جزیره کانگورو استرالیا؛ از نوازش کوآلاها تا شنا با کوسه‌ها

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 به کانگوروها سلام کنید و از نزدیک به دیدن شیرهای دریایی بروید. در کنار کوسه‌ها شنا کنید و خوابی آرام کنار کوالاها داشته باشید. تمام این لذت‌های توصیف‌نشدنی در جزیره کانگورو استرالیا امکان‌‌پذیر است. جزیره‌ای اعجاب‌انگیز که به‌دلیل وجود کانگوروهای فراوانی که در این منطقه وجود دارند به این نام معروف شده است. این جزیره ترکیبی از کوه، صخره، دریا، طبیعت بکر، حیات‌وحش، غارهای عجیب و غریب و... است.

جزیره کانگورو به‌قدری جاذبه گردشگری دارد که بعد از سفر به آن، شاید دیگر نخواهید به محل زندگی سابق خود بازگردید. درواقع این جزیره خارق‌العاده به‌گونه‌ای است که هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای را راضی می‌کند؛ از این‌رو برای سفرهای دسته‌جمعی خانوادگی گزینه کاملاً مناسبی است.

در این مقاله ابتدا مختصری درباره جزیره کانگورو استرالیا توضیح داده می‌شود. سپس دیدنی‌ترین مکان‌های این جزیره معرفی خواهند شد. درنهایت نیز نکات مهمی که در بازدید از این جزیره رؤیایی بهتر است رعایت شوند، آورده می‌شوند.

جزیره کانگورو کجاست؟

جزیره کانگورو استرالیا (Kangaro Island) یکی از بزرگ‌ترین جزایر استرالیا بعد از ایالت تاسمانی و جزیره مرویل است. درواقع جزیره کانگورو سومین جزیره این کشور پهناور است. جزیره کانگورو از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. برای سفر به جزیره کانگورو استرالیا دو راه وجود دارد که گردشگران با توجه به علایق خود می‌توانند یکی را انتخاب کنند.

اولین مسیر برای رسیدن به این جزیره، سفر با کشتی است که حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. افرادی که کشتی را انتخاب می‌کنند سفر خود را از کیپ جرویس آغاز می‌کنند و در پنیشاو از کشتی پیاده می‌شوند. این افراد در طول مسیر نیز می‌توانند از زیبایی و آرامش دریا نهایت لذت را ببرند. راه دوم برای رسیدن به این جزیره، از طریق پرواز با هواپیما است. گردشگران در این راه، سفر خود را از فرودگاه آدلاید آغاز می‌کنند و تا فرودگاه کینگسکوت، سفری 30 دقیقه‌ای را طی می‌کنند.

 

جزیره کانگورو کجاست

دیدنی‌های جزیره کانگورو

به‌هیچ‌عنوان اغراق نیست اگر گفته شود کل مساحت جزیره کانگورو دارای جاذبه‌های دیدنی است؛ چراکه در این جزیره اعجاب‌انگیز بسیاری از زیبایی‌های طبیعی جهان هستی همچون کوه، جنگل، دریا، صخره و... وجود دارند و حتی گاهی تضادهای جالبی را با یکدیگر به وجود می‌آورند. در ادامه زیباترین دیدنی‌های جزیره کانگورو استرالیا که حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید، آمده است.

 

1. حیات‌وحش دوست‌داشتنی؛ دیداری مسالمت‌آمیز با کوالاها و پنگوئن‌ها

در جزیره کانگورو می‌توانید بدون هیچ نگرانی با کانگوروها، کوالاها، فیل‌ها، پنگوئن‌ها و... دیدار کنید. این حیوانات بدون هیچ محدودیتی در باغ‌وحش این جزیره به‌راحتی گذران عمر می‌کنند. درواقع فضا برای این حیوانات به‌گونه‌ای مهیا شده است که حس قفس و زندانی بودن را ندارند و خبری از کسالت و بی‌حوصلگی حیوانات سایر باغ‌وحش‌ها در حیات‌وحش جزیره کانگورو نیست. از سوی دیگر شما می‌توانید بر فراز آسمان این جزیره، پرندگان بی‌شماری را هم تماشا کنید ‌که آزادانه پرواز می‌کنند و با صدای زیبای خود آواز سر می‌دهند.

باغ وحش کانگورو استرالیا

2. طبیعت بکر و دست‌نخورده

جزیره کانگورو استرالیا به‌دلیل دور بودن از سرزمین‌های اصلی استرالیا از تغییرات جوامع اروپایی در امان بوده است؛ به همین دلیل بیشتر مساحت جزیره بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. همین موضوع سبب شده است گیاهان بومی با تنوع بالا در این جزیره رشد کنند. از سوی دیگر با تدبیر هوشمندانه‌ای که در این منطقه به کار گرفته شده است از ورود روباه‌ها و خرگوش‌ها به این منطقه جلوگیری شده است.

این تدبیر هوشمندانه در حفظ این منطقه نقش مهمی داشته و جزیره‌ای رؤیایی را به وجود آورده است. اگر شما هم جزء گردشگرانی هستید که به عکس‌های هنری و زیبا علاقه دارید، فرصت را از دست ندهید، چراکه قطعاً نمونه این مکان خارق‌العاده را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

 

طبیعت جزیره کانگورو

3. جاده‌های کانگورو؛ انبوه درختان پذیرای شما هستند

فرصت را از دست ندهید، به فرودگاه جزیره کانگورو بروید و یک ماشین کرایه کنید و درحالی‌که موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش می‌دهید به دل جاده‌های کانگورو در استرالیا بزنید. جاده‌های این جزیره چندین جاذبه گردشگری بی‌نظیر را در قلب خود مخفی کرده‌اند و تنها به گردشگرانی که دل به این جاده‌ها بسپارند، رخ نشان می‌دهند.

در طول مسیر جاده‌های جزیره کانگورو می‌توانید صخره‌های عظیم‌الجثه، تپه‌های زیبای شنی، خلیج‌های آرام و سربه‌زیر، جنگل‌های فشرده و سرسبز و... را ببینید. حتی اگر کمی باحوصله‌تر هم رانندگی کنید در حدود 3 ساعت می‌توانید شرق به غرب جزیره کانگورو در استرالیا را کامل ببینید و با یک ساعت رانندگی بیشتر می‌توانید از شمال به جنوب جزیره نیز بازدید کنید. البته توصیه می‌شود گاهی در طول مسیر از ماشین پیاده شوید و عکس‌های یادگاری هم بگیرید.

 

جاده جزیره کانگورو استرالیا

 

4. تماشای شیرهای دریایی؛ میزبانانی بازیگوش

زمانی که به جزیره کانگورو استرالیا می‌روید نباید فرصت بازدید از شیرهای دریایی خلیج فک را از دست بدهید. تعداد بی‌شماری از شیرهای دریایی در یک منطقه حفاظت‌شده به نام (Conservation Park Seal Bay) زندگی آرامی را تجربه می‌کنند. این حیوانات گاهی در دریا شنا می‌کنند، گاهی در کنار ساحل آفتاب می‌گیرند و گاهی نیز زمانی ‌که متوجه می‌شوند شما و سایر گردشگران از بالای سکوی تماشا در حال نگاه کردن به آن‌ها هستید، برای شما و سایر گردشگران دلبری و بازیگوشی هم می‌کنند. معمولاً به‌دلیل زیبایی جزیره کانگورو، تمامی آژانس‌های مسافرتی در تور استرالیا، زمانی را برای بازدید از این جزیره زیبا در نظر می‌گیرند.

 

ساحل شیرهای دریایی در جزیره کانگورو

5. خلیج وون؛ شنا در کنار کوسه‌ها

اگر اهل شنا و ماهیگری هستید می‌توانید در جزیره کانگورو استرالیا تنی هم به آب بزنید و لذت شنا با ترس و وحشت در کنار کوسه‌ها را تجربه کنید. البته نترسید؛ چراکه یک منطقه محافظت‌شده به نام خلیج وون برای گردشگران تدارک دیده شده است که در آن بدون هیچ خطری از جانب کوسه‌ها امکان شنا و ماهیگری فراهم است. اگر هم اهل شنا و ماهیگیری نیستید، در ساحل بنشینید و از سکوت و آرامش این منطقه لذت ببرید. همچنین می‌توانید از فروشگاه وون جرنال اغذیه‌ای تهیه کرده و چند ساعتی خود را به آرامش مطلق دعوت کنید.

 

خلیج وون جزیره کانگورو

6. غارهای اعجاب‌انگیز پارک حفاظت‌شده کلی هیل؛ مکانی برای ماجراجویی

پارک حفاظت‌شده کلی هیل در جزیره کانگورو استرالیا غارهای زیرزمینی و گودال‌های عمیق و اعجاب‌انگیزی دارد. این غارها با ساختارهای آهکی خود گاهی بسیار ترسناک و گاهی همچون کارتن‌های زمان کودکی به چشم می‌آیند. اگر شما از ماجراجویی لذت می‌برید کوله‌پشتی خود را بردارید، بند کفش‌هایتان را محکم کنید و غارهای کوچک و بزرگی را که در این پارک حفاظت‌شده قرار گرفته‌اند کشف کنید و لذت ببرید.

غارهای هیل جزیره کانگورو

نکاتی درباره بازدید از جزیره کانگورو استرالیا

برای بازدید از این جزیره بهتر است حتماً با تور سفر کنید؛ چراکه تورلیدرها در نقش یک راهنمای سفر به استرالیا، بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند و قطعاً با داشتن این اطلاعات بهتر می‌توانید زمان و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

 

اقامتگاه‌های جزیره کانگورو

در جزیره کانگورو در استرالیا، هتل‌های متعددی برای بودجه‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین در انتخاب هتل و محل اقامت عجله نکنید و حتماً به چند هتل سر بزنید تا هتلی را که با بودجه شما همخوانی بیشتری دارد انتخاب کنید.

بهتر است در بازدید از این جزیره، رژیم غذایی خود را کنار بگذارید و محصولات محلی این منطقه را که همگی ارگانیک و سرشار از انرژی هستند امتحان کنید. جزیره کانگورو استرالیا میراث کشاورزی بسیار غنی‌ای دارد. همچنین فراموش نکنید که با توجه به زمان سفر خود به جزیره کانگورو لباس‌های خود را انتخاب کنید تا با سرما یا گرمای این منطقه غافلگیر نشوید.

 

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان جزیره کانگورو استرالیا، ابتدا مختصری از کلیت جزیره کانگورو در استرالیا صحبت شد. سپس دیدنی‌های جزیره کانگورو به اختصار معرفی و درباره هرکدام توضیحاتی داده شد. درنهایت نیز برخی از نکاتی که در بازدید از جزیره کانگورو استرالیا بهتر است رعایت شوند، توضیح داده شدند. جزیره کانگورو استرالیا بیشتر شبیه یک خواب شیرین است تا دنیایی واقعی. اگر عاشق حیات وحش هستید و از ماجراجویی در کنار آرامش لذت می‌برید، جزیره کانگورو استرالیا منتظر شماست. در آژانس رز آبی می‌توانید با رزرو تور استرالیا، به این جزیره رویایی سفر کنید. 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات