باغ لوکزامبورگ پاریس هدیه ناپلئون + نحوه بازدید آن

3 سال پیش 0 دیدگاه

حتماً می‌دانید که زیبایی‌ و جاذبه‌های پاریس تمامی ندارد. یکی دیگر از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز، باغ لوکزامبورگ پاریس است‌. این باغ منحصربه‌­فرد از چمنزارها، تخت‌های گل، تفرجگاه‌های بزرگ با درختان و مجسمه‌های زیبا تشکیل شده است. یک فواره در این باغ وجود دارد که نام آن «چشمۀ مدیچی» است که از روی نام زنی که آن را ساخته است، گرفته شده است.

در این باغ بزرگ 23 هکتاری، چند حوض آب بزرگ وجود دارد که یکی از مهیج‌ترین جاذبه های پاریس برای کودکان است که می‌توانند با قایق‌های بادبانی کوچک خود در آب بازی کنند. طرح این باغ از کاخ پیتی که ملکۀ مدیچی در آن متولد شده بود، گرفته شده است (کاخی در منطقۀ توسکانی فلورانس ایتالیا).

معمار اصلی این باغ، یک معمار فرانسوی به نام سالومون دوبروس بود که معمارانی را به کاخ پیتی فرستاد تا طرح‌هایی از این کاخ زیبا را الگوبرداری کنند. این کاخ امروزه به یکی از معروف‌ترین کاخ های فرانسه تبدیل شده است. کاخ لوکزامبورگ درحال‌حاضر خانۀ مجلس سنا است، اما به روی عموم باز است.

ناپلئون 23 هکتار از این باغ سرسبز و منحصر­به‌­فرد را به فرزندان پایتخت بخشید. اگر قصد دارید باغ لوکزامبورگ پاریس را به فهرست مکان‌های بازدیدی خود اضافه کنید، آژانس گردشگری رز آبی مختصری دربارۀ این باغ زیبا شرح می‌دهد.

تاریخچۀ باغ لوکزامبورگ پاریس

ماری مدیچی اصالتاً ایتالیایی و همسر شاه هنری چهارم بود و بعد از اینکه شوهرش به قتل رسید، پسرشان، پادشاه لوئی سیزدهم شد. ماری مدیچی تصمیم گرفت در زمینی مناسب قصری بسازد که یادآور محل بزرگ­ شدنش باشد و بر­اساس سبک کاخ پالازیو‌پیتی در ایتالیا باشد؛ همراه با باغ‌هایی به سبک ایتالیایی شبیه به باغ‌های بوبولی در فلورانس که در کودکی از آن لذت می‌برد. او تصمیم گرفت زمینی را در ساحل چپ رود سن در منطقه‌ای مطلوب، سالم و ساکت شهر که همراه با یک خانۀ عمارت هتلی که متعلق به دوک لوکزامبورگ بود، خریداری کند.

پارک لوکزامبورگ پاریس

بیشتر بخوانید: 8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

طراحی باغ لوکزامبورگ پاریس 

در سال 1612، ماری مدیچی به معمار فرانسوی سالومون دو بروس دستور داد تا ساخت کاخ جدید را در زمینی به مساحت حدود هشت هکتار آغاز کند و همچنین به گروهی از باغبانان، از جمله توماسو فرانسینی سفارش کرد که پارکی در پاریس، مشابه باغ‌های بوبولی طراحی کنند. توماسو فرانسینی دو تراس با نرده‌ها و پارتره‌ها را طراحی کرد که در امتداد محور قصر کاخ لوکزامبورگ جای گرفتند و با یک حوض دایره‌ای­ شکل در یک راستا قرار گرفتند؛ به علاوه، او یکی از فواره‌های لوکزامبورگ را نیز ساخت که هنوز موجود است. باغ لوکزامبورگ پاریس مملو از گل‌ها و درخت‌هایی است که سایه‌شان در گرم‌ترین ماه‌های سال بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از دیدنی‌ترین پارک های پاریس به شمار می‌رود. 

پارک لوکزامبورگ فرانسه

مشخصات باغ لوکزامبورگ پاریس

باغ‌ بین سال‌های 1612 و 1617 به سفارش ماری مدیچی ساخته شد. ملکۀ مدیچی از زندگی در لوور خسته شده بود و می‌خواست یک قصر به سبک ایتالیایی به یاد دوران کودکی‌اش در فلورانس ساخته شود. در طول سال‌های بعد، زمین مجاور کاخ نیز خریداری شد و باغ بزرگ‌تر شد و در سال 1792 به بزرگ‌ترین اندازۀ خود رسید. مالکان بعدی باغ، تغییرات کمی در باغ ایجاد کردند و در برهه‌ای از زمان به­‌خاطر غفلت مالکان، باغ وضعیت خوبی نداشت.

باغ لوکزامبورگ در فرانسه

در طول انقلاب فرانسه، کاخ لوکزامبورگ پاریس تبدیل به زندان شد و در جنگ جهانی دوم، آلمانی‌ها از این ساختمان به­‌عنوان پادگان استفاده کرده و یک پناهگاه در باغ حفر کردند.

باغ‌های لوکزامبورگ پاریس که در مرز بین سن­ژرمن و محلۀ لاتین واقع شده­اند، با الهام از باغ‌­های بوبولی در فلورانس طراحی شدند. زمین به دو قسمت باغ‌های فرانسوی و باغ‌های انگلیسی تقسیم می‌شود. بین این دو باغ، یک جنگل هندسی و یک حوض بزرگ قرار دارد.

همچنین باغی با انواع درختان سیب قدیمی، گلخانه‌هایی با مجموعه‌ای از ارکیده‌های مسحورکننده و باغ گل رز وجود دارد. این باغ دارای 106 مجسمه است که در سراسر پارک پخش شده‌اند. تماشای مجسمه یکی دیگر از سرگرمی‌های موجود در باغ است. مجسمه‌های باغ شامل چهره‌های زنان برجستۀ اروپایی و ملکه‌های فرانسوی است و مهم‌ترین مجسمه، یک ماکت مینیاتوری از مجسمۀ آزادی است. مجسمۀ «چشمۀ رصدخانه» (در منطقۀ معروف به Jardin Marco Polo) اثری فوق‌العاده از جنس برنز است که نتیجۀ تلاش مشترک چهار مجسمه‌­ساز فرانسوی است.

باغ لوکزامبورگ در پاریس

تفریحات باغ لوکزامبورگ پاریس

 فعالیت‌ها و امکانات زیادی مانند عروسک­‌بازی، سواری و سرسره برای کودکان وجود دارد. بزرگسالان، چه محلی‌­ها و چه توریست‌­ها، می‌توانند شطرنج و تنیس بازی کنند. پل یا قایق‌های کنترل از راه دور که کرایه داده می‌شود، از دیگر سرگرمی‌های موجود در باغ است. همچنین، برنامۀ فرهنگی با نمایشگاه‌های عکاسی رایگان روی نرده‌های باغ و کنسرت در دکۀ موسیقی نیز وجود دارد.

در باغ لوکزامبورگ برای هر یک از اعضای خانواده کاری برای انجام­‌دادن وجود دارد و به همین دلیل یکی از جاهای دیدنی پاریس است که همه خانواده را سرگرم می‌کند. هم می‌­توانید از نشستن روی یک نیمکت و مطالعه یا تماشای باغ لذت ببرید‌، هم فعالیت­‌های زیادی را می‌توانید در باغ انجام دهید؛ تئاتر عروسکی و نمایش در ماه‌های گرم در باغ برگزار می‌شود. قایق بادبانی اسباب‌بازی و قایق‌های کنترل از راه دور در حوض و زمین بازی با چرخ‌­و­فلک قدیمی وجود دارد. کودکان می‌توانند اسب­‌سواری کنند یا در یکی از غرفه‌های امتیازی لذت ببرند. این باغ محل زندگی تعدادی طوطی هست؛ می‌توانید مدت کوتاهی از وقت خود را با طوطی‌های باغ مشغول باشید.

باغ های لوکزامبورگ

 از بهترین بخش‌های بازدید از باغ‌ها در فرانسه، آرامش وصف‌ناپذیر در محیط اطراف شماست. باغ‌های لوکزامبورگ پاریس یک راه فرار از شلوغی و ترافیک شهری پاریس را ارائه می‌دهد. بهترین کار این است که روی یکی از صندلی‌های نمادین پارک سبز پاریس بنشینید، کتاب مورد­علاقه‌تان را از کیف در بیاورید و از سکوت و آرامش جادویی باغ لذت ببرید.

محله‌های اطراف، خیابان‌های جالبی برای پیاده‌روی، کافه‌هایی برای نوشیدن قهوه و جاذبه‌هایی مانند موزه‌ها فراهم می‌کنند. چند بلوک دورتر، دانشگاه معروف سوربن در میدان سوربن قرار دارد که تعداد زیادی کافه‌ دارد. در سرتاسر خیابان و بالای یک تپۀ کوتاه، پانتئون، مقبرۀ باشکوهی است که بقایای برخی از بزرگ‌ترین افراد فرانسه، از الکساندر دوما تا ماری کوری را در خود جای داده است. باغ‌ها همچنین دارای زمین‌های ورزشی، از جمله بسکتبال و بیسبال هستند، اما گردشگران و مردم محلی ترجیح می‌دهند که بهترین روش استراحت در اینجا را تجربه کنند و مناظر فوق‌العادۀ باغ لوکزامبورگ پاریس را تحسین کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

نحوۀ بازدید از باغ لوکزامبورگ در پاریس

باغ لوکزامبورگ یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های فرانسه برای مردم محلی و گردشگران است. در این باغ گردشگران می‌توانند پس از یک روز طولانی گشت­‌و­گذار در شهر، مکانی ایده‌آل برای استراحت پیدا کنند. این پارک دارای چندین نیمکت فلزی است که توسط مجسمه‌های متعدد محصور شده‌اند؛ مکانی عالی برای استراحت و لذت ­بردن از هوای تازه است. علاقمندان و گردشگران در تورهای پاریس می‌توانند در فصل زمستان از ساعت 8:00 تا 17:00 و در فصل تابستان از ساعت 7:30 تا 20:00 از این باغ بهشتی دیدن کنید. بازدید از این باغ رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

بازدید از پارک لوکزامبورگ پاریس

آدرس باغ لوکزامبورگ پاریس

اگر قصد رفتن به باغ لوکزامبورگ را دارید، بهتر است بدانید این جاذبۀ توریستی پاریس در نزدیکی محلۀ نوتردام (Notre-Dame) و محلۀ لاتین (Latin) و در سمت چپ رودخانۀ سن (River Seine) قرار دارد. با استفاده از مترو یا تاکسی  خود را به رودخانۀ سن برسانید و در ایستگاه لوکزامبورگ پیاده شوید.

آدرس پارک لوکزامبورگ فرانسه

کندوی عسل در باغ لوکزامبورگ

نخستین مدرسۀ زنبورداری در سال 1856 در باغ لوکزامبورگ ایجاد شد. در اصل، این کندوی زنبور عسل که از نظر تاریخی بسیار مهم بود، می‌تواند بیست کلونی زنبور عسل را در خود جای دهد و تعداد زیادی از مدل‌های کندوی عسل و وسایل لازم برای زنبورداری را به نمایش بگذارد. این محل در سال 1866 تخریب شد و در سال 1872 به­ صورت و مکان فعلی خود ساخته شد. هر ساله، برداشت عسل از باغ‌های پرتغالِ باغ لوکزامبورگ انجام می‌­شود و در نمایشگاه‌های پاییزی در پاریس فروخته می‌شود. با بازسازی کامل آن در آوریل 1991، مدرسۀ کنونی زنبورستان در لوکزامبورگ به روش قدیمی را در مرکز پاریس ادامه می‌دهند.

کندوی عسل در باغ لوکزامبورگ در فرانسه

بیشتر بخوانید: خیابان ها و محله های دیدنی پاریس

هزینۀ ورود به باغ لوکزامبورگ

برای ورود به باغ‌ لوکزامبورگ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما برای ورود به محوطۀ کودکان باید هزینه پرداخت کنید. محوطۀ کودکان دارای یک کفپوش نرم است که کودکان با امنیت در آن بازی می‌کنند و تجهیزات زمین بازی برای همۀ گرو‌ه‌­های سنی مناسب است. همچنین، توالت کودکان در محوطۀ زمین بازی وجود دارد. هزینۀ ورود، حدود 2.50 یورو برای هر کودک و حدود 1.50 برای بزرگسالان است؛ اما مطمئن باشید که باغ لوکزامبورگ پاریس ارزش این هزینه را دارد.

باغ های لوکزامبورگ

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات