افراد مشهور در سوئیس

6 سال پیش 0 دیدگاه

افراد معروف در سوئیس مانند آلبرت انیشتین فیزیکدان نظری مشهور آلمانی در سراسر دنیا شناخته شده و نظریه نسبیت محبوب خود را در پایتخت این کشور معرفی کرده است. سوئیس یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که بانک‌های شیک، ساعت‌های لوکس، کوه‌های باشکوه و شکلات‌های باکیفیت از ویژگی‌های قابل توجه این کشور است. در ادامه از این مقاله راهنمای سفر به سوئیس با معرفی افراد برجسته‌ سوئیس و همچنین افرادی که در طول اقامت خود در این کشور تابعیت این کشور را کسب کرده‌اند، بیشتر آشنا شوید.

آلبرت انیشتین Albert Einstein

آلبرت انیشتین نه در سوئیس، بلکه در سال 1879 در آلمان به دنیا آمد و در سال 1955 در آمریکا درگذشت.

افراد معروف در سوئیس

با‌این‌حال، سال‌های زیادی از  1895 تا 1914 در سوئیس زندگی کرد. E= mc2 فرمول معروف و نظریه نسبیت انیشتین در برن سوئیس گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

آلبرتو جاکومتی Alberto Giacometti

آلبرتو جاکومتی از افراد مشهور سوئیسی است که در زمینه نقاشی و مجسمه‌سازی فعالیت داشت. او نیز بیشتر دوران بزرگسالی خود را در پاریس گذراند. آلبرتو جاکومتی در سال 1962 توانست جایزه بزرگ دوسالانه ونیز برای مجسمه‌سازی را کسب کند و شهرت جهانی دست یابد. اثر هنری "L'Homme qui marche I" درحال‌حاضر بر روی اسکناس 100 فرانکی سوئیس وجود دارد.

افراد مشهور سوئیسي

لویی جوزف شورلت Louis-Joseph Chevrolet

شورولت شرکت محبوب خودروهای لوکس در سراسر دنیا شناخته شده است. لویی جوزف در سال 1878 در کانتون نوشاتل به دنیا آمد و بیشتر دوران بزرگسالی خود را در ایالات متحده آمریکا گذراند. او در سال 1911 در ایالات متحده، شرکت خودروسازی شورولت را تأسیس کرد. پس از موفقیت اولین شرکت خودروسازی توانست در سال 1916 شرکت دیگری به نام Frontenac Motor Company را تأسیس کند.

معرفی افراد معروف در سوئیس

هرمان هسه Herman Hesse

هرمان هسه نویسنده و از افراد معروف سوئیس است که در سال1946 توانست جایزه نوبل را کسب کند. او در آن سوی مرز سوئیس به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در این کشور گذراند.

مهم‌ترین افراد مشهور سوئیسي

قبل از این که هسه به عنوان نویسنده شناخته شود، در مشاغل دیگری کار کرد، اما شکست خورد. این احتمالا یکی از دلایلی است که چرا محتوای کتاب‌های او اغلب فضای تراژیکی دارد و بسیاری از شخصیت‌های کتاب‌هایش ناامیدند و تردیدهای بسیار دارند. گرگ استپن و سیذارتا از محبوب‌ترین کتاب‌های هرمان هسه هستند.

 

بیشتر بخوانید: چهار زبان رسمی در سوئیس | چرا سوئیس یک زبان واحد ندارد؟

آهنگساز سوئیسی H.R. Giger

اگر از عاشقان موضوعات فانتزی هستید، به احتمال زیاد نام HR Giger را شنیده‌اید. او که به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین هنرمندان فانتزی جهان شناخته می‌شود، روی چندین فیلم محبوب کار کرده و آلبوم موسیقی سورئال را خلق کرده است. مشهورترین اثر او در فیلم بیگانه اثر ریدلی اسکات استفاده شده است. از مشهورترین آلبوم‌های موسیقی او می‌توان به Alien 3 و Poltergeist II KooKoo  Debbie Harry و Attahk از Magma اشاره کرد.

آشنایی با افراد معروف در سوئیس

ژان ژاک روسو Jean-Jacques Rousseau

ژان ژاک روسو فیلسوف از افراد مشهور سوئیسی است که به دلیل اتهامات متعدد کفرگویی مجبور شد کشور محل تولدش را ترک کند. او سپس به فرانسه رفت و در انقلاب فرانسه نقش مهمی ایفا کرد. «گفتمان نابرابری» و «قرارداد اجتماعی» از نوشته‌های معروف او هستند.

برجسته‌ترین افراد مشهور سوئیسی

اورسولا آندرس از بازیگران سوئیسی

اورسولا آندرس در یک یا دو فیلم به عنوان بزرگ‌ترین ستاره‌های سری جیمز باند، ایفای نقش کرده است. درحالی‌که در مورد لهجه‌اش در فیلم به شدت مورد قضاوت قرار گرفت، ظاهرش باعث خلق نقش‌های برتر در هالیوود شد. تگزاس، سرگرمی در آکاپولکو، دهمین قربانی از فیلم‌هایی است که او در آن نقش‌آفرینی کرد.

تینا ترنر Tina Turner

تینا ترنر به عنوان ملکه راک اند رول و یکی از افراد معروف در کشور سوئیس شناخته می‌شود. او یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان ضبط صدا در تمام دوران است و سابقه کاری بسیار طولانی و موفقی دارد. Let's Stay Together ،What's Love Got to Do with It ، Private Dancer و Golden Eye برخی از آهنگ‌های چارتباستر او هستند. او همچنین در زمینه ترانه‌سازی و بازیگری فعالیت داشت‌.

لئونارد اویلر Leonhard Euler

لئونارد اویلر فیزیکدان، ریاضیدان، منطق‌دان، جغرافی‌دان، ستاره‌شناس و مهندس سوئیسی بود. اکتشافات ریاضی او بسیار تاثیرگذار و مهم بوده است. نظریه گراف و حساب بی‌نهایت کوچک از جمله نظریه‌های او هستند. لئونارد اویلر همچنین به عنوان یکی ازبزرگ‌ترین و پرکارترین ریاضیدانان تمام دوران شناخته می‌شود و کمک‌های او در نظریه اعداد تحلیلی و توپولوژی به روشنی قابل مشاهده است.

 

بیشتر بخوانید: قوانین عجیب سوئیس | حتی سوئیسی‌ها هم از این ۱۳ قانون بی‌خبرند!

مارتینا هینگیس Martina Hingis

مارتینا هینگیس از تنیس‌بازهای معروف سوئیسی است که در مسابقات آزاد استرالیا در سن 16 سالگی به قهرمانی رسید. او همچنین جزو جوان‌ترین انفرادی بود که در قرن بیستم توانست برنده گرند اسلم شود و به نام مارتینا ناوراتیلووا شماره 1 جهان معروف شود.

ژان پیاژه Jean Piaget

ژان پیاژه، روانشناس و از افراد مشهور سوئیسی است که به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینه رشد کودک و معرفت‌شناسی ژنتیکی و نظریه رشد شناختی به شهرت رسید‌، او همچنین مرکز بین‌المللی معرفت‌شناسی ژنتیک را تأسیس کرد و مدیر دفتر بین‌المللی آموزش و دکترای افتخاری هاروارد بود.

استن واورینکا Stan Wawrinka

استن واورینکا تنیسور سوئیسی تاکنون سه عنوان قهرمانی گرند اسلم را در دوران حرفه‌ای خود کسب کرده است. در بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن، واورینکا به همراه هم تیمی خود راجر فدرر، مدال طلای دوبل را برای کشور سوئیس به دست آورد. او همچنین در سال 2014 جام دیویس را به دست آورد و نقش مهمی در پیروزی تیم سوئیسی داشت.

کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی Jean-Luc Godard

کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی-سوئیسی که در پاریس متولد شد و با تجربیات خود ابعاد جدیدی به فیلم‌سازی اضافه کرد و به شهرت رسید. روندی که به عنوان موج نوی فرانسوی شناخته شد. از فیلم‌های معروف این کارگردان می‌توان به «بی‌نفس »،«زندگی من برای زندگی» و « پیرو لو فو » اشاره کرد. او با بازیگر آنا کارینا ازدواج کرد و به عنوان یک کارگردان بزرگ تمام دوران شناخته می‌شود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات