خارق‌العاده‌ترین جاها در طبیعت استرالیا

2 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر می‌خواهید با کوسه‌ها شنا کنید، چشم در چشم کانگوروهای زیبا از طبیعت لذت ببرید و در ماه قدم بزنید، به استرالیا سفر کنید؛ سرزمینی با طبیعت زیبا و با گونه‌های جانوری و گیاهی منحصربه‌فرد خود که عجایب گوناگونی را به شما نشان می‌دهد. از سواحل خیره‌کننده و خطوط ساحلی ناهموار گرفته تا صحراهای شنی وسیع و جنگل‌های بارانی سرسبز، طبیعت استرالیا هر آنچه را که فکرش را هم نمی‌کنید پیش چشمان شما قرار می‌دهد. در این مطلب، به بررسی 15 مورد از جاذبه‌های طبیعت بکر استرالیا آشنا می‌شویم که هر یک ویژگی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

1.    جنگل بارانی دین تری

جنگل بارانی باشکوه دین تری، درست در کنار دیواره مرجانی بزرگ قرار گرفته و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت کشور استرالیاست. این جنگل بارانی که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، پر از سرخس‌های باستانی و حیوانات شگفت‌انگیز استرالیا مانند لاک‌پشت‌های آب شیرین و پروانه‌های اولیس است. این مکان تنها جایی در جهان است که جنگل‌های بارانی با صخره‌ها برخورد می‌کنند.

جنگل دن تری استرالیا

2.    کینگز کنیون

یکی از شگفتی‌های طبیعت استرالیا کینگز کنیون در قلمرو شمالی این کشور است. این جاذبه گردشگری سرزمینی باشکوه با دیوارهای ماسه‌سنگی 100 متری است که بر فراز صحرا جای گرفته‌اند. همچنین در این منطقه دیدنی مسیرهای پیاده‌روی و امکانات اقامتی مانند کمپینگ و استراحتگاه وجود دارد.

 

کینگز کنیون استرالیا

3.    دیوار مرجانی بزرگ

دیوار مرجانی بزرگ 25 میلیون ساله که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، تنها موجود زنده روی زمین با قابلیت مشاهده از فضاست، اما برای دیدن این جاذبه از طبیعت استرالیا لازم نیست به فضا بروید. صخره مرجانی استرالیا در سواحل کوئینزلند شمالی استوایی واقع شده است، 3000 کیلومتر امتداد دارد و خانه 1500 گونه ماهی گرمسیری و بیش از 400 نوع مختلف مرجان است.

دیوار مرجانی بزرگ استرالیا

4.    جزیره لرد هاو

این جزیره یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت‌گردی در استرالیاست که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در هر راهنمای سفر به استرالیا گفته شده که این جزیره بهشت روی زمین است. این جاذبه طبیعت استرالیا، به‌دلیل محدودیت ورود بازدیدکنندگان به تعداد 400 نفر، همواره آرام و ساکت است. سیستم صخره‌های مرجانی، تالاب شفاف و قله‌های دوقلوی جزیره لرد هاو از جمله مواردی هستند که در سفر به آن حتماً باید ببینید.

جزیره لرد هاو

5.    پیناکلز

فرم قرارگیری سنگ‌های آهکی پیناکلز در طبیعت استرالیا این حس را به شما می‌دهد که گویی در حال قدم زدن در ماه هستید. این سنگ‌ها مانند استوپاهای کوچکی هستند که روی تپه‌های شنی غول‌پیکر قرار گرفته‌اند و از دل شن‌های پارک ملی نامبونگ بیرون آمده‌اند. این شگفتی طبیعت بکر استرالیا، زمانی ایجاد شد که اقیانوس عقب‌نشینی کرد و رسوباتی از صدف‌ها را در ساحل به‌ جای گذاشت.

پینا کلز

6.    سنگ‌های آهکی سه خواهر

دیگر جاذبه طبیعت‌گردی در استرالیا، سنگ‌های آهکی بلندی هستند که سه خواهر نام دارند. این سنگ‌ها از یک فلات ماسه‌سنگ در تنگه‌ای به عمق 760 متر در نزدیکی شهر کاتومبا برخاسته‌اند. در اطراف این مکان، برخی از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی جهان، مانند کاج وولمی دیده می‌شوند.

سنگ‌های آهکی سه خواهر

 

7.    ریف نینگالو

آب‌های کریستالی صخره نینگالو در نیمه راه ساحل غربی استرالیا قرار گرفته‌اند و 260 کیلومتر از صخره‌های دیوار مرجانی بزرگ را در خود جای داده‌اند. بسیاری از حیوانات استرالیا در این منطقه دیده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ماهی‌های استوایی، سفره‌ماهی غول‌پیکر اقیانوسی، نهنگ گوژپشت و کوسه‌نهنگ‌های گریزان اشاره کرد. بازدید از صخره نینگالو برای هر کسی که از منطقه اکسموث بازدید می‌کند و به طبیعت استرالیا علاقه‌مند است، ضروری خواهد بود.

 ریف نینگالو استرالیا

 

8.    پارک ملی ریچفیلد

آبشارهای خیره‌کننده و استخرهای شفاف پارک ملی ریچفیلد، آن را به جاذبه‌ای دیدنی برای گردشگران منطقه شمالی تبدیل کرده است که عاشق شنا در چاله‌های آبی خنک هستند. این تفریح یکی از گزینه‌های طبیعت‌گردی در استرالیاست که چندان هم گران نیست؛ زیرا این پارک ملی دارای یک محوطه کمپینگ برای کسانی است که می‌خواهند یک یا دو شب در آنجا اقامت داشته باشند.

 پارک ملی ریچفیلد

9.    ویلپنا پاوند

ویلپونا پاوند یک کولوسئوم زمین‌شناسی در طبیعت استرالیای جنوبی، آدلاید است که خانه مجموعه وسیعی از گیاهان و حیوانات استرالیا محسوب می‌شود. کانگوروهای زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند و تاریخ بومی این سرزمین باستانی ایجاب می‌کند که فرهنگ محلی آن را از مردم بومی آن فرابگیرید.

ویلپنا پاوند استرالیا

 

10. اولورو (آیرز راک)

این صخره باشکوه و سربه‌فلک کشیده، برای مردم بومی آنانگو مقدس است و هر روز هنگام طلوع و غروب خورشید، در طیف رنگ‌های مختلف نور غرق می‌شود. هوای تازه و درخشش نور خورشید در این جاذبه طبیعت استرالیا، آن را به یکی از مکان‌های ضروری هنگام اقامت با تور استرالیا تبدیل می‌کند. اولورو در پارک ملی اولورو کاتا تیوتا در 450 کیلومتری جنوب غربی آلیس اسپرینگز واقع شده است.

آیرز راک استرالیا

 

11. جزیره کانگورو

یکی از محبوب‌ترین جزایر استرالیا و یکی از مکان‌های بهشتی روی زمین جزیره کانگورو است. این جاذبه گردشگری طبیعت استرالیا، به‌دلیل چشم‌انداز زیبا، سواحل بی‌نظیر، آب‌های خنک و میزبانی از جذاب‌ترین حیوانات استرالیا معروف است. فکر کنید با سفر به این جزیره، برای اولین بار حیواناتی مثل مورچه‌خوار پوزه کوتاه، کوالا، پنگوئن و البته کانگورو را در محل زندگی طبیعی خود می‌بینید. جذاب نیست؟

جزیره کانگورو استرالیا

 

12.  دوازده حواری

ساختار آهکی دوازده حواری که در اثر فرسایش اقیانوس جنوبی به وجود آمده‌اند، رؤیای هر مسافری است که قصد طبیعت‌گردی در استرالیا را دارد. این تشکل‌های آهکی که در نزدیکی سواحل ویکتوریایی در جاده Great Ocean قرار دارند، با سرعت 2 سانتی‌متر در سال به فرسایش خود ادامه می‌دهند. به این معنی که شما هنوز زمان دارید تا هشت نفر از این حواریون آهکی را که هنوز سر پا هستند، ببینید.

دوازده حواری استرالیا

 

13.  محدوده شگفت‌انگیز بانگل بانگل

یکی از عجیب‌ترین موارد موجود در طبیعت بکر استرالیا، محدوده 350 میلیون ساله ماسه‌سنگی بانگل بانگل در پارک ملی پورنولولو واقع در منطقه کیمبرلی است. برای بازدید از این شگفتی طبیعت استرالیا، باید کفش‌های محکم بپوشید و به کثیف شدن لباس‌هایتان هیچ اهمیتی ندهید. برج‌های سنگی ناقوس‌شکل و غول‌پیکر آن نزدیک به 578 متر ارتفاع دارند و در سطح زمین محوطه بانگل بانگل، مجموعه‌ای از دره‌ها، استخرهای گرمسیری و غارها وجود دارد که برای بازدید بی‌نظیر هستند.

 بانگل بانگل استرالیا

 

14.  تنگه باشکوه کاترین

زمین‌های خشن قلمرو شمالی تنگه کاترین، محل قرارگیری واهه‌ای عجیب و دیدنی است. این مکان دیدنی در طبیعت استرالیا با قدمتی 23 میلیون ساله، دارای صخره‌های ماسه‌سنگی به ارتفاع 70 متر و 13 دره با آبشارهای خروشان است. دیدن عظمت این تنگه برای هر مسافری که از تاپ اند بازدید می‌کند، ضروری خواهد بود.

15.  تونل‌های گدازه‌ای اوندارا

این تونل‌ها طولانی‌ترین لوله‌های گدازه‌ای جهان و از جمله حیرت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری در طبیعت استرالیا محسوب می‌شوند. این تونل‌ها که به اندازه 4 ساعت سواری از کارینز فاصله دارند، ماجراجویی شبانه فوق‌العاده‌ای برایتان ایجاد خواهند کرد. مشاهده حیوانات استرالیا در غارهای اطراف این تونل‌ها و تماشای زخم‌های طبیعی ایجادشده بر اثر جریان گدازه‌ای از طریق هلیکوپترسواری، تجربه‌ای تکرارناپذیر برایتان خواهد ساخت.

تونل‌های گدازه‌ای اوندارا

چرا باید استرالیا را دوست داشته باشیم؟

استرالیا علاوه بر منابع طبیعی، شهرهای پرجنب‌ و جوش و شلوغی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین دارد که در آن‌ها رستوران‌ها، بازارهای شلوغ و جاذبه‌های معروف در سطح جهانی وجود دارند؛ برای مثال می‌توان به خانه اپرا اشاره کرد که یکی از جاهای دیدنی سیدنی محسوب می‌شود. این شهرها سبک زندگی طبیعت‌گردی در استرالیا را با پیچیدگی‌های زندگی مدرن شهری ترکیب می‌کنند.

در این کشور می‌توانید با خیال راحت سوار موج‌ها شوید، با کوسه‌ها شنا کنید و به چتربازی بر فراز صحرا بپردازید.  حیوانات استرالیا اغلب حیواناتی هستند که در هیچ جای دیگر جهان نمی‌توانید مثل آن‌ها را پیدا کنید. حیات وحش این کشور میزبان کانگوروها، کوالا و دیگر گونه‌های عجیب و غریب جانوری است که دیدنشان در زیستگاه طبیعی آن‌ها، بی‌نظیر خواهد بود. غواصی در دیواره مرجانی بزرگ با حیات دریایی زنده آن، تجربه‌ای خواهد بود که حتی پس از مرگ نیز از یاد کسی نخواهد رفت!

طبیعت بکر استرالیا همچنین دارای برخی از زیباترین سواحل جهان است. بیش از 10.000 ساحل مختلف در این کشور وجد دارد و می‌توانید در آن‌ها تقریباً همه چیز را تجربه کنید. از موج‌سواری در مکان‌های معروف مانند ساحل بودنی گرفته تا جاذبه‌های بهشتی کم سروصدا مانند خلیج وینگلاس در تاسمانی که بهترین آب و هوای جهان را دارد.

 

سخن پایانی

استرالیا سرزمینی وسیع با انواع مختلف جاذبه‌های طبیعی است که اسرار زیادی را در خود جای داده است. طبیعت‌گردی در استرالیا شامل طیف متنوعی از گزینه‌های پرتعداد مانند پارک‌های ملی، سواحل مرجانی، جنگل‌های بارانی، شن‌زارها و واهه‌های اسرار آمیز می‌شود که بازدید از هر کدام، تجربه‌ای بی‌نظیر و ابدی برای شما فراهم خواهد کرد.

آژانس مسافرتی و گردشگری رز آبی، مجری تورهای استرالیا از جمله تور سیدنی و ملبورن است که امکان سفر به طبیعت کشور استرالیا و دیگر جاذبه‌های توریستی آن را برایتان فراهم می‌کند. برای اطلاع از مدارک لازم، شرایط و ملزومات و بهترین قیمت سفر به استرالیا، تنها لازم است با کارشناسان واحد فروش رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات