همه چیز در مورد کشور اسپانیا و سفر به آن

3 سال پیش 0 دیدگاه

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن طبیعت بکر و زیبا، بناهای تاریخی و چشم نواز، جاذبه‌های متنوع و سبک زندگی مردم آن با تور اسپانیا به این کشور سفر می‌کنند. اما فراموش نکنید که قبل از سفر به هر کشوری باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید و ما در این مطلب سعی کرده‌ایم پیرامون کشور اسپانیا و سفر به آن، نکات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های اسپانیا

تاریخچه کشور اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مستقل جهان است که در شبه جزیره ایبری در قسمت جنوب غربی اروپا قرار گرفته و با کشورهایی مانند پرتغال، آندورا و فرانسه همسایه است و حدود ۵۰۵۹۵۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. در میان تمامی کشورهای اروپایی، اسپانیا دارای طولانی‌ترین مرز مشترک است و به جز خاک اصلی خود، در اطراف آن شهرها و جزایر بسیار زیبایی وجود دارند که جزء قلمرو اسپانیا به شمار می‌روند. از جمله این شهرها و جزیره‌ها می‌توان به جزایر قناری از زیباترین جزایر اسپانیا، شهر ملیلیه و برخی از جزایر غیر مسکونی مانند آلبوران، آلوزماس، شافاریناس و ولز دلاگومرا اشاره نمود.

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که اولین انسان‌ها در حدود ۳۵ هزار سال پیش به اسپانیا قدم گذاشتند. اسپانیا در دوره اشغال روم به نام هیسپانیا شناخته می‌شد، اما پس از آن که توسط مسلمان‌های مور فتح شد به اسم الندالوز نامیده شد و بعد از آن که مسلمان‌ها در سال ۱۴۹۲ از این کشور خارج شدند، نام اسپانیا برای آن انتخاب شد و تا به امروز نیز به همین نام خوانده می‌شود. از همان سال به بعد این کشور با پیشرفت‌های فراوانی در زمینه اقتصادی، سیاسی و… مواجه شد و این روزها به یکی از ابر قدرت‌های اروپا تبدیل شده است. اسپانیا یک کشور دموکراتیک و پایبند به اصول پارلمان اروپاست و زیر نظر قانون اساسی پادشاهی اداره می‌شود. در حال حاضر نیز این کشور زیبا و بی‌نظیر از نظر اقتصادی سیزدهمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود.

بازدید از اسپانیا


مکان‌های دیدنی اسپانیا

اگر بخواهیم به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در قاره اروپا اشاره کنیم، مسلماً از کشور اسپانیا نام خواهیم برد. در این کشور مکان‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که همواره توجه بسیاری از توریست‌ها از دیگر نقاط جهان را به خود اختصاص داده‌اند. در میراث جهانی یونسکو پس از ایتالیا و چین نام اسپانیا در سومین رتبه به لحاظ تعداد مکان‌های تاریخی ثبت شده در این سازمان قرار دارد.

لازم به ذکر است که اسپانیا مردمی بسیار خونگرم دارد که یک سبک زندگی آرام و راحت برای خود انتخاب کرده‌اند و در عین حال زندگی پر جنب و جوش و زیبایی دارند. در این کشور به مناسب‌های مختلف، جشن و کارناول برگزار می‌شود و به همین سبب هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای تماشای فرهنگ عامیانه و جشن‌ها و مناسبت‌های این کشور به اسپانیا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ سوغاتی معروف از اسپانیا که حتماً باید بخرید | بهترین سوغات اسپانیا 

از جمله مکان‌های دیدنی و بسیار زیبای کشور اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاخ الحمراء: کاخ الحمرا سال هاست به عنوان یک جاذبه توریستی مطرح شده است و افراد بی‌شماری را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. این کاخ دارای برج ها، طاق ها، حیاط و معماری بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی است که بدون شک می‌توان آن را برجسته‌ترین اثر معماری دوره رنسانس اسپانیا به شمار آورد.

بنای ساگرادا فامیلیا: این بنا که دارای جذابیت و زیبایی بسیار زیادی است از سال ۱۸۸۳ تا کنون در حال ساخت بوده و هنوز پروژه بنای آن به پایان نرسیده است. پیش‌بینی‌ها نشان دهنده آن است که ساخت ساگرادا فامیلیا در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد؛ اما با این وجود این بنا در حال حاضر هم به عنوان یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران سراسر جهان به شمار می‌رود.

سفر به اسپانیا

موزه گوگنهایم: این موزه در سال ۱۹۹۷ شروع به کار نمود و از همان زمان به علت سبک زیبای معماری آن که به حالت مدرن طراحی شده بود مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفت. اگر به ساختار این موزه دقت کنید مشاهده خواهید نمود که به شکل یک قایق بزرگ و زیباست که تمامی قسمت‌های آن از تیتانیوم و شیشه درست شده است.

کاخ سلطنتی مادرید: این کاخ زیبا یکی از بزرگ‌ترین بناهای سلطنتی در غرب اروپا به شمار می‌رود و دارای معماری بسیار زیبا و منحصر‌به‌فردی است. معمولاً خانواده سلطنتی اسپانیا برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های خود از این کاخ استفاده می‌کنند، اما خوشبختانه در سایر مواقع درب آن به روی مردم عادی و گردشگران نیز باز است و تمامی افراد علاقه‌مند می‌توانند از آن بازدید نمایند.

فرهنگ کشور اسپانیا

فرهنگ مردم اسپانیا نیز یکی از مهم‌ترین پارامترهای مورد علاقه گردشگران به شمار می‌رود؛ زیرا این مردم بسیاری از اوقات روز خود را به قدردانی و سپاسگزاری از جهان و تمام زیبای‌های آن صرف می کنند و در طول شب و تا دیر وقت در خیابان‌های زنده و سرشار از زندگی شهرهای اسپانیا قدم زده و لحظات بسیار خوبی را با همدیگر سپری می‌کنند. اگر شما در طول روز در یکی از خیابان‌ها و کوچه‌های کشور اسپانیا قدم بزنید مشاهده خواهید کرد که افراد مسن در پیاده رو نشسته و با همدیگر به بازی چکرز مشغول هستند و جوان‌تر‌ها با شوق و ذوق فراوان به کار و فعالیت مشغول‌اند و برخی از همسایه‌ها با همدیگر در حال پیاده‌روی هستند.

تاریخچه اسپانیا

همچنین این کشور دارای غذاهای بسیار خوش‌مزه و متنوعی است و شما در سبک آشپزی غذای اسپانیا همواره مواد غذایی مانند روغن زیتون، سیر، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی و انواع ماهی و غذاهای خوشمزه دریایی را مشاهده می‌کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که در فرهنگ کشور اسپانیا هنر، معماری، ادبیات، تاریخ و آشپزی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند و اگر شما حتی برای چند روز در این کشور زیبا اقامت کنید، زیبایی‌های بسیار زیادی را در این زمینه مشاهده خواهید کرد که هرگز از حافظه شما پاک نخواهد شد.

درباره اسپانیا

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر به نکات مهمی پیرامون اسپانیا اشاره کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، ما به شما اسپانیای زیبا و چشم نواز را پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات