باغ‌ها و پارک‌ های پاریس را بشناسید

11 ماه پیش 0 دیدگاه

 

پاریس، شهر زیبا و رؤیایی فرانسه، از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری این کشور و جهان است. با شنیدن نام پاریس، بیشتر مردم به یاد برج زیبای ایفل و خیابان شانزلیزه می‌افتند، اما دیدنی‌های این شهر خارق‌العاده تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود و بهتر است بدانید این شهر، از جمله سرسبزترین شهرهای فرانسه و اروپاست. با این اوصاف اگر به فرانسه و پاریس سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتماً به پارک‌ها و باغ‌های زیبا و شگفت‌آور این شهر سر بزنید و از قدم زدن در این قسمت‌ها لذت ببرید و هوایی تازه کنید یا زیر سایه درختان بنشینید و غذایتان را میل کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین و معروف‌ترین پارک‌های شهر پاریس آشنا کنیم.

 

معرفی زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پاریس

پاریس شهری رؤیایی و پر از جاذبه‌های دیدنی متنوع است که در میان این جاهای دیدنی پاریس، پارک‌های متنوع و زیبایی جلب‌توجه می‌کنند. این قسمت از مقاله به معرفی زیباترین باغ‌های پاریس اختصاص داده شده است و مطالعه آن می‌تواند برای گردشگرانی که قصد سفر به فرانسه و شهر رؤیایی پاریس را دارند، اما نمی‌دانند از چه مکان‌های زیبا و دیدنی بازدید کنند، بسیار سودمند باشد. از جمله برترین و زیباترین باغ‌های پاریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. پارک بوت شومود پاریس با مجسمه‌هایی زیبا به سبک ایتالیایی

قدم زدن در پارک زیبا و فوق‌العاده Parc des Buttes Chaumont به‌دلیل وجود آبشارهای ‌دل‌نشین، صخره‌ها و مجسمه‌هایی با سبک ایتالیایی، بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. البته این موارد، تنها قسمت‌های دیدنی پارک بوت شومورد پاریس نیستند و قطعاً موارد دیگری نیز در این پارک وجود دارند که چشمان شما را نوازش خواهند کرد. این پارک معمولاً بین گردشگران مشهور نیست و افراد خارجی کمتری از آن بازدید می‌کنند، اما این پارک در میان مردم محلی از محبوبیت و شهرت بسیار زیادی برخوردار است و بین مردم بومی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های پاریس شناخته می‌شود.

پارک بوت شومود محیطی بسیار آرام دارد و فضای آن برای پیکنیک و برپا کردن بساط ناهار یا مطالعه در بعدازظهری دلپذیر بسیار مناسب است. این پارک حدود ۲۵ هکتار درخت سبز و زیبا از جمله درختان سرو لبنانی و پاگودا دارد که قدم زدن میان آن‌ها آرامش‌بخش و عالی است. وجود دریاچه وسیع و زیبایی که صندلی‌های مختلفی دور تا دور آن چیده شده‌اند از جمله دیگر قسمت‌های دیدنی و زیبای این پارک است.

پارک باتس شومون پاریس

 

2. باغ تویلری پاریس، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک پاریس

این پارک قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ عمومی در کشور فرانسه است که نام آن به‌دلیل وجود کاشی‌کاری‌های زیبا و قدیمی که دارد، انتخاب شده است. تزیینات و گل‌کاری‌های اطراف حوضچه‌ها در کنار طراحی فوق‌العاده، این مکان را به شاهکاری تاریخی تبدیل کرده است. در کنار باغ تویلری، کاخ تویلری و موزه لوور واقع شده‌اند که این قسمت را به مجموعه‌ای تاریخی، فرهنگی و تفریحی فوق‌العاده تبدیل می‌کنند.

مسیرهای پر پیچ و خم و سرسبز این باغ و وجود چمنزارهای فوق‌العاده، منظره‌ای بی‌نظیر را برای عکاسی به گردشگران ارائه می‌کند. طراح باغ تویلری همان معمار کاخ ورسای است و شکوه و عظمت آن را می‌توان در حد کاخ ورسای دانست. در سال ۱۹۹۱ نام باغ تویلری در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر با تور فرانسه به این کشور سفر کرده‌اید، این پارک را از دست ندهید.

 باغ تویلری پاریس

3. باغ لوکزامبورگ، باغی با گل‌کاری چشم‌نواز و فوق‌العاده

باغ لوکزامبورگ شاید زیباترین باغ پاریس نباشد، اما می‌توان آن را یکی از زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پاریس دانست. گل‌کاری‌های فوق‌العاده‌ای که در این باغ وجود دارند، فضا را بسیار زیباتر و دل‌نشین‌تر کرده‌اند و چنانچه به گل علاقه زیادی دارید، توصیه می‌کنیم بازدید از گلخانه‌های این باغ فو‌‌ق‌العاده را از دست ندهید. به علاوه در این باغ، مجسمه‌های بسیار زیبا و دیدنی از جمله مجسمه آزادی و مجسمه شاعران معروف به چشم می‌خورد که بسیار دیدنی هستند.

جالب است بدانید دوستداران ورزش نیز به  باغ لوکزامبورگ پاریس بسیار توجه می‌کنند و بیشتر کسانی که اهل دویدن هستند، این محل را انتخاب می‌کنند. همچنین در این باغ شش زمین تنیس برای بازی وجود دارد که محیط را سرگرم‌کننده کرده‌اند. به علاوه شما با ورود به باغ لوکزامبورگ می‌توانید از سرگرمی‌هایی مانند بازی در زمین بازی، سوار شدن بر اسب‌های پونی و نمایش عروسکی لذت ببرید.

 پارک لوکزامبورگ پاریس

4. باغ د پلانت، باغ گیاه‌شناسی در فرانسه

این باغ مهم‌ترین باغ گیاه‌شناسی پاریس و یکی از زیباترین پارک‌های این شهر است. چهار موزه گیاه‌شناسی در این باغ وجود دارند که بازدید از آن‌ها برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود. از سوی دیگر یک مدرسه گیاه‌شناسی نیز در باغ د پلانت پاریس فعالیت می‌کند که وجود آن، این باغ را خاص‌تر می‌کند. به‌دلیل وجود پتانسیل بالای این باغ از لحاظ گیاه‌شناسی، ابتدا قرار بود این محل مرکز گیاهان دارویی خاندان سلطنتی باشد. گونه‌های گیاهی بسیار زیاد و متنوعی در این باغ وجود دارند که تعداد آن‌ها به هزار می‌رسد و وجود این گیاهان موجب شده است گشت و گذار در این محل بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد. در این باغ یک باغ گل رز وجود دارد که می‌توان 170 گونه گل مختلف را در آن مشاهده کرد. همچنین یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین باغ وحش‌های جهان در این محل واقع شده است.

باغ گیاهان  پاریس

5. باغ آن فرانک، کوچک اما رؤیایی

یکی دیگر از زیباترین و دیدنی‌ترین باغ‌های پاریس باغ آن فرانک است. این باغ که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، شاید شهرت زیادی در میان گردشگران نداشته باشد، اما می‌توان آن را در میان تمامی باغ‌ها و پارک‌های پاریس سرآمد دانست. این پارک که در محله لومری واقع شده است به‌ندرت شلوغ می‌شود و درنتیجه مکانی بسیار دنج برای تفریح است. این پارک با وجود حوضچه‌ای زیبا و صندلی‌های اطراف آن، دیگر نیازی به گل‌کاری‌ها و تزیینات شلوغ ندارد و در عین سادگی، بهترین مکانی است که می‌توانید برای گذران اوقات فراغت خود یا زمانی که به استراحت نیاز دارید، انتخاب کنید. گفتنی است گاهی نمایشگاه‌های مختلف در این محل برگزار می‌شوند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

  پارک آنه فرانک پاریس

6. پارک مونسو، بهترین محل برای بازی کودکان

پارک مونسو جزء آن دسته از باغ‌های پاریس است که محبوبیت بسیاری میان مردم این شهر دارد. این پارک را اشراف‌زاده‌ای بسیار ثروتمند به نام دوک چارترس ساخته است و قسمت‌های جذاب مختلفی از جمله یک هرم مصری، ستون‌های یونانی، یک ساختمان چینی و یک پل ونیزی در آن وجود دارند که سبب می‌شوند با قدم زدن در این باغ احساس جهان‌گردی کنید. همچنین این پارک یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی برای بازی کودکان است و اگر به آنجا بروید، والدین زیادی را می‌بینید که به همراه فرزندانشان برای گشت و گذار به این محل آمده‌اند.

پارک مونسو پاریس

7. پارک فورال دو پاریس یکی از جدیدترین پارک‌های پاریس

این پارک در سال ۱۹۶۹ در املاک سلطنتی ونسن ساخته شد و به همین دلیل یکی از جدیدترین پارک‌های پاریس شناخته می‌شود. این پارک حدود 10 کیلومتر مربع وسعت دارد که با توجه به این موضوع، پارکی وسیع محسوب می‌شود. در این پارک یک باغ‌وحش بزرگ نیز قرار دارد که ارزش بازدید را دارد.

 

8. پارک گل پاریس (Parc Floral de Paris)

این پارک در سال 1969 به‌عنوان بخشی از جشنواره باغ‌ها، با نام «فلورالیس» افتتاح شد. این پارک بخش قابل‌توجهی از بوآ دو وینسن در منطقه 12 شهر پاریس را در بر می‌گیرد. در فصول مناسب مانند بهار و تابستان، گل و گیاهان ظاهر اصلی را به این باغ می‌بخشند. این پارک دارای مجموعه منحصربه‌فردی از 1500 نوع گل و گیاه است که تصویر انعکاس آن‌ها در دریاچه داخل باغ، منظره به‌شدت جذابی را به وجود می‌آورند.

پارک گل پاریس

9. پارک بلویل؛ فرانسه را لمس کنید (Parc de Belleville)

پارک دو بلویل در دهه 1980 تأسیس شد و در منطقه 20 پاریس واقع شده و از بهترین مناظر آسمانی پاریس برخوردار است. این مکان، 4.4 هکتار فضای سبز را در بر می‌گیرد که از آنجا می‌توانید به برج ایفل خیره شوید و تمام اجزای آن را تماشا کنید. خانواده‌ها می‌توانند از امکانات تفریحی، فضای سبز پهناور، میزهای پینگ‌پونگ، تئاتر رو باز و... لذت ببرند، اما برجسته‌ترین عامل زیبایی این باغ، پراکندگی بو گل‌های ویستریا و سنبل است که در فصول مخصوص می‌توانید آن‌ها را در فضای باز استنشاق کنید.پارک بلویل پاریس

10. پارک آندره سیتروئن؛ مدرن و دیدنی (Parc André Citroën)

این پارک در نزدیکی رودخانه سن و کنار محل کارخانه ساخت خودروی سیتروئن ساخته شده است که ظاهری بسیار مدرن دارد. در این پارک، سازه‌های شیشه‌ای، فواره‌های زیبا، آبشارها و باغ‌های کوچکی وجود دارد که هر فردی را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در پاریس

بخش سوپرایزکننده برای کودکان اینجاست که برای آن‌ها بالون‌هایی در نظر گرفته شده که می‌توانند با سوار شدن بر آن‌ها از مناظر پارک چمپ دو مارس و کلیسای نوتردام لذت ببرند.

پارک آندره سیتروئن پاریس

11.باغ تروکادرو با منظره برج ایفل (Trocadéro Gardens)

راحت‌ترین مکانی که از آن می‌توانید از برج ایفل دیدن کنید، باغ تروکادرو است که در سال 1937 ساخته شده‌ است. این باغ دارای حوض‌ها و فواره‌های بزرگ است که توسط پیاده‌راه‌ها و فضای سبزی که برای نشستن و استراحت در نظر گرفته شده، احاطه شده‌اند. همچنین بازدید از آکواریوم پاریس که در باغ قرار دارد می‌تواند عملی مهیج و خاطره‌انگیز برای هر فردی باشد. همچنین در مرکز باغ حوضی وجود دارد که مملو از ماهیان مختلف است و یکی از عوامل زیبایی این باغ به حساب می‌آید.

باغ تروکادرو پاریس

12. پیکنیک در فضای سبز بوآ دِ بولونی (Bois de Boulogne)

بویس د بیلوین، یکی از دو فضای سبز قابل دسترسی با مترو در شهر پاریس است که دو برابر پارک مرکزی نیویورک وسعت دارد. این پارک یکی از زیباترین پارک‌ های پاریس محسوب می‌شود و در غرب پایتخت واقع شده و مکانی با مناظر سرسبز برای قدم زدن و پیکنیک به شمار می‌آید. در فصل تابستان می‌توان در دریاچه این فضای سبز به قایق‌سواری پرداخت.

 پاریسی‌ها در طول سال برای قدم زدن، ورزش کردن و لذت بردن از فضای سبز به این مکان می‌روند. در فصول گرم‌تر سال، خانواده‌ها برای آفتاب گرفتن و همچنین برای پیک‌نیک از فضای زیبای این محیط استفاده می‌کنند. اگر در سفر به پاریس تصمیم گرفتید چند ساعتی را از هیاهو و شلوغی شهر فاصله بگیرید و به مکانی زیبا و آرام بروید، می‌توانید از بین پارک های پاریس بویس د بیلوین (تلفظ فرانسوی، بوآ دِ بولونی) را انتخاب کنید.

فضای سبز Bois de Boulogne

13. جشنوراه گیلاس در پارک دومن دوسو  (Domaine de Sceaux)

پارک دومن دوسو (تلفظ فرانسوی)، یکی دیگر از پارک ‌های پاریس است که محیط زیبا و بزرگی دارد. در این پارک هرساله جشن شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود. پارک Sceaux مکانی آرامش‌بخش است که 181 هکتار فضای سبز دارد. در مجموعه این پارک درختان صنوبر، موزه و ساختمان‌های مختلف جای گرفته‌اند.

پس از رسیدن بهار می‌توان در نخلستان‌های شمالی این پارک پیاده‌روی کرد. وقتی درختان گیلاس ژاپنی شکوفا می‌شوند، کل منظره پارک با گلبرگ‌های صورتی رنگ‌آمیزی می‌شود؛ بنابراین بازدید از فصل شکوفه‌های گیلاس در پاریس را نباید از دست داد. به‌خصوص زمانی که جشن هانامی (Hanami) یا جشن شکوفه‌های گیلاس در آن برگزار می‌شود، بازدید از آن و سایر پارک های پاریس می‌تواند برای گردشگران لذت‌بخش باشد. در سایر فصول نیز فضای وسیع این پارک می‌تواند مکان ایده‌آلی برای پیاده‌روی، گردش و عکاسی باشد.

 

پارک Domaine de Sceaux

 

14. خانه بالزاک، نویسنده مشهور فرانسوری  (La Maison de Balzac)

خانه بالزاک خانه یکی از نویسندگان مشهور پاریس است که یکی از جواهرات ادبی پایتخت فرانسه محسوب می‌شود. این خانه در منطقه شانزدهم پاریس قرار دارد. همچنین به یک موزه هنری تبدیل شده که باغی باورنکردنی با منظره‌ای از برج ایفل را در خود جای داده که یک کافه انگلیسی به‌ نام «The Rose Bakery» نیز در آن قرار گرفته است.

این خانه که به موزه تبدیل شده، زندگی شخصی بالزاک (نویسنده فرانسوی) با تمام دست‌نوشته‌ها، اشیای روزمره، نقاشی‌ها و حکاکی‌های وی را به نمایش می‌گذارد. اگر به مکان‌های ادبی علاقه دارید، می‌توانید پس از بازدید از موزه این خانه، از باغ مجاور آن دیدن کنید. این مکان می‌تواند فضایی بافرهنگ، آرام و باطراوت را برای شما ایجاد کند. می‌توانید در کافه داخل آن نیز یک تکه کیک خوشمزه با قهوه میل کنید.

 

خانه بالزاک

15. باغ گل رز  (Val-de-Marne)؛ حیرت‌انگیز و رویایی

وَا دِ مان (تلفظ فرانسوی) یک باغ گل رز بسیار بزرگ با مساحتی نزدیک به یک و نیم هکتار است که هرساله از ماه می تا سپتامبر از آن بازدید می‌شود. باغ گل رز، در میان پارک‌ های پاریس می‌درخشد. این باغ در منطقه «L'Haÿ-les-Roses» پاریس قرار گرفته که در آن حدود 11000 بوته رز و 2600 گونه مختلف رز را می‌توان مشاهده کرد.

اگر عاشق گل‌های رز صورتی، قرمز، زرد یا هر رنگ دیگری هستید، با رفتن به این باغ رز می‌توانید همه انواع رزهای مورد علاقه خود را تماشا کنید. در این باغ، انواع کوچه باغ‌های تزئین‌شده با رز قرار دارد که می‌توانید در طول آن‌ها قدم بزنید و از مناظر لذت ببرید. با خرید بلیت این باغ در هر ساعت از روز می‌توانید تا ساعت 7 بعدازظهر در آن بمانید. یک کافه‌رستوران متصل به باغ گل رز جود دارد که می‌توان برای صرف یک نهار یا شام خوشمزه به آن مراجعه کرد.

باغ گل رز پاریس

16. پارک ویلمن؛ بیمارستان نظامی که به پارک بدل شد

پارک ویلمن مکانی در پاریس است که در بین ایستگاه راه آهن Gare de l'Est و کانال سنت مارتین قرار گرفته است. در میان انواع درختان و گل‌ها، فضایی بسیار سرسبز برای آفتاب گیری، برکه‌ای برای تماشای پرندگان و باغی که سبزیجات و گل‌ها در آن کشت می‌شوند، پیدا خواهید کرد. این پارک در گذشته محل صومعه و یک‌بیمارستان نظامی بوده است. امروزه این پارک با مسیرهای سایه‌دار و‌گردشگری‌های جذاب به یک استراحتگاه محبوب برای پاریسی‌ها تبدیل شده است.

این پارک همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۳:۳۰ باز است و می‌توانید در آنجا به گردش و استراحت بپردازید. 

ج

پارک ویلمن پاریس

17. باغ مجسمه دهوس: Le jardin de sculptures de la Dhyus

یافتن باغ مجسمه دهوس کار آسانی نیست؛ چراکه حدود 40 کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد، اما این باغ به‌قدری شگفت‌انگیز است که می‌توان مسیر چندین دقیقه‌ای آن را با اشتیاق طی کرد. در این مکان، چهل مجسمه مختلف و بزرگ قرار گرفته که تصاویری از موجودات خیالی، انسان و حیوان را نشان می‌دهند. این مجسمه‌ها در میان فضای طبیعی و علف‌های بلند باغ قرار گرفته‌اند.

در جزیره مرکزی باغ می‌توان روی نیمکت‌ها نشست و مجسمه‌هایی که شبیه به غول‌های سنگی هستند تماشا کرد. تصاویر مجسمه‌های این باغ کاملاً منحصربه‌فرد بوده و حاصل تخیل و الهام سازنده آن است؛ بنابراین اگر به پارک‌های پاریس با المان‌های خاص و غیرعادی علاقه دارید، می‌توانید در سفر به پاریس، باغ مجسمه دهوس را پیدا کرده و از آن بازدید کنید.

باغ مجسمه دهوس

18. پارک و املاک Château de Courances

شاتو دو کورانس بنایی تاریخی و یکی از پارک های پاریس است که آخر هر هفته و همچنین در تعطیلات رسمی از ماه آوریل تا اوایل نوامبر پذیرای عموم است. این مجموعه حدود یک ساعت با پاریس فاصله دارد، اما جزء بهترین باغ‌های اطراف این شهر محسوب می‌شود. شاتو دو کورانس 14 چشمه و 17 حوض دارد. این مجموعه یک آفرینش تاریخی و معاصر محسوب می‌شود که بیش از پنج قرن قدمت دارد. مجموعه باغ‌های این مجموعه می‌تواند حس کنجکاوی شما را به اوج برساند. فضاهای قدیمی این باغ با گیاهان بازسازی شده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال بازدید از پارک های پاریس با نمای متفاوت در شهر پاریس هستید، می‌توانید به شاتو دو کورانس بروید.

پارک داهوس

19. باغ‌های سونجا: Les Jardins de Sonja

باغ‌های سونجا، از سال 1980 عاشقان باغ‌های زیبا را به وجد آورده است. برای بازدید باغ‌های سونجا باید به دره «Chevreuse» در «Perray-en-Yvelines» بروید. این مجموعه باغ، یک بهشت کوچک واقعی است که با احترام به محیط‌زیست و طبیعت طراحی شده است. در این مجموعه بیش از 2000 گیاه مختلف وجود دارد که هر سال تکامل می‌یابند و تجدید می‌شوند. سونجا باغی چهارفصل است که در هر زمان از سال می‌توان از آن بازدید کرد. در فضای این باغ‌ها، کلیسا، مسیرهای پیاده‌روی، چمنزار و انواع باغ‌های آبی، آسیایی و قرون وسطایی قرار گرفته که مکانی کامل برای تفریح و عکاسی را به گردشگران هدیه می‌دهد؛ بنابراین اگر به باغ‌های چندگانه بزرگ علاقه دارید، می‌توانید ساعاتی را از فضای شلوغ پاریس فاصله بگیرید و به این مکان بروید.

باغ‌های سونجا پاریس

 

موارد فوق جزء بهترین باغ‌ها و پارک ‌های پاریس هستند. البته برخی از آن‌ها در خارج از شهر پاریس، در فاصله چند کیلومتری آن قرار گرفته‌اند. معمولاً مجموعه باغ‌های بسیار بزرگ در خارج از شهر پاریس هستند؛ بنابراین شما می‌توانید از وسیله نقلیه اجاره‌ای یا از مسیرهای مشخص‌شده وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به آن‌ها استفاده کنید. در هر صورت یافتن برخی از آن‌ها ممکن است برای شما چالش‌برانگیز باشد. پس بهتر است حتماً قبل از رفتن به هر مکان در اطراف شهر پاریس، اطلاعات صحیحی درباره آن به دست آورید.

 

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین باغ‌ها و پارک‌های پاریس آشنا کردیم که در زمان سفر به پاریس می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و بعدازظهری زیبا و رؤیایی را در آن‌ها بگذرانید. اگر تا به حال به شهر زیبای پاریس سفر کرده‌اید و تجربه گشت و گذار در باغ‌ها و پارک‌های زیبای این شهر را دارید، لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید تا دیگر گردشگران بتوانند از نظرات شما استفاده کنند و گشت و گذار بهتری را در این شهر رؤیایی تجربه کنند. اگر دوست دارید به این شهر رویایی سفر کنید، می‌توانید در بخش تورها، تور پاریس را خریداری کنید. 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات