راهنمای سفر به استرالیا

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 

در ابتدای شروع راهنمای سفر به استرالیا برای چند لحظه قوه تخیل خود را تقویت کنید و خودتان را در سرزمینی رنگارنگ و زیبا ببینید. قدم زدن در سواحل طلایی، طبیعت بکر و جنگل‌های استوایی این کشور سبب می‌شود با خود فکر کنید داخل بهشت پا گذاشته‌اید. اگر به حیات وحش علاقه‌مند هستید می‌توانید حیوانات خاص و کم‌نظیری چون کانگورو و کوالالا را در استرالیا ببینید. اگر شما استرالیا را برای سفر خود برگزیده‌اید، به کشف جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده علاقه دارید؛ پس تا انتهای متن راهنمای سفر به استرالیا با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل با این کشور آشنا شوید.

مهم‌ترین جاهای دیدنی استرالیا

در ادامه راهنمای سفر به استرالیا قصد داریم مهم‌ترین جاهای دیدنی استرالیا را به شما معرفی کنیم. استرالیا با سواحل شنی سفید، با آب‌های فیروزه‌ای زیبا، جنگل‌های سرسبز و پارک‌های بی‌نظیر، شهرهایی با فرهنگ‌های متفاوت، جزایر بکر آفتابی و عجیب‌ترین حیات وحش ماجراجویی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. از آنجا که محدود کردن جاذبه‌های گردشگری کشور استرالیا بسیار دشوار است، ما چند مقصد گردشگری را فهرست کرده‌ایم که در سفر به استرالیا حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید.

 

سیدنی؛ هم‌جواری موزه و باغ وحش

اگر به بازدید از بناهای قدیمی علاقه دارید، سیدنی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. جاذبه‌های دیدنی سیدنی شامل موزه‌ها (موزه ملی دریایی و موزه هاید)، تالار اپرای سیدنی، باغ وحش وایلد لایف سیدنی، مراکز خرید، ساختمان‌های تاریخی و اکواریوم سیدنی است. سواحل سیدنی در فصل تابستان ورزش‌های آبی از جمله غواصی را برای شما امکان‌پذیر کرده است. اگر با تور استرالیا به سفر رفته‌اید حتماً از سواحل سیدنی دیدن کنید.

 

ملبورن؛ لذت سفر انفرادی

ملبورن احتمالاً اولین جایی است که بازدید از آن را در راهنمای سفر به استرالیا به شما توصیه می‌کنیم. این شهر از سال 2011 تا 2022 در بین 10 شهر برتر دنیا شناخته شده است. مسابقات اسب‌سواری، کریکت، اتوموبیل‌رانی، تنیس و فوتبال استرالیایی در این شهر برگزار می‌شود که به‌خوبی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. از دیگر جاهای دیدنی ملبورن می‌توان به ورزشگاه کریکت ملبورن، گالری ملی ویکتوریا و معبد یادبود اشاره کرد که می‌توانید حتی در سفر انفرادی به استرالیا از آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید.

مبلورن استرالیا

آدلاید؛ مخالف با تبعیض جنسیتی و نژاد

در استرالیای جنوبی شهری پرجمعیت‌ خودنمایی می‌کند که تاریخی غنی، سرگرمی‌های فراوان و فضای چندفرهنگی را در خود جای داده است. آدلاید نخستین شهری است که با تبعیض جنسیتی و نژادی مخالف بود و به زنان اجازه رأی داد. آب و هوای مدیترانه‌ای و جاهای دیدنی آدلاید استرالیا این مکان را در تمام فصول سال گردشگرپذیر کرده است.

 

دیواره بزرگ مرجانی؛ دیدار با مرجان‌ها

یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در استرالیا، دیواره بزرگ مرجانی در کوئینزلند، یکی از 7 عجایب جهان طبیعت و بزرگ‌ترین صخره‌های مرجانی روی زمین است. البته در این مکان هیچ‌گونه فعالیتی از قبیل غواصی و غیره وجود ندارد و تنها می‌توانید از تماشای این صخره‌ها لذت ببرید و از آن‌ها عکاسی کنید. در استرالیا می‌توانید این مرجان‌ها را از نزدیک مشاهده کنید، اما در کشورهای دیگر مانند تایلند نزدیک شدن به صخره‌های مرجانی ممنوع است.

جاده بزرگ اقیانوسی؛ تولد نگهبانان آهکی

این جاده بزرگ اقیانوسی که در ویکتوریا واقع شده است، یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای رانندگی با اتوموبیل در جهان به شمار می‌آید. این جاذبه از جذاب‌ترین مناظر در استرالیا مانند توولو اپوسل می‌گذرد که دارای سنگ‌های آهکی چشم‌نواز است که در نزدیکی پارک ملی کمپبیل پورت از اقیانوس بیرون آمده‌اند. چندین مکان دیگر نیز در این مسیر وجود دارد که می‌توانید در آن حیات‌وحش جالبی را ببینید.

جاده اقیانوسی استرالیا

دریاچه هیلیر؛ نقطه‌ای صورتی‌رنگ در مجمع‌الجزایر

شاید تا به حال عکس این دریاچه را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید و پیش خودتان فکر کرده‌اید که فتوشاپ است. اما باید به شما بگوییم که رنگ صورتی این دریاچه واقعی است. دریاچه هیلیر یکی از دریاچه‌های صورتی رنگ در استرالیاست که در جزیره میدل در غرب استرالیا در مجمع‌الجزایر قرار دارد. این دریاچه با جنگلی سرسبز از آب‌های اقیانوس هند جدا شده است. در این مکان شما می‌توانید در کنار دریاچه قدم بزنیدیا سوار بالون هوایی شوید و از بالا از این منظره زیبا لذت ببرید.

بهترین راه سفر به استرالیا

برای سفر به استرالیا به شما پیشنهاد می‌کنیم که با هواپیما به این کشور سفر کنید؛ زیرا مسیر طولانی است و با هواپیما نیز حدود 16 ساعت در مسیر خواهید بود؛ پس بهتر است بلیت هواپیما را آنلاین رزرو کنید تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرده‌ باشید. هزینه بلیط هواپیما به این بستگی دارد که در کدام فصل بخواهید به این کشور سفر کنید. معمولاً هزینه بلیط هواپیما در فصل‌هایی که گردشگران زیادی به این کشور سفر نمی‌کنند، پایین‌تر است. هزینه بلیط هواپیما برای رفت و برگشت ایران استرالیا برای هر نفر حدود 1200 تا 2500 دلار استرالیاست.

 

هزینه سفر به استرالیا

هزینه سفر به استرالیا مربوط به هزینه بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل، هزینه اخذ ویزای استرالیا، تفریحات گردشگری و... می‌شود. هزینه رزرو هتل نیز به این بستگی دارد که شما در کدام هتل اقامت کنید. به‌صورت میانگین هزینه اقامت در یک هتل سطح متوسط حدود 805 دلار استرالیاست، اما اگر بخواهید در خوابگاه یا هاستل اقامت داشته باشید این هزینه برای هر نفر حدود 142 دلار استرالیاست.

 

ویزای استرالیا

هزینه اخذ حدود 475 دلار استرالیاست. این ویزا ساب کلاس 600 است و قابلیت تغییر به ویزای کاری و تحصیلی را ندارد؛ پس اگر با هدفی غیر از گردشگری به استرالیا سفر می‌کنید این ویزا برای شما مناسب نیست.

ویزای سفر به استرالیا

واحد پول استرالیا

واحد پول رسمی استرالیا دلار استرالیاست که به اختصار AUD نام دارد. از سال 2022 این ارز، ششمین ارز پرمعامله در بازار ارز و همچنین هفتمین ارز ذخیره‌شده در ذخایر جهانی است.

آب و هوای استرالیا

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای سفر به استرالیا توجه به آب و هوای متفاوت این کشور است؛ به طوری که منطقه مرکزی و غربی آن خشک، بیابانی و نیمه‌بیابانی است؛ نیمکره جنوبی دارای آب و هوای معتدل تا نیمه گرمسیری و شمال و شرق این کشور نیز استوایی و بارانی است.

 

وسایل حمل‌و‌نقل استرالیا

مانند بسیاری از دیگر کشورها، حمل و نقل عمومی ارزان‌ترین گزینه برای رفت و آمد در استرالیاست. این سیستم شامل اتوبوس، تراموا، مترو، تاکسی، وسایل نقلیه دریایی، هوایی و دوچرخه است. هر نوع حمل و نقلی را که انتخاب می‌کنید بهتر است از قبل کارت یا بلیت مورد نیاز آن را تهیه کنید.

 

بهترین هتل‌های استرالیا

هتل Emirates one&only Wolgan valley؛ شنایی لذت‌بخش در اتاق

این هتل اقامتگاهی بسیار لوکس در استرالیا به شمار می‌آید که محیطی بسیار آرام و دلنشین برای گردشگران را فراهم می‌کند. استخرهای داخل اتاق، اتاق‌های ماساژ و آب گرم، امکان تماشای حیوانات بومی، تماشای ستارگان، پیاده‌روی در طبیعت و... سبب شده است که این هتل از مقاصد محبوب گردشگران برای اقامت باشد. این هتل در فاصله سه ساعتی از سیدنی قرار گرفته است.

هتل Emirates one&only Wolgan valley استرالیا

هتل Darwin Waterfront luxury suites؛ زیبایی در شمال دور استرالیا

داروین در شمال دور استرالیا واقع شده است که هرساله تعداد زیادی توریست به آنجا سفر می‌کنند. این هتل، آپارتمانی با طراحی کم‌نظیر و کاملاً مدرن است که حتی تماشای معماری آن هم لذت دارد. افرادی که قصد سفر به داروین را دارند می‌توانند در عین بهره‌مندی از امکانات رفاهی مطلوب با قیمتی منصفانه هتل داروین را رزرو کنند.

هتل Como Melbourne Hotel؛ متناسب با هر سلیقه

شاید باورش برایتان کمی دشوار باشد، اما این اقامتگاه به‌قدری محبوب است که بیشتر سلبریتی‌ها برای سپری کردن مدت زمان حضور خود در استرالیا آن را انتخاب می‌کنند. بیش از 100 اتاق در این مجموعه قرار دارد که می‌تواند متناسب با هر سلیقه‌ای اتاق مناسبی داشته باشد.

هتل Hilton Hotel Sydney؛ صرف غذا در مقابل ساختمان ملکه

این مجموعه با داشتن بیش از 500 اتاق و 43 طبقه و نزدیکی آن به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها در استرالیا تبدیل شده است. در این هتل شما می‌توانید باکیفیت‌ترین و لذیذترین غذاها را میل کنید. این هتل در مرکز بخش‌های خرید و تفریحی CBD سیدنی و مقابل ساختمان ملکه ویکتوریا قرار دارد. همچنین انتخابی عالی برای مسافرانی است که به خرید غذا و رستوران علاقه دارند.

فستیوال‌های استرالیا

در این کشور در طول سال جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود. این مراسم فرصتی است تا بتوانید با فرهنگ این کشور آشنا شوید و از غذاهای خوشمزه، موسیقی‌های جذاب و اوقات خوش لذت ببرید. از معروفترین فستیوال‌های استرالیا می‌توان جشنواره ادلید، جشنواره بین‌المللی کمدی ملبورن، جشن سال نو، بایرن بی بلوز، فستیوال هنرهای بین‌المللی ملبورن، جشنواره موسیقی و فرهنگ، کارناوال اسب‌سواری اسپرینگ و... را نام برد.

فستیوال های استرالیا

سخن پایانی

استرالیا یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست و به تنهایی یک قاره به حساب می‌آید. سالانه میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط جهان به این کشور می‌آیند و از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. اگر قصد سفر به استرالیا را دارید می‌توانید با شرکت در تور استرالیا این کار را انجام دهید. سفر خوشی را برای شما آرزومندیم و امیدواریم مطلب راهنمای سفر به استرالیا برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سؤالات متداول

  1. اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا چیست؟

تالار اپرا سیدنی، دیوار بزرگ مرجانی، پارک‌های ملی، دریاچه هیلیر و جاده بزرگ اقیانوسی.

 

  1. واحد پول رسمی استرالیا چیست؟

دلار استرالیا است که به اختصار AUD نگارش می‌شود.

 

  1. برای سفر به استرالیا کدام ویزا را باید اخذ کرد؟

اگر تنها به قصد گردش به استرالیا می‌روید بهترین ویزا، ویزای ساب کلاس 600 است که حدود 475 دلار هزینه آن است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات