راهنمای بازدید از شهر سالزبورگ (زالتسبورگ) اتریش و خانه موتزارت

2 سال پیش 0 دیدگاه

سالزبورگ یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. این شهر که در شمال غربی اتریش واقع شده، به دلیل معماری تاریخی به خوبی حفظ شده‌اش به همان اندازه محیط باشکوه آلپش در بین گردشگران محبوب است. این شهر زیبا در امتداد هر دو ساحل رودخانه سالزاخ قرار دارد که از کوه‌های آلپ سالزبورگ به زمین‌های پایین‌تر بیرون می‌آید که تحت سلطه آنترسبرگ 1853 متری است. منطقه رمانتیک شهر قدیمی آن، محله‌ای جمع‌وجور از خیابان‌های باریک قرون وسطایی و حیاط‌های طاقدار است که برای گشت‌وگذار، بسیار سرگرم‌کننده است. سالزبورگ همچنین به عنوان زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت از شهرت خاصی در دنیای موسیقی برخوردار است.

این میراث غنی موسیقایی در جاذبه‌هایی مانند موزه خانه خانوادگی او، جشنواره‌های مختلف که موسیقی او را به نمایش می‌گذارند و حتی ملودی‌هایی که هر روز در گلوکن‌سپیل معروف شهر به صدا در می‌آیند، منعکس شده است. تعدادی از جاذبه‌های سالزبورگ نیز به عنوان محل فیلم‌برداری The Sound of Music مورد استفاده قرار می‌گرفتند که جاذبه‌ای خاص برای گردشگران به شمار می‌رود.

با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری شهر سالزبورگ، بهترین مکان‌ها را هنگام تعطیلات در این گوشه زیبای اتریش ببینید. پس با راهنمای سفر به اتریش و شهر زالتسبورگ با ما همراه باشید.

 

معرفی راهنمای شهر سالزبورگ

  1. کاوش در شهر قدیمی سالزبورگ (Altstadt Salzburg)

از میدان دانشگاه (Universitätsplatz)، تعدادی گذرگاه فوق‌العاده معروف به «Durchhäuser» به سمت شمال به Getreidegasse می‌روند. این منطقه عابر پیاده شلوغ به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است و دارای خانه‌های تجاری قدیمی و عجیب متعلق به قرن‌های ۱۵ تا ۱۸ است.

دیدنی‌های شهر سالزبورگ اتریش در این منطقه شهر قدیمی، مغازه‌های فرفورژه اصلی و تابلوهای مسافرخانه‌ها، همراه با حیاط‌های قدیمی و آرام بسیاری است. این منطقه، بسیار شیک است و اکنون خانه گالری‌های هنری متعدد، بوتیک‌فروشی‌ها و همچنین کارگاه‌های جواهرات و صنایع‌دستی است.

جاذبه‌های شهر سالزبورگ

همچنین کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در این‌جا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها دارای پاسیوهای رو به‌ خیابان هستند که مکان‌های دل‌پذیری را برای استراحت و تماشا ایجاد می‌کنند. در انتهای شرقی Getreidegasse، Kranzlmarkt قرار دارد. در این‌جا، تالار شهر قدیمی (Rathaus) را خواهید دید که توسط خانه‌های قرون وسطایی احاطه شده است، برخی به ارتفاع پنج طبقه هم می‌رسند. در بازار قدیمی (Alter Markt) داروخانه دادگاه قرن سیزدهمی (Hofapotheke) قرار دارد، درحالی‌که در وسط میدان، فواره سنت فلوریان متعلق به قرن هفدهم قرار دارد. این نقطه عطف جذاب اخیرا به‌خاطر حوض هشت ضلعی منحصربه‌فرد و یک توری مارپیچ قدیمی‌تر مربوط به سال 1583 شناخته شده است.

از دیگر دیدنی‌های شهر سالزبورگ اتریش می‌توان به Judengasse با خطوط باریک و پیچ‌درپیچ و Chiemseehof اشاره کرد که به دلیل حیاط طاقدار آن که با نشان‌های نظامی تزئین شده است، ارزش دیدن دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اوبراسترایش (اُبااستارایش) | ایالتی زیبا در اتریش

  1. به قلعه هوهنسالزبورگ صعود کنید

سالزبورگ تحت سلطه قلعه زیبای هوهنسالزبورگ (Festung Hohensalzburg) است، یک قلعه تاریخی خیره‌کننده که بر خط افق شهر تسلط دارد. قلعه اصلی که در قله جنوب شرقی مونچسبرگ قرار دارد، در سال 1077 ساخته شد و بسیاری از آنچه امروز دیده می‌شود مربوط به اوایل دهه 1500 است. می‌توانید با 20 دقیقه پیاده‌روی د‌ل‌پذیر از مرکز شهر قدیمی یا از طریق راه‌آهن فونیکولار از Festungsgasse به قلعه برسید.

مسیر رسیدن به قلعه از تعدادی دروازه‌های دفاعی طاقدار چشم‌گیر در زیر سنگر آتشی قرن هفدهمی می‌گذرد و به Reisszug می‌رسد، بالابر منحصربه‌‌فردی که قدمت آن متعلق به سال 1504 است که زمانی برای حمل تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گرفت. از دیگر جاذبه‌های گردشگری سالزبورگ می‌توان به حیاط، با کلیسای کوچک سنت جورج (Georgskirche) متعلق به 1502 و گاو نر معروف سالزبورگ (Salzburger Stier) اشاره کرد. این ارگ تاریخی متعلق به سال 1502 هنوز هم هر روز می‌نوازد و به نظر می‌رسد که صدای کاریلون را در Neugebäude منعکس می‌کند.

دیدنی‌های شهر سالزبورگ اتریش

  1. صومعه سنت پیتر

در سمت غربی کاپیتل پلاتز سالزبورگ، صومعه بندیکتین سنت پیتر (Erzabtei St. Peter) قرار دارد. این مجموعه ساختمانی چشم‌گیر که توسط سنت روپرت در سال 690 پس از میلاد تأسیس شد، تا سال 1110 محل اقامت اسقف اعظم بود. درحالی‌که ساختمان‌های کنونی عمدتا به قرن‌های هفدهم و هجدهم برمی‌گردند، شاهدی چشم‌گیر از مهارت‌های معماری این نظم هستند.

در ادامه راهنمای سفر به زالتسبورگ، حیاط کلیسای سنت پیتر (Friedhof St. Peter) را ببینید، یک محل دفن چشم‌گیر که از سه طرف توسط طاق‌ها و مقبره‌های خانوادگی متعلق به قرن هفدهم احاطه شده است. در جنوب، بر روی صخره‌های صخره‌ای مونچسبرگ، دخمه‌های مسیحیت اولیه و کلیسای مقدس ماکسیموس را پیدا خواهید کرد که از صخره‌های جامد تراشیده شده‌اند. گذرگاهی از حیاط کلیسا به حیاط بیرونی منتهی می‌شود که توسط فواره سنت پیتر (Petrusbrunnen) در سال 1673 ساخته شده است. همچنین یادبود هایدن که زندگی و کارهای یوهان مایکل هایدن، برادر آهنگساز مشهور جوزف هایدن را به تصویر می‌کشد، قابل توجه است.

جاذبه‌های گردشگری شهر سالزبورگ

از دیگر جاذبه‌های شهر زالتسبورگ در اتریش، صومعه نونبرگ است که در سال 714 پس از میلاد تأسیس شد. این صومعه همچنین محل قدیمی‌ترین رستوران اروپا، سنت پیتر استیف تسکولیناریوم بوده که پیش از سال 803 پس از میلاد تأسیس شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان اتریش

  1. کلیسای جامع سالزبورگ را بگردید

کلیسای جامع سالزبورگ (Salzburger Dom) یک ساختمان برجسته به لطف برج‌های دوقلوی 79 متری است که در سال 1657 تکمیل شد و به دلیل سبک ایتالیایی و نقشش به عنوان محل غسل تعمید موتزارت مشهور است. جبهه غربی ساختمان، رو به Domplatz، دارای چهار مجسمه عظیم از مرمر است که مجسمه‌های بیرونی نماد سنت روپرت و ویرجیل، قدیسان حامی استان هستند.

راهنمای سفر به شهر سالزبورگ

از ویژگی‌های قابل توجه سفر به سالزبورگ شامل سه در بزرگ برنزی با نمادهای ایمان، عشق و امید است؛ با محرابی بلند با رستاخیز آن که در سال 1628 نقاشی شده است و نقاشی‌های دیواری فوق العاده در طاق. طاق‌های تدفین و آثار باستانی در دخمه نیز ارزش دیدن دارند. در سفر به زالتسبورگ اتریش حتما از موزه کلیسای جامع دیدن کنید. این جاذبه فرهنگی مهم دارای مجموعه‌های متنوعی از اشیاء مذهبی و هنری از اسقف نشین سالزبورگ است که شامل صلیب کارولینگی سنت روپرت قرن هشتمی، مجسمه‌ها و نقاشی‌های گوتیک و اقلامی از خزانه‌داری کلیسای جامع می‌شود.

  1. Residenzplatz را کاوش کنید

در قلب شهر قدیمی سالزبورگ (Altstadt) در ساحل چپ Salzach، Residenzplatz قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های شهر، بهترین مکان برای شروع کاوش در جاذبه‌‎های گردشگری شهر سالزبورگ بسیاری است که این شهر زیبا ارائه می‌دهد. نقطه کانونی Residenzplatz، Residenzbrunnen خیره‌کننده است. این شاهکار از سنگ مرمر توسط یک مجسمه‌ساز ایتالیایی در سال 1661 ساخته شد و بزرگ‌ترین و بهترین فواره باروک در این سمت از آلپ به شمار می‌رود.

از این‌جا به راحتی می‌توانید در کافه‌های تراس‌دار و بوتیک‌هایی که در خیابان‌های مجاور قرار دارند، استراحت کنید. همچنین می‌توانید از دیدنی‌های شهر سالزبورگ اتریش مانند کلیسای جامع سالزبورگ و Residenz، کاخ سابق پرنس اسقف‌های شهر دیدن کنید. این میدان همچنین اغلب برای کنسرت‌ها و جشن‌هایی مانند مهمانی‌های عمومی شب سال نو و بازار عالی کریسمس سالزبورگ استفاده می‌شود.

راهنمای شهر سالزبورگ اتریش

  1. کاخ و فواره‌های هلبرون

مارکوس سیتیکوس، شاهزاده اسقف اعظم سالزبورگ، این کاخ تفریحی را در سال 1613 به عنوان مکانی برای استراحت و سرگرمی راه‌اندازی کرد. کاخ هلبرون (Schloss Hellbrunn) هرگز به عنوان یک اقامتگاه در نظر گرفته نشده است، با این وجود، بسیار باشکوه است و یک تور به شما نگاهی اجمالی به دنیای این حاکمان بسیار ثروتمند و قدرتمند کلیسا و ایالت می‌دهد. سیتیکوس، سرگرمی‌های غیرمعمولی را برای مهمانان خود در نظر می‌گرفت که شامل باغی از آب‌نماها و فواره‌ها می‌شود. جدا از فواره‌ها و باغ‌های گل زیبا، این پارک به عنوان مکان آلاچیق و کوچه بزرگ درختانش در فیلم‌برداری فیلم آوای موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

راهنمای سفر به شهر زالتسبورگ

  1. کاخ و باغ میرابل

باغ دیگری که در فیلم‌برداری آوای موسیقی استفاده شده است، در کاخ دوست داشتنی میرابل سالزبورگ (Schloss Mirabell) است که نمونه‌ای عالی از طراحی منظره باروک در سال 1690 با تراس‌های متعدد، مجسمه‌های مرمری و فواره‌ها طراحی شده است. خود کاخ بین سال‌های 1721 تا 1727 به سبک باروک و سپس به سبک ساده‌تر نئوکلاسیک پس از آتش‌سوزی در سال 1818 بازسازی شد. از نکات برجسته سفر به زالتسبورگ می‌توان به پلکان بزرگ تماشایی، ساخته شده در قرن هجدهم با تعدادی مجسمه توسط گئورگ اشاره کرد.

 

راهنمای سفر به شهر زالتسبورگ اتریش

  1. از کلیسای فرانسیسکن دیدن کنید

در شمال کلیسای سنت پیتر، کلیسای فرانسیسکن (Franziskanerkirche)، کلیسای محلی شهر تا سال 1635 قرار دارد. ویژگی‌های قابل توجه نمای بیرونی سقف بلند گروه کر و برجی در ضلع جنوبی مربوط به سال 1498 است. ویژگی‌های داخلی برجسته شامل شبستان تاریک رومی قرن سیزدهمی است که با گروه کر بلند و درخشان گوتیک قرن پانزدهمی در تضاد است.

راهنمای سفر به زالتسبورگ اتریش

جلوی حلقه‌ای از کلیسای کوچک باروک متعلق به سال ۱۶۰۶، محراب بلندی قرار دارد که در سال ۱۷۰۹ اضافه شد که به‌خاطر مدونای حکاکی‌شده در اواخر قرن پانزدهم مشهور است. در نمازخانه مرکزی پشت محراب، یک محراب مرمری بالدار متعلق به سال 1561 از کلیسای جامع قدیمی و روبه‌روی کلیسا، محله فرانسیسکن که هنوز در حال فعالیت است، قرار دارد. از بازدیدکنندگان برای شرکت در مراسم شهر سالزبورگ اتریش استقبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه گراتس | شهری با تاریخچه‌ای غنی در اتریش

  1. زادگاه موتزارت

خانه‌ای که ولفگانگ آمادئوس موتزارت در 27 ژانویه 1756 در آن متولد شد، یکی از بهترین مکان‌ها در شهر زالتسبورگ اتریش است. اگر از طرفداران موسیقی کلاسیک هستید و با تور اروپا به اتریش سفر کرده‌اید، بازدید از موارد برجسته شامل اتاق‌هایی که زمانی توسط خانواده موتزارت اشغال می‌شد، و موزه‌ای که یادگاری‌های جالب متعددی از جمله ویولن موتزارت جوان، پرتره‌ها و قطعات اصلی ساخته‌های او را نمایش می‌دهد را از دست ندهید.

راهنمای سفر به شهر زالتسبورگ در اتریش

  1. تئاترهای جشنواره سالزبورگ

سالزبورگ مدت‌هاست که به‌خاطر فستیوال‌های موسیقی‌اش معروف بوده است، همان‌طور که بسیاری از تئاترها و سالن‌های کنسرت تاریخی شهر نشان می‌دهند. این ساختمان‌ها که مجموعا به عنوان تئاترهای جشنواره (Festspielhäuser) شناخته می‌شوند، از Festspielhau بزرگ تشکیل شده‌اند. Haus für Mozart کوچک‌تر هم هست که بین آن سرسری با نقاشی‌های دیواری زیبا قرار دارد.

معرفی جاذبه‌های شهر سالزبورگ

جشنواره معروف سالزبورگ از سال 1925 در این ساختمان، تزئین شده با نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده قرن هفدهمی، برگزار می‌شود. این رویداد محبوب تابستانی پنج هفته‌ای بهترین موسیقی و نمایش اروپایی را به نمایش می‌گذارد. از دیگر جشنواره‌های مهم در شهر سالزبورگ می‌توان به هفته موتزارت، رویداد زمستانی یک هفته‌ای با تمرکز بر آثار آهنگساز بزرگ اتریشی اشاره کرد. برای تجربه تماشای تئاتری کاملا متفاوت، از تئاتر ماریونت سالزبورگ دیدن کنید. این تئاتر که در سال 1913 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای عروسکی در جهان است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات