جاذبه گراتس | شهری با تاریخچه‌ای غنی در اتریش

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر قصد سفر به اتریش و بازدید از جاذبه‌های گراتس را دارید، بهتر است اول با چند جاذبه این شهر و کارهایی که در این شهر می‌توانید انجام دهید، آشنا شوید. گراتس دومین شهر بزرگ اتریش است که روی رودخانه مور واقع ‌شده‌ و سال‌هاست که مورد توجه و علاقه گردشگران قرار دارد. گشت‌و‌گذار در این شهر را باید از نمای باروک شروع کنید. سپس به تپه زیبای شلوسنبرگ که در پشت شهر قدیمی قرار دارد، سر بزنید. برای آشنایی با جاذبه‌های گراتس در این مقاله ما را همراهی کنید.

تاریخچه جاذبه‌های گراتس

کاوش‌های انجام شده نشان می‌دهند که قدمت این شهر به سال 800 میلادی برمی‌گردد اما نام این شهر اولین بار در سال 1128 ذکر شد. بعد از آن هم به‌دست هابسبورگ‌ها رسید. این شهر در سال‌های دور یک نقطه تجاری و بازرگانی مهم بود و به‌همین‌خاطر توانست طی سال‌ها رشد و توسعه پیدا کند.

خیلی از بناهایی که در گراتس وجود دارند، متاثر از معماری ایتالیایی هستند. در این شهر ساختمان‌های زیادی با اهمیت تاریخی قرار دارند. این شهر یک مرکز مهم فرهنگی است که در سال 1999 به فهرست میراث فرهنگی یونسکو اضافه شد. گراتس همچنین زادگاه آرنولد شوارتزنگر است و یک موزه کوچک هم به نام این هنرمند در این شهر وجود دارد که به‌عنوان جاذبه گراتس می‌توانید از آن دیدن کنید.

جاذبه‌های شهر گراتس

اهمیت گراتس در چیست؟

این شهر در سال 2003 به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و در سال 2008 لقب شهر لذت‌های آشپزی را از آن خودش کرد. هر ساله در پاییز در این شهر جشنواره‌ای برای هنرهای معاصر برگزار می‌شود. همچنین رویدادهایی مانند جشنواره یک هفته‌ای غذای گراتس در ماه آگوست برگزار می‌شود. رستوران‌های محلی و کارهای خلاقانه زیادی در این شهر هستند که می‌توانند اوقات فراغت شما را پر کنند. این شهر همچنین یک مرکز صنعتی راه‌آهن است که کارگاه‌های آهن‌سازی و فولادسازی مختلفی در آن وجود دارد. همچنین تولیداتی مانند منسوجات، کاغذ، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات و ابزاردقیق نوری در این شهر رایج است.

تجارت میوه‌ها و دانه‌های غلات هم در این منطقه زیاد انجام می‌شود. ارتباطات از راه دور و فناوری در این شهر به رشد اقتصاد کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره پارک ملی تنگه ساماریا یونان بدانید!

آب‌و‌هوا در گراتس چگونه است؟

این شهر در جنوب‌شرقی رشته‌ کوه‌های آلپ واقع شده و آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای دارد. شهر گراتس در مقایسه با وین و سالزبروگ تابش آفتاب بیش‌تری دریافت می‌کند و میزان بارش و وزش باد هم در آن کم‌تر است. احتمال بارندگی در تمام فصول حتی تابستان در گراتس وجود دارد. از دسامبر تا فوریه احتمال بارش باران وجود دارد و از ماه‌های مارس و آوریل و مه و نوامبر احتمال بارش برف افزایش می‌یابد.

این شهر در ماه‌های ژوئن، ژوئیه، اوت و سپتامبر آب‌و‌هوای خوبی دارد و بهترین موقع برای بازدید از شهر گراتس، این ماه‌ها هستند. ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت بیش‌ترین میزان بارندگی را در این شهر دارد. ماه اوت هم به نسبت گرم‌ترین ماه سال به‌حساب می‌آید. در ماه ژوئیه بیش‌ترین مقدار بارش در این شهر رخ می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری گراتس

شهر قدیمی گراتس با معماری شگفت انگیز

این شهر سرشار از معماری‌های تاریخی است و کنکاش و پیاده‌روی در آن برای شما لذت بخش خواهد بود. مرکز این شهر در لیست یونسکو هم ثبت شده است. از جمله موارد مهمی که در گراتس می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، میدان اصلی شهر به نام هاپپلاتز است. در مرکز این شهر یک مجسمه زیبا از آرشیدوک یوهان وجود دارد که کارهای زیادی برای رشد صنعت و بهبود ارتباطات این شهر انجام داده است. در ادامه با بهترین جاذبه‌های شهر گراتس آشنا می‌شویم.

معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری گراتس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گراتس اتریش، برج ساعت است که در بالای یک تپه در مرکز این شهر قرار دارد. قدمت این برج به قرن 16 برمی‌گردد. روی این تپه یک قلعه ساخته شده که حدود 400 متر ارتفاع دارد و همین ارتباط باعث شده است که بتوانید از هر نقطه شهر به آن نگاه کنید و متوجه زمان بشوید. اگر می‌خواهید به اتریش سفر کنید، حتما از این برج ساعت دیدن کنید. این برج همه روزه برای بازدید عموم باز است و می‌توانید به بالای آن بروید و از زیبایی‌های شهر لذت ببرید.

معرفی جاذبه‌های شهر گراتس

کاخ شلوس اگنبرگ

یکی‌دیگر از جاذبه‌های شهر گراتس این کاخ زیبا است که معماری آن از سبک باروک الهام گرفته شده و در قرن 7 میلادی ساخته شده است. این جاذبه تاریخی یکی از بهترین مکان‌های دیدنی است که می‌توانید با تماشای آن مجذوب زیبایی آن شوید. این کاخ تاریخی شامل بوستان‌ها و نگارخانه‌های بی نظیری است که اهمیت زیادی دارند و چند سالی است که جز آثار ثبت شده یونسکو است. اگر می‌خواهید یک کاخ زیبا با معماری بی نظیر را ببینید، حتما به این کاخ سری بزنید.

جاذبه گردشگری گراتس

موزه زراد خانه

شاید در فیلم‌های تاریخی سلاح‌هایی که در سال‌های دور در جنگ‌ها و کارزارها استفاده می‌شدند، توجه شما را به خودشان جلب کرده باشند. در گراتس یک موزه وجود دارد که این سلاح‌ها و ادوات جنگی را برای نمایش جمع‌آوری کرده‌ است. این موزه یکی از بهترین موزه های جهان برای نگهداری اسلحه محسوب می‌شود. همچنین جز معروف‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های کشور اتریش است که اهمیت زیادی دارد. در این موزه تاریخی بیش از 300 هزار سلاح و ادوات جنگی مربوط به قرن 17 وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

سنتر وست

معروف‌ترین مرکز خرید در شهر گراتس، سنتر وست است که گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از آن دیدن کنند. در این مکان دیدن‌های زیادی مانند مغازه‌های پوشاک، کافه و مراکز تفریحی مختلف وجود دارد که یک روز تفریحی عالی را برای شما به‌وجود می‌آورد.

همچنین می‌توانید در این مکان سوغاتی بخرید و برای عزیزان‌تان ببرید. فروشگاه‌های این مرکز خرید برندهایی از تمام دنیا را برای فروش عرضه می‌کنند. این مکان دیدنی بزرگ‌ترین مرکز خرید کشور اتریش است که همه روزه برای استفاده گردشگران باز است. اگر علاوه‌بر تفریح، قصد خرید هم دارید، گراتس بهترین شهری است که می‌توانید برای مسافرت انتخاب کنید.

جاذبه گراتس در اتریش

کلیسا جامع شهر

دیگر جاذبه گراتس که باید به آن اشاره کنیم، کلیسای جامع شهر است که با سبک معماری گوتیک ساخته شده. قدمت این کلیسا مذهبی و تاریخی به حدود 800 سال پیش برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای این کشور به‌حساب می‌آید. این مکان دیدنی معماری خاصی دارد و همه ساله توریستان و بازدیدکنندگان زیادی به آن سر می‌زنند. کلیسای جامع یکی از بهترین جاذبه‌های گراتس است.

جزیره مورینسل

مورینسل یک جزیره زیباست که توسط انسان ساخته شده و به واسطه یک پل آهنی از شهر جدا شده است. این جزیره، زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و در مرکز رودخانه مرو ساخته شده است. اگر می‌خواهید یک روز تفریحی عالی را تجربه کنید و از قایق‌سواری لذت ببرید، می‌توانید به این جزیره سری بزنید.

پارک مجسمه اتریش

پارک مجسمه با وسعت 7 هکتار، در جنوب گراتس واقع شده است و تقریبا 60 مجسمه از آثار مجسمه سازان معروف اتریش و کشورهای دیگر در این پارک وجود دارند.

میدان مرکزی شهر

میدان مرکزی شهر، یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر گراتس است که از قدیم تاکنون به‌عنوان بازار بزرگ شهر کاربرد داشته و کم‌کم در اطراف آن ساختمان‌های زیبایی مانند تالار شهر و قصر استورگ ساخته شده‌اند. در وسط شهر هم میدان مرکزی شهر از دوک یوهان قرار دارد. همچنین در این میدان جشن‌های زیادی برگزار می‌شود.

جاذبه‌های گراتس اتریش

پیاده روی در گراتس

پیاده روی، تماشای بناهای قدیمی و تاریخی و تماشای مردم از نزدیک، در این شهر کیف دیگری دارد. کافی است از ایستگاه قرار به محله قدیمی گرایس قدم بزنید. البته گراتس خطوط تراموا عالی دارد که در تمام شهر در دسترس است و بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در این شهر محسوب می‌شود. با‌این‌حال اتوبوس، دوچرخه، تاکسی و ماشین شخصی هم برای حمل و‌نقل در اختیار شما قرار دارد. این شهر آنقدر زیبا و تاریخی است که باید به تمام گوشه و کنار آن سر بزنید و از جاهای دیدنی آن دیدن کنید.

اقامت در گراتس

این شهر یک شهر توریستی است و هتل‌های مختلفی برای پذیرایی و میزبانی از توریستان و گردشگران وجود دارد. در این هتل‌ها می‌توانید اقامت خوب و آرامی را تجربه کنید. این هتل‌ها در عین اینکه معماری زیبایی دارد، خدمات خوبی هم به شما ارائه می‌دهند. از جمله بهترین هتل‌های گراتس می‌توان به هتل ایبیس سیتی، هتل رومز گراتس، هتل ویتزر اشاره کرد.

جاذبه‌های گراتس

خوراکی‌های گراتس

آشپزی در گراتس، از کشورهایی که در گذشته جز امپراتوری بزرگ روم بوده‌اند، تاثیر گرفته است به‌خصوص از سبک و شیوه پخت‌و‌پز در آلمان. این شهر، قرن‌ها با آلمان و اروپای شرقی ارتباط داشته و می‌توانید تاثیر آن را در آشپزخانه‌ تک تک اهالی این شهر ببینید. ماده غذایی اصلی در این شهر شامل گوشت گوساله است. البته در روزهای کریسمس، سرو ماهی هم در این شهر رونق دارد. مردم گراتس اهمیت زیادی به ناهار می‌دهند و معمولا رستوران‌ها هم به ناهار اهمیت زیادی می‌دهند. به‌خاطرهمین است که ظهرها معمولا رستوران‌های این شهر خیلی شلوغ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای بلژیک

نوشیدنی‌ها و دسرهای گراتس

اهالی این شهر رابطه خوبی با دسر، شیرینی و قهوه دارند. البته قهوه اصیل این شهر عطری دارد که هرگز از یادتان فراموش نمی‌شود. رایج‌ترین دسر در این شهر Nocker است که در بیشتر رستوران‌های این شهر سرو می‌شود. کافه‌های گراتس مکان دنجی برای گپ و گفت‌و‌گو و لذت بردن از شیرینی‌های متنوع شهر گراتس است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات