هاوس هیلتل سوئیس | سوئیس اولین رستوران گیاهی دنیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

احتمالا شما نمی‌دانید رستوران هاوس هیلتل، اولین رستوران گیاهی در سوئیس واقع شده است. سوئیس، کشوری که اکثر غذاهای آن با گوشت طبخ می‌شود و خانه قدیمی‌‌ترین رستوران گیاه‌خواری در جهان است؟ رستوران هاوس هیلتل، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زوریخ، بیش از 120 سال است که غذاهای گیاهی سرو می‌کند و یکی از رکوردهای معتبر جهانی گینس را به عنوان قدیمی‌ترین رستوران گیاه‌خواری به نام خود ثبت کرده است.

این رستوران، اولین بار در سال 1898 با نام "خانه گیاهی و کافه پرهیز" افتتاح شد. این رستوران که به خاطر بنیانگذارش Ambrosius Hiltl نام‌گذاری شده است، از سال 1898 به گیاه‌خواران و غیرگیاه‌خواران گوشت از سراسر جهان، غذاهای بدون ارائه می‌دهد.

در هاوس هیلتل سوئیس، گردشگران می‌توانند از بین بیش از 100 غذای لذیذ خانگی، آبمیوه‌های تازه و غذای سالم خود را انتخاب کنند. رستوران هیلتل که درحال‌حاضر توسط نسل چهارم خانواده هیتل اداره می‌شود، همچنین یک آکادمی است که سمینارها و دوره‌های آموزشی مختلفی در آن برگزار می‌شود.

آیا هاوس هیلتل، واقعا قدیمی‌ترین رستوران گیاهی است؟

درباره این که آیا رستوران هاوس هیلتل، واقعاً قدیمی‌ترین رستوران گیاه‌خواری در جهان است یا نه، بحث‌هایی وجود دارد. مطمئناً تعداد زیادی رستوران متصل به معابد بودایی در ژاپن، چین و سایر کشورهای آسیایی وجود دارد که برای مدت بسیار طولانی غذاهای گیاهی و عمدتا وگان سرو می‌کنند.

هاوس هیلتل سوئیس

اما هیچ‌کدام از آن‌ها سابقه طولانی هاوس هیلتل در زوریخ را ندارند. در هر صورت به یقین می‌توان گفت که هاوس هیلتل، اولین رستوران گیاه‌خواری اروپا بوده است.

به داستان خود در مورد چگونگی تأسیس هیلتل بر می‌گردیم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شکلات سوئیسی | تاریخچه شکلات سوئیسی

تاریخچه رستوران گیاهی هاوس هیلتل سوئیس

در سال 1901، یک خیاط آلمانی مهاجر به نام آمبروسیوس هیلتل به آرتریت روماتوئید مبتلا شد و پزشکش به او گفت که اگر گوشت را از رژیم غذایی خود حذف نکند، به زودی خواهد مرد. هیلتل از توصیه‌های پزشک خود پیروی کرد و حال او به سرعت بهبود یافت که همین موضوع او را به تاثیرات مثبت گیاه‌خواری متقاعد کرد.

آمبروسیوس نه تنها عاشق غذاهای گیاهی شد که به ادعای خودش، باعث بهبودی سریعش گردیده بود، بلکه عاشق زنی که آن‌ها را درست می‌کرد نیز شد. او در سال 1904 از این فرصت استفاده کرد تا مالکیت یک رستوران خیلی معمولی را به دست گیرد. اندکی بعد با آشپز کافه، مارتا گنوپل، ازدواج کرد و نام مکان را به هاوس هیلتل تغییر داد.

رستوران هاوس هیلتل سوئیس

در همان سال، زمانی که «جنبش اصلاح زندگی» که پیشنهاد می‌کرد گیاه‌خواری انسان را به طبیعت نزدیک‌تر می‌کند، در سوئیس آغاز شد، دکتر ماکسیمیلیان بیرچر-بنر کاریزماتیک یک آسایشگاه بهداشتی را در کوهپایه‌های خارج از زوریخ افتتاح کرد. بیرچر-بنر که از قدرت‌های شفابخش تغذیه حمایت می‌کند، از رژیم غذایی بدون گوشت دفاع کرد و صبحانه سوئیسی که اکنون یک غذای نمادین و به نام موسلی است را اختراع کرد.

هاوس هیلتل در سوئیس

این علاقه فزاینده عمومی به زندگی سالم، همراه با شخصیت برون‌گرای آمبروزیوس، به جذب مشتری‌های بیشتر کمک کرد، اما طبق گفته مالک فعلی، رولف هیلتل، رستوران در سال‌های اولیه‌اش از نظر مالی با مشکل مواجه شد. پدربزرگ او مردی بود که مردم را دوست داشت. مردی که افراد مهمی را جذب می‌کرد؛ اما [گیاه‌خواری] در آن زمان جریان اصلی نبود.

در سال 1905، او مدیریت کافه گیاه‌خواری را که چند سال قبل در زوریخ افتتاح شده بود، بر عهده گرفت و تا به امروز چهار نسل بعد خانواده هیلتل هنوز هم غذاهای گیاهی خوشمزه سرو می‌کنند. البته در طول این سال‌ها اوضاع کمی تغییر کرده است.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با لذیذترین غذاهای سوئیسی که نباید از دست داد!

گیاه‌خواری در سوئیس

جنبش گیاه‌خواری در سوئیس از زمانی که Haus Hiltl در بیش از 120 سال پیش تأسیس شد، مسیر طولانی را طی کرده است. در‌حال‌حاضر بیش از 30 رستوران گیاه‌خواری فقط در شهر زوریخ وجود دارد.

رستوران گیاهی هاوس هیلتل سوئیس

اما هیلتل، همراه با بونا دی در ایستگاه راه‌آهن میل، همچنان بهترین مکان در شهر برای یک غذای گیاهی است. کافی است به برخی از بررسی‌های سایت‌هایی مانند HappyCow یا Google Maps نگاهی بیندازید و بازخوردهای مثبت زیادی را از ‌گیاه‌خواران و گوشت‌خواران مشاهده خواهید کرد.

برخلاف اکثر رستوران‌های سوئیس، هاوس هیلتل ساعات کاری را افزایش داده است. آن‌ها هر روز هفته ساعت 6 صبح باز می‌شوند و تمام روز باز می‌مانند (درحالی‌که بسیاری از مکان‌ها بین ناهار و شام بسته می‌شوند). زمان بسته شدن، همه روز هفته بین 10 شب تا نیمه‌شب است.

هاوس هیلتل سوئیس | رستوران گیاه‌خوران

رستوران گیاهی هاوس هیلتل

این خانواده با سابقه 120 ساله به غذاهای خوب و سبز خود می‌بالند، همان‌طور که اشاره شد، رستوران هاوس هیلتل توسط Ambrosius Hiltl در سال 1898 تاسیس شد. با انتقال آمبروسیوس هیلتل به یک ساختمان جدید در خارج از شهر، این به یک داستان موفقیت یک شبه تبدیل شد. رستوران هاوس هیلتل دوباره در سال 1925 بازسازی و در نهایت باعث شد سوئیسی‌ها از گزینه‌های گیاهی معمولی هش براون و سبزیجات تغذیه کنند.

تقریبا در سال 1950، بازارهای مواد غذایی سوئیس را برای یافتن گشنیز، زردچوبه، دانه‌های زیره مسائل مختلفی را تجربه می‌کنند. بنابراین بله، Hiltl هرگز مسیر آسانی نپیموده است.

رستوران هاوس هیلتل سوئیس  | بهترین رستوران گیاهی

فضای داخلی رستوران هاوس هیلتل

رستوران هاوس هیلتل در سوئیس، دارای فضای داخلی مدرن، لوسترهای مجلل، تودوزی مجلل، کفپوش‌های چوبی و دیواری تصویری است که تاریخچه این غذاخوری را نشان می‌دهد. در طول تابستان، Haus Hiltl قسمت بزرگ نشستن در فضای باز خود را به روی مهمانان می‌گشاید. این میزهای فضای باز برای افرادی که در حال تماشا و غوطه‌ور شدن در مناظر زوریخ هستند، بسیار ایده‌آل است.

منوی غذایی هاوس هیلتل در سوئیس

این رستوران هنوز توسط خانواده هیلتل اداره می‌شود که آن را به یک موسسه بین‌المللی مشهور تبدیل کرده است. طبقه همکف این رستوران که به دو سطح تقسیم شده است، با پنجره‌های سرتاسری و بوفه معروف هیلتل پر جنب‌وجوش است. پله‌ها نرده‌ای شیشه‌ای دارند که کودکان می‌توانند با خودکار نمدی روی آن بنویسند و نقاشی کنند. آشپزخانه هم دارای یک دیوار شیشه‌ای مورب است که فضای آن را به همه مشتریان نشان می‌دهد.

دکوراسیون هتل هیلتل

طبقه دوم رستوران دارای مبلمان متنوع‌تر، چراغ‌های خاص به فرد، دیواری با کتاب‌ها و دیواری با کلاژ عکس‌هایی است که تاریخچه غذاخوری را به نمایش می‌گذارد. طبقه دوم به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که هرکدام موضوعات متفاوتی دارند. به عنوان مثال، بخشی وجود دارد که با مبلمان سنتی به سبک ویکتوریایی، آینه‌های بزرگ و پرآذین و لوسترهای مجلل تزیین شده است.

بهترین رستوران گیاهی، رستوران گیاهی هاوس هیلتل سوئیس

همچنین بخش‌های عجیب با مبل‌های چند رنگ و نورپردازی مدرن وجود دارد. طبقه دوم دارای سه اتاق کنفرانس با پیشرفته‌ترین تجهیزات سمعی و بصری برای جلسات است. بنابراین، اگر به دنبال غذاهای تازه و ارگانیک گیاهی در یک محیط صمیمی در سوئیس هستید، دفعه بعد که در این شهر هستید، به هاوس هیلتل بروید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در لوگانو

کلوپ شبانه رستوران هیلتل

این رستوران دارای یک بار و سالن استراحت است که به یک کلوپ شبانه تبدیل می‌شود. هاوس هیلتل کلوب با دی‌جی‌های محلی و بین‌المللی که شب‌ها موزیک پخش می‌کنند. همچنین یک آکادمی Hiltl در طبقه پنجم ساختمان وجود دارد. این آکادمی دوره‌های آشپزی، مهمانی‌های آشپزخانه، میز آشپز، مهمانی‌های مجردی و رژیم خاص غذایی را برگزار می‌کند.

غذا خوردن در هاوس هیلتل سوئیس

سخن پایانی

در رستوران هاوس هیلتل در کشور سوئیس امکان، انتخاب در میان بیش از 100 غذای خانگی و آبمیوه‌های تازه وجود دارد. غذا از محصولات تازه، محلی و منطقه‌ای و تازه درست می‌شود و محبوبیت آن هم به همین دلیل است. این غذا از غذاهای سراسر جهان الهام گرفته شده و تمام نوشیدنی‌‌های موجود در منو، هم گیاهی هستند و مجموعه‌های آبمیوه، لیموناد، قهوه و لاته‌های جایگزین مانند ماسالا چای و ماچا نیز وجود دارد.

قدیمی ترین رستوران گیاهی، رستوران هاوس هیلتل سوئیس

بیش از یک قرن پس از افتتاح، رستوران هاوس هیلتل سوئیس هنوز هم غذاهای گیاهی را ارائه می‌دهد. رولف هیلتل مالک فعلی رستوران گفته است: «ما ریشه‌هایمان را داریم و ارزش‌هایمان باقی می‌مانند، اما باید به روش‌های سال 2019 کارهایمان را انجام دهیم، نه 1898». "ما همیشه در حال تلاش برای تجربه چیزهای جدید هستیم."

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات