معرفی بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا به‌قدری متنوع هستند که می‌توانند هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی کنند. این مسیرها شامل مسیرهای کوتاه و مسیرهای طولانی هستند. هر فردی با توجه به سلیقه و هدفی که دارد، می‌تواند مسیرهای کوتاه طبیعت‌گردی استرالیا یا طولانی را انتخاب کند.

طبیعت‌گردی در استرالیا، یکی از پرطرفدارترین تفریحات در این منطقه است. در این بلاگ ضمن معرفی این مسیرها به بررسی مسیرهای کوتاه طبیعت‌گردی استرالیا و معرفی مسیرهای طولانی آن پرداخته می‌شود؛ پس با ما همراه باشید.

مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا

مسلم است که مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا بسیار متفاوت هستند و انتخاب‌های بی‌شماری رو‌به‌روی افراد قرار دارد. برخی از افراد به‌دنبال مسیرهای سخت و پر از چالش هستند. آن‌ها از نبرد با طبیعت لذت می‌برند و سختی راه را به لذت غلبه بر مسیر و رسیدن به مقصد به جان می‌خرند، اما برخی دیگر از آن‌ها به دنبال مسیرهای کوتاه طبیعت‌گردی استرالیا هستند و بیشتر قصد دارند از طبیعت این مناطق لذت ببرند؛ از این‌رو با توجه به سلیقه و البته توان هر فرد، باید از میان مسیرهای کوتاه و طولانی طبیعت‌گردی استرالیا، مسیر مناسب خود را انتخاب کنند. در ادامه ابتدا مسیرهای کوتاه و سپس مسیرهای طولانی طبیعت‌گردی در سفر با تور استرالیا معرفی شده است.

مسیرهای کوتاه طبیعت‌گردی استرالیا عبارت‌اند از:

  1. مسیر طبیعت‌گردی خلیج آتش، ایالت تاسمانی

 این مسیر به افرادی که به پیاده‌روی در مناطق ساحلی علاقه‌مند هستند، به‌شدت توصیه می‌شود. این مسیر طبیعت‌گردی از مناطق ساحلی تا امتداد کوهپایه‌های پارک ملی کوه ولیام ادامه می‌یابد که در شمال شرقی ایالت تاسمانی قرار دارد. افرادی که از میان مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا این منطقه را انتخاب می‌کنند، از قدم‌زدن روی شن‌های نرم و سفید سواحل این منطقه نهایت لذت را خواهند برد. هوای مطبوع و طبیعت بکر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده این مسیر طبیعت‌گردی در استرالیا شهرت بی‌اندازه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر انفرادی به استرالیا | هر آنچه باید درمورد سفر انفرادی به استرالیا بدانید

  1. مسیر طبیعت‌گردی Scenic Rim در ایالت کوئیزلند

 یکی دیگر از مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا، پیاده‌روی از مسیر کوئیزلند است. طی‌کردن این مسیر به 4 روز زمان نیاز دارد. افرادی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، در طول این مسیر شاهد حیات‌وحش این منطقه، تنوع گونه‌های گیاهی، فلات‌های آتش‌فشانی، قوم‌های محلی با آداب و رسوم خاص خود و... خواهند بود. این مسیر پیاده‌روی کوتاه است و نیازمند استراحت طولانی در طول مسیر نیست، اما از سوی دیگر، جاذبه طبیعی که در این منطقه حاکم است، گردشگران را به استراحت و لذت‌بردن از طبیعت بکر آن منطقه دعوت می‌کند.

  1. مسیر طبیعت‌گردی جزیره ماریا، تاسمانی

این مسیر نیز یکی از مسیرهای طبیعت‌گردی در استرالیاست که در میان سایر مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا، بسیار کوتاه محسوب می‌شود؛ البته آن‌قدر جاذبه‌های دیدنی در طول مسیر وجود دارد که هر فردی با اختیار خود توقف زیادی در مسیر می‌کند. این جزیره زیبا و بکر فاصله بسیار کمی از سواحل شرقی تاسمانی دارد. در این مسیر طبیعت‌گردی، سواحلی زیبا و حیات‌وحشی فوق‌العاده منتظر گردشگران است.

  1. مسیر طبیعت‌گردی در جزیره فریسر کوئیزلند

از دیگر مسیرهای کوتاه طبیعت‌گردی استرالیا، پیاده‌روی در جزیره فریسر کوئیزلند است. طی‌کردن این مسیر نیز بین 5 تا 7 روز زمان نیاز دارد. این مسیر به افراد مبتدی و افرادی که تنها قصد دارند از طبیعت لذت ببرند، توصیه می‌شود؛ چراکه مسیری آسان و بدون چالش است. بهترین زمان طبیعت‌گردی در این منطقه فصل اردیبهشت است؛ چراکه هوا در این فصل از سال خنک است و پیاده‌روی را لذت‌بخش‌تر می‌کند؛ البته نکته مهم این است که برای کمپ‌زدن در این منطقه حتماً به مجوز نیاز است.

  1. مسیر طبیعت‌گردی آرکابا در جنوب استرالیا

برای طی‌کردن این مسیر تنها به 4 روز زمان نیاز دارید. در میان سایر مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا، در این مسیر هم‌زمان با پیاده‌روی امکان مشاهده حیات‌وحش نمادین استرالیا هم فراهم می‌شود؛ بدین‌صورت که هنگام پیاده‌روی و لذت از محیط بکر این منطقه حیواناتی مانند کانگرو و شترمرغ استرالیایی نیز مشاهده می‌شوند. همچنین در این مسیر طبیعت‌گردی ناهمواری‌هایی با بیش از 600 سال قدمت وجود دارند.

مسیرهای طولانی طبیعت‌گردی استرالیا عبارت‌اند از:

  1. مسیر طبیعت‌گردی لاراپینتا

یکی از مسیرهای طبیعت‌گردی در استرالیا که بسیار سخت و گاهی طاقت‌فرساست، مسیر طبیعت‌گردی لاراپینتاست. این مسیر در سمت غرب رشته‌کوه‌های مک دونل قرار دارد و مسیری بسیار سخت و پر از چالش است. از میان مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا، این مسیر اصلاً به افراد تازه‌کار و کسانی که سابقه طبیعت‌گردی ندارند، توصیه نمی‌شود.

طی‌کردن این مسیر پر از فراز و نشیب حدود 15 تا 20 روز زمان نیاز دارد؛ چراکه حدود 223 کیلومتر طول این مسیر است. اگرچه پیاده‌روی در این مسیر زمان‌بر، طولانی و سخت است، طبیعت و مناظری که پیش روی افراد در این مسیر قرار دارد، سختی راه را از یادها می‌برد. این مسیر یکی از مسیرهای طولانی طبیعت‌گردی استرالیا محسوب می‌شود؛ از این‌رو لازم است آب، غذا و وسایل مورد نیاز را با خود داشته باشید و به جهت طولانی بودن مسیر، حتماً لازم است در بین راه استراحت کرده و غذا میل کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های شهر بریزبن | شهری دیدنی در استرالیا

  1. مسیر طبیعت‌گردی روی دروازه حواریون در ایالت ویکتوریا

این مسیر یکی از مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیاست که امکان تردد ماشین هم در آن وجود دارد. اگر افرادی قصد طی‌کردن این مسیر را با ماشین داشته باشند، فاصله طولانی نخواهد بود، اما چنانچه مسیر با پیاده‌روی طی شود، طولانی و پر از هیجان خواهد بود. در این مسیر طبیعت‌گردی امکان ملاقات با مردم بومی نیز وجود دارد. همچنین این منطقه حیات‌وحش خاص، جنگل‌های سرسبز و خنک و صخره‌های بلند با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده‌ را در خود جای داده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات