6 تفريح هیجان‌انگیز در پارک پراتر وین که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک پراتر وین، دومین شهربازی بزرگ در قاره اروپا و با حدود 250 جاذبه و بیش از 60 کافه و رستوران است و شما می‌توانید در سفر به اتریش کل روز را در آن‌جا بگذرانید. خبر خوب این است که پارک پراتر در وین در تمام طول سال باز است، اما برای تجربه تمام جاذبه‌ها، باید بین ماه‌های مارس و اکتبر (فصل پربازدید) از آن بازدید کنید. بااین‌حال، می‌توانید از رویدادهای سرگرم‌کننده مانند Oktoberfest در فستیوال Wiener Wiesn-Fest، هالووین و Winter Wonderland خارج از فصل نیز لذت ببرید. مردم وین از زمان امپراتور به پراتر علاقه داشتند. به ویژه از آن‌جایی که باغ‌های شیک توسط پارک تفریحی برای پیر و جوان گسترش یافت.

چرخ‌وفلک معروف غول‌پیکر (Riesenrad) در ورودی پارک قرار دارد که در آن می‌توانید یک ترن هوایی، یک قطار بخار مینیاتوری نوستالژیک، غرفه‌های تیراندازی، یک اتودروم (روروک مخصوص بچه‌ها) و جاذبه‌های دیگر را پیدا کنید. یکی از جنبه‌های خاص این شهربازی، ورودی رایگان آن است که شما فقط هزینه سواری‌ها را پرداخت می‌کنید. در شهر بازی پراتر چیزهای زیادی برای کشف و کاوش وجود دارد که در این مقاله با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

تاریخچه پارک پراتر

در ابتدا این پارک قرار بود یک شکارگاه باشد، ورود به پراتر توسط امپراتور وین تا سال 1766 ممنوع بود تا زمانی که امپراتور جوزف دوم پراتر را منطقه‌ای آزاد برای تفریح ​​عمومی اعلام کرد. این امر کوچک به خود به خود با افتتاح کافه‌ها و رستوران‌ها و Wurstelprater به اوج رسید.

پارک پراتر وین

شکار در پراتر تا آخرین دهه 1920 ادامه داشت. پارک پراتر شکل کنونی خود را پس از بازسازی‌های اساسی در سال 2004 به خود گرفت، زمانی که راه‌آهن زیرزمینی را تحت نام ایستگاه راه‌آهن Wien Praterstern راه‌اندازی و امکان دسترسی آسان به پارک را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: جاذبه گراتس | شهری با تاریخچه‌ای غنی در اتریش

پراتر سبز

پراتر 6 میلیون مترمربع مساحت دارد. مراتع و جنگل‌های بزرگ و همچنین تعداد زیادی آب محیطی ایده‌آل برای پیاده‌روی آرام، دویدن، اسکیت و تورهای دوچرخه‌سواری و موارد دیگر را فراهم می‌کند. "شریان اصلی" گرین پراتر Hauptallee به طول 4.5 کیلومتر است، خیابانی مستقیم و عریض بین Praterstern (زیر زمین، راه‌آهن حومه، تراموا و اتوبوس) و Lusthaus، یک غرفه سابق شکار که امروزه به یک رستوران تبدیل شده است.

بسیاری از دونده‌ها این خیابان را که با فاصله و پست‌های بازرسی در حال اجرا مشخص شده است، از ماراتن وین می‌شناسند، جایی که به عنوان مسیری طولانی و سخت شناخته می‌شود. اسکیت‌بازان در این خیابان پر درخت که عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و گاهی کالسکه‌های قدیمی وینی (فیاکر) نیز در آن رفت‌وآمد می‌کنند، بیشتر مسابقه می‌دهند.

پارک پراتر در وین

بومرنگ

بومرنگ یکی دیگر از سفرهای ترن هوایی برای افراد معتاد به آدرنالین است که به‌خاطر رفت و برگشت بین دو برج با ارتفاع 37 متر در حین چرخیدن در اطراف شهرت دارد. با سرعت 85 کیلومتر در ساعت، این سواری دو بار در عرض 2 دقیقه کل مسیر را طی می‌کند.

شهربازی پراتر وین

سوار بر چرخ‌وفلک پارک پراتر

چرخ‌وفلک غول‌پیکر (Das Wiener Riesenrad) نماد وین است. چرخ‌وفلک که در سال 1827 برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد به سلطنت رسیدن امپراتور فرانتس جوزف ساخته شد، نمادی از وین است. سوار شدن بر این چرخ‌وفلک برای بازدیدکنندگان در پارک پراتر (و به‌طور کلی وین) ضروری است.

معرفی پارک پراتر وین

هزینه بلیط برای بزرگسالان 12 یورو و برای کودکان 5 یورو است. می‌توانید بلیط را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. برای سوار شدن به چرخ‌وفلک و در یکی از کابین‌های قرمز و سفید، ابتدا از یک موزه سرگرم‌کننده و اطلاعاتی که تاریخ وین و پراتر را نشان می‌دهد، عبور می‌کنید. سپس، هنگامی که در کابین قرار گرفتید، به آرامی به هوا بلند می‌شوید و در نهایت منظره پرنده‌ای از شهربازی باورنکردنی را خواهید دید. به نظر می‌رسد زمان متوقف می‌شود. زمانی که در اوج هستید و Prater مانند پادشاهی، شما را احساس خواهد کرد.

سفر به اتریش | پارک پراتر وین

اما پراتر وین فقط یک پارک تفریحی نیست. خیابان‌ها و مسیرها به ویژه برای دویدن و پیاده‌روی نوردیک محبوب هستند. کودکان می‌توانند بدون مزاحمت در چمنزارهای بزرگ و زمین‌های سبز و همچنین بسیاری از زمین‌های بازی بچرخند. غذاخوری‌های ساده در پراتر، مانند «Schweizerhaus»، یک باغ که متخصص در ماهی کباب آبدار گوشت خوک («Stelze») است، به چشم می‌خورد.

چرخ‌وفلک غول‌پیکر در پارک پراتر وین در فیلم‌های «مرد سوم»  و «قبل از طلوع خورشید» نمایش داده شده است. به‌علاوه در تمام طول سال باز است، بنابراین می‌توانید حتی در زمستان‌های سرد هم به آن جا بروید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اوبراسترایش (اُبااستارایش) | ایالتی زیبا در اتریش

Schweizerhaus

Schweizerhaus که در Wurstelprater واقع شده است، در نزدیکی تاب‌سواری Praterturm قرار دارد. این نقطه معروف از بهار تا پاییز باز است و به‌خاطر قسمت نشیمن سرسبز و فوق‌العاده‌‌اش در فضای باز و غذاهای لذیذ باواریایی معروف است. بودن در این محیط به شما این این امکان را می‌دهد که در فرهنگ آلمانی زبان غوطه‌ور شوید که همراه با خنده‌های از ته دل مردم محلی است.

پارک پراتر  در وین | تور اتریش

شناخته‌شده‌ترین مورد در لیست شوایزرهاوس Stelze است. یک بند انگشتی گوشت خوک ترشی شده یا از قبل آب‌پز شده در دانه زیره سیاه و آب نمک سیر، تا زمانی که پوست آن ترد و تفت داده می‌شود و همراه با دو نوع خردل (شیرین و تند) همراه با ترب تازه سرو می‌شود. خوردن Stelze در Schweizerhaus برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند تجربه‌ای معتبر در پارک پراتر کسب کنند، ضروری است.

قدم زدن در Hauptallee

Hauptallee یک خیابان زیبا بین شهربازی و گرین پراتر است. مسیرهای عریض شما را به دویدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری دعوت می‌کنند. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید افرادی را در این‌جا ببینید که اسب‌سواری می‌کنند. Hauptallee و مناطق اطراف آن برای بعدازظهرها با خانواده و دوستان مناسب است. می‌توانید یک پیک‌نیک داشته باشید، بازی بچه‌هایتان را در زمین بازی تماشا کنید و جنگل‌هایی که از کوچه‌ها منشعب می‌شوند را کاوش کنید.

گشت‌وگذار در شهربازی پراتر وین

شما می‌توانید یک روز کامل را صرف لذت بردن از آنچه کنید که Hauptallee و منطقه سبز پراتر ارائه می‌دهد. بازدید از Hauptallee و Green Prater در فصل پاییز توصیه می‌شود. هنگامی که برگ‌ها شروع به تغییر می‌کنند، دیدن آن منظره زیبایی ضروری است.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کلیسای سنت استفان اتریش

Bohemian Prater

درحالی‌که بوهمین پراتر داخل پراتر قرار ندارد، همچنان به شما توصیه می‌کنیم این سفر را انجام دهید. بوهمین پراتر که در منطقه 10 وین واقع شده است، در قرن نوزدهم زمانی شروع شد که صاحب غذاخوری در مسافرخانه خود چرخ‌وفلکی برای بازدیدکنندگان راه‌اندازی کرد. در جنگ جهانی دوم، Bohemian Prater تقریبا توسط بمب‌ها نابود شد و تا سال 1970 طول کشید تا دوباره محبوبیت پیدا کند. اکنون، این مکان بر روی جاذبه‌های خانوادگی با یک ترن هوایی 90 ساله متمرکز شده است. Bohemian Prater یکی از مناطق شلوغ در وین است. فضایی صمیمی و آرام دارد و بسیار آرام‌تر از شهربازی بزرگ پراتر است.

تگ ها تفریحات

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات