جاذبه چنگدو چین | مناطق جذابی که باید در سفر به شهر چنگدو ببینید

3 سال پیش 0 دیدگاه

چنگدو نامی نیست که برای ما ایرانی‌ها زیاد آشنا باشد چرا که ما با جاذبه چنگدو و بناهای تاریخی آن آشنا نیستیم. اما این روزها عده زیادی برای سفر به چین و یازدید از این شهر مشتاق هستند. کسانی که به شانگهای و پکن می‌روند، می‌توانند برای ادامه سفرشان سری هم به چنگدو بزنند. شهری که طبیعت زیبا و منحصربه‌فردی داشته و تاریخ غنی و کهن آن جذابیتش را دو چندان می‌کند. البته جاذبه چنگدو تنها به تاریخ و بناهای تاریخی یا مناظر طبیعی آن خلاصه نمی‌شود. دوست داشتنی‌ترین خرس‌های دنیا یعنی پانداها در این شهر زندگی می‌کنند. چنگدو خانه پانداهای چینی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با جاذبه چنگدو چین بیش‌تر آشنا شویم.

با جاذبه چنگدو چین بیشتر آشنا شویم

چنگدو مرکز استان سیچوآن در جنوب‌غربی کشور چین است. این شهر در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و جمعیت آن تقریبا نصب جمعیت شانگهای است. بااین‌حال تعداد بارها و کافه‌هایش چنگدو دو برابر بیش‌تر از رستوران‌های شانگهای است. همین آمار و ارقام می‌تواند به اندازه کافی گویای روحیه مردم این شهر باشد. شاید بهتر باشد در سفر به این شهر همه انرژی‌تان را در طول روز تمام نکنید. چراکه در این شهر زندگی در شب هم جریان دارد و شادی و موسیقی را به شما هدیه می‌دهد. این شهر برای توریست‌ها و گردشگران اهمیت زیادی دارد و سالانه عده زیادی برای دیدن این شهر به آن‌جا سفر می‌کنند. متاسفانه بامزه‌ترین جاذبه چنگدو یعنی پانداها، تنها پستانداران این شهر درحال انقراض هستند. آیا دوست دارید یک بچه پاندا را در آغوش بگیرید؟ در چنگدو این امکان برای شما فراهم می‌شود.

جاذبه‌های چنگدو

بیشتر بخوانید: بودای بزرگ لشان در چین، بزرگترین مجسمه سنگی بودا

بهترین فصل برای سفر به چنگدو چین

حتما تصاویر این شهر که در شکوفه‌های زیبا غرق شده‌ است را دیده‌اید. پس می‌توانید حدس بزنید که بهار بهترین فصل برای رفتن به این شهر و تماشای جاذبه‌های گردشگری شهر چنگدو است. از فروردین تا تیر ماه، بهترین زمان برای رفتن به چنگدو است. در این شهر بهار کمی زودتر فرامی‌رسد و تابستان گرم، پاییز سرد و زمستان گرم است. بله درست خواندید. زمستان در این شهر گرم است و سردترین ماه‌های سال مختص فصل پاییز هستند.

جاذبه چنگدو چین

اگر به جشنواره سالانه غذای چنگدو به‌عنوان جاذبه‌های چنگدو در چین علاقه دارید، بهتر است برای سفر پاییز را انتخاب کنید. از مهر تا آذر به این شهر رفته و معروف‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره غذای چینی را از نزدیک ببینید. البته هر فصلی که به این شهر بروید، نمی‌توانید رنگ آفتاب را ببینید. این شهر آب‌و‌هوای موسمی و نیمه گرمسیری دارد. در این شهر آفتاب را کم می‌بینید و همشه لایه‌ای از مه و ابر آسمان را اشغال کرده‌اند. در ادامه قصد داریم به معروفی جاذبه‌های گردشگری شهر چنگدو بپردازیم.

جاذبه های گردشگری شهر چنگدو

  • پایگاه تحقیقاتی تولید مثل پانداها

این پایگاه نه تنها این شانس را در اختیار شما قرار می‌دهد که پانداهای دوست داشتنی را در طبیعت ببینید، بلکه می‌توانید به تاریخ و پیشینه زندگی این خرس‌های بغلی و دوست‌داشتنی هم نگاهی بیندازید. این مرکز در سال 1987 میلادی با هدف زنده نگه داشتن تنها 6 پاندای بزرگ کارش را شروع کرد. از آن زمان تاکنون تعداد این پانداها به 80 عدد رسیده است. شما می‌توانید یک تور به این پایگاه داشته باشید و پانداها را از نزدیک ببینید. همچنین می‌توانید سری هم به موزه‌ها بزنید. این موزه‌ دیدنی‌های جالبی در خصوص مشکلات تولید مثل این خرس به شما نشان می‌دهد. بیش‌تر پانداها در طول روز می‌خوابند و تنها زمانی که سرحال هستند، چند ساعت سر صبحانه است.

پس برای رفتن به این پایگاه این نکته را به یاد داشته باشید و سعی کنید ساعت‌های اول روز خودتان را به آن‌جا برسانید. به حدی خرس خوابالو می‌بینید که خودتان هم خوابتان بگیرد! به جز در این پایگاه، شما در طبیعت هم می‌توانید این پانداها و گونه‌های دیگر حیوانات این شهر را ببنید. کافی است به Wolong Nature Reserve در 130 کیلومتری غرب چنگدو بروید. این قسمت با 60 گونه جانوری شامل پستانداران و 300 گونه پرنده و 4 هزار نوع گیاه از جمله درختان سرخدار غول پیکر احاطه شده است.

جاذبه‌های چنگدو چین

  • معبد وهو

یکی از قدیمی‌ترین معبدهای این شهر و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر چنگدو، معبد Wuhou است که در سال 302 میلادی به افتخار ژوگ لیانگ ساخته شد. این معبد در سال‌های بعد بازسازی شد. اما ویژگی‌ها و جزئیات خودش را هنوز حفظ کرده است. یکی از جزئیات چشم‌نواز این معبد سالن بزرگی است که در آن مجسمه سفالی طلاکاری شده از ژوگ لیانگ قرار گرفته است. همچنین 28 مجسمه سفالی از وزیران، ژنرال‌ها و مقامات عالی دولت شوهان در این معبد قرار گرفته است. به‌علاوه تعداد زیادی از تابلوهای سنگ نوشته که اسناد و نوشته‌ای از این دوره مهم تاریخی چین هستند، در این معبد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین سوغاتی‌های چین را بشناسید | معرفی ۱۲ مورد از سوغات چین

  • کلیسا ونشو

این کلیسا مساحتی بیشتر از 12 هکتار دارد که شامل 5 معبد جداگانه است که همه از چوب و سنگ ساخته شده‌اند. این مجموعه در سال 1961 میلادی روی خرابه‌های یک صومعه که از زمان خانواد پادشاهان جنوبی است، در سال‌های 420 تا 589 ساخته شد. از شاخصه‌های این کلیسا، یک سالن شوفاتانگ با 10 مجسمه آهنین از خدایان نگهبان بودایی است که به دوره 960 تا 1279 مربوط می‌شود. همچنین می‌توان به بیش از 100 مجسمه برنزی بودا و فرشتگان بودایی ساخته شده بین سال‌های 1644 تا 1911 میلادی و تعداد زیادی دست‌سازه دیگر از جنس پشم و چوب در آن زمان اشاره کرد. در این کلیسا آثار دیگری از هنرمندان آن دوره مانند خوش‌نویسان و نقاشان به‌چشم می‌خورد.

جاذبه‌های چنگدو در چین

  • خانه روستایی دوفو

این کلبه در 24 هکتار ساخته شده و متعلق به یکی از شاعران مشهور آن دوران است. ساخت این کلبه به سال‌های بین 759 تا 763 برمی‌گردد. در همین سال‌ها بود که این شاعر بیش از 250 شعر معروف خود را می‌نوشت و در این خانه زندگی می‌کرد. این خانه مناظر چشم‌نوازی هم دارد که از بین آن‌ها می‌توان به رودخانه زیبای هوآن هوآکسی، باغ باشکوه، چادرهای متعدد و پل‌ها اشاره کرد. هر چند بسیاری از ساختمان‌های این مجموعه در سال‌های بعد ساخته شده‌اند، اما باز هم یک مجموعه چشم‌نواز از بافت و زندگی مردم دوره‌های کهن چین را نشان می‌دهند. یکی‌دیگر از قسمت‌های دیدنی این مجموعه، یادبود گنگ بو است که زندگی و کار بوفودوفو را نشان می‌دهد.

  • پارک وانگ‌یانگ لو و برج مراقبت رودخانه

برج مراقبت رودخانه در پارک وانگ‌یانگ لو جایی است که شاعر معروف یعنی زن زوتائو در آن زندگی می‌کرده است. این برج ارتفاعی برابر با 30 متر دارد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این قسمت، چشمه قدیمی معروفی است که از زمان تانگ در سال‌های 618 تا 907 میلادی تا به امروز وجود داشته است. شاعر عاشق این چشمه بود و از آب آن برای درست کردن یک نوع کاغذ چینی خاص استفاده می‌کرد و روی آن اشعارش را می‌نوشت. در همین محوطه چندین ساختمان دیگر به‌عنوان یادبود ساخته شده است که برخی از آن‌ها به مراحل ساخت کاغذ اشاره دارد. در این مجموعه به جز ساختمان‌ها و خاطرات شاعر، درختان بامبو زیبایی وجود دارد که به یاد او کاشته شده‌اند. این پارک جزء جاذبه‌های شهر چنگدو است.

جاذبه چنگدو کشور چین

  • معبد یونگ لینگ

پیشنهاد ما این است که دیدن این معبد را به‌عنوان جاذبه چنگدو فراموش نکنید. این مقبره جایی است که در آن می‌توانید آرامگاه وانگ را که در سال 918 میلادی فوت کرده است را پیدا کنید. در بخش شمال‌غربی این شهر، ساختمان دوست‌داشتنی معبد یونگ لینگ با ارتفاع 15 متر و 14 دروازه زیبا برای بازدید عموم ساخته شده است. تالار مرکزی مقبره تزئین شده امپراطور را در خود جای داده است. همچنین در محوطه این معبد یک مجسمه سنگی از وانگ جیان و نقاشی‌های دقیق و سنگی با جزئیات زیاد از 24 موسیقی‌دان مهم آن دوران به چشم می‌خورد. تزئیناتی مانند وسایل دکوری خانوان پادشاهی هم در این محوطه وجود دارند.

جاذبه‌های گردشگری چنگدو

  • دیدن خیابان جینلی

پیشنهاد می‌کنیم روز خود را با قدم‌زدن در خیابان جینلی به پایان برسانید. این خیابان مشهورترین خیابان این شهر است و از قصر چینگ یانگ تنها 25 دقیقه فاصله دارد. این خیابان در شب با فانوس‌های چینی روشن شده و منظره بی‌نظیری ایجاد می‌کند که هم دیدنش خالی از لطف نیست و هم لوکیشن خوبی برای عکاسی‌های شما است.

در این خیابان یک بازار به نام street food وجود دارد که در آن می‌توانید با انواع غذاهای این شهر آشنا شوید. این خیابان همچنین مکان خوبی برای خرید سوغاتی است. سوغاتی‌های دست‌ساز چینی را که معمولا تم مذهبی دارند، از این خیابان تهیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری شهر چنگدو

بیشتر بخوانید: مقبره چنگیزخان مغول کجاست؟ | کشف قبر چنگیزخان

  • مزرعه چای

می‌دانید که چای در کشور چین اهمیت زیادی دارد. پس نام بردن یک لیست از جاذبه چنگدو بدون اشاره به چای قطعا کامل نیست. یکی از قدیمی‌ترین مزارع چای که می‌توانید در شهر چنگدو به آن سر بزنید، Mengdingshan است که در بیرون از شهر واقع شده و برای رسیدن به آن باید دو ساعت مسیر را طی کنید. در همین مسیر می‌توانید مناظر کشور چین و فرهنگ و سنت مردم را ببینید.

  • مسجد هوانگ چنگ

مسجد چنگدو متعلق به قرن 18 میلادی است و یکی از جاذبه‌های چنگدو است. این مسجد اگرچه در حمله هوایی 1941 ژاپن تخریب شد و آسیب دید اما هنوز هم سرپا است. بازسازی این بنا باعث شد که ظاهر آن ترکیبی از معماری سنتی چینی و عربی شود. دیوارهای سفید و کاشی‌های زیبا این جاذبه چنگدو با با مکان‌های دیگر متمایز کرده است. این مسجد یکی از مهم‌ترین بناهای مربوط به مسلمانان در این منطقه است.

بازدید از جاذبه‌های چنگدو

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات