آشنایی با معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای آبی چین

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهرهای آبی چین دارای مناظر و چشم‌اندازهایی هستند که شما را با خود به دنیایی دیگر می‌برد. شهرهای آبی کشور چین را می‌توانید در لیست شهرهای پربازدید چین مشاهده کنید. این شهرهای جذاب و دیدنی همیشه گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به‌خود می‌بینند که برای دیدن و لذت‌بردن از تماشای آن‌ها آمده‌اند. برخی از این شهرها نسبت به بقیه شهرت بسیار بیش‌تری کسب کرده‌اند. به‌همین‌جهت این شهرها را به‌عنوان ونیز چینی می‌شناسند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. ممکن است وجود آن همه گردشگر در این شهرها در ابتدا برای کسانی که به آن‌جا سفر می‌کنند، خسته کننده  باشد. سایر این شهرهای آبی همان شکل و ترکیب تاریخی و باستانی خود را دارند و در نزد مردم چین و گردشگران جهان کم‌تر شناخته شده‌اند. اگر می‌خواهید یک سفر ماجراجویانه به چین داشته باشید و از تماشای شهرهای آبی چین لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. قصد ما از ارائه این مطلب شناخت و آشنایی بیش‌تر شما با جاهای دیدنی کشور اعجاب‌آور و شگفت‌انگیز چین است البته در این مقاله به معرفی شهرهای آبی در چین می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه شوید تا شما را به یک سفر مجازی هیجان‌انگیز که دست‌کمی از سفر حضوری نخواهد داشت، ببریم.

لیست شهر‌های آبی چین

در چین شهر‌های آبی بسیاری وجود دارد که بسیار زیبا بوده و به مکان‌های گردشگری محبوب در چین تبدیل شده‌اند. همان‌طور که در بخش قبل قول داده ‌بودیم در ادامه به معرفی چند تا از معروف‌ترین شهر‌های آبی در کشور چین می‌پردازیم.

معرفی شهرهای آبی کشور چین

بیشتر بخوانید: جاذبه چنگدو چین | مناطق جذابی که باید در سفر به شهر چنگدو ببینید

شهر آبی ژوژوانگ

شهر آبی ژوژوانگ یکی از شهرهای آبی در کشور چین است. این شهر از نظر برخی حتی معروف‌ترین شهر آبی چین نیز محسوب می‌شود. به هرکدام از کوچه پس‌کوچه‌های این شهر که سر بزنید بوی غذاهای چینی و خوراکی های محلی و سنتی که در آن‌جا طبخ می‌شود به مشامتان می‌رسد. شهر ژوژوانگ حدودا ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. البته نام این شهر قبلا ژنگ‌فنگ‌لی بود. اما پس از مهاجرت تاجر بسیار ثروتمند شهر جیانگان به این شهر و تحول آن از نظر اقتصادی و تبدیل شدن آن به یک شهر بزرگ تجاری، نام آن نیز به ژوژوانگ تغییر پیدا کرد. امروزه در این شهر حدود 800 نفر سکونت داشته و در آن زندگی می‌کنند.

شهرهای آبی کشور چین

شهر ژوژوانگ به مثابه گوهری درخشان در منطقه وو چین محسوب می‌شود. نکته جالب در مورد این شهر، طراحی و نقشه جغرافیایی آن است. به‌طوری‌که در آن 4 رود وجود داشته و بر روی این رودها خیابان‌هایی ساخته  شده است. در اطراف این رودهایی که زیر خیابان‌ها قرار گرفته‌اند خانه سازی صورت گرفته و آن‌ را تبدیل به شهر کرده‌اند. این ویژگی شهر ژوژوانگ سبب شده تا آن تبدیل به منظره‌ای جذاب و دیدنی برای گردشگران و بازدیدکنندگان از این مکان قدیمی و کهن، شود.

از دیگر ویژگی‌های این شهر می‌توان به این موارد اشاره کرد: طراحی دایره‌ای دارد. شکل و طراحی خاص و ویژه‌ای داشته و در هیچ کجای جهان نمونه آن یافت نمی‌شود. این شهر فروشگاه‌های زیادی دارد که بسیار شلوغ هستند.

به‌علت شرایط آب‌و‌هوایی مناسب و عوامل دیگر شما در هر زمان از سال می‌توانید به این ناحیه سفر کنید و از آن دیدن نمایید. قیمت بلیط بازدید از این شهر، از صبح تا ساعت 9 شب 180 یوان می‌باشد. که البته می‌توانید بلیط پاره‌وقت هم دریافت کنید که هزینه کم‌تری دارد. از جاهای دیدنی که در داخل شهر وجود دارند می‌توان به پل فوآن، خانه شن، دو پل و خانه ژانگ اشاره کرد.

معرفی شهرهای آبی در چین

شهر آبی ژوجیاجیائو

از دیگر شهرهای آبی چین می‌توان ژوجیاجیائو را نام برد. این شهر به ونیز شانگهای معروف است. با ورود به ژوجیاجیائو پل‌ها و طاق‌ها با شکل و ساختاری خاص و ستون‌های گرد و همچنین ساختمان‌های سنگی توجه شما را جلب خواهد کرد که قدمت آن به 1700 سال قبل بازمی‌گردد.

شهرهای آبی در کشور چین

این شهر همچنین در بین مردم محلی آن ناحیه به مروارید درون دریا شهرت دارد. در این شهر آبی 9 خیابان اصلی وجود دارد که بر روی رود‌هایی که همدیگر را قطع کرده‌اند قرار گرفته‌اند. در اطراف این رودخانه‌ها و جاده‌ها خانه‌های بسیار قدیمی دیده می‌شود که مربوط به دوره پادشاهی‌های کینگ و مینگ هستند. وجه تمایز و تفاوت این شهر با سایر مکان‌ها وجود جاهای دیدنی متنوع و زیاد در آن است. در این شهر مکان‌های دیدنی از جمله خانه‌های متعلق به افراد مشهور، پل کژی و همچنین پل‌های باستانی که مربوط به دوران باستان هستند‌، وجود دارند که می‌توانید به بازدید از آن‌ها بروید. در رود‌های این شهر قایق‌هایی هست که می‌توان سوار بر آن‌های در میان این مناظر و چشم‌انداز‌ها حرکت کرده و از آن‌ها بسیار لذت برد.

شهر آبی چین

این شهر ویژگی‌های خاصی از قبیل، شباهت طراحی آن به بادبزن، نزدیک‌تر بودن به شانگهای نسبت به سایر شهرهای آبی دیگر و مناسب بودن برای عکاسی و فیلمبرداری می‌باشد. زیرا مناظر دیدنی و شگفت‌انگیزی دارد که شما را به فیلم گرفتن و عکس گرفتن از آن‌ها وسوسه می‌کند.

این شهر در تمام طول فصل‌های بهار و تابستان و پاییز برای مسافرت مناسب است. اما در فصل تابستان به دلیل سرمای شدید، سفر به آن‌جا را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

آشنایی با شهرهای آبی کشور چین

ورود به شهر ژوجیاجیائو رایگان بوده و نیازی به خرید بلیط و پرداخت پول ندارید. اما در صورت بازدید از مکان‌ها و مناظر تاریخی آن، می‌بایست مبلغ 60 یوآن را پرداخت کنید. از مکان‌های دیدنی این شهر ‌می‌توان پل تای‌آن، پل فانگ‌شنگ، ساختمان مذهبی یوان‌جین، اداره‌پست کینگ، و باغ کژی را نام برد.

شهر آبی ووژن

در بین شهرهای آبی چین، ووژن جزو شهرهای زیبا و رویایی آن محسوب می‌شود.

ابن شهر آبی بسیار زیبا در میان سه شهر سوژو، هانگژو و شانگهای واقع شده است. این سه شهر را به نام مثلث طلایی کشور چین می‌شناسند. این شهر در حدود 1300 سال قبل به‌وجود آمده‌است. معماری آن مربوط به دوران فرمانروایی سلسله کینگ می‌باشد. در این شهر فوق‌العاده می‌توانید سازگاری انسان و طبیعت و همچنین در برخی جهات تقابل این‌دو را مشاهده نمایید. کانال آبی معروف هانگژو از وسط شهر ووژن گذر می‌کند که این شهر را به 4 قسمت مختلف تقسیم کرده است. این 4 بخش بیژا، ژیژا، نانژا و دونگژا می‌باشند. گردشگران پس از ورود به این شهر آبی که از زیباترین شهرهای آبی در کشور چین است، اغلب به بازدید از بخش‌های شرقی ووژن یعنی ژیژا و دونگژا رفته و به آن‌ها تمایل و علاقه بیشتری نشان می‌دهند. برای همین است که شرق کانال هانگژو به خاطر حضور توریست‌ها بسیار شلوغ و پر ازدحام است. اما قسمت‌های غربی که شامل نانژا و بیژا می‌شود خلوت بوده و کم‌تر پیش می‌آید که در آن‌ها یک اجتماع بزرگ و شلوغی دیده شود.

لیست شهرهای آبی در چین

با رفتن به بیژا و نانژا می‌توانید از موزه‌ها، سالن‌های بزرگ، کارگاه‌های قدیمی و جاذبه های تاریخی بازدید نمایید. ولی بخش دونگژا جای مناسب‌تری برای خرید کردن است. از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر آبی ووژن می‌توانیم به مواردی مانند؛ روبانی شکل بودن آن، شهرت ناحیه شرق آن به منطقه گردشگری، مناظر بکر و خلوت قسمت‌های غربی و مناسب بودن برای عکاسی و ثبت لحظات در آنجا، اشاره کنیم.

در مورد زمان مناسب برای سفر به این ناحیه باید به شما بگوییم که در هر زمان از سال می‌توانید به آن‌جا بروید. اما فصل‌های پاییز و بهار برای بازدید از آن مناسب‌تر بوده و منظره پاییزی و برگ‌ریزان و همچنین شکوفایی و سرسبزی آن در بهار بسیار جذاب است.

بازدید از شهرهای آبی در کشور چین

برای بازدید از منطقه غربی باید مبلغ 120 یوان و برای دیدن منطقه شرقی باید 100 یوان پرداخت کنید. اگر بخواهید به تمام نقاط این شهر رفته و از همه آن‌ها بازدید به‌عمل آورید می‌بایست 150 یوان بپردازید که نسبت به بازدید جداگانه از بخش‌های شرقی و غربی بسیار به‌صرفه‌تر برای شما تمام خواهد شد.

از جمله مکان‌های دیدنی شهر ووژن، موزه موسیقی سنتی چینی، کلبه مائودون سابق، سالن اپرای کهن و قدیمی، موزه آداب و رسوم محلی و موزه تخت باستانی، هستند.

شهر آبی چین

بیشتر بخوانید: از دیوار چین تا شهر یانجین، باریک‌ترین شهر جهان

شهر آبی تونگلی

شهر آبی تونگلی از شهرهای آبی چین است که در حدود 1000 سال قبل و در زمان فرمانروایی سونگ به‌وجود آمده‌است. مهندسی آب و استفاده درست آب در ساخت این شهر در جهان بی‌نظیر است. معماری این شهر ترکیبی از معماری دوران سه سلسله و پادشاهی مینگ، یوان و کینگ می‌باشد. این شهر یک باغ فوق‌العاده زیبا دارد که چشم‌اندازی اعجاب‌آور به شهر داده است. همچنین در این شهر چند خانه و پل کهن و قدیمی وجود دارد که می‌توانید مشاهده کنید. نام باغ قدیمی که در این شهر قرار دارد تویسی می‌باشد که در فهرست سازمان میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده ‌است.

در بین ‌شهرهای آبی چین تونگللی از معدود شهر‌هایی است که هنوز ازدحام و شلوغی جمعیت گردشگران و بازدیدکنندگان را به‌خود ندیده‌ است. به‌همین‌دلیل بازدید از آن را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا شلوغ بیش از حد در این مکان‌ها ممکن از برای گردشگران خوش‌آیند نباشد و یا حتی روز آن‌ها را خراب کرده و از لذت‌شان بکاهد.

معرفی شهرهای آبی کشور چین

این شهر چندین ویژگی منحصر‌به‌فرد دارد که در هیچ کجای جهان نمی‌توانید مشاهده کنید. برای مثال؛ شباهت شکل و پلان این شهر به شاخ گاو، نزدیک‌تر بودن به شهر سوژو نسبت به سایر شهر‌های آبی، استقبال گردشگران از عکاسی در این شهر و مناظر دیدنی آن.

این شهر نیز مانند شهر ووژن در همه ماه‌ها و فصول سال امکان بازدید دارد. اما در فصول بهار و پاییز منظره بسیار دیدنی‌تری در آن خلق می‌شود.

در مورد هزینه بلیط و بازدید از این شهر که به دغدغه‌ای برای گردشگران تبدیل شده است باید بگوییم که هزینه دیدن مناظر این شهر به ازای یک روز از صبح تا شب 100 یوان است و برای بازدید از شهر باید 50 یوان پرداخت کنید.

جاهای دیدنی معروف شهر تونگلی: 3 پل تاریخی، سالن جیایین، باغ انزوا و انعکاس.

 

سفر به شهرهای آبی در چین

شهر آبی نانژون

در بین شهرهای آبی چین شهر آبی نانژون که قدمتی حدود 760 ساله دارد یکی از گزینه‌های پیشنهادی و مناسب برای بازدید شماست. در گذشته نام این شهر، ژانژی بوده است. این شهر در زمان سلسله‌های مینگ و کینگ، دوران اوج خود را تجربه کرد. در آن زمان تجارت و خرید و فروش ابریشم و همچنین تولید آن در این شهر متداول بوده و رونق بالایی داشته است. با قدم‌زدن در این شهر می‌توانید کانال‌های آبی و خیابان‌هایی را مشاهده کنید که توسط پل‌ها و خانه‌ها احاطه شده‌اند. معماری این شهر بیشتر مربوط به سبک و سیاق چینی است. اما ترکیبی از معماری قرن 18 اروپایی نیز در ساختار معماری آن دیده می‌شود. این شهر در بین مردم کشور چین با لقب عروس دریایی آب‌های چین شناخته شده است. این شهر خانه‌های دیدنی و بسیار جذابی دارد که از تماشای آن‌ها سیر نمی‌شوید.

از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های شهر هانژون، شکل و پلان مشابه صلیب این شهر، خلوت بودن و عدم ازدحام و شلوغی مردم محلی و گردشگران، داشتن چشم‌اندازهای باورنکردنی برای عکاسی و فیلمبرداری، هستند.

شهرهای آبی در کشور چین

این شهر نیز همانند برخی دیگر از شهر‌های آبی چین بهترین مناظر را برای بازدید و عکاسی در فصول بهار و پاییز دارد. درحالی‌که در همه فصول می‌توانید به این شهر بروید.

برای ورود به لین شهر نیز مثل بقیه شهر‌های آبی مبلغی از شما دریافت می‌شود. این مبلغ برای هر فرد 100 یوان است.

جاهای دیدنی و جذاب این شهر نیز، سالن جیای، سالن یید و باغ لوتوس کوچک می‌باشند.

شهر آبی چین

بیشتر بخوانید: بهترین سوغاتی‌های چین را بشناسید | معرفی ۱۲ مورد از سوغات چین

سخن آخر

در این مقاله جذاب و خواندنی تلاش کردیم که به آشنایی شما با شهر‌های آبی چین کمک کنیم. چند نمونه از معروف‌تری و دیدنی‌ترین شهر‌های آبی چین را به شما معرفی کردیم تا اطلاعات کافی در این مورد را داشته و به مشکل بر نخورید و همچنین بتوانید یک انتخاب عالی و مناسب در سفر به این شهرها داشته باشید. در مورد تاریخچه هر شهر به‌طور مختصر توضیح دادیم. شرایط محلی آن‌ها را شرح دادیم. از بهترین زمان بازدید از این اماکن گفتیم و همچنین در مورد هزینه بازدید و گشت‌و‌گذار در این شهر‌های آبی صحبت کردیم. اگر قصدتان از خواندن این مقاله آشنایی با یکی از مکان‌های گردشگری چین و جهان بود، امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین اگر قصد سفر به چین و بازدید از این مناطق را دارید امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده و بهره لازم را برده باشید.

با آرزوی سفری خوش و فراموش‌نشدنی برای شما.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات