که نماد زائران قرون وسطایی است که از راه سنت جیمز به سانتیاگو د کامپوستلا می‌روند. بیش از سیصد پوستۀ حجاری­‌شده از ماسه‌­سنگ دیواره‌ای بیرونی ساختمان را تزئین می‌کند. بسته به زمان روز، نور خورشید تأثیر جالبی در الگوی نما ایجاد می‌کند. این جاذبه یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین جاهای دیدنی در تور اروپاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 

شهر سالامانکا در اسپانیا

این ساختمان همچنین دارای عناصر معماری Mudejar است که نمونه‌ای از هنر ایزابل است. به پوشش گوتیک روی در ورودی و توری‌های پیچیدۀ آهنی روی پنجره‌ها توجه کنید. امروزه این عمارت دارای کتابخانۀ عمومی سالامانکا و یک دفتر اطلاعات است. گردشگران ممکن است از حیاط داخلی ساختمان که یک فضای دو طبقۀ دوست­‌داشتنی است، دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ سوغاتی معروف از اسپانیا که حتماً باید بخرید | بهترین سوغات اسپانیا

6. پارک د لا آلامدیلا

پارک دلا آلامدیلا، پارکی مناسب برای خانواده‌ها در خارج از شهر قدیمی سالامانکای اسپانیا است. میدان مرکزی آن که در سال 1882 ساخته شده است، به‌­ویژه در میان کودکان محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا دارای یک فوارۀ بزرگ با آب‌نماهای رقصنده و چراغ‌های رنگارنگ است. همچنین، می‌توانید قوها و اردک‌هایی را که در دریاچۀ مصنوعی پارک شنا می‌کنند، ببینید. گیاهان، درختان و حتی اینستالیشن‌های هنری مختلف در سراسر پارک یافت می‌شوند که آن را به مکانی محبوب برای پیک‌نیک در ماه‌های گرم تبدیل می‌کند.

اسپانیا سالامانکا

معرفی غذاهای سالامانکا

اگر در مورد غذاهای اسپانیایی فراتر از غذاهای دریایی و پائلای سواحل بسیار مشهور کنجکاو هستید، سالامانکای اسپانیا مکانی عالی برای خوردن است. غذا و نوشیدنی معمولی مراتع سرسبز اسپانیا و ارتفاعات کوهستانی است. هوای خشک و خنک سالامانکا با پنیرهای فوق­‌العاده و گوشت‌های پخته‌­شده خوشمزه فراهم است. در سالامانکای اسپانیا، شکار در پاییز رایج است؛ بنابراین، قرقاول، خرگوش و گراز وحشی در کنار غذاهای مورد علاقه در تمام طول سال مانند کوچینیلو آل فوئگو (خوک شیرخوار)، گوشت گوساله و بز بریان­‌شده در دسترس هستند.

بازار مرکزی یکی‌دیگر از گزینه‌های خوب برای غذاست. این بازار در نزدیکی پلازا مایور در داخل یک ساختمان تاریخی قرن 19 واقع شده‌است. شما می‌توانید غذاهای دریایی تازه، محصولات و گوشت‌ها را انتخاب کنید یا انواع گوشت­‌های پخته­‌شده، پنیر تازه و زیتون را امتحان کنید؛ اگر علاقه­‌ای به صرف غذا در رستورانی در پلازا مایور ندارید، این موارد جایگزین خوبی است.

بهترین غذاهای سالامانکا کشور اسپانیا

انواع ماهی در سالامانکای اسپانیا

آب‌های این کشور حاوی انواع ماهی و صدف هستند؛ به­‌خصوص در جنوب شرقی که آب‌های اقیانوس اطلس و مدیترانه در هم می‌آمیزند (دریای آلبوران). گونه‌های آن شامل کفال قرمز، ماهی خال‌مخالی، ماهی تن، اختاپوس، اره­ماهی، شمشیر­ماهی (Sardinia pilchardus) و آنچوی (Engraulis encrasicholus) است. از گونه‌های‌ کفزی ماهی (پایین­نشین) می‌توان به هاک و خس‌­خس اشاره کرد. دلفین راه‌­راه و نهنگ باله­‌بلند در آب‌­های جنوب شرقی اسپانیا زندگی می‌­کنند و دلفین پوزه‌­بطری در دلتای ابرو یافت می‌شود. صید بی­رویه باعث تغییر تعادل گونه‌ها شده است.

معروف‌ترین ماهی‌های شهر سالامانکا کشور اسپانیا

اقلیت­‌های قومی سالامانکا

اسپانیا مورد تهاجم و سکونت مردمان مختلف بوده‌است. در این شبه­‌جزیره ابتدا گروه‌هایی از شمال آفریقا و غرب اروپا، از جمله ایبری‌ها، سلت‌ها و باسک‌ها سکنی گزیدند. در طول دوران باستان، این مکان برای تمدن‌های مدیترانۀ شرقی یک نقطۀ جذاب بوده است. از سال 1100 قبل از میلاد، فنیقی‌ها، یونانی‌ها و کارتاژنی‌ها شروع به ایجاد شهرک‌ها و پایگاه‌های تجاری، به‌­ویژه در سواحل شرقی و جنوبی کردند.

زبان مردم سالامانکا

زبان رسمی سالامانکای اسپانیا، کاستیلیایی است. این زبان رایج­‌ترین زبان کشور اسپانیا است و در خارج از اسپانیا به­‌طور کلی به‌­عنوان اسپانیایی شناخته می‌شود. قانون اساسی اسپانیا به جوامع خودمختار آن اجازه می‌دهد تا زبان‌ها و گویش‌های منطقه‌ای غالب خود را در کنار زبان کاستیلی به رسمیت بشناسند.

زبان مردم سالامانکا در اسپانیا

دین مردم سالامانکای اسپانیا

کاتولیک رومی در سال 589 دین رسمی اسپانیا شد و از آن زمان تاکنون با این کشور یکی شده‌است. ظهور لیبرالیسم سیاسی در آغاز قرن نوزدهم منجر به یک سری درگیری بین کلیسا و دولت شد؛ به‌­ویژه بر سر مالکیت زمین و کنترل آموزش. با این حال، کاتولیک تا زمان جمهوری دوم (1931-1936) مذهب رسمی ایالت باقی ماند. پس از جنگ داخلی اسپانیا ، ژنرال فرانسیسکو فرانکوآن را به­‌عنوان دین دولتی بازگرداند و تا زمان اعلام قانون اساسی 1978 این وضعیت را حفظ کرد. از آن زمان، اسپانیا هیچ دین رسمی نداشته‌است، اما کلیسای کاتولیک روم همچنان از دولت حمایت مالی می‌کند. قانونی‌شدن طلاق و سقط جنین همراه با اصلاحات آموزشی در دهۀ 1980 کلیسا را ​​بار دیگر اما با شدت کمتری نسبت به گذشته در تضاد با دولت قرار دارد.

تاریخ رومی سالامانکای اسپانیا

سالامانکا که توسط یک قبیلۀ سلتیک تأسیس شد، توسط هانیبال فتح شد و بعداً توسط رومیان کنترل شد، به شهر مهمی تبدیل شد. در مسیر ویا د لا پلاتا (مسیر نقرۀ رومی) قرار داشت که از مریدا به آستورگا می­رفت. دیوارهای رومی و برجک‌های دفاعی هنوز پابرجا هستند. Puente Romano de Salamanca، یک پل زیبا به سبک رومی، ساخته­‌شده با 15 طاق گرانیتی، روی رودخانۀ Tormes قرار دارد. این بنا که در ابتدا در سال 89 ساخته شد، پس از آسیب‌­دیدن در اثر سیل در قرن هفدهم بازسازی شد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات