همه چیز درباره شکلات سوئیسی | تاریخچه شکلات سوئیسی

2 سال پیش 0 دیدگاه

ساخت شکلات سوئیسی یک صنعت بسیار بزرگ و مهم صنایع غذایی برتر در اقتصاد سوئیس است. درآمد سالانه تولید شکلات در سوئیس حدود 1.5 میلیارد میلیارد فرانک سوئیس (1.5 میلیارد دلار) است. سوئیسی‌ها سالانه حدود 180000 تن شکلات تولید می‌کنند. از کل تولید، حدود 39 درصد در سوئیس و 61 درصد خارج از کشور فروخته می‌شود. تبدیل شکلات از یک خمیر ترش و تلخ به ماده‌ای که شیرین شده، مدیون خلاقیت و نبوغ پیشگامان شکلات سوئیسی است. بسیاری از تحولات و فرآیندهای کلیدی در ایجاد شکلات از شهر Vevey در سواحل Lac Léman (دریاچه ژنو) در غرب سوئیس فرانسوی زبان سرچشمه گرفته است. در این مقاله با تاریخچه شکلات در سوئیس آشنا خواهید شد.

تاریخچه شکلات سوئیسی

کشور سوئیس یکی از اولین کشورهایی است که به لطف تعدادی از پیشگامان، شکلات تولید کرده است. در سال 1819، فرانسوا-لوئیس کالر یک مرکز تولید مکانیزه در کورسیه سور-ویوی بالای دریاچه ژنو افتتاح کرد. در سال 1826، نوبت به فیلیپ سوچارد رسید که یک کارخانه شکلات‌سازی در سریر و در کانتون نوشاتل راه‌اندازی کند.

تاریخچه شکلات سوئیسی

تعداد شکلات‌سازها تا پایان قرن نوزدهم افزایش یافت. این کار نه تنها باعث محبوبیت شکلات در سوئیس شد، بلکه به توسعه دانش در این زمینه نیز کمک کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با لذیذترین غذاهای سوئیسی که نیاید از دست داد!

شکلات یک صنعت خلاق در سوئیس

صنعت شکلات سوئیس بر اساس سنت بنا شد. اما همیشه به دنبال ایجاد زمینه‌های جدید بوده و این یکی از رازهای موفقیت آن است. دستورالعمل‌ها و تکنیک‌های جدید به‌طور منظم توسعه می‌یابد. این‌ها اغلب تغییرات کوچکی هستند که فرآیند تولید را بهبود می‌بخشند. دانشمندان همچنین نقش خود را در جستجوی روش‌های جدید ایفا می‌کنند و یافته‌های خود را با صنعت به اشتراک می‌گذارند.

تاریخچه شکلات در سوئیس

محصولات سوئیسی به‌طورکلی به دلیل کیفیت خود مشهور هستند و شکلات سوئیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، این کیفیت نه تنها در مواد اولیه شکلات، منعکس می‌شود بلکه در نتیجه کار، با بهترین شکلات‌های سوئیس مواجه خواهید شد.

به گفته Chocosuisse، شکلات باکیفیت باید روی زبان ذوب شود بدون این که سفت شود یا احساس شنی در دهان باقی بماند. یک فرد باید بتواند طعم خوش و لطیف شکلات را بدون هیچ‌گونه مزه مزه کردن احساس کند.

معرفی کارخانه‌جات شکلات سوییسی

همان‌طور که اشاره شد، سوئیس یکی از کشورهای محبوب در سراسر جهان برای تولید شکلات است و شکلات سوئیسی یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور سوئیس به شمار می‌رود. بر اساس تحقیقات اخیر، این کشور سالانه بیش از 180000 تن شکلات تولید می‌کند. یک فرد سوئیسی به‌طور متوسط ​​سالانه حدود 12 کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند. کاکائو از اروپا وارد می‌شود و این فرآیند در قرن شانزدهم آغاز شد، اما برخی از استثنایی‌ترین صنعتگران آن را به سطح کاملا جدیدی رساندند که درحال‌حاضر مورد استقبال قرار گرفته است. فرانسوا لوئیس کالر اولین کارخانه شکلات‌سازی را در بروک تاسیس کرد که برای اولین بار در قرن 18 ساخته شد و از آن زمان تولید شکلات در آن، ادامه دارد.

تاریخچه شکلات سوئیسی

کارخانه کایلر

 قدیمی‌ترین برند شکلات سوئیسی است و منشاء آن در Vevey، شهری کوچک در کنار دریاچه ژنو است. قدمت آن به سال 1819 باز می‌گردد، به این معنی که آن‌ها سالگرد 200 سالگی خود را اخیرا جشن گرفتند. پس از فراز و نشیب (شخصی و مالی)، کایلر تولید خود را از Vevey به مکان فعلی در Broc منتقل کرد.

بهترین شکلات‌های سوئیس

کارخانه شکلات‌سازی لیندن

کارخانه شکلات‌سازی لیندت یکی از معتبرترین کارخانجات شکلات‌سازی در سوئیس است و شما می‌توانید با مراجعه به کارگاه، از روند شکلات‌سازی از مواد اولیه تا محصول نهایی مطلع شوید. بازدید از این مکان به شما بینشی در مورد نحوه ساخت شکلات به‌علاوه مراحل مربوط به آن و کیفیت محصول نهایی می‌دهد.

شکلات در سوئیس

کارخانه شکلات‌سازی لادراخ

این کارخانه برای تولید برخی از شکلات‌های استثنایی در جهان محبوب است. در این‌جا می‌توانید یک تور خود راهنما داشته باشید و از تاریخچه شرکت تا فرآیند تولید شکلات‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرید. هنگامی که همه چیز را در مورد استفاده در فرآیند ساخت شکلات یاد گرفتید، می‌توانید سعی کنید شکلات خود را بسازید. این یک تجربه سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز است که نباید آن را از دست بدهید. وقت خود را صرف کرده و بهترین فرصت‌ها را کشف کنید تا بهترین شکلات سوئیسی را داشته باشید.

معرفی کارخانه‌های شکلات سوئیس

شکلات‌سازی فری

کارخانه شکلات‌سازی فری در بوخس واقع شده و مقصد محبوبی است؛ زیرا آن‌ها به‌خاطر شکلات خود محبوب و معروف هستند. ابن کارخانجات برای فروشگاه‌های محلی به نام Migros شکلات تولید می‌کنند. در ضمن سایر برندها نیز شکلات خود را از این کارخانه تهیه می‌کنند. شما از نظر مکان‌های دیدنی در این منطقه محدود نیستید. فقط باید زمانی از کارخانه بازدید کنید که آن‌ها کارگاه‌های خود و فرصتی برای توضیح و نمایش دادن کل فرآیند شکلات‌سازی را به شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: همه‌ چیز راجع‌به چپل لوسرن در سوئیس

کارخانه Choco Welt

یک مقصد گردشگری عالی که بین لوسرن و زوگ و نزدیک به ایستگاه قطار واقع شده است. شما می‌توانید سوار قطار به این منطقه شوید و همان‌طور که به سمت کارخانه حرکت می‌کنید، پیاده شوید. آن‌ها یک تور خود راهنما برگزار می‌کنند؛ همچنین می‌توانید از کسی بخواهید که شما را به اطراف ببرد. برخی از کارگاه‌ها به مردم کمک می‌کنند تا با کل فرآیند ساخت شکلات آشنا شوند. هنگامی‌که با این فرآیند آشنا شدید، می‌توانید شکلات خود را درست کنید. علاوه‌براین، یک مغازه شکلات‌فروشی و کافه در محل وجود دارد که به شما امکان می‌دهد خوردن شکلات‌های لذیذ را امتحان کنید.

معرفی کارخانه‌های شکلات سوئیس | کارخانه Choco Welt

کارخانه Max Chocolatier

Max Chocolatier یکی از منحصربه‌فردترین بوتیک‌ها را در زوریخ دارد و به شما کمک می‌کند نگاهی اجمالی به محصولات تولید شده توسط این شرکت داشته باشید. شما می‌توانید در کارگاه‌های آن‌ها شرکت کنید، جایی که تولید شکلات را از ابتدا نمایش می‌دهند. علاوه‌براین، آن‌ها یک درس 45 دقیقه‌ای ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند قبل از ساختن شکلات، بفهمید که شکلات چگونه درست می‌شود. پس از آن می‌توانید شکلا‌ت خود را با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف تزیین کنید.

Toblerone

Tobleroneیکی از معروف‌ترین شکلات‌های سوئیسی در جهان است. تئودور توبلر زمانی که توبلرون را در سال 1908 به همراه پسر عمویش امیل باومن اختراع کرد، نمی‌توانست تصور کند که روزی شکلات سوئیسی او در دنیا بهترین باشد.

 

معرفی کارخانه‌های شکلات سوئیس | Toblerone

وقتی امروز در مورد "برندهای جهانی" صحبت می‌کنیم، Toblerone بدون شک یکی از آن‌هاست. تعداد کمی از شکلات‌ها مترادف با "شکلات باکیفیت سوئیسی" شده‌اند. چه در توکیو، ریو، نیویورک، لندن یا برلین، دوستداران این شکلات سوئیسی می‌توانند باکیفیتی بالا در سرتاسر جهان از آن لذت ببرند، با این اطمینان که یک تکه واقعی شکلات سنتی سوئیسی را می‌خورند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روز ملی سوئیس و جشن‌های معروف آن

ویلارها

Villars واقع در یک منطقه استثنایی پرورش لبنیات، از شیر باکیفیت بی‌نظیر برای ساخت شکلات بهره می‌برد. مراتع غنی در منطقه فریبورگ به این طلای سفید، لطافت قابل‌توجه و طعم و مزه‌ای می‌دهد که مشخصه شکلات‌ سوئیسی است.

 

ویلارها | معرفی کارخانه‌های شکلات سوئیس

دانه‌های کاکائو

در کارخانه Villars در فریبورگ، هر دسته از دانه‌های کاکائو به دقت برشته می‌شود تا عطرهای متمایز استخراج شود. پس از برشته شدن، دانه‌ها به دقت تصفیه می‌شوند و خمیر به آرامی حل می‌شود تا شکلاتی با طعمی غنی و ظاهری لطیف به دست آید.

شکلات سوئیسی، بهترین شکلات های سوئیس

راگوزا

راگوز، شکلات سوئیسی؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را حفظ کرده است. پرالین عالی، فندق ترد و خاصیت متمایزی دارد. شکلات مستطیل شکل معروف با پرالین صاف، فندق کامل، طعم منحصربه‌فرد و شکلات واقعی سوئیسی از سال 1942 یک محصول اصیل سوئیسی به شمار می‌رفته است.

 

 

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات