دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی) | در رنگ‌های این دهکده گم می‌شوید!

3 سال پیش 0 دیدگاه

دهکده فرهنگی گامچون که در کشور کره جنوبی قرار دارد تقریباً 375000 نفر جمعیت دارد و بخشی از کلان‌شهر بزرگ بوسان است.

تاریخچه روستای گامچون، به دهه 1950 بازمی‌گردد؛ زمانی که هزاران پناهنده از جنگ کره، از سراسر کشور به آنجا رفتند و آنجا را به منطقه‌ای با خانه‌های حلبی که با عجله و روی هم ساخته شده بودند، تبدیل کردند. این خانه‌ها در دامنه تپه‌های موجود در منطقه بنا شد و با گذشت زمان مردم، خیابان‌هایی هزارتو از خانه‌های حلبی ایجاد کردند. به‌مرور زمان مردم شروع به ساختن خانه‌های خشتی کردند و روستا بزرگ و بزرگ‌تر شد.

دهکده فرهنگی گامچئون که «ماچوپیچوی بوسان» یا «شهر لگو» نیز نامیده می‌شود، در سال 2009 زمانی که دولت تصمیم به بازسازی آن گرفت، به اصلی‌ترین جاذبه گردشگری بوسان تبدیل شد. با افزایش صنعتی‌شدن دهکده فرهنگی گامچون در کره جنوبی جمعیت روستا به 30000 نفر رسید، اما پس از گذشت چندین سال بیشتر جمعیت آن به شهرهای دیگر نقل مکان کردند و جمعیت به 8000 نفر کاهش یافت. حدود 24 درصد از جمعیت گامچون را در آن زمان افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دادند. بسیاری از خانه‌ها متروکه شده بودند و در این میان، نبود زیرساخت‌های اولیه (آب لوله‌کشی، سیستم فاضلاب و غیره) به آن ظاهری فرسوده و در معرض خطر می‌داد.

در سال 2010، دولت محلی ساهاگو، با همکاری برنامه‌ریزان شهری، هنرمندان و ساکنان، ایده بازسازی منطقه و جذب توریست را برسی کرد. در پی این تصمیم‌گیری‌ها آن‌ها توسعه پایداری را انتخاب کردند تا به شخصیت منحصربه‌فرد و ارزش هنری آن احترام بگذارند. به‌منظور انجام فرایند نوسازی شهری، شورای اهالی منطقه، برای ارتقای کیفیت زندگی در روستا شروع به بازسازی روستا کردند. ساکنان در گروه‌های کاری مختلف سازمان‌دهی شدند و در زمینه‌هایی مانند تعمیر خانه، افتتاح مشاغل محلی، ترویج روستا، مراقبت و نظافت خیابان‌ها و غیره مشارکت کردند.

از یک طرف، تلاش عمده‌ای در نوسازی به‌منظور بهبود زیرساخت‌ها (دیوارهای حائل، سیستم آب و فاضلاب، سنگ‌فرش خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و غیره) انجام شد و از سوی دیگر، هنرمندان و ساکنان شروع به تعمیر خانه‌های سالمندان با درآمد کم و همچنین بازسازی خانه‌های متروکه کردند تا به آن‌ها کاربری جدید جامعه بدهند: موزه‌ها، گالری‌های هنری و غیره؛ بنابراین برای مثال، یک خانه قدیمی و خانه عمومی به یک مرکز اجتماعی تبدیل شده است که در آن فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مختلف سازما‌ن‌دهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های کره جنوبی

در عین حال، گشایش مشاغل روستایی صورت می‌گیرد: مغازه‌ها، کافه رستوران‌ها، گالری‌ها، کارگاه‌های صنایع‌دستی، هتل‌ها و غیره. فعالیت‌های تجاری سبب ایجاد شغل و درآمدزایی برای ساکنان می‌شود که بخشی از آن از راه‌های مختلف به جامعه بازمی‌گردد: توزیع غذا، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، تعمیر منازل و غیره. به‌منظور ارتقای ظرفیت و خودمدیریتی ساکنان، دوره‌هایی در چندین زمینه مانند مدیریت بازرگانی و فروش ارائه و همچنین آموزش تکنیک‌ها یا ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی برای صنعتگران محلی و غیره ایجاد شد.

علاوه بر این، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری هنرمندان و ساکنان در کوچه‌های باریک روستا نصب شد که با ظاهری بسیار زیبا، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. رنگ‌های متعدد خانه‌ها، بیش از 40 اثر هنری به نمایش گذاشته شده در روستا، مغازه‌های صنایع‌دستی، گالری‌های هنری و کافه‌ها، همراه با برنامه‌ریزی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و مشارکت اهالی در احیا، مراقبت و... جذابیت منحصربه‌فرد به آن می‌دهد. در سال 2015، گامچئون توسط بیش از 1.400.000 نفر بازدید شد و آن را از یک منطقه حاشیه‌نشین فقیر به یک روستای فرهنگی و پویا پر از زندگی تبدیل کرد.

خانه‌های رنگی دهکده فرهنگی گامچون در کره جنوبی

در ادامه نظر جالب یک توریست درباره روستای گامچون بیان شده است:

«دهکده فرهنگی بوسان گامچون مکانی بود که در سفرم به کره جنوبی به آن نیاز داشتم. تمام خانه‌های رنگارنگ، آثار هنری باورنکردنی و مناظر شگفت‌انگیز باعث شد هوای سرد را فراموش کنم (ما در ماه اکتبر از کره جنوبی بازدید کردیم). این دهکده فرهنگی در بوسان اولین جاذبه گردشگری شهر است که باید از آن دیدن کرد. خانه‌های پاستلی رنگ، فضای خلاقانه و کافه‌های بی‌شمار، گامچئون را به یکی از بهترین‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی تبدیل کرده است که تا به حال از آن بازدید کرده‌ام».

درباره دهکده فرهنگ بوسان گامچون

این روستای رنگارنگ در بوسان به‌دلیل پله‌های شیب‌دار، کوچه‌های پرپیچ ‌و خم و خانه‌های زیبایش شهرت دارد. اینجا در هر قدم آثار هنری وجود دارد، اما دهکده فرهنگی گامچون همیشه این‌طور نبود.

دهکده فرهنگی گامچون کره جنوبی

در ادامه کارهای جذابی که باید در دهکده فرهنگی گامچون انجام شود، بیان شده است:

با همکاری هنرمندان محلی، این روستا، دوباره متولد شد و اکنون گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. به غیر از گردشگران، گامچون جامعه باورنکردنی از هنرمندان محلی و بین‌المللی را نیز در خود جای داده است. به‌محض ورود به روستا، غرق مغازه‌های صنایع‌دستی، گالری‌های هنری و هنرهای خیابانی می‌شوید که حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید. حتماً به کافه‌های این روستا سر بزنید؛ چراکه شگفت‌زده خواهید شد. بی‌شک قدم‌زدن در کوچه‌های دهکده فرهنگی گامچون کره جنوبی یکی از بهترین خاطرات شما خواهد بود.

دهکده فرهنگی گامچون در کشور کره جنوبی

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید بوسان

بهترین زمان برای بازدید از دهکده فرهنگی گامچئون

توصیه می‌کنم صبح یا عصر نزدیک به غروب آفتاب از این روستای رنگارنگ دیدن کنید. در طول روز گامچون می‌تواند بسیار شلوغ باشد و مطمئناً شما نمی‌خواهید در حین گردش در دهکده گامچون با صدها گردشگر برخورد کنید. همچنین اگر در طول تابستان به این شهر سفر می‌کنید، دمای هوا در اواسط روز بسیار بالا می‌رود.

معرفی دهکده فرهنگی گامچون در کره جنوبی

هزینه ورودی و ساعات کار

هیچ هزینه‌ای برای ورود به دهکده فرهنگی گامچئون، بوسان وجود ندارد. دهکده 24 ساعته و 7 روز هفته باز است، اما بیشتر مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بین ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز هستند.

جاذبه‌های دیدنی دهکده فرهنگی گامچون کره جنوبی

چقدر زمان برای کشف این روستا نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید همه چیزهایی که این روستا ارائه می‌دهد ببینید، حداقل سه ساعت را توصیه می‌کنیم. بسیاری از کوچه‌های پنهان، کافه‌های زیبا و آثار هنری باورنکردنی وجود دارند که ارزش دیدن را دارند. اگر شما هم می‌خواهید در یکی از کافه‌های هنری اطراف روستا کمی قهوه بنوشید، توصیه می‌کنم یک ساعت دیگر به برنامه سفر خود اضافه کنید.

بازدید از دهکده فرهنگی گامچون در کشور کره جنوبی

 از مناظر لذت ببرید

چند سکوی پراکنده در اطراف دهکده وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم تنها در اطراف قدم بزنید و از پله‌های رنگارنگ عکس بگیرید. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در روستای فرهنگی گامچئون، این پله‌های معروف هستند که می‌توانید آن‌ها را در راه چاه Cheondeoksu پیدا کنید. از «پله برای دیدن ستاره‌ها» دیدن کنید. این پله به این دلیل نام‌گذاری شد که مردم محلی هنگام بالارفتن از آن احساس سرگیجه می‌کردند و ستاره‌ها را می‌دیدند. به آن پله 148 نیز می‌گویند.

آشنایی با دهکده فرهنگی گامچون در کره جنوبی

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در کره جنوبی

 بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها در روستای فرهنگی گامچون

  • کافه آوانگارد

کافه آوانگارد یکی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر بوسان است که بهترین مناظر را از گامچون ارائه می‌دهد. این مکان برای کسانی که می‌خواهند مناظر را تماشا کرده یا فقط استراحت کنند، عالی است.

کافه آوانگارد از جاذبه‌های دهکده فرهنگی گامچون کره جنوبی

  • کافه Gamnae

دو کافه Gamnae وجود دارد که یکی در زیر Haneulmaru و دیگری در Gamnae Eoulteo قرار دارد که باید قهوه آن‌ها را امتحان کنید!

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات