ایالت تاسمانی | بزرگ‌ترین و بکرترین جزیره در کشور استرالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

این جزیره برای کسانی که کوچک‌ترین ایالت استرالیا، یعنی ایالت تاسمانی یا "تاسی" را ندیده‌اند، پوشیده از رمز و راز است. شاید این محل دوردست‌ترین مکان این ایالت باشد، و در حدود 300 کیلومتری جنوب سرزمین اصلی استرالیا در سراسر تنگه طوفانی قرار داشته باشد، شاید هم این گستره وسیع بیابان بادگیر باشد. در هر صورت تقریبا نیمی از زمین‌های تاسمانی در پارک‌های ملی و مناطق میراث جهانی با دریاچه‌های آلپی درخشان، رودخانه‌های وحشی و قله‌های پوشیده از مه قرار دارند.این حیات‌وحش عجیب‌وغریب که از شیاطین واقعی تاسمانی تا تیلاسین منقرض شده، ببر تاسمانی است. امروزه این منطقه بیشتر و بیشتر گردشگرانی را جذب می‌کند که جواهرات فراوان جزیره را کشف می‌کنند.

در این مقاله با جاذبه‌های این جزیره استرالیایی بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین، اگر قصد سفر به استرالیا و بازدید از ایالت تاسمانی را دارید، با ما همراه باشید.

معرفی ایالت تاسمانی استرالیا

ایالت تاسمانی که شبیه قلب است، لذت تجربه یک غذاخوری را نیز به همراه دارد. پنیرهای خامه‌ای خوشمزه، میوه‌های ترد و غذاهای دریایی آبدار، تنها برخی از خوراکی‌های محلی خوشمزه‌ای هستند که ارائه می‌شوند، و قرار گرفتن در یک کافه یا رستوران کنار آب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در شهر بندری هوبارت انجام داد.

اگر به دنبال راهی منحصر‌به‌فرد برای رسیدن به جزیره هستید، می توانید از ملبورن به دوونپورت از طریق دریا در Spirit of Tasmania سفر کنید. بهتر از همه این است که می‌توانید ماشین خود را همراه‌تان بیاورید. در ادامه با ما همراه باشید تا به جاهای دیدنی تسمانی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های شهر بریزبن | شهری دیدنی در استرالیا

جاذبه‌های گردشگری تاسمانی

پارک ملی Freycinet در فهرست میراث جهانی، در ساحل شرقی نسبتا آفتابی تاسمانی، یکی از قدیمی‌ترین ذخایر طبیعی استرالیا و یکی از زیباترین آن‌هاست. پیاده‌روی در بسیاری از مسیرهای دیدنی این‌جا بهترین راه برای کشف پارک است.

ستاره این شبه جزیره زیبا، منحنی کاملی از شن و ماسه سفید پودری و دریای لاجوردی در خلیج واینگلاس یکی از سواحل برتر استرالیا است. در میان بوته‌زارهای بکر به سمت خلیج‌ها و چشم‌اندازهای منزوی پرسه بزنید، یا از مسیر خلیج وینگلاس، یکی از برترین مسیرهای پیاده‌گردی استرالیا استفاده کنید. در طول مسیر، مراقب تعدادی از پرندگان متعدد پارک باشید. کاکادوهای سیاه، کوکابورا و پرندگان دریایی تنها برخی از این گونه‌های ساکن هستند.

از چشم‌انداز تا انتهای جنوبی خلیج وینگلاس 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا مناظر زیبای Hazards، سه صخره گرانیتی صورتی رنگی که از دریا بیرون می‌آیند را تماشا کنید. بهترین عکاسی از قله‌ها در طلوع و غروب خورشید است که رنگ آن‌ها در نور طلایی خورشید عمیق‌تر می‌شود.

در ورودی پارک ملی Freycinet در ایالت تاسمانی، استراحتگاه ساحلی کوچک خلیج کولز پایگاه خوبی برای پیاده‌روی و صعود در تپه‌های اطراف است که می‌توانید کل منطقه را در منظره‌ای از ساحل شرقی کاوش کنید.

پارک ملی تاسمان در 56 کیلومتری شرق هوبارت، از برخی از دیدنی‌ترین مناظر ساحلی استرالیا محافظت می‌کند. اگر به نقشه تاسمانی نگاه کنید، این پارک در نوک جنوب شرقی ایالت پوشیده شده است و چیزی جز اقیانوس بین این‌جا و قطب جنوب وجود ندارد.

صخره‌های سربه‌فلک کشیده دولریت تا 300 متری دریا فرو می‌روند، جزایر در ساحل می‌درخشند، آبشارها به سمت دریا فرو می‌روند و صخره‌های متلاشی شده، نیروهای بی‌امان باد و آب را می‌پوشانند.Blowhole و Tasman Arch دو مورد از معروف‌ترین ویژگی های پارک هستند. سایر مکان‌های برتر عبارتند از یک غار قابل توجه، خلیج آبشار و آشپزخانه شیطان طاق سنگی فروریخته.

حیات‌وحش نیز در این‌جا امتیاز بالایی را کسب می‌کند. جدا از بسیاری از گونه‌های پرندگان کمیاب، این منطقه میزبان فوک‌های خز استرالیایی، دلفین‌ها، نهنگ‌ها، پنگوئن‌های پری و پوسوم است. یک راه محبوب برای کاوش در این پارک ملی خیره‌کننده، پیاده‌روی در مسیر سه کیپ است.

همچنین می‌توانید برخی از جاذبه‌های برتر را با ماشین کاوش کنید یا سوار قایق شوید و صخره‌های سربه‌فلک کشیده را از سطح دریا تماشا کنید.

ایالت تاسمانی استرالیا

موزه هنرهای قدیم و جدید یک جاذبه دیدنی در ایالت تاسمانی استرالیا در هوبارت است که با افتتاح در سال 2011 در صحنه هنر استرالیا سروصدا به پا کرد. مالک تاسمانیایی آن، دیوید والش، مجموعه تامل‌برانگیز هنر و آثار باستانی را به عنوان یک مجموعه هنری توصیف کرد. "دیزنی لند بزرگسال خرابکار."

پس از ورود به سرسرای موزه در سطح زمین، دوستداران هنر از یک پلکان مارپیچ به سمت یک گالری زیرزمینی پایین می‌آیند، جایی که نمایشگاه‌ها از مار سیدنی نولان گرفته تا تابوت مصری و ماشینی که غذا را به لجن قهوه‌ای تبدیل می‌کند، تنوع دارند. در این مکان دستگاه‌های صفحه لمسی قابل حمل، تفسیری در مورد آثار ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

همچنین مکان‌های تفریحی مختلف، یک رستوران شیک، کتابخانه، سینما و غرفه‌های اقامتی در محل وجود دارد. محبوب‌ترین راه برای سفر به مونا، 30 دقیقه سواری با کشتی در امتداد رودخانه Derwent است که شما را مستقیما در پله‌های موزه پیاده می‌کند.

ایالت تاسمانی در استرالیا

پارک ملی دیدنی فرانکلین-گوردون ویلد ریورز در ایالت تاسمانی کشور استرالیا یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به نماد یکی از معروف‌ترین پیروزی‌های استرالیا در زمینه حفاظت تبدیل شده است. در دهه‌های 1970 و 80، این منطقه کوهستانی باشکوه با جنگل‌های بارانی اولیه، دره‌های شیب‌دار و رودخانه‌های وحش‌اشی موضوع بحث‌های تلخی بر سر پیشنهاد سدسازی رودخانه فرانکلین بود. مخالفان این طرح با فریاد نبرد "بدون سد!" پیروز شدند و زیبایی وحشی رودخانه فرانکلین و بیابان اطراف آن باقی مانده است.

امروزه این پارک ملی، هسته منطقه میراث جهانی وحشی تاسمانی است که شامل قله صخره‌ای 1443 متری کپ فرانسوی نیز می‌شود. مکان‌های بومی آن شواهدی از میراث غنی بومی با قدمتی بیش از 36000 سال است.

علاقه‌مندان به قایقرانی در آب‌های سفید به این‌جا می‌آیند تا به رودخانه پرآشوب فرانکلین، یکی از برترین ماجراجویی‌های فضای باز استرالیا برسند و کوهنوردان از پیاده‌روی کوتاه لذت می‌برند که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها پیاده‌روی موکب دوناقیس است. همچنین می‌توانید با ماشین در بزرگراه لیل پارک بگردید. بهتر است از دهکده ساحل غربی Strahan سوار یک کشتی تفریحی در رودخانه شوید.

ایالت تاسمانی کشور استرالیا

ریچموند در 25 کیلومتری شمال شرقی هوبارت، نوعی موزه زنده در فضای باز است که از میان تمام سکونتگاه‌های اولیه در تاسمانی، کامل‌ترین و یکدست‌ترین تصویر از یک شهر استعماری گرجستان را ارائه می‌دهد. به زودی پس از فرود اولین مهاجران در Risdon Cove در سال 1803 تأسیس شد و به زودی به مرکز تجاری منطقه بسیار حاصلخیز غلات تبدیل گردید.

ریچموند همچنین یک پست نظامی مهم در ایالت تاسمانیا بود. زندانیان مستعمره کیفری شهر بسیاری از ساختمان‌ها و همچنین پل ریچموند را ساختند که قدمت آن به سال 1825 می‌رسد و قدیمی‌ترین پل استرالیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازدید از شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا عجیب‌ترین شهر دنیا

اغلب در پس‌زمینه عکس‌های پل، کلیسای سنت لوک با سقف چوبی با پنجره‌های زیبای رنگی دیده می‌شود که آنقدر خوب ساخته شده بود که محکوم نجار مقصر عفو شد. در فاصله کوتاهی از شمال، کلیسای نئوگوتیک سنت جان، قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک رومی در ایالت تاسمانیا استرالیا، متعلق به سال‌های 1837-59 قرار گرفته است.

دیگر جاذبه‌های تاریخی عبارتند از: بندر ریچموند و ساختمان‌های میراثی حفظ شده در خیابان بریج که‌ یکی از برترین جاذبه‌های تاسمانی برای خانواده‌ها و روستای نمونه شهر قدیمی هوبارت است که زندگی در دهه 1820 را بازسازی می‌کند.

ایالت تاسمانیا

بسیاری از سفرهای یک روزه به ریچموند از هوبارت شامل بازدید از پارک حیات وحش بونورونگ در برایتون است، جایی که می‌توانید از نزدیک با حیوانات استرالیایی مورد علاقه مانند کانگوروها، کوالاها، وومبت ها و شیاطین تاسمانی آشنا شوید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات