راهنمای بازدید از پارک ملی ساکسون سوئیس + بهترین زمان بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی ساکسون سوئیس یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی آلمان است. این شهر در شرق آلمان و در مرز جمهوری چک قرار دارد. پارک ملی ساکسون مساحتی معادل 93.5 کیلومترمربع (36.1 مایل مربع) دارد و در منطقه‌ای به نام ساکسون سوئیس واقع شده است. آن سوی مرز، پارک دیگری در جمهوری چک وجود دارد که به نام بوهمی سوئیس معروف است، این دو با هم کوه‌های ماسه سنگی البه را تشکیل می‌دهند. خود پارک ساکسون که 93.5 کیلومترمربع مساحت دارد، گوهر منطقه حفاظت‌شده محسوب می‌شود که بیش از 368 کیلومترمربع در دو طرف رودخانه البه امتداد دارد.

این منطقه عمدتا به دلیل کوه‌های ماسه‌سنگ البه با شکل منحصربه‌فرد و غیرمعمولش مشهور است. گیاهان و جانوران در این پارک، بازتابی از تنوع شگفت‌انگیز این زیستگاه طبیعی منحصربه‌فرد هستند. در این‌جا، هنوز هم می‌توانید نگاهی اجمالی به گونه‌های نادری مانند جغد، عقاب و سمور بیندازید. خزه‌ها، سرخس‌ها و گلسنگ‌ها نیز در این اکوسیستم کوچک رشد می‌کنند. در این مقاله به معرفی جاذبه‌های ملی ساکسون و بهترین زمان سفر به اروپا و بازدید از این پارک زیبا می‌پردازیم.

جاذبه‌های پارک ملی ساکسون سوئیس

چه بخواهید یک سفر یک روزه داشته باشید یا چند روز وقت برای کاوش داشته باشید، بدون شک پارک ملی ساکسون سوئیس شما را با تنوع زیستی متنوع و منحصربه‌فرد خود مسحور می‌کند. صخره‌های فرسایش شده عجیبی که در این منطقه زیاد دیده می شود، به دوره کرتاسه بازمی‌گردد که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هرکسی که به این‌جا می‌آید، رقم می‌زند. این چشم‌انداز جذاب با دره‌های عمیق تراشیده شده، صخره‌های ماسه سنگی گچی، دره‌ها و کوه‌های رومیزی در جای دیگر اروپای مرکزی یافت نمی‌شود.

پارک ساکسون سوئیس

بیشتر بخوانید: 9 مکان که در دیوار برلین باید ببینید + راهنمای بازدید

صخره‌های باستی و پل باستی پارک ساکسون

یکی از دیدنی‌های پارک ملی ساکسون سوئیس، صخره‌های باستی و پل باستی، مجموعه‌ای از کوه‌های شنی ناهموار هستند که 194 متر بالاتر از رودخانه البه قرار دارند. یک پل سنگی عظیم بر روی این صخره‌ها ساخته شده است تا به گردشگران، چشم‌اندازهای عالی برای تماشا بدهد. پل باستی بیش از 200 سال قدمت دارد و خانه ویرانه‌های قلعه باستانی نوراتن (Felsenburg Neurathen) است. چیزی که به پل باستی جنبه منحصربه‌فردی می‌‌دهد، این است که به‌نظر می‌رسد به‌طور طبیعی با صخره‌های ناهموار ادغام شده و منظره‌ای سورئال به وجود آورده است. با لذت بردن از منظره‌های پانوراما از صخره‌های بلند و بخش‌های وسیع پارک ملی ساکسون سوئیس، می‌توانید در امتداد پل قدم بزنید و از همه مهم‌تر این که ورود به این منطقه رایگان است.

پارک ملی ساکسون  سوئیس

طاق طبیعی کوستال

در انتهای پارک ملی ساکسون سوئیس، طاق طبیعی کوستال قرار دارد. در این‌جا دومین طاق بزرگ طبیعی را در هر نقطه از کوه‌های البه خواهید دید. از قرن نوزدهم، این طاق طبیعی با عرض 17 متر و ارتفاع 11 متر یکی از جاذبه‌های اصلی پارک بوده که صخره طبیعی‌اش با عمق 24 متر، نام خود را مدیون نحوه استفاده قبلی است. از طریق نردبان یعقوب (Himmelsleiter)، پلکانی که در یک تونل صخره‌ای باریک و کوچک ایجاد شده است، می‌توان به آن دسترسی داشت.

جاذبه‌های پارک ملی ساکسون

آبشار زیبای لیختن هاین پارک ملی ساکسون سوئیس

یکی از زیباترین جاذبه‌های پارک ملی ساکسون سوئیس، آبشار لیختن‌هاین است. این آبشار شاید اولین جاذبه‌ای باشد که گردشگران در پارک ملی ساکسون به آن هجوم می‌آورند. گفته می‌شود در اوایل قرن نوزدهم زمانی که یکی از ساکنان محلی، رستورانی را نزدیکی آبشار راه‌اندازی کرد، بازدید از آبشار لیختن‌هاین شروع به‌کار کرد. بعدها او صندلی‌هایی را برای استراحت بیرون از فضای رستوران قرار داد. امروزه این آبشار با وجود چندین مسیر پیاده‌روی، در مرکز پارک قرار گرفته است.

دیدنی‌های پارک ملی ساکسون در سوئیس

کوه با بالای تخت لیلینشتاین

این کوه یکی از متمایزترین کوه‌های پارک ملی ساکسون و همچنین نماد کلیدی ساکسون سوئیس است. این تنها کوهی است که در کرانه راست رودخانه البه یافت می‌شود. کوهی با ارتفاع 415 متری لیلینشتاین که در 15 کیلومتری شرق پیما قرار دارد و بسیار دیدنی است. شما می‌توانید هر یک از دو مسیری که به بالای Lilienstein منتهی می‌شود را انتخاب کنید. در طرف دیگر رودخانه، در مقابل کوه قلعه Königstein قرار دارد.

معرفی پارک ملی ساکسون سوئیس

قلعه تاریخی کونیگشتاین

بازدید از قلعه Königstein در پارک ملی ساکسون سوئیس ضروری است. این قلعه باستانی که در بالای تپه Eponymous قرار دارد، مکانی است که در آن فرصتی برای قدم زدن دارید؛ جایی که پادشاهان و شاهزادگان قدم می‌زدند. شما همچنین می‌توانید در مورد زمانی که این قلعه یک زندان بود، اطلاعاتی کسب کنید. دور دیوار 2 کیلومتری این قلعه باستانی قدم بزنید تا مناظری فراموش نشدنی از پارک فلسنبورگ نوراتن را ببینید.

آشنایی با پارک ملی ساکسون در سوئیس

پیاده‌روی و کوهنوردی در پارک ملی ساکسون

باید گفت پارک ملی ساکسون سوئیس، یک بهشت ​​واقعی برای کوهنوردان است، چرا که دارای بیش از 400 کیلومتر مسیر پیاده‌روی است که مخصوص دوستداران طبیعت است. اگر شما نیز به دانستن در مورد تاریخچه پارک، گیاهان و جانوران آن علاقه‌مند هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که به پیاده‌روی با راهنمای معتبر پارک بپیوندید.

اگر صخره‌نوردی فعالیتی است که از آن لذت می‌برید، در ساکسون سوئیس این ورزش بسیار محبوب است. این منطقه بیش از 700 قله دارد که در انتظار صعود بازدیدکنندگان هستند. اگر مایل به صعود نیستید اما همچنان می‌خواهید از هوای تازه کوهستان لذت ببرید، می‌توانید از مسیرهای کوهستانی مشخص‌شده آسان‌تر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 مورد از جاذبه‌های هانوفر آلمان که باید ببینید!

کمپینگ در پارک ملی ساکسون

به‌طورکلی، پارک‌های ملی آلمان به مردم اجازه نمی‌دهند که در هر نقطه از مسیرهای پارک کمپ بزنند. این امر می‌تواند تا حدودی برپا کردن چادر برای کمپینگ را دشوارتر کند. بااین‌حال، ما در مورد کمپینگ در پارک ملی ساکسون سوئیس، یک راز را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در اعماق پارک، صخره‌ها و غارهایی وجود دارد که به Boofe معروف هستند و برای ایجاد سقف بالای سر شما عالی هستند.

ده‌ها سال است که Boofe توسط کوهنوردانی که عاشق کاوش در مسیرهای عمودی همراه با برج‌های ماسه‌سنگ باشکوه پارک هستند، استفاده می‌شود. این سنت صخره‌نوردی به‌طور رسمی در ساکسون سوئیس مرسوم است و شما می‌توانید در زیر این سازه‌های طبیعی کمپ بزنید، استراحت کنید و بخوابید، چه کوهنورد باشید و چه نباشید.

بهترین جاذبه‌های پارک ملی ساکسون

دوچرخه‌سواری در پارک ملی ساکسون

اگر عاشق دوچرخه‌سواری هستید، نمی‌توانید به مکانی بهتر از سوئیس ساکسون بروید. به‌طورخاص، مسیر دوچرخه‌سواری میان مسیرهای راه دور آلمان، جزو بهترین‌ها رتبه‌بندی شده است. این ورزش، یک راه عالی برای کشف زیبایی‌های این منطقه است. اگر علاقه دارید، می‌توانید از شهر شونا شروع کنید و به سمت دریای بالتیک یا جمهوری چک رکاب بزنید. اگر مسیر ساده‌تری می‌خواهید، مسطح بودن این منطقه برای دوچرخه‌سواری آسان بسیار مناسب است که باعث خواهد شد در یک هوای مطبوع از دوچرخه‌سواری در پارک ملی ساکسون سوئیس لذت ببرید.

نکات مفید برای پارک ملی ساکسون سوئیس

پارک ملی ساکسون سوئیس در سال 1990 تأسیس شد. اگر عاشق طبیعت و تشکل‌های طبیعی هستید، این پارک ملی مکان خوبی است. برای این که بازدید شما با موفقیت همراه باشد و همیشه در خاطر‌تان بماند، ما چندین نکته مفید برای شما داریم.

جاذبه‌ها و دیدنی‌های پارک ملی ساکسون در سوئیس

قوانین و مقررات پارک را بدانید

در پارک ملی ساکسون سوئیس، ایجاد آتش‌سوزی مجاز نیست، مگر در آتش‌دان‌هایی که مخصوص پیک‌نیک و کباب کردن ساخته شده‌اند. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از هر یک از این تجهیزات کباب‌پز استفاده کنید، به هیزم مخصوص خود نیاز خواهید داشت. در منطقه ممنوعه پارک، فقط مجاز به استفاده از مسیرهای مشخص شده هستید. دوچرخه‌سواری نیز فقط در مسیرهای ویژه مجاز است. همچنین، چیدن قارچ و میوه‌های جنگلی مجاز نیست مگر این که برای اهداف شخصی شما انجام شود.

غذا و  آب را ذخیره کنید

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب و غذا با خود حمل می‌کنید. رستوران‌های داخل پارک، نسبتا گران هستند. علاوه‌براین، هیچ تضمینی وجود ندارد که وقتی می‌خواهید چیزی بخرید یا بخورید رستوران همان اطراف‌تان در دسترس باشد.

پذیرش و قوانین در پارک ملی ساکسون

ورود به پارک ملی ساکسون سوئیس رایگان است. از هر طرف می‌توانید به پارک دسترسی داشته باشید. بااین‌حال، در منطقه مرکزی پارک، باید در مسیرهای دسترسی، کوهنوردی و پیاده‌روی با تابلوهای علامت‌گذاری شده بمانید. شما فقط می‌توانید در مسیرهای مشخص شده، دوچرخه‌سواری کنید. به شما توصیه می‌شود ماشین خود را خارج از منطقه پارک ملی ساکسون، پارک کنید و فقط با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به داخل آن تردد کنید. ورود به تنگه‌های باریک پارک با ماشین، تجربه واقعی بودن در یک محیط طبیعی شگفت‌انگیز را مخدوش می‌کند.

بیشتر بخوانید: قلعه نوی شوان اشتاین | قلعه‌ای افسانه‌ای در باواریا آلمان

بهترین زمان بازدید از پارک ملی ساکسون

تخمین زده می‌شود که هر سال بیش از 1.7 میلیون بازدیدکننده به پارک ملی ساکسون سوئیس سرازیر شوند. این امر ناگزیر منجربه تراکم بازدیدکنندگان بسیار بالا، به ویژه در بخش‌های غربی پارک می‌شود. این پارک که به‌خاطر چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و جذابش شناخته می‌شود، در تمام اروپای مرکزی بی‌نظیر است؛ بنابراین زمان کافی به گردش و دیدن آنچه در پارک پیشنهاد می‌شود، اختصاص دهید. اگر می‌توانید، بازدید خود را برای پاییز زمان‌بندی کنید. در آن زمان، رنگ‌ها، ساده و خیره‌کننده هستند.

گشت‌وگذار در پارک ملی ساکسون سوئیس

اگر می‌خواهید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید، تابستان و بهار نیز به همان اندازه پاییز عالی هستند. اگر فقط در زمستان می‌توانید آن‌جا باشید، ممکن است در پارک با آب‌وهوای بدی روبه‌رو شوید، به‌همین‌منظور می‌توانید در شهر آبگرم Bad Schandau که در طول سال باز است، خود را گرم کنید. اگر بازدید شما فقط در تابستان امکان‌پذیر است، باید بگوییم در میان جمعیت بازدیدکنندگان پارک ملی ساکسون بلعیده می‌شوید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات