جاذبه دیدنی و عجیب هوندرت واسر هاوس در وین

2 سال پیش 0 دیدگاه

هوندرت واسر هاوس در وین اتریش، یک خانه معمولی نیست. سازنده آن Friedensreich Hundertwasser یک هنرمند و معمار اتریشی بود که تمام دوران حرفه‌ای خود را صرف دفاع از منحنی طبیعت ارگانیک کرد. از اواسط دهه 70، تمام ساختمان‌های شگفت‌انگیز او دارای انحنای ارگونومیکی بودند و از نظر زیست‌محیطی با ویژگی‌های طبیعی منظره ادغام شدند.

خانه پوشیده از فضای سبز، دارای خطوط ناهموار و تزئین شده با رنگ‌های روشن و هر پنجره متفاوت و منحصربه‌فرد است. این فهرست، مروری بر برخی از بهترین نمونه‌های معماری خاص هوندرت واسر با کف‌های ناهموار، پنجره‌های منحصربه‌فرد و پوشش گیاهی خاص ارائه می‌دهد. در این مقاله از راهنمای سفر به اتریش، به معرفی هوندرت واسرهاوس در وین می‌پردازیم.

 

هوندرت واسر هاوس کیست؟

نام اصلی هاندرت واسر، فردریش استواسر است. او در سال 1928 در وین به دنیا آمد. هوندرت واسر هاوس نابغه آینده نقاشی و معماری که نیمه یهودی بود، عمر خیلی طولانی نداشت. برای نجات فردریش از آزار و اذیت نازی‌ها، مادرش که خود یهودی بود، تصمیم گرفت پسرش را به عنوان یک کاتولیک تعمید دهد.

هوندرت فاسر هاوس

استعداد منحصربه‌فرد فردریش در 5 سالگی او خود را نشان داد. اولین طراحی او با مداد به سال 1943 برمی‌گردد. او نام خود را در سال 1949 تغییر داد و نام مستعارش را با ترجمه اولین قسمت نام خانوادگی خود به آلمانی که شبیه کلمه اسلاوی "Hundert" است، تشکیل داد. او چندین بار نام خود را تغییر داد و در پایان با نام "Friedensreich" باقی ماند.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از شهر سالزبورگ (زالتسبورگ) اتریش و خانه موتزارت

معرفی خانه هوندرت واسر هاوس

این ساختمان اولین کار معماری هوندرت واسر بود که در سال 1985 با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیون یورو تکمیل شد. او به دنبال پروژه‌های مختلف ساختمانی دیگر از جمله یک زباله‌سوز نمادین وین رفت. سقف این خانه از پوشش گیاهی است (آن‌ها از 900 تن خاک برای ساختن تراس‌ها استفاده کردند) که در همه جا ظاهر می‌شوند، حتی در جایی که انتظارشان را ندارید. خانه هوندرت واسر هاوس در واقع متعلق به شهر وین است که مانند هر مسکن عمومی دیگری آپارتمان‌هایی را به افراد اجاره می‌دهند. در نتیجه، نمی‌توانید به داخل بروید اما می‌توانید از بیرون آن را تماشا کنید‌.

هوندرت واسر هاوس در وین

این خانه ابتدا برای اسکان افراد فقیر خدمت می‌کرد. ساکنانی که در خانه هوندرتواسر زندگی می‌کنند، حق دارند اطراف پنجره‌های خود را به سلیقه خودشان طراحی کنند. بیش از 200 درخت در بالکن‌ها و تراس‌های پشت‌بام رشد می‌کنند و خانه هاندرت واسر را به واحه‌ای سبز در قلب شهر تبدیل می‌کنند. در شهر کاواکاوا در نیوزلند نیز همین نوع توالت‌ها دیده می‌شود که توسط همین هنرمند طراحی شده است.

 

محل خانه هوندرات واسر هاوس

هوندرت واسرهاوس در وین، ساختمانی است که توسط هنرمند Friedensreich Hundertwasser طراحی و در منطقه 3 وین واقع شده است. این ساختمان خارق‌العاده بین سال‌های 1983 و 1985 ساخته شد. از نظر معماری با همکاری معمار جوزف کراوینا به‌عنوان همکار و معمار مجری پیتر پلیکان، طراحی گردید. این طراحی و سبک خاص باعث شهرت آن در سراسر جهان شده است.

 

هوندرت واسر هاوس در وین اتریش

سبک معماری هوندرت واسر هاوس

سبک هوندرت واسرهاوس را در معماری، شورشی می‌دانستند. دیدگاه او از معماری، معماری رایگان برای همه بدون استانداردها، مشخصات و خطوط مستقیم است. او معتقد بود که همه باید فرصت ایجاد بهشت ​​کوچک خود را روی زمین داشته باشند. او دیدگاه خود را در طراحی بسیاری از ساختمان‌های غیرمعمول که به آثار هنری تبدیل شده‌اند، تحقق بخشید.

یک داستان جالب در مورد هوندرت واسر نقل شده که او همیشه جوراب‌های مختلفی می‌پوشید. وقتی مردم از او می‌پرسیدند: «چرا جوراب‌های متفاوت می‌پوشی؟» همیشه پاسخ می‌داد: «چرا باید یک جور جوراب بپوشم؟!» این یک نمونه عالی از شخصیت سرکش هوندرت ‌واسر و تمایل او به زیر سوال بردن همه چیز است. او در تمام عمرش هنجارهای تحمیلی را نپذیرفت.

جاذبه های هوندرت واسر هاوس

جاذبه‌های هوندرت واسرهاوس

به نظر می‌رسد ساختمان هاندرت واسر، یک تصویر عجیب‌وغریب است که مقابل چشمان شما زنده می‌شود. در واقع این‌جا موزه نیست یا نمایشگاهی در داخل آن وجود ندارد، حتی هیچ شخصیت تاریخی مشهوری در این‌جا زندگی نمی‌کند، بلکه یک آپارتمان معمولی است که در سال‌های 1983-1985 ساخته شده است و اتریشی‌های معمولی در آن زندگی می‌کنند. تفاوت در نحوه ساخت فوق‌العاده آن است.

جاذبه‌های دیدنی هوندرت واسر هاوس در وین

هوندرت واسر پروژه خود را با رنگ‌های جسورانه، الگوهای سرد و گنجاندن اشیاء طبیعی در معماری وقف کرد. درختان درست در آپارتمان‌ها رشد می‌کنند و سقف خانه پوشیده از چمن و بوته است. این سبک را می‌توان به عنوان "طبقه‌های تپه‌ای و شورش رنگ‌ها و پوشش گیاهی" توصیف کرد. در خانه هاندرت واسر هیچ زاویه مستقیمی وجود ندارد. راهروها و پله‌ها ناهموار و مانند مسیرهایی در جنگل شیب‌دار هستند. پنجره‌ها در اندازه‌های مختلف، به‌طور تصادفی مرتب شده‌اند و در عین حال یک مجموعه هماهنگ و منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 6 تفريح هیجان‌انگیز در پارک پراتر وین که نباید از دست بدهید

10 خانه عجیب هوندرت واسرهاوس

خانه در وین، تنها ساخته او نیست. در این‌جا زیباترین ساختمان‌های طراحی شده توسط Hundertwasser در شهرهای دیگر آورده شده است:

رونالد مک‌دونالد هاوس، اسن، آلمان

  • Hundertwasserhaus، Plochingen، آلمان
  • Hundertwasserkirche، بارنباخ، اتریش
  • KunstHausAbensberg، بایرن، آلمان
  • Grüne Zitadelle، ماگدبورگ، آلمان
  • Rogner Bad Blumau، Bad Blumau، اتریش
  • Waldspirale، دارمشتات، آلمان
  • بازار Altenrhein، Staad، سوئیس
  • برج کوچلبائر، بایرن پایین، آلمان

 

جاذبه‌های گردشگری هوندرت واسر هاوس در وین اتریش

موزه هاندرت واسر هاوس

همراه با بازدید از خانه هاندرت واسر، بازدید از موزه هاندرت واسر را نیز توصیه می‌کنیم. این بخشی از خانه هنر وین، KunstHausWien است که تنها 10 دقیقه پیاده تا خانه Hundertwasser فاصله دارد.

بهترین جاذبه‌های هوندرت واسر هاوس

تشخیص موزه از روی ظاهر بسیار ساده خواهد بود زیرا این ساختمان به سبکی شبیه به خانه هوندرت واسر ساخته شده است. آیا تصور می‌کنید، این ساختمان زیبا و غیر معمول قبلا یک کارخانه تنباکو بوده است؟ هوندرت واسر آن را بازسازی و به یک مرکز نمایشگاهی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اوبراسترایش (اُبااستارایش) | ایالتی زیبا در اتریش

در موزه نمایشگاهی ‌هوندرت واسر چه چیزی باید دید؟

موزه هوندرت واسر حاوی کامل‌ترین مجموعه از آثار این هنرمند و معمار غیرمعمول اتریشی است. شما نمی‌توانید از داخل خانه Hundertwasser بازدید کنید مگر این که ساکن آن باشید یا توسط صاحبخانه دعوت شده باشید. اما در موزه می‌توانید ببینید که خانه از داخل، چگونه به نظر می‌رسد. همچنین، این‌جا تنها جایی است که می‌توانید با نقاشی‌های اصلی، طرح‌های معماری، کارهای گرافیکی و راه‌حل‌های محیطی هوندرت واسر آشنا شوید.

جاذبه‌های هوندرت واسر هاوس در وین

در موزه هاندرت واسر به دنبال سوغاتی‌های خاص باشید

فروشگاهی در موزه هوندرت واسر وجود دارد که مشکل شما را با یافتن یک سوغاتی غیرمعمول از وین حل می‌کند. در این‌جا می‌توانید یک چتر طراح با چاپ نقاشی هاندرتواسر، پوسترها یا عسل جمع‌آوری شده توسط زنبورهایی را تهیه کنید که در باغ پشت‌بام موزه زندگی می‌کنند.

 

بهترین دیدنی‌های هوندرت واسر هاوس در وین اتریش

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات