قوانین عجیب سوئیس | حتی سوئیسی‌ها هم از این ۱۳ قانون بی‌خبرند!

3 سال پیش 0 دیدگاه

سوئیس یکی از زیباترین لوکس‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر خواستار سفر به کشور سوئیس هستند. به‌دلیل کیفیت بالای زندگی در سوئیس بیشتر مردم اقامت در این کشور را انتخاب می‌کنند، اما به همان اندازه به‌دلیل قوانین عجیب ‌و غریب، این کشور غیرقابل‌باور و عجیب هم به شمار می‌رود. قوانین عجیبی در این کشور وجود دارد که حتی مردمان سوئیس نیز درباره آن اطلاعاتی ندارند. این‌ها قوانینی هستند که در این کشور به‌شدت و بادقت اجرا می‌شوند و دانستن آن‌ها هم خالی ‌از لطف نیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره قوانین عجیب سوئيس آشنا شوید.

خانواده‌ها اجازه ندارند هر اسمی را برای فرزندانشان انتخاب کنند!

حتماً همه شما می‌دانید که سطح زندگی در کشور سوئیس بالاست و زندگی و رفاه کامل در اختیار همه قرار دارد. در کشور سوئیس از بدو تولد توجه ویژه‌ای به کودکان به‌ویژه سلامت روان آن‌ها می‌شود؛ حتی درباره انتخاب اسم کودکان حساسیت‌های خاصی وجود دارد. یکی از قوانین عجیب سوئيس  این است که زمانی که در سوئیس پدر و مادری صاحب فرزند می‌شوند و اسمی برای فرزند خود انتخاب می‌کنند، در ابتدا باید تأییدیه لازم برای اسم موردنظر را داشته باشند تا بتواند آن نام را روی فرزند خود بگذارند. براساس قانون عجیب سوئیس «والدین حق ندارند فرزندشان را با انتخاب نام و قراردادن او در معرض تحقیر و تمسخر، به خطر بیندازند». اگرچه این قانون عجیب به نظر می‌رسد، در آینده تأثیر مثبتی برای کودکان سوئیسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چهار زبان رسمی در سوئیس | چرا سوئیس یک زبان واحد ندارد؟

حتماً باید رفتار خوب و مناسبی با حیوانات خانگی خود داشته باشید!

کشور سوئیس علاوه بر رفاه و کیفیت بالای زندگی که برای انسان‌ها در نظر می‌گیرد، به حیوانات نیز توجه خاصی دارد؛ برای مثال اگر شما می‌خواهید حیوان خانگی خود، مثل سگ یا گربه یا هر حیوان دیگری را به سوئیس ببرید، حتماً باید رفتار خوبی با آن‌ها داشته باشید. این قانون عجیب در سال ۲۰۰۵ تصویب شد تا این اطمینان حاصل شود که صاحبان حیوانات با آن‌ها به‌خوبی رفتار می‌کنند. مردمان سوئیس معتقدند حیوانات دوست صمیمی ما هستند و نباید آن‌ها را آزار دهیم و باید با آن‌ها مهربان و صمیمی باشیم.

قانون عجیب در سوئیس

حیواناتی مانند سگ باید مالیات بپردازند!

درست متوجه شدید! در کشور سوئیس از سگ‌ها مالیات گرفته می‌شود و صاحبان آن‌ها باید به‌طور مداوم مالیات پرداخت کنند. در برخی نواحی کشور برای سگ‌ها مالیات ثباتی در نظر گرفته شده و در برخی نواحی براساس وزن و اندازه سگ‌ها میزان مالیاتشان تعیین می‌شود و صاحبانی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، با آن‌ها به‌طورجدی و قانونی برخورد می‌شود.

روزهای یکشنبه دوچرخه‌سواری ممنوع است

ممنوعیت دوچرخه‌سواری در روز یکشنبه یکی از قوانین عجیب سوئیس به شمار می‌رود. دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در کشور سوئیس به‌شمار می‌رود و مردمان این کشور علاقه زیادی به دوچرخه‌سواری دارند؛ به حدی که بسیاری از آن‌ها با دوچرخه به محل کار خود می‌روند. روزهای یکشنبه در سوئیس روز استراحت و تعطیلات است و کسی حق دوچرخه‌سواری و هرگونه مزاحمت و سر و صدایی را در این کشور ندارد و اگر کسی این کار را انجام دهد، با او به‌صورت جدی برخورد قانونی می‌کنند.

 قوانین عجیب کشور سوئیس | ممنوعیت دوچرخه‌سواری در یکشنبه‌ها

چمن‌زنی در روز یکشنبه ممنوع است

همان‌طور که می‌دانید یکشنبه‌ها در بیشتر کشورها تعطیل است و بیشتر افراد در خانه مشغول به استراحت هستند؛ به همین دلیل در روز یکشنبه کسی حق ندارد چمن‌های منزل خود را تمیز کند یا آن‌ها را برش بزند؛ زیرا این کار سبب ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شود. این قانون عجیب سوئیس جزئی از کمپین «سر و صدای اضافی» است و انجام کارهای پر سر و صدا ممنوع بوده و بهتر است این کارها را برای روزهای دیگر در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: کاخ‌های دیدنی و موزه‌های شهر لوسرن در سوئیس

شعر خواندن هنگام اسکی ممنوع است!

شما هرگز تصور نمی‌کردید این قانون وجود داشته باشد. درواقع این هم یکی از قوانین عجیب سوئیس است که براساس آن شما اجازه ندارید در زمان اسکی شعر بخوانید. به نظر می‌رسد این قانون برای ایمنی اسکی‌سواران است و حتماً باید آن را رعایت کنند. این قانون یکی از عجیب‌ترین قوانین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

ممنوعیت شعر خواندن در هنگام اسکی از قوانین عجیب کشور سوئیس

شما باید در سوئیس آماده انفجار بمب هسته‌ای باشید

یکی دیگر از قوانین عجیب در سوئیس این است که شما باید در خانه خود حتماً پناهگاه هسته‌ای و دسترسی آسان به آن داشته باشید؛ در نتیجه اگر قصد دارید در سوئیس اقامت داشته باشید و خانه‌ای بسازید حتماً باید این قانون را رعایت کنید. سوئیس کشوری مسالمت‌آمیز و از جنگ‌ها کاملاً دور است. از سال ۱۸۱۵ تاکنون سوئیس وارد هیچ جنگی نشده است و به ‌هر حال آن‌ها معتقدند احتیاط شرط عقل است و از این‌رو آماده چنین شرایطی هستند.

بازیافت در روزهای یکشنبه ممنوع است

مردمان سوئیس به بازیافت کردن علاقه دارند و فکر می‌کنند در این زمینه بهترین هستند، اما این کار را در روز یکشنبه انجام نمی‌دهند؛ یعنی نمی‌توانند یکشنبه‌ها یک بطری را داخل سطل بازیافت عمومی بیندازند.

قانون عجیب در سوئیس

 حمام کردن در شب ممنوع است

از قوانین عجیب سوئیس می‌توانیم به استفاده از حمام و دستشویی در ساعات به‌خصوص شبانه اشاره کنیم. این قانون برای رعایت آرامش و آسایش همسایگان است و کسی اجازه ندارد بعد از ساعت ۱۰ شب از سیفون دستشویی استفاده کرده یا وان حمام خود را تخلیه کند؛ زیرا این کار سبب سر و صدا و به‌هم‌ریختن آرامش همسایگان می‌شود.

ماشین‌های خود را در روز یکشنبه نشویید

همان‌طور که گفتیم ایجاد سر و صدا در روز یکشنبه نقض قوانین به‌حساب می‌آید که شستن ماشین نیز یکی از همین کارهای پر سر و صداست، اما به‌طورکلی باید بدانید «شستن» ماشین در کشور سوئیس کاری غیرقانونی است. اگر ماشین شما کثیف شده است، شما باید با یک سطل آب و یک دستمال آن را تمیز کنید؛ زیرا شستن ماشین سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود؛ حتی بهتر است برای شستن ماشین خود به کارواش مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

کوه‌پیمایی با بدن برهنه در سوئیس ممنوع است

طی چند سال اخیر مسئولان کانتون آپنزل یکی از خاص‌ترین قوانین را در این کشور تصویب کرده‌اند. سوئیس به‌دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر بسیار شهرت دارد و گشت‌وگذار در این طبیعت بسیار لذت‌بخش است. بسیاری از گردشگران به‌خصوص گردشگران آلمانی به‌دلیل گرمای زیاد بدون لباس کوه‌پیمایی می‌کنند، اما سوئیس با تصویب قانون منع کوه‌پیمایی با بدن از این کار گردشگران جلوگیری می‌کند.

قوانین عجیب کشور سوئیس

آویزان کردن لباس‌های شسته در روز یکشنبه ممنوع است

یکشنبه‌ها روز تعطیلات و استراحت است و شما بهتر است در خانه بمانید و فکر بیرون‌رفتن از خانه را از سر خود بیرون کنید؛ چون حتی یکشنبه‌ها لباس‌های شسته خود را نمی‌توانید آویزان کنید.

برچسب زدن به لاستیک‌های ماشین مخصوصاً در هوای برفی!

یکی دیگر از قوانین عجیب سوئيس درمورد لاستیک‌های ماشین است. هر شخصی باید از لاستیک مخصوص برف استفاده کند و حتماً باید روی داشبورد ماشین خود برچسبی بزند که رانندگان دیگر متوجه شوند این ماشین با این لاستیک‌ها نمی‌تواند تندتر از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات