آشنایی با روز ملی سوئیس و جشن‌های معروف آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

جشن‌های روز ملی سوئیس در اول آگوست است. در این روز، آیین‌های روز ملی سوئیس برگزار می‌شود. در آلمانی این روز به عنوان "Schweizer Bundesfeier" شناخته می‌شود. در فرانسه به عنوان "Fête nationale Suisse"؛ در ایتالیایی به عنوان "Festa nazionale svizzera" و در رومانی به عنوان "Fiasta naziunala Svizra" نامیده می‌شود. در این مقاله با جشن روز ملی سوئیس بیشتر آشنا خواهید شد.

چنانچه قصد شما سفر به سوئیس را دارید، می توانید  تور کشور سوئیس را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

تاریخچه روز ملی سوئیس

در سال 1891 بود که برای اولین بار تاریخ روز ملی سوئیس تعیین شد، اگرچه بیش از صد سال طول کشید تا این که سوئیسی‌های سخت‌کوش تصمیم گرفتند رای دهند و به خود، این روز را مرخصی بدهند. پس از رای‌گیری در سپتامبر 1993، این روز در سال 1994 به عنوان تعطیل رسمی ملی تبدیل شد. اول اوت به این دلیل انتخاب شد که گفته می‌شد این روز در سال 1291 سه کانتون جنگلی اوری، شویز و آنتروالدن منشور فدرال را در میدان روتلی، نزدیک دریاچه لوسرن امضا کردند.

روز ملی سوئیس

در واقع، این منشور امضاکنندگان را در مبارزه علیه حکومت هابسبورگ متحد کرد، این خانواده در آن زمان منطقه دوک‌نشین اتریش در امپراتوری مقدس روم را در اختیار داشتند. امضای منشور اکنون به عنوان پایه و اساس سوئیس در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز راجع‌به چپل لوسرن در سوئیس

معرفی جشن‌های معروف روز ملی در سوئیس

جشن روز ملی سوئیس در میدان روتلی برگزار می‌شود، جایی که جشنی نمایشی در مکانی که امضای منشور انجام شد، برگزار می‌شود. مشابه جشن‌های روز استقلال آمریکا، گردهمایی‌های بزرگ خانوادگی و باربیکیو کردن یکی از ویژگی‌های رایج این روز است. همه مردم در سراسر کشور سوئیس نیز این مناسبت را با آتش‌بازی و رژه جشن می‌گیرند. سنت برافروختن آتش در اوج تابستان در روز سنت جان (24 ژوئن)، در سراسر اروپا رایج بود. اگرچه به نوبه خود، نسخه‌ای مسیحی از جشن‌های بسیار قدیمی‌تر نیمه تابستان به شمار می‌رفت که در آن تاریخ یا حوالی آن برگزار می‌شد.

صبحانه در مزرعه

یکی از جشن‌های روز ملی سوئیس که در چند سال اخیر محبوبیت پیدا کرده، صرف صبحانه در مزرعه است. این جشن به ویژه میان خانواده‌های دارای فرزند محبوب است زیرا نه تنها یک لذت آشپزی بزرگ در قالب یک صبحانه "کشاورزان" را تجربه می‌کنند، بلکه می‌توانند لذت همکاری در یکمزرعه را تجربه کنند.

مهمانی ژنو در پارک

در شهر فرانسوی‌ زبان ژنو، جشن‌ها معمولا در پارک دس استیونز متمرکز می‌شوند. در این‌جا، مجموعه متنوعی از بازی‌ها، ورزش‌ها، کارگاه‌ها و موارد دیگر را از اوایل بعدازظهر خواهید دید. شما همچنین می‌توانید قبل از شروع سخنرانی، مقداری غذا و نوشیدنی خوشمزه را همراه داشته باشید. پس از تاریک شدن هوا، شاهد رژه فانوس، آتش‌بازی و دی‌جی مهمان ویژه خواهید بود.

آتش بر روی صخره‌ها در آبشار راین

یکی دیگر از جشن‌های روز ملی سوئیس «آتش روی صخره‌ها» است. می‌توانید در 31 ژوئیه در آبشار راین برگزاری یک نمایش کامل را ببینید. پس از غروب آفتاب، آبشارهای نزدیک شاف‌هاوزن با آتش‌بازی و جلوه‌های نور برای مناسبت‌های خاصی روشن می‌شوند. این سنت از اواسط قرن نوزدهم حفظ شده و هرساله هزاران تماشاگر را به‌خود جذب می‌کند. بهترین بخش آن ورود رایگان است.

 

جشن روز ملی سوئیس

سنت‌های رژه در زوریخ

بزرگ‌ترین شهر سوئیس، جشن‌های روز ملی را با رژه پر جنب‌وجوش آغاز می‌کند. این راهپیمایی که از Werdmühleplatz شروع می‌شود، قبل از توقف در Bürkliplatz، به خیابان Bahnhofstrasse ختم می‌شود. اگر از پیاده رو تماشا کنید، از صندلی‌های ردیف جلو تا برخی از آداب و رسوم رنگارنگ سوئیس لذت خواهید برد. زوریخ همچنین جشن‌هایی را از شب قبل برگزار می‌کند که این رژه را به یک درمان عالی برای رفع خستگی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از پارک ملی ساکسون سوئیس + بهترین زمان بازدید

با رژه درام لوگانو از خواب بیدار شوید

انتظار نداشته باشید فقط از دراز کشیدن در سواحل مطبوع دریاچه لوگانو لذت ببرید. مردم محلی جشن را زود آغاز می‌کنند و در ساعت 06:00 با یک دسته طبل در شهر شروع به حرکت می‌کنند. هنگامی که آدرنالین خون شما بالا می‌رود، می‌توانید بقیه جشن‌های شهر را که در پایان روز با یک نمایش آتش بازی بزرگ بر فراز دریاچه به پایان می‌رسد، تماشا کنید. ناگفته نماند که این روز قطعا به عنوان خاطره شیرینی برای شما یادآوری خواهد شد.

سنت‌های روز جشن ملی سوئیس

اگر می‌خواهید در روز ملی سوئیس با مردم محلی هماهنگ شوید، چند سنت وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را از دست بدهید. از پوشیدن لباس‌های مناسب گرفته تا خوردن اصیل‌ترین میان‌وعده‌های سوئیسی، در جشن‌های روز ملی سوئیس چند سنت وجود دارد که باید به آ‌ن‌ها توجه کنید.

آیین‌های روز ملی سوئیس

پرچم‌ها را بیرون بیاورید

هیچ چیز مانند پوشاندن خانه (و خانواده) با همه پرچم‌هایی که می‌توانید در دستان خود داشته باشید، سنت جشن‌های روز ملی سوئیس را نشان نمی‌دهد. مردم سوئیس، جشن‌ روز ملی را با بیرون آوردن پرچم‌های خود اعلام می‌کنند.

مهمانی سوئیسی

روز ملی سوئیس می‌تواند طولانی باشد، پس چرا آن را با خوردن یک صبحانه مقوی شروع نکنید؟ می‌توانید بلیط‌های نزدیک‌ترین بوفه را به صورت آنلاین رزرو کرده و بهترین محصولات محلی و ارگانیک را بررسی کنید. می‌توانید غذاهای عالی سوئیسی مانند رستی، تخم‌مرغ، سوسیس دودی، پنیر و خیلی چیزهای دیگر بخورید.

بیشتر بخوانید: 14 سازه شگفت‌انگیز در سوئیس که حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید

 بازی در راین

سوئیسی‌ها  قطعا در روز ملی‌شان بسیار لذت خواهند برد. این یک روز از سال است که در آن کل مردم به خیابان‌ها می‌آیند و جشن می‌گیرند. پس چرا از آن نهایت استفاده را نکنید و از این روز برای ملاقات با دوستان جدید در محله استفاده نکنید و به رشد حلقه اجتماعی سوئیسی خود کمک نکنید؟

آشنایی با جشن روز ملی سوئیس

ساعات کاری در جشن‌های روز ملی سوئیس

روز ملی سوئیس یک تعطیلات رسمی در سراسر سوئیس است، به این معنی که ساعات کاری به‌طور قابل توجهی متفاوت است. بدان معنی که همه چیز از جمله سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی نیز بسته است. بااین‌حال، برخی از نقاط توریستی در شهرهای بزرگ‌تر و کافه‌ها و رستوران‌ها باز خواهند بود. از سوی دیگر در مناطق روستایی بیشتر، ممکن است نتوانید مغازه‌ای را باز پیدا کنید، بنابراین حتما از قبل مواد لازم را تهیه کنید. درحالی‌که حمل‌و‌نقل عمومی سوئیس تمام روز کار می‌کند، برای یک جدول زمانی محدود در بیشتر مسیرها آماده باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات