فستیوال برف و یخ هاربین و حقایق جالب این جشنواره

2 سال پیش 0 دیدگاه

فستیوال یخ و برف هاربین در مرکز استان هیلونگ‌جیانگ برگزار می‌شود. شهر هاربین به‌عنوان پایگاهی در جنگ روسیه و ژاپن (1904-1904) به شهرت رسید و به سرعت به مرکز حمل‌و‌نقل منطقه‌ای و بین‌المللی شمال شرق چین (منچوری) تبدیل شد. هاربین اکنون شهری بزرگ و باز است که در فرهنگ، معماری و سبک زندگی خود عمیقا تحت تأثیر روسیه، اروپا و ژاپن قرار گرفته است. هاربین که "شهر یخی" نیز نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تورهای زمستانی و میزبان بزرگ‌ترین جشنواره یخ و برف جهان است.

هاربین با داشتن زمستان‌های یخ‌زده طولانی، یک مقصد تعطیلات زمستانی است که به دلیل داشتن بزرگ‌ترین جشنواره بین‌المللی یخ و برف به شهرت جهانی رسیده است‌. مراسم افتتاحیه هر سال در 5 ژانویه برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی یخ و برف هاربین که بیش از دو ماه ادامه دارد، طولانی‌ترین جشنواره برف در جهان است. تقریبا تمام یخ جشنواره از رودخانه Songhua در هاربین بریده می‌شود. شما می‌توانید برای سفر به چین و دیدن این جشنواره تور کشور چین را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید. 

در این مقاله به توضیح کوتاهی درباره جشنواره یخ و برف هاربین می‌پردازیم.

تاریخچه فستیوال یخ و برف هاربین

موقعیت این شهر در شمال شرقی چین به دلیل آب‌وهوای قطبی آن است که یخ طبیعی و برف فراوانی را فراهم می‌کند. پس از آن، "شهر یخی" هاربین به‌عنوان مهد هنر یخی و برفی در چین شناخته شده و به دلیل مجسمه‌های نفیس و هنرمندانه یخی و برفی خود مشهور است. جشنواره فانوس یخی، افسانه‌ای پیشرو جشنواره یخ هاربین در چین است و هنوز هم از نظر همه کسانی که هر سال به آن شهر می‌روند، بهترین بخش مورد علاقه فستیوال یخ و برف هاربین است.

اولین فانوس‌های یخی یک سنت زمستانی در شمال شرقی چین بود. در طول سلسله چینگ (1644-1911)، دهقانان و ماهیگیران محلی اغلب فانوس‌های یخی را به‌عنوان چراغ جک در ماه‌های زمستان می‌ساختند و از آن‌ها استفاده می‌کردند. در آن زمان این‌ها به سادگی با ریختن آب در یک سطل ساخته می‌شد که سپس در فضای باز قرار می‌گرفت تا منجمد شود. سپس قبل از این که آب کاملا یخ بزند، به آرامی گرم می‌شد تا یخ سطلی شکل بیرون کشیده شود.

آشنایی با جشنواره یخ و برف هاربین

سوراخی در بالای آن ایجاد و آب باقی‌مانده در داخل آن ریخته می‌شد و یک ظرف توخالی ایجاد می‌کرد. سپس یک شمع در داخل قرار داده شد و در نتیجه، یک فانوس ضد باد ساخته می‌شد که محبوبیت زیادی در منطقه اطراف شهر به دست آورد.

از آن به بعد مردم فانوس‌های یخی می‌ساختند و بیرون از خانه می‌گذاشتند یا به بچه‌ها می‌دادند تا در برخی از جشن‌ها و فستیوال‌های سنتی کشور چین با آن‌ها بازی کنند. بنابراین فانوس یخی، تاریخ طولانی توسعه خود را آغاز کرد. با تغییرات جدید و پیشرفت بسیار زیاد در تکنیک‌ها، امروزه می‌توانیم از فانوس‌های یخی ظریف و هنری مختلفی که به نمایش گذاشته شده‌اند، شگفت‌زده شویم.

درباره جشنواره برف و یخ هاربین چین

بیشتر بخوانید: جاذبه ووژن چین | یکی از زیباترین شهرهای آبی باستانی در چین

فانوس یخی معاصر

فانوس یخی در معنای وسیع به مجموعه‌ای از هنرهای پلاستیکی اطلاق می‌شود که از یخ و برف به‌عنوان ماده خام استفاده می‌کنند و آثار هنری یخی را با نورهای رنگی و موسیقی عالی ترکیب می‌کنند. الگوهای خاص فانوس یخی شامل مجسمه‌ها، گل‌های یخی، معماری‌های یخی و غیره است.

بازدید از فستیوال یخ هاربین در چین

امروزه جشنواره یخ و برف هاربین نه تنها نمایشگاهی از هنر یخ و برف است، بلکه یک رویداد فرهنگی سالانه برای تبادل بین‌المللی است. همه ساله کارشناسان، هنرمندان و طرفداران مجسمه‌سازی یخی زیادی از آمریکا، کانادا، ژاپن، سنگاپور، روسیه، چین و ... در این شهر گرد هم می‌آیند تا در مسابقات مجسمه‌سازی یخی شرکت و در دنیای یخ و برف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همچنین، فانوس‌های یخی هاربین در اکثر شهرهای اصلی کشور چین و همچنین بسیاری از کشورهای آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا و اقیانوسیه به نمایش گذاشته شده است. برای بیش از 40 سال، منابع طبیعی محلی شهر از یخ و برف به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است تا شادی و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان شهر فراهم کند. اکنون در طول جشنواره یخ و برف هاربین چین، بسیاری از مسابقات ورزشی از جمله اسکیت روی یخ، سورتمه‌سواری و غیره نیز محبوب هستند.

جاذبه‌های جشنواره بین المللی برف و یخ هاربین

اماکن دیدنی در فستیوال یخ هاربین در چین

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که قصر یخی السا در انیمیشن معروف فروزن در زندگی واقعی چه شکلی است؟ پله‌های یخی، دیوارهای یخی، نرده‌های یخی و برجک‌های یخی؟ وقتی زمستان می‌آید، هاربین به پادشاهی از یخ و برف تبدیل می‌شود. در واقع فستیوال یخ و برف هاربین، زمان و مکان مناسب برای تجربه یک قصر یخی واقعی است.

در جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی هاربین شرکت و رویای پادشاه/ملکه برفی خود را در دنیای یخی چین تبدیل کنید. محبوب‌ترین مکان، جشنواره یخ و برف هاربین است که مانند یک دیزنی‌لند یخ‌زده است که می‌توانید در آن‌جا قلعه‌های بزرگ یخی و برفی و مجسمه‌های کارتونی را ببینید و از بزرگ‌ترین تنوع ورزش‌ها و فعالیت‌های برفی در جهان لذت ببرید. همچنین نمایشگاه‌های مجسمه‌های یخی و برفی در جزیره خورشید و نمایش فانوس یخی در پارک ژائولین نیز برپا هستند.

جشنواره یخ و برف هاربین

بیشتر بخوانید: رصدخانه باستانی پکن | گنجینه‌ای مخفی در کشور چین

جاذبه‌های اصلی هاربین

هاربین مدت‌هاست که یک مقصد زمستانی محبوب برای گردشگری برفی و تجربه اسکی بوده است. علاوه‌بر لذت بردن از فستیوال یخ و برف هاربین، اگر عاشق اسکی هستید، پیست اسکی Yabuli و  پیست اسکی Jihua توصیه می‌شود، اما موارد بسیار بیشتری نیز وجود دارد:

  • معماری و مناظر:

محله قدیمی، کلیسای جامع سنت سوفیا، خیابان مرکزی (خیابان پیاده)، پارک استالین.

  • محبوب‌ترین سوغاتی‌ها و محصولات محلی:

جینسینگ، گیاهان چینی، محصولات روسی مانند خز و عروسک‌های روسی.

  • محبوب‌ترین غذاهای محلی:

نان سنگین به سبک روسی، شیرینی‌های اروپایی، مرغ خورش شده با قارچ (و سایر خورش‌ها).

  • پس از کاوش در مجسمه‌ها، بسیاری از فعالیت‌های زمستانی دیگر برای لذت بردن وجود دارد. اسکی، شنای زمستانی و ماهیگیری در رودخانه سونگ‌هوا، مراسم افتتاحیه با آتش‌بازی، مسابقات مجسمه‌سازی برفی، نمایش مد، بازی‌ها و کنسرت‌های ورزش روی یخ به‌علاوه جشن‌های تولد و عروسی‌های زیادی که در اطراف این منطقه برگزار می‌شود، جزو این فعالیت‌های زمستانی محسوب می‌شوند.

درباره جشنواره برف و یخ هاربین

  • برای کشف خود هاربین نیز کمی وقت بگذارید. این یکی از جذاب‌ترین شهرهای چین است که تأثیرات آشکار روسیه و اروپا در معماری آن به چشم می‌خورد. نانوایی‌های روسی در سرتاسر شهر پراکنده‌اند و غذا به طرز شگفت‌آوری خوشمزه است. در مقایسه با غذاهای خیابانی در استان‌های دیگر، غذاهای هاربین برای اکثر اروپایی‌های دوستدار کباب مناسب است، با گوشت‌های کبابی شور، ماهی مرکب کبابی، سیب‌زمینی سرخ‌شده و بستنی، به‌علاوه مقدار زیادی نان که بسیاری از آن‌ها میراث زمانی است که هاربین، بزرگ‌ترین سکونتگاه روسیه خارج از امپراتوری قدیمی بود.

فستیوال یخ هاربین در چین

بهترین زمان بازدید از فستیوال برف و یخ هاربین

  • کریسمس: مجسمه‌ها هنوز به‌طور کامل تکمیل نشده‌اند، اما زمان بسیار خوبی است تا ببینید که مجسمه‌ها چگونه توسط هنرمندان خلق می‌شوند.
  • اواسط تا ژانویه: مجسمه‌ها و امکانات به خوبی تثبیت شده‌اند، اما بازدید در مقایسه با دوره‌های تعطیلات کمتر است.
  • پس از جشنواره فانوس (5 فوریه 2023): پس از فصل اوج سال نوی چینی، تعداد بازدیدکنندگان کاهش می‌یابند و می‌توان از جشنواره با سرعتی آرام‌تر لذت برد.

اما به یاد داشته باشید تا زمانی که بازدید از مجسمه‌های یخی و برفی به روی بازدیدکنندگان باز است، عکاسی از ساختمان‌های یخی جذاب بدون بازدیدکننده غیرممکن است! این ممکن است با آنچه در رسانه‌ها (که دسترسی ویژه دارند) می‌بینید، متفاوت باشد. بنابراین، چگونه باید از جمعیت دوری کرد؟ اگر زمان زیادی در هاربین دارید، برای جلوگیری از ساعات کاری، می‌توانید قبل از ساعت 2 بعدازظهر وارد شده و بعد از ساعت 8 بعدازظهر دوباره برای تماشای شب وارد آن شوید. در صورت انتخاب به این روش، دو بلیط ورودی مورد نیاز است.

جشنواره بین المللی برف و یخ هاربین

بیشتر بخوانید: آشنایی با معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای آبی چین

آیا هاربین همیشه سرد است؟

ممکن است تعجب کنید که چرا هاربین اینقدر سرد است؟ در زمستان، هوای سرد سیبری و فلات مغولستان به سمت شرق و جنوب حرکت می‌کنند و مستقیما بر فراز هاربین جاری می‌شوند و هاربین را به یک "پادشاهی یخی" تبدیل می‌کنند. علاوه‌براین، هاربین یک شهر ساحلی نیست (بیش از 500 کیلومتر با دریای ژاپن) و بنابراین کمتر تحت تأثیر جریان‌های گرم اقیانوس آرام قرار می‌گیرد.

ازاین‌رو، هاربین در زمستان سردتر از شهرهای اروپای غربی و ژاپن در عرض جغرافیایی یکسان است. سردترین ماه در هاربین، ژانویه است و میانگین دما 18 درجه سانتی‌گراد (0 درجه فارنهایت) است. اجازه ندهید یخ و برف شما را اذیت کند. جولای، گرم‌ترین ماه سال است و میانگین دمای بالا 28 درجه سانتی‌گراد (83 درجه فارنهایت) و متوسط ​​دمای پایین 18 درجه سانتی‌گراد (65 درجه فارنهایت) است.

هاربین علاوه‌براین‌که بهشت ​​سفرهای زمستانی و محل جشنواره بین‌المللی برف و یخ هاربین چین است، مکان خوبی برای فرار از گرمای تابستان است. جشنواره موسیقی تابستانی هاربین به‌عنوان تنها "شهر موسیقی" در آسیا که توسط سازمان ملل انتخاب شده است، همیشه در تابستان برگزار می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات