جاذبه رواِن | یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانسه

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌ رواِن فرانسه شامل یکی از شگفت‌انگیزترین آثار تاریخی ارزشمند از قرون‌وسطی تا اکنون را در خود جای داده و میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا بوده است. رواِن یک شهر نورمنی در موقعیتی عالی در کرانه رود سن و بین شهر پاریس و بندر لو هاور است. در قرون‌وسطی این شهر، بهشتی برای بازرگانان بود و آن‌ها خانه‌هایی چوبی در نزدیکی ریو درویت برای خود می‌ساختند. این شهر در قرون 14 و 15 رشد چشم‌گیری پیدا کرد و امروزه هم با مکان‌های قدیمی، کلیساها و آثار شگفت‌انگیز موزه‌ها یکی از مکان‌های دیدنی جهان محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی شهر رواِن فرانسه با تاریخ ارزشمند و جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا شویم. همچنین شما می‌توانید برای سفر به فرانسه و دیدن این جاذبه‌ها تور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

جاذبه‌های گردشگری شهر رواِن

جاذبه‌های دیدنی رواِن در سراسر این شهر دیده می‌شوند و نشانه‌های قرون‌وسطایی در آن‌ها نیز به راحتی قابل مشاهده است. بازدید از این شهر زیبا، سفری به گذشته تلقی می‌شود و با نشانه‌ها و نمادهای تاریخی خود گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. رواِن، یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردش می‌باشد.

جاذبه‌های شهر رواِن

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

جاذبه‌ رواِن: کلیسای جامع رواِن

کلیسای جامع رواِن در پایان دهه 1870  برای چهار سال متوالی بلندترین ساختمان جهان بوده است. این بنای باشکوه بعد از ساخت برج نئوگوتیک، جایگزین یک برج رنسانسی شد که در اوایل این قرن بر اثر صاعقه ویران شده بود. در این کلیسای تاریخی مقبره‌های زیادی از دوره‌های مختلف وجود دارد که شامل مقبره‌های رولو و ویلیام اول، فرمانروایان اولیه نورمن‌ها و ریچارد می‌شود. در این کلیسای خیره‌کننده، بعضی از شیشه‌های رنگی که متعلق به دهه 1500 بوده در قسمت جنوبی کلیسا باقی‌ مانده است. مونه نقاش معروف در آثار خود، از نمای غربی این کلیسا در نقاشی‌های خود الهام گرفته است که در بین سال‌های 1892 و 1893 توانست 30 اثر را به تصویر بکشد. در این نقاشی‌ها کلیسا هر بار در آب و هوایی متفاوت و در زمان‌های مختلف نشان داده شده است.

جاذبه‌ رواِن: گروس هورلوگ

یکی از جاذبه‌های دیدنی رواِن که قدمت آن به قرون‌وسطا می‌رسد نمای گروس هورلوگ است، یک ساعت نجومی که در دهه ۱۳۰۰ در بالای یک طاق و گذرگاه رنسانسی نصب شد. در قرن پانزدهم این سازه جایگزین یک ناقوس چوبی شد که در جریان شورش هارل در سال 1382 ویران شده بود. گفته می‌شود این سازه ارزشمند که هنوز به همان شکل باقی‌مانده بزرگ‌ترین ساعتی است که بر اساس مکانیسم ویژه‌ای کار می‌کند. قدمت این ساعت منحصربه‌فرد به سال 1529 بر می‌گردد که به شکل یک خورشید بوده و پس‌زمینه آن  نشان‌دهنده 24 روز در یک آسمان آبی است. این سازه زیبا در یکی از خیابان‌های اصلی مرکز خرید و در کنار خانه‌های قدیمی نیمه چوبی قرار گرفته و برخی از خسارات جنگ جهانی دوم نیز بر روی این آن‌ها هنوز قابل مشاهده است.

جاذبه‌های گردشگری رواِن

جاذبه‌ رواِن: موزه هنرهای زیبا رواِن

این موزه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های رواِن کشور فرانسه بوده که از آثار ارزشمند و تاریخی مانند نقاشی‌ها و مجسمه‌های قرون 15 تا 20 را در خود جای داده است. موزه هنرهای زیبا پس از جمع‌آوری آثار ارزشمند پس از انقلاب این کشور در سال 1801 افتتاح شد، مجموعه‌ای گران‌بها از آثار کاراواجو، پوسین، ون دایک، ولاسکز و ورونزه، شاهکا‌رهای خارق‌العاده به جا مانده از امپرسیونیست‌ها که در اطراف رواِن بسیار فعال بودند، در کنار این نیز آثاری از سیسلی، رنوار، دگا، مونه، پینچون و پیسارودر این موزه وجود دارد.

جاذبه‌ رواِن: خیابان سنت آماند

 این خیابان شگفت‌انگیز یکی از جاذبه‌های گردشگری رواِن فرانسه به‌خاطر مجموعه از 227 آثار تاریخی توجه بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر دنیا به‌خود جذب کرده است. در قرن هجدهم با ویران شدن باروهای رواِن، بلوارهای عریضی در این خیابان احداث شد که همچنان محدوده مرکز قدیمی قرون‌وسطایی شهر را مشخص کرده است. وقتی در این خیابان قدم می‌زنید از دیدن آثار تاریخی به‌جا مانده حیرت می‌کنید این خیابان با وجود 2000 خانه چوبی که به قرن 12 برمی‌گردند بر ارزش تاریخی این خیابان افزوده است.

جاذبه‌های گردشگری شهر رواِن

بیشتر بخوانید: حقایق و راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

جاذبه‌ رواِن: صومعه سنت اووِن

این ساختمان با شکوه که در اواخر دوران گوتیک ساخته شد یکی از شاهکا‌رهای معماری آن زمان محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی را به‌خود جذب می‌کند. این مکان به‌عنوان کلیسا در قرن 14 برای صومعه مقدس سنت اوون در نظر گرفته شده بود. از بخش‌های قابل توجه این ساختمان زیبا می‌توان به جزئیات ظریف به‌کاررفته در رنگ پنجره‌ها که در مجموع نزدیک به 80 پنجره هستند و نور خیره‌کننده‌ای که به واسطه آن‌ها به فضای داخلی می‌رسد اشاره کرد. در قسمت جنوبی این ساختمان از آثار با ارزشی که در رابطه با رویدادهای مریم مقدس است و همچنین سازهای موسیقی معروف که در ضبط کنسرت‌های موسیقی استفاده می‌شد دیدن کنید. هتل (تالار شهر) در مجاورت این صومعه اقامتگاهی برای راهبان آن دوران بود و باغ زیبای پشت این هتل نیز امروزه به یک پارک عمومی تبدیل شده است.                 

جاذبه‌ رواِن: باغ گیاه‌شناسی

این باغ زیبا یکی‌دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز رواِن فرانسه است که در جنوب مرکز قدیمی این شهر قرار دارد. این باغ، محل بسیاری از گردش‌های خانوادگی در رواِن محسوب می‌شود و مجموعه‌ای از انواع متنوع گل‌ها از قاره‌های مختلف نیز در این باغ نگهداری می‌شود. این مکان از آوریل تا نوامبر بسیار افسانه‌ای خواهد بود.

جاذبه رواِن فرانسه

در بهار گل‌های زنبق، کاملیا و اقاقیا فضایی عطرآگین به باغ می‌بخشند و در تابستان نیز گل‌های رز شکوفا می‌شوند و تماشای برگ‌ریزان نارنجی و سرخ و داوودی‌های زرد نیز در فصل پاییز بی‌نهایت زیبا و رویایی است. درنهایت هم اگر در فصل زمستان از این باغ دیدن کنید می‌توانید از گردش در گلخانه‌ها که در آن‌ها از گل‌های استوایی و بومی نگهداری می‌شوند لذت ببرید و خاطره سفر به این شهر را هرگز فراموش نکنید.

جاذبه‌ رواِن: موزه سرامیک

این موزه در هتل سابق قرن هفدهمی رواِن ساخته شده و از سال 1984 موزه سرامیک شهر را در خود جای داده است، مجموعه‌ای حدود 6000 مورد از ظروف سفالی ظریف متعلق به قرن شانزدهم تا هفدهم از فیانس و ظروف چینی از جمله آثار باارزش این موزه هستند. از سال ۱۵۲۴ تا ۱۵۵۷ دو ماسوآ آباکِن اولین سرامیست مشهور رواِن در این مکان مشغول فعالیت بود و گلدان‌ها و کاشی‌های بی‌نظیری ساخت که همگی انعکاسی از مکتب اولیه آن دوران بوده است.

جاذبه رواِن در فرانسه

جاذبه‌ رواِن: موزه ژان دارک

ژان آرک شخصی بود که در سال 1431 در ساختمان اسقف رواِن محاکمه شد و به‌همین‌خاطر این ساختمان به موزه‌ای برای نمایش زندگی او تبدیل شده است. در این موزه با مرور اتفاق‌های گذشته و پرحادثه روبه‌رو می‌شوید. این ساختمان نمادین فرانسه، شما را با رویدادهای تاریخی آن زمان و حقایق محاکمه و مرگ خشونت‌آمیز ژان دارک و با ارزش‌های تاریخی این ساختمان که می‌تواند به گونه‌ای تجلی شهر رواِن فرانسه باشد آشنا می‌کند.

در ورودی غربی این ساختمان، همانند بهترین کلیساهای گوتیک فرانسوی، حکاکی‌های زیبای وجود دارد. می‌توان تصویر عیسی را که در مرکز این تصویر و در کنار افراد صالحی که در سمت راست به بهشت می‌روند و افراد ملعونی که به جهنم فرستاده می‌شوند در سمت چپ، مشاهده کرد. این ساختمان در خیابان مارتینویل، اسوسواره سنت ماکلو قرار دارد.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ تفریح در فرانسه که حتما باید تجربه کنید

جاذبه‌ رواِن: محوطه سن ماکلو

در این محله سه چهارم ساکنین در سال 1348 بر اثر طاعون جان خود را از دست دادند و مقبره‌ای از این افراد نیز در محوطه این ساختمان وجود داشت، هر چند در دهه 1700 بقایای استخوان‌ها برداشته شد، اما حکاکی‌هایی از جمجمه و استخوان‌ها بر روی دیوا‌رهای اطراف قابل تشخیص است. ساختمان قرون‌وسطایی در این محوطه اکنون به مدرسه عالی هنر تبدیل شده و این منطقه را به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر رواِن تبدیل کرده است.

جاذبه رواِن در کشور فرانسه

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات