۹ مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزه لیزه پاریس انجام دهید.

3 سال پیش 0 دیدگاه

شانزه لیزه به فرانسوی به معنای بهشت افسانه‌های یونانی است و در ابتدا مخلوطی از باتلاق و باغ‌های کوچک بود، اما در سال 1709 به شانزه لیزه تغییر نام داد و گسترش یافت. خاطرات «کافه‌های گران‌قیمت، مغازه‌های لوکس، فروشگاه‌های فروش ماشین‌های گران‌قیمت، اجاره‌های تجاری بسیار گران و رژه سالانه روز باستیل» از تفریحات شانزه لیزه پاریس است.

خیابان شانزه لیزه «زیباترین خیابان جهان» و یکی از مکان‌های دیدنی پاریس است. گردشگران و پاریسی‌ها را می‌توان در هر زمانی از شبانه‌روز و در هر زمانی از سال در امتداد دو کیلومتری این خیابان، بین میدان کنکورد و طاق پیروزی مشاهده کرد. مانند برج ایفل این خیابان نماد پاریس است. ردیفی از رستوران‌ها، بوتیک‌های لوکس و شیک، فروشگاه‌های بزرگ و کلوپ‌های شبانه، انبوهی از گردشگران پاریسی‌ها را به خود جذب کرده است. همچنین هر ساله این مکان، میزبان تور دوفرانس و چراغ‌های کریسمس است. خیابان شانزه لیزه بهترین موزه‌های پاریس را در خود جا داده است: کاخ بزرگ و کاخ کوچک که از مکان‌های دیدنی در پاریس هستند. بازدید خود از این خیابان را با بالارفتن از بالای طاق پیروزی برای تماشای منظره‌ای تماشایی در پاریس پایان دهید.

بیشتر بخوانید: 8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

پیاده‌روی در خیابان شانزه لیزه

از تفریحات شانزه لیزه پاریس پیاده‌روی است. این خیابان به دو قسمت تقسیم شده است. قسمت پایینی با میدان کنکورد مسافت کمتری داشته و بناهای باشکوهی دارد. همچنین این خیابان موزه هنری پتی‌پاله و قصر اکتشافات یا پاله دو لا دکوورت و کاخ بزرگ یا گراند پاله را در خود جا داده است. یک قسمت خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دوگل آغاز می‌شود که نام دیگر آن میدان اتوال است و طاق معروف پیروزی پاریس نیز در همین مکان قرار دارد. در این قسمت شما می‌توانید از شیک‌ترین فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و مراکز خرید بزرگ و شیک را بازدید کنید. خیابان لاگراند آرمه نیز در انتها به طاق بزرگ لادفانس و محله مشهور لادفانس می‌رسد. می‌توانید از این جایگاه، چشم‌انداز بسیار زیبایی به این خیابان داشته باشید و از تماشای تفریحات آن لذت ببرید.

خیابان شانزه لیزه پاریس

خرید در شانزه لیزه پاریس

این خیابان غیر از جاذبه‌های تاریخی بسیاری که دارد، مکانی مناسب، بزرگ و معروف برای خریدهای فوق‌العاده به حساب می‌آید. شما می‌توانید به‌راحتی همه برندهای لوکس و معروف دنیا در این خیابان را خریداری کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به اجناس لوکس علاقه‌ دارند، خیابان شانزه لیزه بهترین گزینه است. مارک‌هایی مانند لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز و گوچی در این خیابان شعبه دارند و بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات خود را به گردشگران عرضه می‌کنند. یک جواهر فروشی معروف و بزرگ به نام تیفانی در خیابان شانزه لیزه قرار دارد و جواهرات به‌روز خود را در فروشگاه بسیار بزرگی به نمایش می‌گذارد و می‌فروشد.

بلوار شانزه لیزه پاریس

رستوران‌های مختلف

در خیابان شانزه لیزه غیر از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های شیک، کافه‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده و بی‌شماری وجود دارند که همیشه شلوغ و مملو از جمعیت هستند و شما با خیال راحت می‌توانید هنگام گرسنگی غذایی باکیفیت را میل کنید. خیابان شانزه حدود 2 کیلومتر بوده و پر از بوتیک، مغازه و مرکز خرید است. در ادامه به بررسی بیشتر تفریحات شانزه لیزه پاریس خواهیم پرداخت.

champs élysées

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع بازدید از موزه لوور پاریس

طاق پیروزی

این بنای باشکوه در میدان شارل دوگل و در غرب خیابان شانزه لیزه واقع شده است. بنای طاق پیروزی 50 متر، پهنای آن 45 متر و عرضش 22 متر است و ارتفاع آن به‌حدی است که از مناطق اطراف دیده می‌شود. این بنا در جولای سال 1836 رونمایی شد تا یادبودی برای کسانی باشد که در دوران ناپلئون جان خود را از دست دادند. این مورد از تفریحات شانزه لیزه پاریس را حتماً بازدید کنید. برای ساخت این کاخ کوچک از سبک معماری هنرهای زیبا استفاده شده است. این کاخ از شاخص‌ترین جاذبه های دیدنی پاریس است و تنها در سال 2017، نزدیک 1 میلیون و 412 هزار نفر گردشگر داشته است.

طاق پیروزی در خیابان شانزه لیزه پاریس

باغ شانزه لیزه

از مهم‌ترین تفریحات شانزه لیزه پاریس، پارک عمومی آن است که در دو طرف خیابان قرار دارد. همچنین باغ شانزه لیزه، کاخ بزرگ، کاخ کوچک، سالن تئاتر و چند ساختمان دیگر در این خیابان واقع شده است. چندین رستوران، مجسمه و آثار تاریخی از دیدنی‌های این باغ محسوب می‌شود.

میدان شانزه لیزه


کاخ الیزه

 کاخ الیزه از باشکوه‌ترین و لوکس‌ترین کاخ های فرانسه می باشد، این کاخ محل رسمی ریاست جمهوری ا‌ست و تمام جلسه‌های هیئت‌وزیران کشور فرانسه در این کاخ صورت می‌گیرد. این کاخ باشکوه در سال 1722 کامل شده است و از سال 1848 میلادی به بعد، به‌عنوان اقامتگاه ریاست جمهوری فرانسه استفاده می‌شود. کاخ الیزه یک باغ بزرگ دارد که هر ساله میزبان جشن روز باستیل است. شاید بتوان گفت این کاخ از باشکوه‌ترین تفریحات شانزه لیزه پاریس است.

کاخ الیزه در شانزه لیزه پاریس فرانسه

قصر اکتشافات

قصر اکتشافات از تفریحات شانزه لیزه پاریس برای علاقه‌مندان علم و دانش است. این موزه علمی در ۱۹۳۷ میلادی به‌وسیله ژان باتیست پرن تأسیس شد و در حال حاضر در کاخ بزرگ پاریس قرار دارد. قصر اکتشافات از سال ۲۰۱۰ میلادی با شهر علم و فناوری ادغام شده است و نمایشگاه‌های دائمی مختلفی در زمینه‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، ستاره‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و زیست‌شناسی برگزار می‌شود.

champs élysées قصر اکتشافات در

خیابان مونتنی

 خیابان مونتنی پیش از این به خیابان بیوه‌ها معروف بود، اما از دهه 1980 مکان مناسبی برای فروشگاه‌های فشن و اکسسوری شده است. این خیابان از میدان شانزه لیزه می‌گذرد. خیابان مونتنی فروشگاه‌های مد بسیاری را در خود جای داده است و برای کسانی که به خرید کالاهای لوکس و شیک علاقه‌مند هستند، انتخاب خوبی است.

میدان شانزه لیزه

یک خرید لوکس یا تماشای آخرین پوشاک مد در دنیا، گزینه مناسبی شمرده می‌شود و از بهترین تفریحات شانزه لیزه پاریس است. معروف‌ترین برندهای دنیا مانند لویی ویتون، دیور، چنل، فندی، ولنتینو و رالف لورن در این خیابان شعبه‌ای برای خود دارند. همچنین فروشگاه‌های جواهرات مانند بولگاری نیز در این خیابان شعبه دارند.

بیشتر بخوانید: چهار مورد از بهترین هتل‌های پاریس برای تکمیل تجربه‌ی سفر رویایی

سالن تئاتر شانزه لیزه

 این سالن تئاتر در اصل در خیابان مونتنی است، اما به‌دلیل اینکه فاصله کمی تا شانزه لیزه دارد، به‌عنوان یکی از تفریحات شانزه لیزه پاریس شمرده می‌شود و نام این خیابان را از آن خود دارد. سالن اصلی این بنا، 1905 نفر را در خود جا می‌دهد و سالن‌های کوچک گنجایش 601 و 230 نفر را دارند.

سالن تئاتر در شانزه لیزه پاریس فرانسه

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات