بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

3 سال پیش 0 دیدگاه

سوئیس یکی از کشورهای بسیار جذاب و فوق العاده برای دیدن و گردش کردن است. در واقع، کمتر کسی است که به پیشنهاد سفر به سوئیس نه بگوید. این کشور حدود ۹ میلیون جمعیت دارد و پایتخت آن شهر برن است. همچنین، با داشتن طبیعت منحصر ب هفرد خود، از ثروتمند ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود. اگر زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنیم، می‌توانیم از جاذبه های گردشگری بیشتر این کشور دیدن کنیم. از این رو، یکی از سؤالاتی که قبل از سفر به سوئیس ممکن است برای شما پیش بیاید، راجع به آب و هوای این کشور است؛ اینکه در چه فصلی از سال، مسافرت انتخاب مناسب تری است. در مورد موقعیت جغرافیایی این کشور باید بدانید که سوئیس به هیچ دریایی راه ندارد و در برخورد اروپای غربی، اروپای مرکزی و آمریکای جنوبی قرار گرفته است. در این مقاله یکی از مقالات راهنمای سفر به سوئیس قصد داریم به سؤال «بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟»، پاسخ دهیم.

سوئیس

بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

کوه های سفید سوئیس، برف درخشان و شب‌ های کم نظیر آن، سوئیس را به افسانه های شگفت انگیز تبدیل کرده است که در انتظار کاوش است. به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به سوئیس، از ماه ژوئن تا آگوست است؛ اگرچه این زمان با توجه به برنامه های شما می‌تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: افراد مشهور در سوئیس

در واقع، اینکه قصد دیدن کدام قسمت از سوئیس را داشته باشید، کاملاً انتخاب شماست؛ زیرا هر فصل در سوئیس جاذبه‌های متفاوتی برای ارائه دارد. بنابراین، بهترین زمان سفر نیز می‌تواند برای هر کس متفاوت و متغیر باشد. 

بهترین زمان سفر به سوئیس

  • تابستان

فصل تابستان در سوئیس در واقع یک رابطۀ عاشقانه با خورشید است. شما در این فصل، چه پیاده، چه روی آب و چه بالای کوه، مناطق بسیار دیدنی را مشاهده خواهید کرد. این زمان از سال پر از فعالیت‌های گردشگرانی است که از سراسر جهان برای لذت بردن از تعطیلات تابستانی خود به آنجا می‌آیند. فصل تابستان، زمان بسیار خوبی برای رفتن به گورستان و تماشای مناظر است. این فصل، همچنین زمان مناسبی برای قدم زدن در کنار دریاچۀ زوریخ و دیدن هنرمندان خیابانی در شب است. یکی از دلایلی که باید در فصل تابستان به این کشور سفر کنید، این است که این فصل، فصل اوج جشنواره ها، جشن‌ها و رنگ‌ها در سوئیس است. در این زمان از سال، هیچ لحظۀ کسل کنندهای وجود ندارد و شما برای انجام تمام فعالیت‌های خود، مانند دوچرخه سواری، قایق سواری و حتی قدم زدن مشتاق هستید.

البته ناگفته نماند که در کنار طبیعت مجذوب کنندۀ سوئیس در تابستان، هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد و ازدحام گردشگران نیز در اینجا ممکن است برای شما خوشایند نباشد. تابستان این کشور از ماههای ژوئن تا آگوست ادامه دارد و دمای هوا به ۲۵ درجۀ سانتیگراد می‌رسد.

زمان مناسب سفر به سوئیس

  • پاییز

پاییز یکی دیگر از فصل‌های مناسب و دلربا برای سفر به سوئیس است. دمای هوا در فصل پاییز بین ۸ تا ۱۵ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است. این زمان از سال، طبیعت پر از رنگهای زرد و نارنجی و طلایی است. روزهای این فصل سرمای ثابتی دارند، در حالی که دما در شب کاهش می‌یابد. همچنین، زمان بسیار خوبی برای رفتن به آبشار راین و شرکت در قای قسواری است. یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در فصل پاییز اتفاق می‌افتد، جشنوارۀ برداشت انگور است که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. در این جشنوارۀ میوه‌ای، آغاز برداشت انگور را جشن می‌گیرند. همچنین، میتوانید با رفتن به ساحل نوشاتل، شاهد آتش‌سوزیهایی باشید که دریاچه را با موجی از رنگها روشن می‌کند. سفر به سوئیس در پاییز ساکت و زیباست. ضمن اینکه گردشگران کمی در این فصل به آنجا سفر می‌کنند. در واقع، اگر بهدنبال گذراندن مدتی با خانوادۀ خود در فضایی آرام و ساکت هستید، این فصل بهترین زمان برای سفر است. همچنین، زمان مناسبی برای چیدن شاه بلوطهای خوشمزه در جنگلهای تیچینو است.

بیشتر بخوانید: معرفی سوئیس

البته بهتر است بدانید به دلیل سردترشدن هوا، امکان برخی فعالیتها مثل شنا در دریاچه ها وجود ندارد؛ اما قیمت بسیاری از خدمات گردشگری کاهش می‌یابد.

بهترین فصل سفر به سوئیس

  • زمستان

زمستان نیز یکی دیگر از فصلهای بسیار خوب برای سفر به سوئیس است. سوئیس در زمستان در وضعیتی رویایی قرار دارد. زمان خوبی برای رفتن به حومۀ شهر و بازدید از شهرهای سوئیس برای چشیدن طعم فرهنگ آن است. جشنواره ها و رویدادهای بسیار مهمی در زمستان اتفاق می‌‌افتد که سفر شما را هیجان انگیز میکند. جالب ترین جشن ها و فستیوال سوئیس دیگر در این زمان از سال، جشنوارۀ جهانی برف گریندلوالد است که در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این جشنواره، فرصت خوبی برای کشف چیزهای برفی است؛ از مجسمه‌های یخی گرفته تا آبنبات های یخی. به طور کلی، اگر ترجیح می‌دهید سفرکردن در جاده هایی را که کمتر دیده‌اید، انتخاب کنید، این بهترین زمان برای بازدید از سوئیس است. اکثراً در این زمان از سال، جمعیت علاقمند به اسکی و سایر ورزشهای برفی دیده می‌شود. همچنین، قیمتهای پایین و ازدحام کم توریست ها، شما را اذیت نخواهد کرد. خرید کریسمس نیز یکی دیگر از دلایل سفر به سوئیس در زمستان است. سال نوی میلادی و جشن‌های کریسمس بسیار لذتبخش است و حال و هوای زیبایی دارد.

یکی از چیزهایی که قبل از بازدید این کشور در این فصل باید بدانید، تخفیف هایی است که در این زمان از سال در دسترس هستند.

سوئیس

کلام آخر

بهترین فصل سفر به سوئیس، برای هرکس براساس اهدافش متفاوت است. از این رو، اگر شما علاقمند به ورزشهایی مانند اسکی و اسکیت روی یخ باشید، باید ماهها و فصلهای سرد این کشور را برای سفر انتخاب کنید؛ اما با توجه به آب وهوای بسیار مطلوب سوئیس در فصل تابستان، گردشگران زیادی اقدام به سفر در این فصل می‌کنند و این کشور پر از توریست‌های مختلف از انواع ملیت ها می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات