آشنایی با دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

دریاچه هیلیر صورتی، دریاچه شور صورتی رنگی در جزیره میدل در غرب استرالیاست که بزرگ‌ترین جزیره مجمع الجزایر در جنوب استرالیای غربی به شمار می‌رود و حدود 600 متر طول و 250 متر عرض دارد. اطراف آن را لبه‌ای از ماسه، جنگل‌های انبوه از درختان اکالیپتوس احاطه کرده است و در قسمت شمالی آن، اقیانوس قرار دارد.

 این دریاچه، رنگ خود را از موجوداتی می‌گیرد که رنگ صورتی تولید می‌کنند یا از باکتری هالوفیل قرمز که در پوسته نمک آن یافت می‌شود. در اوایل دهه 1900، به مدت شش سال از دریاچه هیلیر برای استخراج نمک استفاده می‌شد، اما اکنون فقط گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در این مقاله اطلاعات جالبی درباره hillier lake در سفر به استرالیا به دست خواهید آورد.

معرفی دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

دریاچه صورتی هیلیر، اولین بار توسط متیو فلیندرز دریانورد و نقشه‌بردار در سال 1802 کشف شد. او نمونه‌هایی را برداشت و وجود آن را ذکر کرد. این دریاچه به نام ویلیام هیلیر، یکی از اعضای خدمه تحقیق نامگذاری شد‌. آقای فلیندرز در گزارش خود، خاطر نشان کرد که از دیدن "دریاچه کوچکی از رنگ رز" شگفت‌زده شده و  تصمیم گرفته نام دریاچه را به نام یکی از اعضای خدمه اخیراً فوت شده، ویلیام هیلیر نامگذاری کند که در حین لنگر انداختن در جزیره بر اثر اسهال خونی، جان باخته بود.

هنگامی که خدمه برای تحقیق به ساحل رفتند، متوجه شدند که دریاچه به اندازه دریای مرده شور است. آن‌ها به درستی انبار خود را با نمک از سواحل دریاچه پر کردند که میزان نمک بالایی دارد. شنا کردن در دریاچه هیلیر، بی‌خطر است زیرا ماده موجود در دریاچه سمی نیست.

دریاچه صورتی هیلیر استرالیا

به جز برخی میکروارگانیسم‌ها، هیچ موجود زنده دیگری در دریاچه وجود ندارد. اگر آب این دریاچه را بگیرید و در ظرفی قرار دهید، باز هم به رنگ صورتی به نظر می‌رسد. این دریاچه تنها با یک نوار نازک از درختان از اقیانوس جدا می‌شود و از آنجایی که توسط پوشش ضخیم جنگل احاطه شده، سفر از طریق زمین به این مکان دشوار است. بنابراین هلیکوپترها و سفرهای دریایی، تنها گزینه‌ها برای رسیدن به این‌جا هستند.

اندازه و ظاهر دریاچه صورتی هیلیر

دریاچه هیلیر، دریاچه کوچکی است که حدود 0.15 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. از نمای هوایی، دریاچه شبیه یک صمغ حباب صورتی رنگ است که با پوشش گیاهی ضخیم سبز تیره، احاطه شده و از آب‌های تیره اقیانوس جنوبی جدا شده است.

این دریاچه 600 متر طول و 250 متر عرض دارد و در لبه جزیره میدل قرار دارد که لبه‌ای از ماسه در اطراف آن قرار دارد. دریاچه هیلیر نیز کم‌عمق و دارای رسوبات پوسته نمکی در امتداد خط ساحلی‌اش است که محیطی شورتر از اقیانوس همسایه ایجاد می‌کند. با این حال، این دریاچه با وجود شور بودن، برای شنا امن است. هیلیر، رنگ صورتی خود را در تمام طول سال حفظ می‌کند و وقتی آب آن را در ظرف یا لیوان می‌گذارید، رنگش تغییر نمی‌کند. دریاچه هیلیر و اطراف آن، یک منطقه محدود است و فقط در شرایط خاص به روی بازدیدکنندگان باز است.

دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

نکاتی درباره دریاچه هیلیر

  • مساحت کل این دریاچه 1.5 هکتار (3.7 هکتار) است.
  • حدود 10 برابر شورتر از اقیانوس است و در یک پوسته نمکی قرار گرفته است.
  • این تنها دریاچه صورتی در جهان و حتی در استرالیا نیست.
  • اطراف آن را درختان اکالیپتوس و شومیز احاطه کرده‌اند و یک ساحل بلند و نازک، اقیانوس جنوبی را از دریاچه جدا می‌کند.
  • طول دریاچه هیلیر حدود 600 متر (2000 فوت) و عرض آن حدود 250 متر (820 فوت) است.

بیشتر بخوانید: دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی) | در رنگ‌های این دهکده گم می‌شوید!

چرا دریاچه هیلیر صورتی است؟

دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا با رنگ میلک شیک توت فرنگی متمایز خود، واقعا خیره‌کننده است. اما دقیقا چه چیزی باعث صورتی شدن دریاچه می‌شود؟ رنگ این دریاچه در سال 1802 توسط یک کاوشگر نیروی دریایی سلطنتی کشف شد. این که دقیقا چه چیزی باعث صورتی شدن دریاچه می‌شود مورد بحث است، اما احتمالا مربوط به میکروارگانیسم‌هایی است که دریاچه هیلیر را به خانه خود تبدیل می‌کنند. امروزه این یک منطقه حفاظت شده طبیعی است اما در شرایط خاص می‌توان از آن بازدید کرد. در هر صورت بهتر است آن را از بالا مشاهده کنید.

hillier lake

علت دقیق رنگ متمایز آدامس حبابی یا میلک شیک توت‌فرنگی‌گونه دریاچه هیلیر به طور قطع مشخص نیست. اکثر دانشمندان موافق هستند که احتمالا ارتباطی با حضور گونه خاصی از ریزجلبک‌ها، Dunaliella Salina دارد. این میکروارگانیسم‌های فتوسنتزی دوستدار نمک، با استفاده از سایر بخش‌های طیف نور مرئی به جز فرکانس‌های نارنجی/قرمز انرژی تولید می‌کنند.

چرا دریاچه هیلیر صورتی است؟

این موجودات کوچک، رنگدانه‌های کاروتنوئیدی بتاکاروتن (که در هویج نیز یافت می‌شود) تولید می‌کنند که تصور می‌شود باعث رنگ‌آمیزی آب دریاچه به شکل حبابی می‌شود. مقادیر زیادی باکتری هالوفیل و آرکیا در پوسته نمک دریاچه وجود دارد که می‌تواند دلیل ظاهر جالب دریاچه نیز باشد.

این میکروارگانیسم‌های غیر جلبکی همچنین رنگدانه‌های کاروتنوئیدی مشابهی را در غشای سلولی خود تولید می‌کنند که علت اصلی یا عاملی برای رنگ‌آمیزی کلی دریاچه است.

دریاچه هیلیر تنها دریاچه صورتی در استرالیا نیست. دریاچه صورتی دیگر، تالاب هات است که در غرب استرالیا واقع شده است. هر دو دریاچه همچنان صورتی باقی می‌مانند و مسئول تولید نمک هستند، اما دریاچه هیلیر پربازدیدترین دریاچه در غرب استرالیاست.

بیشتر بخوانید: جاذبه پراک مالزی | هر آن‌چه باید درباره شهر پراک بدانید

آیا شنا در دریاچه هیلیر بی‌خطر است؟

با توجه به سایت رسمی دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا، شنا در این دریاچه کاملا بی‌خطر است. با وجود رنگ صورتی، آب آن شفاف است و هیچ آسیبی به شما و پوست شما نمی‌رساند. جلبک‌ها کاملا بی‌ضرر هستند اما نوشیدن آب شور ممنوع است. با وجود این، رسیدن به دریاچه بسیار دشوار است و بازدید از آن را برای گردشگران معمولی غیرممکن می‌کند. این دریاچه، امروزه عمدتا یک جاذبه گردشگری است اما زمانی برای استخراج نمک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

چرا دریاچه هیلیر صورتی است


آیا آب دریاچه قابل نوشیدن است؟

 نوشیدن آب از دریاچه هیلیر در استرالیا توصیه نمی‌شود‌. زمانی که آب نمک مصرف می‌کنید، ممکن است آسیب جدی به بدن شما وارد شود. محتوای نمک زیاد در جریان خون، فشار جدی بر توانایی طبیعی بدن برای تثبیت سطوح سدیم و کلرید وارد می‌کند. غشای سلولی، اگرچه در جلوگیری از نفوذ نمک به سلول‌ها خوب عمل می‌کنند، اما نیمه تراوا هستند و آب نمی‌تواند آزادانه در سلول‌های شما قفل شود و در شرایط فوق شور، فرآیند اسمز باعث فرار آب از داخل سلول برای اصلاح عدم تعادل غلظت می‌شود.

این کار، سلول‌های بدن شما را کوچک می‌کند و کلیه‌های شما سعی می‌کنند با تولید ادرار برای حذف سدیم اضافی مشکل را برطرف کنند. با این حال، آن‌ها تنها زمانی می‌توانند این کار را انجام دهند که میزان ادرار، کمتر از آب شور باشد که می‌تواند منجر به از دست دادن آب نوشیده شده بیشتر و کم آبی بدن شود.

دریاچه صورتی رنگ هیلیر در استرالیا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات