جاذبه ووژن چین | یکی از زیباترین شهرهای آبی باستانی در چین

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر قصد سفر به چین را دارید، بهتر است در خصوص بناهای تاریخی و جاذبه ووژن چین بیشتر بدانید تا بتوانید در مراجعه به این شهر از همه قسمت‌های دیدنی شهر بازدید کنید. می‌دانید که چین، کشور پهناوری است و تنوع آب و هوایی آن، همچنین جاذبه‌های توریستی و تاریخی‌اش، آن را برای توریستان و گردشگران بیش از هر موقع دیگری جذاب کرده است. وقتی به چین سفر می‌کنید، حتما باید به جنوب چین و کناره رود یانگ تسه سری بزنید که در این قسمت، شهر ووژن واقع شده که یکی از شهرهای شناور روی آب در چین است.

شاید شما هم مانند خیلی از افراد به اشتباه فکر کنید که تنها شهر شناور دنیا که روی آب ساخته شده، ونیز است. اما اصلا اینطور نیست. اگر در اطراف جهان و در کشورهای دیگر دنیا سفر کنید، مشابه این شهر و شهرهایی که روی آب ساخته شده‌اند را می‌بینید. شهر آبی ووژن جزو شهرهای محبوب چین برای توریستان است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شهر ووژن چین

ووژن یکی از شهرهای شناور چین است که حدود 1300 سال از ساخت آن می‌گذرد. جاذبه ووژن تنها به خاطر شناور بودن آن نیست و به واسطه پل‌ها و دیوارهای باستانی که هنوز در این شهر وجود دارند هم موردتوجه توریستان قرار می‌گیرد. برای این که از شهر هانگزو به ووژن بروید، تنها باید 50 دقیقه با اتوبوس مسیر را طی کنید. این شهر به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود.

 

شهر آبی ووژن

بهترین زمان برای دیدن جاذبه‌های شهر ووژن

یکی از بهترین و زیباترین فصل‌ها برای رفتن به ووژن، بهار است. بین ماه‌های فروردین تا خرداد به این شهر سر بزنید تا از آب و هوای بهاری و معتدل آن لذت ببرید. اوایل پاییز هم می‌تواند زمان مناسبی برای رفتن به شهر آبی ووژن در چین باشد. در این فصل، معمولا آسمان، صاف است یا این که با یک نم باران و هوای خنک پاییزی، آب و هوای لذت‌بخشی در شهر ایجاد می‌شود.

زمستان در شهر باستانی ووژن، هوا سرد و شهر عموما سرد و یخی می‌شود. در این فصل، معمولا قیمت تورها از فصل‌های دیگر پایین‌تر است و تنها به خاطر سرد بودن و کم بودن تقاضا برای سفر به ووژن این افت قیمت رخ می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان در جنوب چین

جاذبه ووژن کشور چین

این شهر به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می‌شود که بخش غربی آن، شیژا و بخش شرقی، دونگژا نام دارد. از جاذبه‌های توریستی و تفریحی دونگژا می‌توان به نمایش‌های رزمی، نمایش سایه و نمایش آکروبات‌بازی روی شاخه‌های بامبو اشاره کرد.

از جاذبه های ووژن در بخش غربی یا شیژا هم معماری اصلی و مناطق آرام و ساکت این شهر است. می‌توانید در رودهای بین این شهر، قایق‌سواری کنید و از تماشای مناظر دیدنی و آثار باستانی غرق در لذت شوید. بسیاری از خانه‌های این قسمت، بازسازی شده‌اند و معماری‌ آن‌ها به ترکیبی از معماری سنتی و معماری مدرن تبدیل شده است.

 

 

شهر آبی ووژن چین

 

امکانات اقامت در شهر آبی ووژن در کشور چین

یکی از بزرگ‌ترین هتل‌هایی که در شیژا واقع شده است و برای توریستان محبوبیت بیشتری دارد، هتل تونگ است. این هتل امکانات و خدمات زیادی در اختیار توریستان قرار می‌دهد. بیشتر اتاق‌های این هتل، یک تراس کوچک دارند که به سمت آبراهه و رو به دریاچه یوآنبائو باز می‌شوند. این هتل، مناظر زیبایی برای توریستان دارد.

یکی دیگر از هتل‌های نوساز در این بخش که با درختان و گیاهان بومی طراحی شده، هتل ژانومینک است. این هتل به خاطر دکوراسیون زیبا و جذابش، بین توریستان به محبوبیت بالایی رسیده است.

ووژن به عنوان یکی از شش شهر باستانی برتر در منطقه جنوبی رودخانه یانگ تسه، همیشه با شالیزارها و ماهی و ابریشم به اقتصاد چین کمک کرده است. این شهر کوچک، خانه‌هایی با آجر سیاه و کاشی‌های خاکستری دارد که با دیوارهای سفید، ترکیب جالبی ایجاد کرده است. پل‌های سنگی زیبایی در این منطقه وجود دارد که علاوه بر قدمت تاریخی از زیبایی خاصی هم برخوردار هستند.

جاذبه ووژن کشور چین

در این شهر، شاهد قایق‌های کوچک با سایه‌بان‌های سیاه هستید که در آبراه‌های بین خانه‌ها حرکت می‌کنند. در شهر آبی ووژن در چین می‌توانید سوار بر قایق شوید و از تماشای مناظر، لذت ببرید یا در کنار آبراهه‌ها قدم بزنید و از لذت سرشار شوید.

یک رودخانه، تمام شهر آبی ووژن را به 4 بخش اصلی تقسیم کرده است که شامل شیژا، دونگژا، نانزا و بیزالا است. با توجه به این که نانزا و بیزالا توسعه کمتری پیدا کرده‌اند، معمولا گردشگران ترجیح می‌دهند که از شیژا و دونگژا دیدن کنند. این قسمت‌ها با این که بازسازی شده‌اند، اما هنوز بافت سنتی‌شان را حفظ کرده‌اند. شیژا، بافت باستانی‌تر و بکرتری دارد اما دونگژا با مغازه‌های شلوغ و سازه‌های مدرن‌تر پر شده است.

 

بیشتر بخوانید: جاذبه چنگدو چین | مناطق جذابی که باید در سفر به شهر چنگدو ببینید

جاذبه های ووژن در قسمت شیژا 

در این بخش، یک موزه وجود دارد که موزه فرهنگ چینی است و در آن، روی نمایش لوتوس‌های طلایی تمرکز شده است. می‌دانید که در چین باستان روی زیبایی پای زنان تاکید زیادی داشتند و سعی می‌کردند با پوشاندن کفش‌های کوچکی به نام لوتوس طلایی، پاها را کوچک نگه دارند. در این موزه می‌توانید تصاویری از این کفش‌ها و همچنین 500 کفش چینی قدیمی را ببینید.

در شینژا همچنین می‌توانید از تماشای دو پل باستانی، شگفت‌زده شوید. یکی پل Tongji که روی رودخانه شرق به غرب ساخته شده و دیگری پل Renji که روی رودخانه شمال به جنوب ساخته شده است.

جاذبه ووژن در چین

موزه دیگری که می‌تواند برای‌تان جالب باشد، موزه آداب و رسوم عامیانه است که در منطقه رودخانه یانگ تسه قرار دارد و مراسم منحصر به فرد، آداب و رسوم و عروسی‌ها و جشن‌ها را نمایش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید سبک زندگی مردم محلی را در این موزه تماشا کنید. در این موزه، بیش از 26 هزار سکه از چین باستان وجود دارد که از حدود 230 کشور و مناطق آن محدوده، جمع‌آوری شده است.

می‌توانید از موزه مائو دان هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های ووژن چین دیدن کنید. این موزه در واقع خانه یکی از نویسنده‌های انقلابی چینی است. خانه مائو برای نسل‌ها حفظ شده و مورد احترام و تکریم بوده است تا این که در سال 1984 بازسازی شده و به موزه، تغییر کاربری داده است. این خانه، سه نمایشگاه دارد که مراحل مختلف زندگی مائو را روایت می‌کند.

 

Xiuzhen Guan

در ادامه بازدید از شهر آبی ووژن سری به معبد Xiuzhen Guan بزنید. این معبد به سلسله شمالی سانگ  (960-1127) تعلق دارد و یکی از معابد مشهور در جنوب رودخانه یانگ تسه است.

 

درخت Ginkgo

این درخت بیش از 1000 سال قدمت دارد و از زمان سلسه سانگ در این شهر، شاهد گذر زمان بوده است. این درخت در امتداد رودخانه سانگ و در حیاط خانه ژنرال واقع شده است.

جدا از تماشای جاذبه‌های ووژن چین و بازدید از مکان‌های تاریخی، می‌توانید در خیابان‌های این شهر قدم بزنید و از تماشای زندگی روزمره مردم لذت ببرید. همچنین لباس‌های محلی با چاپ آبی کرایه کنید یا بخرید و یا با آن‌ها عکس بگیرید. در خیابان‌ها و مسیرهای اطراف آبراه‌ها قدم بزنید و درحالی که از چترهای چینی استفاده می‌کنید، زندگی روزمره یک فرد ساکن این شهر را از نزدیک لمس کنید.

شهر آبی باستانی ووژن

یادتان باشد فقط به قدم زدن در خیابان‌های سنگی، قانع نشوید و سعی کنید در فعالیت‌های محلی هم شرکت کنید. مثلا در طول خیابان‌ها گاهی جشن‌هایی برگزار می‌شوند که بیشتر متعلق به زمستان هستند. در این جشن‌ها یک میز طویل با مقداری غذا روی آن می‌چینند. همه مردم از گوشه و کنار شهر باستانی ووژن به این جشن‌ها می‌آیند، پشت این میزها می‌نشینند، از غذاها می‌خورند و با هم صحبت می‌کنند.

در طول تابستان هم جاذبه‌های دیدنی ووژن چین در انتظار شماست. در تابستان، سبزیجات فصلی و میوه‌ها روی قایق‌ها قرار گرفته و در آبراه‌ها به فروش می‌رسند. بازارهایی که روی قایق‌های متحرک ایجاد می‌شوند، یکی از دیدنی‌های این شهر است.

در برخورد با فرهنگ باستانی شهر آبی ووژن باید بگوییم که این شهر از بسیاری جهات، پیشرفت کرده و به روز شده است. شما در تمام قسمت‌های این شهر می‌توانید به وای فای متصل شوید و از هتل‌ها و رستوران‌های بین‌المللی استفاده کنید.

 

چطور خود را به شهر آبی ووژن برسانیم؟

سه شهر نزدیک به ووژن وجود دارند که از آن‌ها به وسیله اتوبوس می‌توانید به ووژن برسید. همچنین اگر دوست دارید سوار قطار شوید، می‌توانید از تانگشیانگ، قطار گرفته و از آنجا یک مسیر کوتاه را طی کنید و به ووژن بروید.

 

از شانگهای:

بیشتر گردشگران چین اول وارد شانگهای می‌شوند. به همین خاطر مسیر رفتن به ووژن را از شانگهای توضیح می‌دهیم: کافی است خودتان را به ایستگاه اتووبوس‌های بین شهری شانگهای برسانید. از این ایستگاه هر یک ساعت، یک اتوبوس با مبلغ 55 یوآن شما را به ووژن می‌رساند. بعد از رسیدن به این شهر، باید از اتوبوس‌های محلی K350 به مقصد شیژا استفاده کنید. این اتوبوس‌ها هم هر 5 تا 10 دقیقه از این ایستگاه عبور می‌کنند. پس اگر صبح راه بیفتید، می‌توانید تور یک روزه‌ای برای بازدید از جاذبه‌های ووژن چین داشته باشید.

 

شهر آبی ووژن در کشور چین

از هانگزو:

از ایستگاه مرکزی مسافربری هانگزو سوار اتوبوس‌های ووژن شوید. این اتوبوس‌ها هر 25 دقیقه یک بار با کرایه 31 یوآن، هانگزو را به مقصد ووژن ترک می‌کنند. این اتوبوس‌ها از ساعت 7 صبح تا 18:20 حرکت دارند. با توجه به این که برای رسیدن به شهر ووژن باید مدام ایستگاه عوض کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به این شهر از قطار استفاده کنید.

همچنین از هانگزو می‌توانید از اتوبوس‌های فرودگاه بین‌المللی هانگزو استفاده کنید. کافی است از فرودگاه سوار اتوبوس‌های ووژن شده و 110 دقیقه بعد در این شهر پیاده شوید. هزینه این اتوبوس‌ها 42 یوآن است.

از سوژو:

از ایستگاه جنوبی اتوبوس سوژو می‌توانید به ووژن بروید. هر روزه 6 اتوبوس به این شهر می‌روند. قیمت بلیط این اتوبوس‌ها 35 یوآن است.

رفتن از منطقه شیژا به دونگژا چطور انجام می‌شود؟

می‌دانید که این مناطق با رودخانه از هم جدا شده‌اند. پس برای رفتن از یک منطقه به منطقه دیگر، باید از تورها و اتوبوس‌ها استفاده کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات