راهنمای سفر به اوبراسترایش (اُبااستارایش) | ایالتی زیبا در اتریش

2 سال پیش 0 دیدگاه

اتریش یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپایی است. در راهنمای سفر به اوبراسترایش که یکی از ایالت‌های زیبای اتریش است، شما با جاذبه‌های گردشگری و دیگر موارد مهم در اوبراسترایش اتریش آشنا خواهید شد. اتریش عمدتا کشوری با مناطق مرتفع و کوهستانی است که 60 درصد از قلمرو آن را کوه‌های آلپ شرقی اشغال کرده‌اند. رودخانه دانوب حدود 350 کیلومتر از غرب به شرق در بخش شمالی کشور جریان دارد و به جذابیت آن به‌عنوان یک مقصد گردشگری می‌افزاید. اگر قصد سفر به اتریش و بازدید از اوبراسترایش را دارید، این راهنمای سفر به اوبراسترایش حتما اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری اوبراسترایش

اوبراسترایش، یک فروشگاه تخصصی است که در آن می‌توانید همه چیزهایی را که اتریش به آن مشهور است را به شکلی ساده پیدا کنید. این گوشه فوق‌العاده زیبا از جهان 11.983 کیلومترمربع را پوشش می‌دهد. یکی از نمونه‌های دریاچه‌های شفاف و احساس نشاط‌آور زنده بودن هنگام شیرجه است؛ به همراه کوه‌ها و جنگل‌هایی که طبیعت وحشی را در ما بیدار می‌کنند؛ غذاهایی که هم جسم و هم روح را تغذیه می‌کنند؛ حمام‌های حرارتی حبابی که ما را گرم و احیا می‌کنند و مسیرهایی که بسیار دوست‌داشتنی هستند.

راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش

اوبراسترایش با مزارع متعدد خود شکل گرفته است، اما موقعیت خوبی نیز دارد. اسکی‌های برند فیشر، فولاد وست و موتورهای ساخت BMW آن در سرتاسر جهان فروخته می‌شوند.

راهنمای سفر به اوبراسترایش اتریش

شهر لینز

شهر لینز در امتداد رودخانه دانوب در 100 مایلی (160 کیلومتری) غرب وین قرار دارد. این قلعه به‌عنوان قلعه رومی لنتیا سرچشمه و به یک مرکز تجاری مهم قرون وسطایی تبدیل شد. در قرن سیزدهم تمام ویژگی‌های ظاهری یک شهر را داشت اما هیچ یک از حقوق شهری را دارا نبود. این شهر در قرن پانزدهم و در زمان اقامت امپراتور روم مقدس فردریک سوم به مرکز استان تبدیل شد. شهر لینز به‌خاطر نمایشگاه‌هایش مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان اتریش

از سال 1785، لینز با داشتن دانشگاه یوهانس کپلر (1966)، مدارس هنر و موسیقی، یک آکادمی طراحی صنعتی و هنری در سطح کالج (1947) و یک حوزه علمیه به مرکز فرهنگی مهمی تبدیل شده است. مؤسسات علمی، موزه‌ها و گالری‌های هنری، کتابخانه‌ها، آرشیوها، خانه اپرا و تئاترها در راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش اتریش قید شده است.

این شهر سرشار از ساختمان‌های تاریخی است که شامل قلعه قدیمی، کلیسای سنت مارتین، تالار شهر به سبک باروک اولیه، میدان اصلی قرن سیزدهم با بنای یادبود تثلیث مقدس، کلیسای پریش شهر (سیزدهم) است. قرن، بازسازی شده در (1648)، کلیسای جامع قدیمی (1669-1678)، کلیسای اقلیت (فرانسیسکن) (قرن سیزدهم، بازسازی شده 1752-1758)، و Landhaus قرن شانزدهم (خانه دولتی).

همچنین کلیساهای صومعه‌ای (کاپوچین، اورسولین، کارملیت)، کلیسای جامع جدید نئوگوتیک (1862-1924) و استحکامات قرن نوزدهمی ساخته شده توسط آرشیدوک ماکسیمیلیان d'Este قابل توجه هستند. پل (تجدید شده در سال‌های 1938-1939) بر روی رود دانوب به محله اورفهر در ساحل چپ و به زیر رودخانه منتهی می‌شود.

راهنمای سفر به اوبراسترایش در اتریش

شهر لینز که در مسیر راه‌آهن مستقیم بین دریاهای بالتیک و آدریاتیک و همچنین دانوب قرار دارد، دارای اسکله‌های وسیع و تجارت ترانزیت رودخانه‌ای شلوغ است. پس از سال 1938 به یک مرکز صنعتی مهم با کارخانه‌های آهن و فولاد و کارخانه تثبیت نیتروژن تبدیل شد که آسیب‌های جنگ، بازسازی آن‌ها را پس از سال 1945 ضروری کرد. تولیدات شهر همچنین شامل ماشین‌آلات، تجهیزات الکتریکی، منسوجات، شیشه، مبلمان، نوشیدنی‌ها، کفش، لاستیک و محصولات تنباکو می‌شود. Linz با مراکز خرید بزرگ و امکانات عمده‌فروشی گسترده، یک مرکز خرده‌فروشی در راهنمای سفر به اوبراسترایش است. همچنین مرکز بزرگ اشتغال نیز به‌شمار می‌رود.

راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش اتریش

هالستات

محوطه مهم دیگری که در راهنمای سفر اوبراسترایش ذکر شده است، هالستات است. در منطقه سالزکامرگوت اوبراسترایش که در آن اشیاء مشخصه اواخر عصر برنز و اوایل عصر آهن (از حدود 1100 قبل از میلاد ) برای اولین بار شناسایی شدند، به‌طورکلی به فرهنگ برنز اواخر و اوایل عصر آهن در اروپای مرکزی و غربی اشاره دارد.

در طول حفاری بین سال‌های 1846 و 1899، بیش از 2000 گور در هالستات پیدا شد. اکثر این گورها به دو گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه قبل (حدود 1100/1000 تا حدود 800/700 قبل از میلاد) و گروه بعد (حدود 800/700 تا 450 قبل از میلاد). در نزدیکی گورستان یک معدن نمک ماقبل تاریخ وجود داشت. به دلیل ماهیت نگهدارنده نمک، ادوات، قطعات لباس و حتی اجساد خود معدنچیان نیز کشف شده است.

راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش، جاذبه‌های اوبراسترایش

طبیعت اوبراسترایش

مناظر طبیعی و جنگل‌ها به اتریش ویژگی خاصی می‌دهند، اگرچه در بخش شمال شرقی کشور، رودخانه دانوب بین لبه شرقی این کشور می‌پیچد. آلپ و تپه‌های بوهمیا و موراویا در سفر به سمت آلفولد از مناظر طبیعی بی‌بدیل این منطقه هستند.

جاذبه‌های گردشگری و راهنمای سفر به اوبراسترایش اتریش

دریاچه‌های اوبراسترایش

اتریش، سرزمین دریاچه‌ها است که بسیاری از آن‌ها میراث دوران پلیستوسن (یعنی حدود 2600000 تا حدود 11700 سال پیش) هستند که طی آن، فرسایش یخچالی دریاچه‌های کوهستانی در ناحیه مرکزی آلپ، به ویژه اطراف Salzkammergut را فرا گرفت. بزرگ‌ترین دریاچه‌های اتریش که تا حدی در قلمرو کشورهای همسایه قرار دارند، دریاچه کنستانس (Bodensee) در غرب و باتلاق دریاچه Neusiedler (Neusiedlersee) در شرق است.

بیشتر بخوانید: باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

تمام قلمروی اتریش به سیستم رودخانه دانوب می‌ریزد. حوضه آبخیز اصلی بین دریای سیاه و دریای شمال از سراسر شمال اتریش می‌گذرد، در برخی نقاط تنها در حدود 22 مایلی (35 کیلومتری) از دانوب قرار دارد، درحالی‌که در غرب حوضه آبریز بین دانوب و سیستم‌های رودخانه‌ای قرار گرفته است که به اقیانوس اطلس تخلیه می‌شود. دریای مدیترانه با مرز سیاسی غربی اتریش یکی است. در جنوب آلپ جولیان و کارنیک (کارنیشه) و کمی دورتر به سمت غرب، رشته کوه اصلی آلپ، حوضه آبخیز منطقه را نشان می‌دهد که به رودخانه پو در شمال ایتالیا می‌ریزد.

راهنمای سفر به اوبراسترایش در اتریش، جاذبه‌های دیدنی اوبراسترایش

آب‌وهوای اوبراسترایش

دامنه‌های جنگلی آلپ و بخش کوچکی از دشت‌های جنوب شرقی اروپا با مناطق آب‌وهوایی متفاوت مشخص می‌شود. باد غالب از سمت غرب است و بنابراین رطوبت در غرب اوبراسترایش بیشتر است و به سمت شرق کاهش می‌یابد. مناطق مرطوب‌تر غربی اتریش دارای آب‌وهوای اقیانوس اطلس با بارندگی سالانه حدود 40 اینچ (1000 میلی‌متر) است. مناطق شرقی خشک‌تر تحت تأثیر نوع آب‌وهوای قاره‌ای‌تر، بارندگی کمتری دارند.

راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش اتریش، جاذبه‌های گردشگری اوبراسترایش

زندگی گیاهی و جانوری اوبراسترایش

طبق راهنمای سفر به اوبراسترایش دو سوم کل مساحت اتریش را جنگل‌ها و مراتع پوشانده است. جنگل‌ها حدود دو پنجم کشور را اشغال می‌کنند که یکی از متراکم‌ترین جنگل‌های اروپای مرکزی است. صنوبر، بیشترین میزان درخت در جنگل است و کاج اروپایی، راش و بلوط نیز سهم قابل توجهی دارند.

در مناطق آلپ و کوهپایه‌ای، درختان مخروطی غالب هستند؛ درحالی‌که درختان برگریز پهن برگ بیشتر در مناطق گرم‌تر دیده می‌شوند. حیوانات وحشی که بسیاری از آن‌ها توسط قوانین حفاظت محافظت می‌شوند، عبارتند از خرس قهوه‌ای، عقاب، باز، شاهین، جغد، جرثقیل، قو و لک‌لک. شکار به دوره‌های خاصی از سال محدود می‌شود و گوزن‌ها و خرگوش‌ها بیشترین تعداد را دارند. رودخانه‌های اتریش، ماهی‌های قزل‌آلای رودخانه‌ای و رنگین‌کمان، خاکستری، پایک، سوف و کپور را پرورش می‌دهند.

تور اتریش، راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش

گروه‌های قومی اوبراسترایش

قومیت اتریشی‌ها اکثریت قریب به اتفاق جمعیت را تشکیل می‌دهند. گروه‌های کوچک اما قابل توجهی از سوئیسی‌ها و قومیتی آلمانی نیز در این کشور اقامت دارند. صرب‌ها، بوسنیایی‌ها (مسلمانان بوسنی و هرزگوین که عمدتا در شهرهای بزرگ‌تر زندگی می‌کنند)، ترک‌ها (که عمدتا در وین زندگی می‌کنند)، مجارستانی‌ها و کروات‌ها (که عمدتا در بورگنلند زندگی می‌کنند) و اسلوونیایی‌ها (که عمدتا در کرنتن زندگی می‌کنند) اقلیت‌های قومی اصلی را تشکیل می‌دهند.

سفر به اتریش، راهنمای سفر به اوبراسترایش اتریش

دین مردم اوبراسترایش

همان‌طور که در راهنمای سفر به اوبراسترایش آمده است، سه چهارم اتریشی‌ها مسیحی هستند. اکثریت قریب به اتفاق مسیحیان، پیرو مذهب کاتولیک رومی هستند. پروتستان‌ها (عمدتا لوتری‌ها) و مسیحیان ارتدکس گروه‌های کوچک‌تری را تشکیل می‌دهند. اسلام، پیروان کوچک اما مهمی دارد که عمدتا در میان جمعیت بوسنیایی و ترکی است. جمعیت یهودی وین که بین سال‌های 1938 و 1945 کاملا نابود شد (به هولوکاست مراجعه کنید)، از آن زمان به‌طور پیوسته افزایش یافته اما همچنان تعداد آن‌ها اندک است. بیش از یک دهم جمعیت این کشور غیر مذهبی هستند.

درحالی‌که اتریش کوهستانی است، یک کشور بسیار شهری و مدرن محسوب می‌شود. بیش از نیمی از جمعیت در شهرهای بالای 10000 نفر زندگی می‌کنند و حدود یک چهارم کل جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند. تراکم شهری وین گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، دروازه بالکان است. لینز یک مرکز صنعتی مهم است. اینسبروک که درست در شمال گذرگاه برنر واقع شده، مرکز ریلی است که تمام ترافیک خط اصلی راه‌آهن غرب اتریش، شمال-جنوب و شرق-غرب از آن عبور می‌کند. سالزبورگ مرکز موسیقی و معماری باروک و کلاگنفورت مسیرهایی است که به ایتالیا و بالکان دسترسی دارند.

تور اتریش | راهنمای سفر به اوبراسترایش در اتریش

روند جمعیتی

جمعیت اوبراسترایش اتریش از اواسط قرن بیستم تا اواسط دهه 1990 به‌طور پیوسته افزایش یافت. سپس تا اوایل قرن بیست و یکم نسبتا ثابت ماند. افزایش روزافزون امید به زندگی به جبران کاهش نرخ زاد و ولد کمک کرده است.

کشاورزی و جنگل‌داری در اوبراسترایش

بخش کشاورزی تنها درصد کمی از نیروی کار اوبراسترایش را استخدام می‌کند و تنها بخش کوچکی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. به دلیل کوهستانی بودن این کشور، تنها حدود نیمی از زمین را می‌توان حتی به‌طور بالقوه کشت کرد. مناطق کشاورزی عمدتا در شرق یافت می‌شوند. به ویژه درBurgenland ، Steiermark ،Kärnten و Niederösterreich و مزارع معمولا کوچک یا متوسط ​​هستند. محصولات زراعی شامل چغندرقند، گندم، ذرت، جو، سیب‌زمینی، سیب و انگور هستند. خوک و گاو نیز در این منطقه پرورش می‌یابند.

سفر به اتریش، راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش اتریش

ورزش و تفریح

وضعیت اتریش در رشته کوه‌های آلپ به این معنی است که ورزش‌های زمستانی در فضای باز یک سرگرمی موردعلاقه است. این کشور که به‌عنوان زادگاه اسکی در سراشیبی شناخته می‌شود، مملو از مناطق اسکی است. کوه‌نوردی و پیاده‌گردی نیز پرطرفدار است و هزاران مسیر با علامت‌گذاری خوب از روی کوه‌های آلپ می‌گذرند.

بیشتر بخوانید: جاذبه گراتس | شهری با تاریخچه‌ای غنی در اتریش

 ساکنان مناطق پست از هزاران مکان، استخرها، استادیوم‌ها، زمین‌های سواری، مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر امکانات برای طیف وسیعی از ورزش‌ها لذت می‌برند. رودخانه‌ها و دریاچه‌های شرق طبق راهنمای سفر به اوبراسترایش، شناگران و قایقرانان بی‌شماری را در ماه‌های گرم‌تر و اسکیت‌بازان در زمستان را به‌خود جذب می‌کنند.

جاذبه‎‌های اتریش، راهنمای سفر به شهر اوبراسترایش

غذاهای محبوب اوبراسترایش

غذا هویت هر کشوری است. غذای هر کشور به خانواده، منطقه فرهنگی و وحدت ملی آن اشاره می‌کند. برای بریتانیایی‌ها غذای باستانی ماهی و چیپس، برای آمریکایی‌ها همبرگر، برای سوشی ژاپنی و برای اتریشی‌ها، وینر شنیتسل است. وینر شینسل از غذاهایی است که به‌عنوان دستور العمل‌های کلاسیک اتریشی در نظر گرفته می‌شوند. به‌عنوان مثال، وینر شنیتسل معروف را در نظر بگیرید که ریشه‌های آن را نه در وین بلکه در ونیز هم می‌توان یافت. سرآشپزهای ایتالیایی در اوایل قرن شانزدهم، گوشت را در کاسه آرد سوخاری سرخ می‌کردند و گوشت را قبل از آن می‌پختند.

جاذبه‎‌های دیدنی اتریش، راهنمای سفر به اوبراسترایش اتریش

تورته Linzer یکی دیگر از غذاهای شناخته شده اوبراسترایش است که شهرت آن در تمام دنیا پیچیده است. این غذا نام خود را از لینز، پایتخت اوبراسترایش گرفته و از این نظر منحصربه‌فرد است که اولین دستور پخت کیک در جهان بود که به‌صورت مکتوب ظاهر شد.

این کیک برای اولین بار در سال 1822 زمانی که یک نانوایی از فرانکونیا به نام یوهان کنراد فوگل برای کاترینا کرس، بیوه یک شیرینی‌پز لینز کار می‌کرد، به شهرت رسید که آغاز یک داستان موفقیت‌آمیز بود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات