هر آنچه باید درباره باغ تویلری فرانسه بدانید | راهنمای بازدید از باغ تاریخی تویلری

2 سال پیش 0 دیدگاه

باغ تویلری فرانسه یکی از باغ‌های سرسبز در این کشور است که دیدن مناظر باصفا، مجسمه‌ها و اماکن دیدنی دیگر آن برای هر بازدیدکننده‌ای با لذت بسیاری همراه است.

این باغ زیبا قدمت زیادی دارد و از گذشته‌های دور مورد توجه پادشاهان فرانسه قرار داشت. به‌طوری‌که برخی از آن‌ها این باغ را به‌عنوان اقامتگاه سلطنتی خود برگزیدند. باغ تویلری پاریس در طول تاریخ خود شاهد حوادث و اتفاقات مختلفی بوده است. اما همچنان پابرجاست و به مکانی محبوب و جذاب برای گردشگران و بازدیدکنندگان فرانسه تبدیل شده است.

در این مطلب سعی ما این است که در مورد باغ تویلری در پاریس با شما صحبت کنیم تا با زیبایی‌های این باغ به‌طور کامل آشنا شوید. بنابراین اگر شما جزو دوستداران گردشگری هستید و یا این که اخیرا تصمیم به سفر به فرانسه و بازدید از این منطقه گرفته‌اید، این مقاله مخصوص شماست. در ادامه این سفر مجازی به باغ تویلری در فرانسه با ما همراه شوید تا شما را به یکی از زیبا‌ترین مکان‌های گردشگری پاریس ببریم.

باغ‌های تویلری کجاست؟

باغ تویلری فرانسه یک باغ زیبا در منطقه یک شهر پاریس واقع شده است. از ویژگی‌های این باغ قرار گرفتن آن در بین میدان کنکورد و موزه لوور پاریس است. این مکان در سال ۱۵۶۴ میلادی به دستور کاترین دومدیچی و به‌عنوان محلی برای اقامت خاندان سلطنتی، بنا و در‌های آن در سال ۱۶۶۷ بر روی مردم عادی باز شد. به‌طوری‌که می‌توانستند از این باغ بازدید کنند. پس از آن‌که انقلاب فرانسه شکل گرفت، این باغ تبدیل به یک مکان عمومی شد که همه افراد می‌توانستند به‌صورت رایگان وارد آن شوند.

باغ‌های تویلری کجاست

از قرن ۱۹ میلادی، باغ تویلری به مکانی برای برگزاری جشن‌های مختلف و دیدو‌بازدید مردم با یکدیگر تبدیل شد. این باغ همچنین محلی عالی برای رهایی از مسائل مختلف زندگی و رسیدن به آرامش محسوب می‌شود. دلیل آن هم زیبایی و سرسبزی باغ و همین‌طور سایر دیدنی‌های آن است که جذابیت ویژه‌ای در نظر بازدیدکنندگان دارند.

گشت‌وگذار در باغ تویلری فرانسه

تاریخچه باغ‌های تویلری

در سال ۱۵۵۹ میلادی ملکه کاترین در هتل ده تورنلز در شرق فرانسه اقامت داشت. پس آن‌که همسرش، هنری دوم درگذشت، او تصمیم به ترک اقامت‌گاه خود گرفت و به همراه فرزندش فرانسوا، جانشین پادشاه قبلی و دیگر فرزندان و درباریان به کاخ لوور پاریس نقل مکان کردند.

بیشتر بخوانید: جاذبه رواِن | یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه

سرانجام درحالی‌که ۵ سال از اقامت آن‌ها در کاخ لوور می‌گذشت، ملکه کاترین دو مدیچی دستور ساخت یک اقامتگاه جدید در سال ۱۵۶۴ میلادی را صادر کرد. مکان مورد نظر او برای ساخت اقامتگاه، مکانی خارج از دیوار چارلز پنجم و در نزدیکی کاخ لوور بود. جایی که با تعدادی بیمارستان و صومعه‌سرا و هتل‌ها، از این کاخ متمایز می‌شد.

باغ‌های تویلری

به این ترتیب ملکه زمینی را در این محل خریداری و آماده ساخت بنایی باشکوه کرد. این زمین در بخش جنوبی به جاده‌ای در حومه آنوره می‌رسید و در امتداد آن قرار گرفته بود. از شمال نیز به رود سن می‌رسید. در قرن ۱۳ در این ناحیه کارخانه‌های کاشی‌سازی با نام تویلریس ایجاد شد. در حقیقت واژه تویلری در زبان فرانسوی به معنای کاشی است. بنابراین دلیل نام‌گذاری باغ تویلری فرانسه نیز به این موضوع ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

علاوه‌براین ملکه کاترین به یک معمار منظره‌ به نام برنارد دو کارنس از فلورانس ایتالیا ماموریت داد که یک باغ باشکوه نیز در محوطه کاخ ساخته شده، ایجاد کنند. طراحی این باغ از هنر دوران رنسانس ایتایایی سرچشمه می‌گرفت. به‌طوری‌که تعدادی چشمه، هزارتو و دهلیز و همچنین یک غار که منظره داخلی آن با طراحی تصویر حیوانات و گیاهان بسیار زیبا شده بود، در این باغ ایجاد کردند.

بازدید از باغ تویلری پاریس

قسمت‌های مختلف باغ تویلری

  • باغ چرخ‌و‌فلک

این بخش از باغ تویلری فرانسه به نام place de carrousell نیز شهرت دارد. از این قست به‌عنوان محلی برای اتصال باغ تویلری با کاخ لوور یاد می‌شود. در قرن ۱۸ میلادی از این بخش باغ برای برگزاری جشنواره‌های مختلف و همچنین رژه نظامیان، بهره می‌گرفتند که امروزه یکی از بخش‌های دیدنی پارک های پاریس شده است.

باغ تویلری در فرانسه

از خصوصیت‌های اصلی این مکان، طاق پیروزی و چرخ‌وفلک است. در این طاق با مجسمه‌های طرح برجسته‌ای تزیین شده که کار دست ژوزف اسپرسیو است، جشن‌های مربوط به پیروزی‌های نظامی ناپلئون بناپارت برگزار می‌شد. این بخش از باغ در سال 1995 به دلیل نمایش کلکسیونی دارای ۲۱ مجسمه که در سال ۱۹۶۴ در باغ تویلری قرارد داده بودند، بازسازی شد.

باغ تویلری‌های  فرانسه

  • تراس باغ تویلری

این تراس مرتفع و بلند جلوی کاخ و میان چرخ‌و‌فلک و بقیه قسمت‌های باغ قرار گرفته بود. هنگامی که در سال 1870 این باغ سوزانده شد، در مسیر این تراس یک جاده ایجاد شد.

راهنمای بازدید از باغ تویلری در فرانسه

در این تراس، دو گلدان بزرگ قرار داده بودند که از باغ ورسای آورده شده بودند. همچنین دو مجسمه ساخته شده به دست آریستید مایلول در آن وجود دارد. یک بنا به منظور یادبود جان‌باختگان پورت وندرس و همین‌طور بنای یادبود سزان از جمله سازه‌هایی است که از آن‌ها برای تزیین این تراس استفاده شده است.

باغ تویلری پاریس

  • خندق چارلز پنجم

در تراس باغ تویلری فرانسه دو تا راه پله ساخته شده که به خندقی منسوب به چارلز پنجم می‌رسند. چارلز پنجم در قرن ۱۴ میلادی، فرمان بازسازی کاخ لوور را صادر کرده بود. این خندق در ابتدا کاخ تویلری را احاطه کرده و جزو استحکامات این بنا محسوب می‌شد. در قسمت غربی این خندق، اثرات جنگ ناشی از محاصره پاریس به وسیله هنری چهارم به چشم می‌خورد.

باغ تویلری فرانسه

 این محاصره ناموفق در سال ۱۵۹۰ میلادی و طی جنگ‌های مذهبی در کشور فرانسه، انجام گرفت. در سال ۱۹۹۴ این خندق با مجسمه‌های جداشده از کاخ قدیمی تویلری تزیین و نقش برجسته‌های منسوب به دوران احیای پادشاهی فرانسه در آن قرار داده شد. این نقش برحسته‌ها قرار بود که در کمان پیروزی چرخ‌و‌فلک، جایگزین نقش برجسته‌های ناپلئون بناپارت شود اما این کار هرگز انجام نشد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات