جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان در جنوب چین

3 سال پیش 0 دیدگاه

جزیره هاینان با دلیل موجهی به‌عنوان هاوایی چین شناخته می‌شود، زیرا با سواحل زیبا، آب شفاف و صخره‌های مرجانی پوشیده شده است .این جزیره یک بهشت ​​کوچک زیبا با دو شهر اصلی، سانیا و هایکو است. سانیا، در ساحل جنوبی، به‌خاطر سواحل و استراحتگاه‌هایش معروف شده، در‌حالی‌که هایکو در ساحل شمالی قرار دارد و یک شهر بندری در مرکز استان است. امکان دسترسی به هر دو شهر با هواپیما یا قطار وجود دارد.

شما می‌توانید برای سفر به جزیره هاینان و دیدن این جاذبه‌ها تور کشور چین را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید. در ادامه این مقاله با جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان در جنوب چین بیشتر آشنا می‌شویم.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان جنوب چین

  • معبد نانشان جزیره هاینان

معبد نانشان در نزدیکی خلیج سانیا قرار دارد. اطراف معبد توسط یک پارک بسیار بزرگ پر از معماری سلسله تانگ، مجسمه‌های بودایی و تصاویر و سالن‌هایی برای زانو زدن و دعا احاطه شده است. جاذبه اصلی مجسمه Guanyin است. گوانین به‌عنوان الهه رحمت در بودیسم چینی شناخته می‌شود. این مجسمه 3.8 متری با 100 کیلوگرم طلا و نقره پوشانده شده و با الماس آفریقای‌جنوبی تزئین شده است. این شهر در 40 کیلومتری شهر سانیا قرار دارد و با اتوبوس می‌توان به آن‌جا رفت.

بیشتر بخوانید: از دیوار چین تا شهر یانجین، باریک‌ترین شهر جهان

  • ساحل دادونگهای

از آن‌جایی که برخی هاینان را با نام هاوایی چین می‌شناسند، صرفاً مناسب است که زمانی را در ساحل بگذرانیم. ساحل Dadonghai مسلماً مشهورترین ساحل در جزیره هاینان کشور چین است. این منطقه با خط ساحلی بلند شن و ماسه سفیدش، زیبایی منحصر‌به‌فردی دارد. این ساحل از مرکز شهر سانیا فقط 3 کیلومتر فاصله دارد.

جاذبه‌های جزیره هاینان چین

شما می‌توانید با گوش دادن به امواجی که به خلیج برخورد می‌کنند، از یک روز آفتابی در اینجا لذت ببرید. ورزش‌های آبی در جزیره هاینان کشور چین برای علاقه‌مندان در دسترس است. اگر شناگر هستید، بد نیست بدانید که طبق گزارش‌ها، آب در زمان صبح در شفاف‌ترین حالت است. همچنین، پیاده‌روی طولانی، یک پیاده‌روی شبانه عالی را در امتداد ساحل ایجاد می‌کند. علاوه‌براین، می‌توانید یک قوطی آبمیوه بنوشید یا در یکی از بارها یا رستوران‌های متعدد در کنار ساحل شام بخورید، این ساحل عمومی یکی از محبوب‌ترین نقاط در جزیره هاینان در چین است.

جزیره هاینان در چین

  • ژئو پارک جهانی خوشه آتشفشانی هایکو

یک مقصد منحصربه‌فرد در جزیره هاینان چین، ژئوپارک جهانی خوشه آتشفشانی هایکو است که به‌عنوان یک موزه زمین‌شناسی طبیعی شناخته می‌شود. این پارک در مجموع 118 کیلومتر مربع مساحت دارد. این منطقه شامل دو آتشفشان اصلی و بسیاری دیگر از آتشفشان‌های حفاظت شده است که در سراسر ژئوپارک توزیع شده‌اند. یکی از ویژگی‌های برجسته پارک، فرصتی برای صعود به بالای دهانه و سپس در داخل آن است که در آن جنگل بارانی استوایی کوچکی پیدا خواهید کرد. علاوه بر دهانه‌ها، مناظر منحصر‌به‌فرد دیگری نیز وجود دارد که سال‌ها پیش توسط گدازه‌های جاری ایجاد شده است. روستاهای ژئوپارک به شما نگاهی اجمالی به فرهنگ زندگی روستایی آتشفشانی خواهند داد.

جزیره هاینان کشور چین

  • جنگل بارانی یانوادا جزیره هاینان

دره‌های سرسبز باشکوه، آبشارها، بانیان‌های سربه‌فلک کشیده، نخل‌های قندی، ارکیده‌ها و طبیعت شگفت‌انگیز دیگری در انتظار کاوش در منطقه گردشگری فرهنگی جنگل‌های بارانی یانودا است. دو دره اصلی در این منطقه گردشگری وجود دارند که عبارتند از دره رویا و دره جنگل بارانی. در دره رویا آبشارهای زیادی وجود دارد. آبی که از صخره‌ها می‌ریزد شما را مجذوب خود می‌کند و می‌توانید با دوستان خود در مسیری بر فراز آب و در مقابل آبشار درحال ریزش پیاده‌روی کنید. دره جنگل‌های بارانی در جزیره هاینان یک منطقه سرسبز است.

جزیره هاینان در کشور چین

بیشتر بخوانید: جاذبه چنگدو چین | مناطق جذابی که باید در سفر به شهر چنگدو ببینید

  • شهرک فیلم هایکو

این شهر بزرگ سینمایی که از سه منطقه تشکیل شده و راهی سرگرم کننده برای گذراندن یک بعدازظهر است. هر منطقه سبک‌های معماری متناسب با زمان خود را دارد. برخی از آن‌ها کپی دقیق عکس‌ها یا فیلم های قدیمی هستند. منطقه اول دارای کپی‌هایی از خیابان‌های قدیمی به سبک نانیانگ است. می‌توانید طوری ژست بگیرید که انگار در خیابان‌های شانگهای قدیمی قدم می‌زنید و با خانه‌های استعماری در پس زمینه عکس بگیرید. منطقه دوم خیابان های 1942 است که در آن شما می‌توانید نگاهی اجمالی به زندگی در آن دوران داشته باشید. در این‌جا می‌توانید یک نمایش کمدی در تئاتر تماشا کنید و از موزه فیلم لذت ببرید. درنهایت، آخرین منطقه، منطقه جوانان است که در آن شما احساس خواهید کرد که در یک پادگان ارتش کمونیستی به‌سر می‌برید. همچنین می‌توانید لباس‌هایی را برای عکس گرفتن اجاره کنید. از دیگر نکات برجسته این شهر سینمایی در جزیره هاینان، می‌توان به شبیه‌ساز طوفان و زلزله اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان جنوب چین

  • جزیره نانوان

این منطقه حفاظت شده طبیعی در سواحل جنوبی جزیره هاینان در کشور چین واقع شده است. در این خانه بیش از 2500 میمون ماکاک وجود دارند که از سال 1965 در این‌جا بزرگ شده و آموزش دیده‌اند. شما می‌توانید تماشا کنید که نگهبانان به میمون‌ها غذا می‌دهند یا حتی می‌توانید آجیل خود را بیاورید و خودتان آن‌ها را به میمون‌ها بدهید. مطمئن شوید که برای تماشای یک نمایش کمدی که توسط میمون‌ها اجرا می‌شود، وقت می‌گذارید. راه رسیدن به این جزیره به‌خودی‌خود یک سفر زیباست. می‌توانید با تله‌کابین 10 دقیقه ای سوار شوید که منظره زیبایی از اقیانوس را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر، سوار قایق شوید.

بازدید از جزیره هاینان در جنوب چین

  • موزه جزیره هاینان چین

هاینان در هایکو گاهی به‌عنوان موزه استانی هاینان شناخته می‌شود (با موزه هایکو اشتباه نشود). در این موزه چهار نمایشگاه اصلی دائمی وجود دارد. این نمایشگاه‌ها عبارتند از نمایشگاه آثار فرهنگی جمع‌آوری شده، نمایشگاه تاریخ هاینان، نمایشگاه ملیت‌های اقلیت و نمایشگاه میراث فرهنگی ناملموس در هاینان. بسیاری از علائم و توضیحات به انگلیسی ترجمه شده است. سالن‌هایی که چیدمان دلپذیری دارند، موزه‌ای که به زیبایی سازمان‌دهی شده را ایجاد می‌کنند. در مورد همه چیز از کشتی شکسته گرفته تا مذهب در هاینان بیاموزید. ورود به موزه رایگان است و روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

  • مرکز هنرهای نمایشی هاینان

هنرهای نمایشی بسیار بزرگ تنها مرکز فرهنگی عمومی حرفه‌ای در هاینان است که از یک سالن تئاتر و یک اتاق کمکی تشکیل شده. کل منطقه حدود 25000 متر مربع است و محوطه که تقریباً 50000 متر مربع زمین را در بر می‌گیرد، شامل یک باغ، یک فواره موسیقی و نورپردازی تخصصی است. کنسرت در فضای باز اغلب با استفاده از ورودی اصلی مانند یک صحنه برگزار می‌شود. آدرس این مرکز هنرهای نمایشی همان موزه هاینان است، اما در سمت دیگر پارک قرار دارد. قبل از بازدید از زمان بندی عملکرد انتخابی خود مطمئن شوید.

مناطق دیدنی جزیره هاینان چین

بیشتر بخوانید: آشنایی با معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای آبی چین

  • جزیره مرزی

جزیره مرزی یک جزیره گرمسیری در سواحل هاینان در شهرستان لینگشوی است. اگر به دنبال کمی انزوا هستید، این جزیره گزینه خوبی است. با یک ساعت رانندگی و ده دقیقه با قایق دورتر از شلوغ سانیا، جزیره مرزی میزبان چند ویلا، هتل و رستوران است. از صخره‌ها و دریای آبی از قله لذت ببرید یا با ماهی‌های استوایی شنا کنید و شیرجه بزنید. همچنین می‌توانید در شب هنگام گوش دادن به صدای امواج درهم، ستاره‌ها را تماشا کنید.

جزیره دو گالری دارد که ارزش دیدن را دارند. یکی از گالری‌ها، گالری پرسنل نجات یافته از کشتی‌های غرق شده را به نمایش می‌گذارد و دیگری گالری مرجانی است که مجموعه‌ی از مرجان‌ها را به شما نشان می‌دهد. آکواریوم دریایی خلیج دلفین، محل زندگی بسیاری از حیوانات از جمله کوسه نهنگ، لاک پشت‌های دریایی و البته دلفین‌ها است. این جزیره هاینان کشور چین، همچنین فعالیت‌های آبی زیادی را برای شرکت ارائه می‌دهد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات