۵ سوغاتی معروف از اسپانیا که حتماً باید بخرید | بهترین سوغات اسپانیا

3 سال پیش 0 دیدگاه

اسپانیا یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین کشورهای اروپایی است که در نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته بوده و از نظر جاذبه‌های طبیعی، هنر و معماری در جایگاه بسیار خوبی در میان سایر کشورهای اروپایی دارد. به همین سبب سالیانه میلیون‌ها گردشگر و توریست از این کشور دیدن نموده و لحظات بسیار زیبا و خاطره‌انگیزی برای خود رقم می‌زنند. لازم به ذکر است کشور اسپانیا علاوه بر فرهنگ، تاریخ و طبیعت زیبا، سوغاتی‌های ارزشمندی نیز دارد که در این قسمت به معرفی سوغاتی‌های معروفی که حتماً باید از اسپانیا بخرید اشاره می‌کنیم. 

لباس اسپانیایی

سوغاتی‌های جذاب اسپانیا

از جمله کشورهای جذاب و بسیار زیبای اروپایی که با جاذیه‌های طبیعی و معماری با شکوهش همواره توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است می‌توان به کشور اسپانیا اشاره نمود. اما علاوه‌بر بناهای تاریخی و طبیعت بکر اسپانیا ، آن چیزی که بیش از همه اسپانیا را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر مطرح نموده است، سوغاتی‌های بی‌نظیری است که در این کشور وجود دارد و شما می‌توانید یک یا چند نمونه از آن‌ها را خریداری کنید و توسط آن همواره خاطره زیبای سفرش به کشور اسپانیا را در وجود خود زنده و جاری نگه دارید. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با سوغات اسپانیا به برخی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

سوغات اروپایی

بادبزن دستی، سوغاتی مخصوص جشن‌های اسپانیا

به طور کلی بادبزن جایگاه ویژه‌ای در جشن‌ها و سنن کشور اسپانیا دارد و همواره به عنوان سوغات سمبلیک اسپانیا از آن یاد می‌شود؛ زیرا مردم شهرهای مختلف این کشور برای برگزاری بسیاری از جشن‌ها و کارناوال‌های خود و در هنگام رقص و پایکوبی از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بادبزن دستی است.

بیشتر بخوانید: جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های اسپانیا

جنس ماده اولیه‌ای که برای تولید این بادبزن‌ها از آن استفاده شده چوب و پلاستیک است. همچنین این بادبزن‌ها به شیوه‌ای بسیار زیبا تزئین شده‌اند و تنوع فراوانی در طرح و رنگ آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین تمامی گردشگران و مسافران می‌توانند بر مبنای سلیقه خود یک یا چند نمونه از آن‌ها را تهیه کنند و به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرند.

بادبزن اسپانیایی

لباس فلامنکو، جذاب‌ترین سوغات اسپانیا

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های سوغات اسپانیا از آن نام برد لباس فلامنکو است. لازم به ذکر است که موسیقی فلامنکو یکی از موسیقی‌های سنتی بوده که سال‌ها است در کشور اسپانیا رواج دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین سبک‌های رقص و آواز در این شهر مطرح شده است. معمولاً رقصنده‌ها برای اجرای این مراسم از یک لباس مخصوص استفاده می‌کنند که این روزها به نام لباس فلامنکو در میان گردشگران شناخته شده است.

لباس فلامنکو اسپانیایی

در واقع این لباس نشان دهنده فرهنگ اصیل اسپانیا است و از تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ خویش برخوردار است. لازم به ذکر است که کفش‌های مخصوصی نیز با این لباس ارائه می‌شود که به نام کفش فلامنکو شهرت دارد. این کفش با استفاده از پاشنه‌های چوبی ساخته شده است و به عنوان مکمل لباس زیبای فلامنکو به شمار می‌رود. 

لباس معروف اسپانیایی

شال مانیلا، سوغاتی که نماد اسپانیا است

یکی دیگر از محصولاتی که به عنوان سوغات اسپانیا در میان گردشگران مطرح شده و خرید آن گرما و رونق بسیار زیادی دارد، شال مانیلا است. این شال زیبا به صورت سه گوشه است که بسیاری از زنان اسپانیا در هنگام برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های خاص آن را به همراه لباس و کفش فلامنکو می‌پوشند. پوشیدن این شال در میان مردم محلی اسپانیا رواج بسیار زیادی دارد و به همین سبب به عنوان یکی از نمادهای اصلی و سوغات اسپانیا از آن یاد می‌شود. ماده اولیه‌ای که برای تولید این شال به کار رفته ابریشم خالص است. شال مانیلا از سبکی، درخشندگی و زیبایی منحصر به فردی برخوردار است و می‌توان از آن به عنوان یک سوغات ارزشمند برای دوستان و آشنایان بهره برد. 

شال مانیلای اسپانیایی

پوستر گاو بازی، یادگاری از فرهنگ اصیل اسپانیا

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده فرهنگ و تاریخ اسپانیا گاو بازی است. هر چند بسیاری از مردم در سایر کشورهای جهان اعتقاد دارند که این سرگرمی کمی خشونت‌آمیز است و باعث آزار و اذیت گاوها می‌شود، اما مردم اسپانیا به آن علاقه فراوانی دارند و در این زمینه پوسترهای زیبا و جذابی نیز طراحی نموده‌اند. بسیاری از گردشگرانی که از این کشور زیبا دیدن می‌نمایند اقدام به خرید پوسترهای گاو بازی به عنوان سوغات اسپانیا و نماد این کشور می‌نمایند. 

پوستر گاو بازی اسپانیا

لازم به ذکر است که در یکی از شهرهای اسپانیا به نام سویل مراکزی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها پوستر اختصاصی خود را سفارش دهید. شما می‌توانید در این پوستر نام خود را در قسمت گاوباز قرار دهید و سپس آن را به عنوان هدیه‌ای ارزشمند از کشور اسپانیا به دوستان و آشنایان خود هدیه دهید. 

صنایع دستی اسپانیا

اسپادریل، سوغاتی همه پسند اسپانیا

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توان از آن به عنوان سوغات اسپانیا نام برد کفش‌های تابستانی اسپادریل است. با وجود این که کفش اسپادریل در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ارائه می‌شود، اما نمونه‌های اصیل و سنتی آن را تنها می‌توان در کشور اسپانیا مشاهده کرد. این کفش نخی برای تابستان انتخاب بسیار مناسبی است و در عین حال به سبب قدمت و اصالتی که دارد، همواره توجه گردشگران را به خود اختصاص داده است.

کلاه اسپانیایی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با محبوب‌ترین سوغات اسپانیا آشنا کنیم؛ البته لازم به ذکر است که بسیاری از مواد غذایی منحصربه‌فردی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سوغاتی‌های خوراکی و ارزشمند اسپانیا استفاده کرد و آن را به دوستان و عزیزان خود هدیه داد. از جمله این مواد غذایی که طعم و مزه بی‌نظیری دارند می‌توان به روغن زیتون، زعفران، شیرینی تورون، چاشنی تند سالسا اسپینالر، پنیر مانچگو و کنسرو غذاهای دریایی اشاره نمود. با مصرف این مواد غذایی همواره خاطره سفر به کشور زیبای اسپانیا در روح و جان شما زنده می‌شود و در عین حال می‌توانید از طعم اصیل یک غذای اسپانیایی برخوردار شوید و از آن نهایت لذت را ببرید. 

تمامی مواردی که از آن به عنوان سوغات اسپانیا نام بردیم، همواره بسیاری از گردشگران را دلتنگ اسپانیا نموده و موجب می‌شود که در سفرهای بعدی خود نیز دوباره اسپانیا را به عنوان یکی از ارزشمندترین و زیباترین مقاصد گردشگری خود انتخاب نمایند. 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات