بازدید از شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا عجیب‌ترین شهر دنیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

کوبر پدی بیشتر به‌عنوان پایتخت عقیق جهان شناخته می‌شود. استرالیا 95 درصد از عقیق جهان را تولید می‌کند که بیشتر آن از معادن اطراف کوپر پدی می‌آید. کشف شهر زیرزمینی کوپر پدی استرالیا خیلی جالب است، در سال 1915 پسری 14 ساله با پدرش به دنبال آب بود اما در عوض اوپال را پیدا کرد. از آن به بعد، هزاران نفر شانس خود را در کوبری پدی امتحان کرده‌اند، برخی در آن‌جا ثروت به‌دست آورده‌اند و برخی دست خالی به خانه‌های خود برگشتند. مجموعه‌ای از خانه‌ها، عمارت‌ها و غیره در کوپر پدی شهر استرالیا قرار دارد.

در این مقاله با جاذبه‌های این شهر زیرزمینی استرالیایی بیشتر آشنا خواهید شد. بنابراین، اگر قصد سفر به استرالیا و بازدید از شهر کوپر پی را دارید، با ما همراه باشید.

درباره شهر کوپر پدی استرالیا

کوپر پدی در سرزمین‌های سنتی مردم آرابانا قرار دارد، اما برای مردم کوکاتا و یانکونتجاتارا نیز قابل توجه است. در واقع این نام از کلمات کوکاتا "کوپا پیتی" گرفته شده است. هوا در تابستان می‌تواند بیش از 50 درجه سانتی‌گراد باشد، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از کوپر پدی در ماه‌های سردتر است. احتمالا حتی ارزش ندارد که بین نوامبر و مارس از آن بازدید کنید زیرا بسیاری از تورها و جاذبه‌ها فعال نخواهند شد.

کوبر پدی

جاذبه‌های شهر زیرزمینی کوپر پدی

شهرک معدنی زیرزمینی استرالیای جنوبی کوبر پدی، پایتخت عقیق استرالیا است که بسیاری از فیلم‌ها در آنجا فیلم‌برداری شده است، به ‌خاطر مناظر خورشیدی قمری، کوبر پدی و نواحی اطراف آن در طول سال‌ها صحنه فیلم‌برداری از بسیاری از فیلم‌ها بوده است، به‌ویژه فیلم‌هایی که در سیارات دیگر، روی ماه یا در واقعیت‌های متناوب اتفاق می‌افتاد.

شهر کوبر پدی

شهرت کوبر پدی به‌عنوان یک شهر گرم، خشک، گرد و خاکی و معدنی است. اما این تمام چیزی نیست که در این شهر عجیب‌وغریب، جالب و وحشی غرب وجود دارد. در این‌جا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

کوبر پدی شهر زیرزمینی استرالیا

به این شهر زیرزمینی بیایید و هزارتویی از خانه‌های زیرزمینی، هتل‌ها و حتی مغازه‌ها را کشف کنید. صبحی آرام را در کلیساهای زیرزمینی بگذرانید، عقیق‌های خود را فسیل کرده یا به یکی از شگفتی‌های طبیعی اطراف سفر کنید.

کوبر پدی استرالیا

معدن عقیق

وقتی وارد معدن عقیق می‌شوید که قدمت آن به سال 1916 برمی‌گردد، می‌توانید با تاریخ این شهر معدنی مشهور جهان و شیوه زندگی منحصربه‌فرد کوبر پدی آشنا شوید. در معدن اولد تایمر، پیاده‌روی کنید تا واقعا از شرایط معدن در آن زمان و این که چرا کوبر پدی مکانی برای کسب ثروت بود، شگفت‌زده شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه صورتی هیلیر در استرالیا

همچنین یک موزه و خانه تاریخی برای بازدید وجود دارد؛ حتی می‌توانید شانس خود را برای خرید عقیق یا به قول محلی‌ها، نودلینگ امتحان کنید.

شهر زیر زمینی کوبر پدی

اقامت در هتل زیرزمینی

کوپر پدی که در مرکز استرالیا قرار دارد، در طول ماه‌های تابستان بسیار گرم می‌شود! بنابراین مردم محلی با زندگی زیرزمینی با این شرایط سازگار شده‌اند. یک راه عالی برای تجربه این موضوع در Comfort Inn Experience Coober Pedy است که در یک معدن قدیمی ساخته شده است.

درباره کوبر پدی

به علت زیر زمین بودن، کل مکان دارای دمای خنک ثابتی است (هنگامی‌که وارد این مکان می‌شوید، تهویه مطبوع هوا شما را متعجب می‌کند). همچنین به احتمال زیاد بهترین خواب شبانه‌ای را که تابه‌حال داشته‌اید، در این‌جا خواهید داشت؛ زیرا کمبود پنجره، باعث می‌شود هر اتاق پس از تاریک شدن هوا سیاه و ساکت شود.

معرفی شهر کوبر پدی

مجسمه‌های اطراف کوپر پدی

با اضافه شدن به طبیعت عجیب کوپرپدی، مجسمه‌های جالبی را در سراسر شهر خواهید دید. بهترین مکان برای بازدید، وینچ بزرگ است که دارای چند مجسمه مصنوعی از جمله "تنها درخت در کوبر پدی" است.

آشنایی با کوبر پدی شهر زیرزمینی استرالیا

Boot hill

دو گورستان در کوپر پدی وجود دارد، اولین گورستان (گاهی اوقات به آن گورستان قدیمی نیز گفته می‌شود) و اولین گورستان کوپر پدی استرالیاست و دومی تپه بوت که در دهه 1970 زمانی که اولین گورستان خالی شد. Boot Hill مکانی جالب برای نگاهی به اطراف است.

جاذبه‌های کوبر پدی استرالیا

مراقب قبر کارل برتز باشید که انباری برای سنگ قبر است. کارل وقتی متوجه شد که متأسفانه در شرف ترک این جهان است، ترتیبی داد تا سنگ قبری از یک بشکه ساخته شود، با پیامی به همسرانش "از من بنوشید!" بااین‌حال، این تنها قبر جالب این‌جا نیست، به دنبال گزینه‌های دیگر باشید، این قبرها یکی به شکل قلعه، یکی با دلفین‌ها و پوشیده از صدف، و دیگری برای کروکودیل هری، به‌طرز فریبنده‌ای برای این شخصیت رنگارنگ ساخته شده است.

جاذبه‌های گردشگری شهر زیر زمینی کوبر پدی

خرید اوپال

در واقع به هر جا در کوبر پدی می‌روید، یک مغازه عقیق فروشی وجود دارد. تقریبا همه موزه‌ها هم آن را دارند، در برخی از هتل‌ها، مغازه‌های اختصاصی وجود دارد. برخی دیگر با ترکیب‌های جالب «وافل و جواهرات» به چشم می‌خورد. برای بسیاری از بازدیدکنندگان این سوال پیش می‌آید که چگونه تصمیم می‌گیرید از کدام فروشگاه خرید کنید؟ بهترین کار این است که به تعدادی از آن‌ها مراجعه کنید تا نگاهی بیندازید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سفر به کوبر پدی

 کلیسای زیرزمینی کوپر پدی

خیلی چیزها در کوبر پدی، حتی مذهب هم باید به شکل زیرزمینی باشد! کلیسای صربستان نمونه‌ای عالی است که چگونه کوبر پدی گرمای طاقت‌فرسا را ​​تحمل کرده و از آن به‌عنوان دلیلی برای خلق یک کلیسای زیبا استفاده کرده است. کلیسا که در دامنه تپه درست خارج از شهر ساخته شده، بسیار کوچک است اما آیکون‌های زیبایی در دیوارها حک شده است و حتی دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگی متعددی به دنیای بیرون است!

تور استرالیا و سفر به شهر کوبر پدی

خانه زیرزمینی فی

در بازدید از شهر زیرزمینی فی حتما از خانه زیرزمینی Faye دیدن کنید. این خانه که به نام Faye Naylor نام‌گذاری شده بود، توسط فی و دو دوست دیگر او در یک بازه زمانی ده ساله از سال 1962 با دست حفر شد. آن‌ها همزمان با حفاری مکانی که در آن زندگی می‌کردند، در حال استخراج عقیق بودند. این خانه شامل تمام ویژگی‌های مد روز با فضای زیادی برای زندگی و سرگرمی است. حتی یک استخر سرپوشیده کوچک نیز در این‌جا وجود دارد!

راهنمای بازدید از کوبر پدی شهر زیرزمینی استرالیا

فی دیگر این‌جا زندگی نمی‌کند، اما خانه در شرایط اصلی نگه‌داری شده است و زوجی در این‌جا زندگی می‌کنند، آن را برای بازدیدکنندگان باز می‌کنند تا این خانه جذاب را ببینند. این گواهی واقعی بر شخصیت این سه زن است که با اراده و پشتکار چیز شگفت‌انگیزی را در این‌جا کشف کردند.

بازدید از کوبر پدی استرالیا

سفینه فضایی در کوپر پدی استرالیا

با توجه به تعداد زیادی فیلم فیلم‌برداری شده در شهر، تعجب‌آور نیست که تعدادی از وسایل را ببینیم که هنوز در اطراف آن قرار دارند. یکی از بارزترین آن‌ها دقیقا روی دراگ اصلی قرار دارد. این سفینه فضایی از Pitch Black. پس از پایان فیلم، به این‌جا منتقل شد و از آن زمان بر روی تپه فرو رفته است. هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، این سفینه بیشتر و بیشتر متروک می‌شود. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا به آن نگاهی بیندازید که هنوز هم یک قطعه یادگاری جالب از فیلم است.

کاوش در شهر زیر زمینی کوبر پدی

کشتی فضایی در کوپر پدی

اگر در اطراف شهر رانندگی کنید، ممکن است "سفینه فضایی" دیگری را در کوچه پس کوچه‌ها کشف کنید. هر چند این یکی از لوازم فیلم نیست. ظاهرا داستان این کشتی به‌عنوان یک منطقه سرگرمی در فضای باز و مجلل نشات گرفته است.

کوبر پدی و جاذبه‌های آن

متأسفانه طرح کامل هرگز به نتیجه نرسید و  از آن زمان به هم ریخته است. وقتی از مردم محلی می‌پرسیم الان با آن چه می‌کنند؟ به‌نظر می‌رسد که هر فردی داستان متفاوتی دارد، اما بااین‌حال، دیدن این منظره عجیب و غریب خالی از لطف نیست.

عجایب شهر کوبر پدی

موزه‌های شهر زیرزمینی کوپر پدی

درست جایی که سفینه فضایی قرار دارد، موزه غار صحرا قرار دارد که بیشتر مغازه‌ای برای فروش عقیق است، اما نمایشگرهای جالبی نیز در این‌جا وجود دارد، به ویژه وسایلی مربوط به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فیلم‌برداری شده. قبل از کاوش در مغازه، از این‌جا هم بازدید کنید.

گشت‌وگذار در کوبر پدی شهر زیرزمینی استرالیا

دشت ماه

در نزدیکی حصار دینگو، این منطقه از صحرای گیبر از نظر تاریکی باورنکردنی است. تا جایی که چشم کار می‌کند، چیزی جز صخره‌های کوچک وجود ندارد که زمین را پوشانده‌اند. هزاران سال پیش، یخچال‌های طبیعی در این منطقه میلیون‌ها سنگ آهن ریختند که اکنون در این دشت مسطح و متروک پراکنده شده‌اند.

تور سفر به کوبر پدی استرالیا

این منطقه یک مکان فیلم‌برداری محبوب بوده زیرا بیشتر از هر جای زمین شبیه سطح ماه یا مریخ است. در واقع، این‌جا جایی است که نظریه‌پردازان توطئه، ادعا می‌کنند که فیلم "فرود روی ماه" در آن فیلم‌برداری شده است زیرا واقعا می‌تواند شبیه سطح ماه باشد!

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات