معرفی جاذبه‌های دیدنی آدلاید استرالیا که نباید از دست بدهید

11 ماه پیش 0 دیدگاه

شهر آدلاید (adelaide) استرالیا زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد که توسط تپه‌های شرقی، سواحل غربی، بلوارهای مجلل بزرگ، باغ‌ها، آسمان‌های بی‌حد و حصر و فضاهای باز احاطه شده است. جاذبه‌های گردشگری آدلاید مانند راندل مال، مرکز شهر، موزه مهاجرت، تراس شمالی و جشنواره آدلاید مورد علاقه گردشگران است.

شهر آدلاید، شهری مهمان‌نواز و زیبا در جنوب استرالیاست. آدلاید که در 28 دسامبر 1836 از سوی سرنگ ویلیام نقشه‌بردار بریتانیایی انتخاب شد، مکانی شگفت‌انگیز برای اقامت و همچنین پایتخت ساحلی استرالیای جنوبی است. مردم آدلاید پیچیده و بافرهنگ هستند. همچنین جاذبه‌ها و رویدادهای متعددی در تورهای آدلاید و تور استرالیا وجود دارد. جاذبه دیدنی آدلاید، گذشته‌ای از تاریخ مرفه و انبوهی از جشنواره‌های مختلف را به دنبال دارد که این امر دلیل مهم جذب گردشگران از مکان‌های دور و نزدیک است. آدلاید لبریز از شکوه طبیعی و همچنین خلاقیت انسانی است. زندگی در آدلاید با سواحل شگفت‌انگیز، رستوران‌های درجه یک و بازدید از برخی تاکستان‌های پربار همراه است. آدلاید آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و در عین ‌حال بارانی دارد.

تاریخچه آدلاید

قبل از استقرار اروپایی‌ها، تپه‌های آدلاید به بومیان کاورنا و بخشی به قبیله پرامانگک تعلق داشتند؛ به همین دلیل این تپه‌ها اغلب خالی بودند. در سال 1836 که ورود مهاجران اروپایی به استرالیای جنوبی آغاز شد، تاریخ و فرهنگ جذاب شهر آدلاید، به‌شدت از سوی این مهاجران آزاد ثروتمند شکل گرفت و به‌دلیل مذاهب متنوع، آزادی مذهبی و حکومت مترقی شهرت یافت.

به این ترتیب، زندگی شهری پر جنب و جوش، هنر، موسیقی، غذاهای چندفرهنگی و بسیاری از فستیوال‌های سالانه چیزی است که آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای بازدید تبدیل کرده است. همچنین تعداد زیادی فعالیت در فضای باز و پارک‌ها برای لذت بردن از فضای سبز مرکز شهر تا تپه‌های آدلاید و سواحل شنی در ساحل وجود دارد.شهر آدلاید

در امتداد رودخانه تورنس دوچرخهسواری کنید

شما نمی‌توانید از جاذبه دیدنی آدلاید دیدن کنید و رودخانه تورنس و پارک خطی را مشاهده نکنید. شما می‌توانید از یکی از مکان‌های شرکت‌کننده دوچرخه کرایه کنید (چند مکان برای کرایه دوچرخه در سراسر شهر وجود دارد) و از یک سواری آرام در مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری 30 کیلومتری که در امتداد دو طرف ساحل رودخانه است لذت ببرید.

آدلاید استرالیا

باغ گیاه‌شناسی آدلاید

باغ گیاه‌شناسی آدلاید، مجموعه‌ای از مسیرهای پر پیچ و خم را دارد که برای دویدن یا پیاده‌روی مناسب هستند. در خیابان درختان انجیر خلیج مورتون قدم بزنید و از غرفه نیلوفر آبی آمازون بگذرید. در قلب مرکز شهر آدلاید بیش از 50 هکتار پارک سرسبز در باغ گیاه‌شناسی آدلاید قرار دارد. تمام روز یا تنها چند ساعت را به گشت و گذار در مناطق مختلف بگذرانید، از جمله باغ رسمی گل رز، تالاب‌ها، سه گلخانه با جنگل‌های بارانی استرالیا، نیلوفرهای آبی آمازونی و نخل‌های ماداگاسکی.

چشم‌انداز باغ گیاه‌شناسی که در سال 1857 افتتاح شد، نشان‌دهنده اهمیت گیاهان و چگونگی شکل‌گیری آن‌هاست. چه عاشق گیاهان باشید و چه بخواهید معماری تاریخی را تحسین کنید، باغ گیاه‌شناسی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آدلاید است.

 بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا

از گالری هنر استرالیای جنوبی بازدید کنید

در گالری هنر استرالیای جنوبی چیزهای جذابی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ جهانی و هنردوستان جذاب است. این مکان که یکی از بهترین مجموعه‌های هنری استرالیاست از آثار بومی گرفته تا نقاشی‌ها و مبلمان کلاسیک و مدرن را در خود جای داده و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری آدلاید است. هر اتاق موضوع متفاوتی دارد و به‌طرز جالبی طراحی شده است که بی‌شک با مجموعه چشمگیر بیش از 42000 اثر هنری شگفت‌زده خواهید شد.

در باغ هیمجی استراحت کنید

یکی از بهترین فعالیت‌های آدلاید، استراحت در باغ‌های زیبای هیمجی (Himeji Garden) است. چه بخواهید مدیتیشن کنید، یا فقط به یک قدم زدن در پارک بروید، این مکان برای انجام این کار مناسب است! این باغ به نام هیمجی، شهری تاریخی در ژاپن، به عنوان هدیه داده شد؛ زیرا خواهر شهر آدلاید نیز شناخته می‌شود. این باغ در سال 1982 افتتاح شد و یک حوضچه ماهی و لاک‌پشت، باغ شن، درختچه‌های آراسته و مناطق سایه‌دار یا آفتابی فراوان برای لذت بردن از کتاب یا پیک‌نیک دارد.

جاهای دیدنی آدلاید

بازدید از موزه آدلاید

از سال 1834 موزه استرالیای جنوبی، میراث طبیعی و فرهنگی استرالیا را برای همه به نمایش گذاشت. این موزه مجموعه وسیعی از جزیره بومی و اقیانوس آرام است که همه کسانی را که به موزه می‌آیند، شگفت‌زده می‌کند. همچنین دارای آثاری از فسیل‌ها، دایناسورها و دیگر حیوانات حفاظت‌شده از دوران باستان است. یکی از نمایشگاه‌های برتر دیگر مجموعه مصر است که در آن دو مومیایی به نمایش گذاشته شده است! به‌طور حتم بچه‌ها نیز از دیدن این موزه خانوادگی دوستانه، به‌ویژه نمایشگاه اکتشافات علمی لذت خواهند برد.

شهر آدلاید استرالیا

در جشنواره فرنچ شرکت کنید

 در پاییز هنگام بازدید از استرالیای جنوبی نمی‌توان از شرکت در جشنواره سالانه فرنج آدلاید چشم‌پوشی کرد. شرکت در این جشنواره همیشه یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارهای آدلاید خواهد بود؛ زیرا دومین جشنواره بزرگ هنری سالانه در جهان است. این جشنواره با بیش از 7000 هنرمند از سراسر جهان و با بیش از 1300 رویداد برگزارشده در سراسر شهر، جشنواره‌ای جادویی است که نمی‌توان آن را از دست داد!

میدان ویکتوریا

میدان محبوب ویکتوریا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این میدان در ابتدا به‌عنوان Tarntanyangga شناخته و از سوی مردم بومی محلی استفاده می‌شد. همچنین رویدادهای محبوب بومیان در آنجا برگزار می‌شد و با فواره تاریخی خود زیبا به نظر می‌رسید.

جاذبه های گردشگری آدلاید

باغ وحش آدلاید

شهر آدلاید چندین حیات‌وحش دارد. پارک حیات‌وحش کلیلند، باغ وحش مونارتو در محدوده باز، باغ‌های گیاه‌شناسی و در انتها محبوب‌ترین باغ‌وحش آدلاید که دارای 2500 حیوان است.

 بیشتر بخوانید: باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی و طبیعت شگفت‌انگیز آن

از گردش در بازار مرکزی آدلاید لذت ببرید

بازار مرکزی آدلاید که جایگاه ویژه‌ای میان مردم محلی دارد، یکی از بهترین مراکز تولید کشور به شمار می‌آید که در تمام طول سال شلوغ است. فضای پر جنب و جوش آن مردم محلی و گردشگران کنجکاو را جذب می‌کند و سالانه حدود 8 میلیون نفر را به خود جذب می‌کند. در این بازار قصابی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک، غذاهای تازه، پنیرهای بین‌المللی و خوشمزه‌ترین نان‌ها برای دوستداران کربوهیدرات وجود دارد.

بهترین زمان بازدید از آدلاید

برای گشت و گذار در مکان‌های دیدنی آدلاید، بهترین زمان بین فوریه و مارس است. در طول این مدت، دما بین 14 درجه تا 24 درجه باقی می‌ماند و به شما امکان می‌دهد از جاذبه‌های آدلاید لذت ببرید. فوریه گرم‌ترین ماه استرالیای جنوبی است. با این حال، دمای هوا در پایان ماه کاهش می‌یابد؛ بنابراین کل شهر آدلاید، بخشی از رویدادهایی است که در آب و هوای فوق‌العاده برگزار می‌شود و مشارکت در حوزه هنری را تشویق می‌کند. بازدید از این شهر استرالیای جنوبی در این ماه‌ها به شما امکان می‌دهد در فصل جشن‌ها در آدلاید باشید و از زیبایی‌های شهر در بهترین زمان استفاده کنید.

اماکن دیدنی آدلاید

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از مجموعه مقالات رزآبی به آن پرداختیم، اگر قصد بازدید از آدلاید استرالیای جنوبی را دارید، کارهای زیادی برای انجام دادن در آنجا وجود دارد. بازار اصلی شهر، جاذبه‌های تپه‌های آدلاید، خیابان‌های تمیز و روستای زیبای هاندورف از جاذبه‌های گردشگری آدلاید هستند. مطمئن باشید جاذبه‌های گردشگری آدلاید برای هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات