جاذبه پراک مالزی | هر آن‌چه باید درباره شهر پراک بدانید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه پراک مالزی مسافران زیادی را هرساله به این شهر می‌کشاند. پراک یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایالت پنین‌سولار مالزی، به‌دلیل طبیعت منحصر‌به‌فرد و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز این شهر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شهر زیبای ارزشمند دومین شهر بزرگ مالزی محسوب می‌شود و چشم‌اندازهای زیبای آن در دنیا زبانزد است. این سفر هیجان‌انگیز شما را با فرهنگ غنی و طبیعت زیبای مالزی آشنا می‌کند و این فرصت را به شما می‌دهد که از مهمان‌نوازی فوق‌العاده مردم پراک و از طبیعت شگفت‌انگیز این شهر لذت برده و خاطره این سفر را همیشه در ذهن خود نگاه دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با طبیعت شگفت‌انگیز پراک و جاذبه‌های گردشگری این شهر بیش‌تر آشنا شویم.

جاذبه‌های گردشگری شهر پراک مالزی

طبیعت این شهر به‌دلیل وجود معادن قلع زمانی که تحت استعمار انگستان قرار داشت بسیار صدمه دید و متحمل آسیب‌های زیادی شد، هرچند همچنان افراد زیادی از سراسر دنیا برای دیدن طبیعت بی‌نظیر پراک به این شهر سفر می‌کنند.

جاذبه‌های شهر پراک مالزی

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در لنکاوی

روستای تاریخی لنگنگ

روستای لِنگُنگ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این روستای زیبا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های پراک در مالزی است و با ثبت در میراث جهانی یونسکو گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. موزه‌ای که در این روستا قرار دارد از اسکلت‌ها و فسیل‌های قدیمی و آثار با‌ارزشی تشکیل شده که شاهدی بر ارزش تاریخی و باستانی این منطقه هستند. اسکلت باستانی متعلق به یک انسان که به "مرد پراکی" معروف است از جذابیت‌های دیدنی این موزه محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود در رو‌زهای دوشنبه تا یکشنبه در ساعات 9 صبح تا 6 بعدازظهر از این روستای شگفت‌انگیز دیدن کنید.

جاذبه گردشگری پراک مالزی

عمارت اشباح و نیمه‌کاره پنهان در جنگل‌های پراک

فردی اسکاتلندی در اوایل قرن بیستم این عمارت را در زمان استعمار انگلیس در پراک ساخت. معماری این بنا با سبک رومی و بریتانیایی به آن شکلی عجیب و شبح‌وار داده است. اسمیت سازنده بریتانیایی این بنا در زمان ساخت عمارت ناگهان می‌میرد و عمارت نیمه‌کاره در طول سال‌ها در جنگل باقی می‌ماند. بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن این بنا به این منطقه می‌روند. شایعاتی درباره ارواح و شبح این ساختمان را بسیار عجیب‌و‌غریب کرده و افرادی که به دنبال هیجان هستند را به این عمارت می‌کشاند. شرکت کنندگان با ایستادن روی پشت‌بام این عمارت می‌توانند از مناظر اطراف آن دیدن کنند. اگر به‌دنبال ماجرا‌جویی در شهر اسرارآمیز پراک هستید از این عمارت مخوف دیدن کنید.

بزرگترین معبد پراک

در مورد این جاذبه دیدنی شهر پراک داستان‌ها و افسانه‌های زیادی وجود دارد. وقتی از گذرگاه‌ها و اتاق‌هایی که از دیوار‌های آهکی ساخته شده‌اند می‌گذرید تصویر بودا شما را متحیر می‌کند. این مکان با استفاده از رنگ‌ها، مجسمه‌ها و فضای با هوای مرطوب بازدیدکنندگان را هیپتونیزم می‌کند. گفته می‌شود یک راهب چینی در اواخر قرن نوزدهم این غار را پیدا کرد و آن‌را به مدت دو دهه به معبد تبدیل کرد.

باغ‌های آراسته شده و حوض لاک‌پشت‌ها

این باغ با معابد و باغ‌های دلربا مکانی دیدنی برای بازدیدکنندگان است. با نمایش مجسمه‌ای برنزی، آثار مذهبی می‌توانید در هنگام لذت از پیاده‌روی از این جاذبه‌های با ارزش نیز دیدن کنید. آنچه که سبب تمایز این باغ زیبا می‌شود وجود حوضچه‌ای پر از لاک‌پشت است که با درختان انگور و گل‌های استوایی فضایی دل‌پذیر را به‌وجود آورده. برای تجربه یک بازدید شگفت‌انگیز به معبد این باغ بروید و از فضای زیبای آن استفاده کنید.

جاذبه‌های گردشگری پراک مالزی

غذاهای خیابانی در شهر قدیمی پراک

غذاهای محلی و سنتی پراک از جاذبه‌های سرگرم کننده و مهم این شهر هستند که توجه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌خود جلب کرده و با سبک آشپزی خود در بازار غذای جهانی رقابت می‌کند. در هنگام سفر به پراک صدها رستوران چینی و هندی وجود دارد که غذاهای متنوع زیادی در آن‌ها سرو می‌شود. محله فود کورت سنترال پوینت در نزدیکی مرکز خرید یکی از خیابان‌های است که با غذاهای محلی مالزی از بازدید‌کنندگان خود پذیرایی می‌کند.

جاذبه‌های شهر پراک مالزی، غذاهای محلی

پارک انیمیشن پراک

این پارک زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر یک ابتکار جدید در سراسر قاره آسیا محسوب می‌شود. یک استودیوی انیمیشنی که افرادی از تمامی سنین، خردسال و بزرگسال، را سرگرم می‌کند. این پارک شگفت‌انگیز در سال 2017 افتتاح شد و با نمایش چهل شخصیت کارتونی با شش مضمون متنوع مکانی سرگرم‌کننده است و گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. جهان گم شده تام بون در بخش گردشگری این پارک در پراک یکی از عجیب‌ترین مناظر این شهر است که بازدیدکنندگان خود را متحیر می‌کند. برای رفتن به این پارک می‌توانید در روزهای شنبه و یک‌شنبه از ساعت ده صبح تا شش بعدازظهر به آن‌جا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کوالالامپور

خیابان کنکوبیان لَنز

رفتن به ایپوه در پایتخت ایالت پراک تجربه‌ای است شگفت‌انگیز که مسافران هرگز آن‌را فراموش نمی‌کنند. خیابان زیبای کنکوبیان لَنز در سال 2016 در لیست بین بهترین نقاط گردشگری آسیا در وب" سایت سیاره" تنها قرا گرفت. این خیابان با داشتن صنایع دستی و غذاهای محلی بسیار به خیابان جونکر در ماکالا (شهر دیگری در مالزی) شبیه است. با خریدن سوغاتی و خوردن غذاهای دل‌پذیر از رفتن به این مکان زیبا لذت ببرید.

برج کج تلوک اینتان

اگر فکر می‌کنید برج پیزا در دنیا تنها برج کج موجود است در اشتباه هستید. این برج در پراک که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پراک محسوب می‌شود از مسافت‌های دور در این شهر پیدا بوده. این برج در تلوک اینتان قرار دارد و با اینکه از بیرون هشت طبقه به‌نظر می‌رسد تنها سه طبقه دارد. در سفر به پراک حتما از این برج زیبا که در گذشته کاربردهای استراتژیک داشته دیدن کنید این برج در میدان شهر قرار دارد.

بهترین جاذبه‌های دیدنی شهر پراک مالزی

جنگل‌های بارانی رویال بلوم

اگر به دنبال ماجراجویی در سفر هستید بازدی و قدم‌زدن در این جنگل را از دست ندهید. جنگل‌های استوایی و پوشش‌های نادر گیاهان از جمله عناصر ارزشمند این مکان هستند. برای استراحت و تفریح کنار خانواده خود به دیدن این جنگل بروید و با گرفتن عکس‌های یادگاری لحظات زیبای خاطره این سفر را ثبت کنید.

جزیره مالزی (جزیره پانگ کور)

این جزیره در تنگه ملاکا با خطوط ساحلی بی‌نظیر و جنگل‌های کوهستانی موقعیت مناسبی برای تبدیل‌شدن به یک منطقه توریستی را دارد. ایالت پراک برای تبدیل شدن این منطقه به یک جاذبه گردشگری برنامه‌ریزی می‌کند. لذت تماشای غروب در ساحل این جزیره و غواصی و همچنین کایاک‌سواری فراموش نشدنی است. این مکان به علت خلوت بودن از گردشگران و توریست‌ها جاذبه‌ای آرامش‌بخش برای مسافران خواهد بود. اگر به این منطقه رفتید حتما از قلعه درحال تخریب هلندی و همچنین خانه‌های رنگارنگ آن دیدن کنید.

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی پراک مالزی

استخراج قلع و موزه‌های ایپوه

این شهر با داشتن موزه‌های و مکان‌های تاریخی آثار با ارزش زیادی را در خود جا داده و با دیدن آن‌ها با تاریخ باستانی آشنا خواهید شد. برای دیدن استخراج قلع که در یک معدن قدیمی قرار دارد بروید. گالری زیبای پراک که از مجسمه‌های مینیاتوری زیبایی تشکیل شده نظر بسیاری از گردشگران را به‌خود جلب کرده است. همچنین دیدن موزه زمین‌شناسی پراک از تجربه‌های منحصربه‌فرد این شهر محسوب می‌شود.

برج ساعت

این سازه یکی از جنجالی‌ترین آثار باقی مانده از تاریخ است. در سال 1909 این برج به خاطر بزرگداشت فداکاری‌های یک بریتانیایی ساخته شد. با به وجود آمدن اختلاف مابین روسای‌های محلی و استعمارگران بریتانیایی اولین ساکن خارجی این شهر (جیمز برچ) ترور شد. سال‌ها بعد مقامات پراک برای حفظ این اثر تاریخی نام آن را با قهرمانان ملی خود جایگزین کردند.

برج ساعت از  جاذبه‌های دیدنی پراک مالزی

مسجد ایپوه بزرگ‌ترین مسجد پراک

این مسجد سفید دو طبقه در خارج از ایستگاه راه‌آهن ایپوه قرار دارد. این ساختمان با شکوه با 44 گنبد و مناره به ارتفاع 38 متر در سال 1968 افتتاح شد. در طراحی بیرونی این مسجد از الگو‌های موزاییکی با ظرافت پیچیده‌ای استفاده کرده‌اند. این مسجد دارای اتاق‌های برای مراسم جشن و کتابخانه است.

جاذبه‌های دیدنی شهر پراک مالزی

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در مالزی

قدیمی‌ترین موزه مالزی (تایپینگ)

این موزه با بیش از صد سال قدمت یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر پراک در مالزی است در سال 1883 افتتاح شد. این مکان که اولین موزه مالزی محسوب می‌شود، مجموعه‌ای از آثار قوم نگاری و جوامع محلی پراک را که بیش از چهل هزار سال قدمت دارند در خود جای داده. این موزه یک شاهکار معماری با سبک‌های موری، ویکتوریایی و نو کلاسیک بازدیدکنندگان زیادی را به‌خود جذب می‌کند.

 جاذبه شگفت‌انگیز پراک آن‌را به یک شهر مهم و توریستی در کشور مالزی تبدیل کرده است. این شهر بزرگ مالزی در طول تاریخ شاهد اتفاق‌های مهم تاریخی زیادی بوده و در طول دوران استعمار بریتانیا متحمل خسارات زیادی شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات