معرفی 10 مورد از جاذبه‌های هانوفر آلمان که باید ببینید!

2 سال پیش 0 دیدگاه

هانوفر یکی از شهرهای کشور آلمان است که با وجودی که به اندازه برلین، پایتخت این کشور، مشهور نیست، اما اگر با جاذبه‌های آن آشنا شوید، قطعاً بازدید از این شهر تاریخی را در برنامه سفر خود قرار خواهید داد!

هانوفر به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور آلمان با ساختمان‌های قدیمی خود که به سبک گوتیک ساخته شده و یادگار دوران قرون‌وسطی است، شما را به آن دوران می‌برد و با حال‌و‌هوای آن زمان آشنا می‌کند، البته اماکن تاریخی و ساختمان‌های قدیمی تنها جاذبه‌های هانوفر به‌حساب نمی‌آیند، بلکه این شهر سرشار از جاذبه‌های طبیعی است و از این نظر به "شهر سبز" و "شهر نمایشگاه‌ها" شهرت دارد. خوب است بدانید که بزرگ‌ترین نمایشگاه کامپیوتر دنیا یعنی "سبیت" در هانوفر برگزار می‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با بخشی از جاذبه‌های گردشگری هانوفر آشنا شوید!

معرفی جاذبه‌های گردشگری هانوفر

  • پارک ایلنریده | Eilenriede

یکی از جاذبه‌های گردشگری هانوفر آلمان که در صدر لیست معرفی ما قرار می‌گیرد، پارک ایلنریده است. این جنگل بکر به مساحت 640 هکتار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها در قاره سرسبز اروپا به‌شمار می‌رود. در پارک ایلنریده مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، زمین‌های بازی و فضاهای مناسب برای پیک‌نیک به وفور در نظر گرفته شده و از هر حیث، برای پر کردن اوقات فراغت، گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید. پارک ایلنریده بیش از 600 سال است که مایه غرور مردم هانوفر است و در بین آنان به "ریه سبز" شهرت دارد. از جمله گونه‌های جانوری که در این پارک جنگلی قابل رؤیت هستند، می‌توان گوزن قرمز، اسب وحشی و خوک‌های وحشی را نام برد.

جاذبه‌های گردشگری هانوفر

بیشتر بخوانید: جاذبه نورنبرگ | شهر هنر و فرهنگ در کشور آلمان

  • دریاچه ماش | Maschsee

 این دریاچه مصنوعی که درست در وسط شهر واقع شده، محل مناسبی برای تجربه آرامش و تفریحات لذت‌بخش است. دریاچه ماش در سال 1936 به طول 2 کیلومتر و عرض 530 متر ساخته شد و از آن زمان تاکنون پاتوق اصلی شناگران و قایق‌سواران است. شما می‌توانید اطراف این دریاچه مصنوعی زیبا دیگر جاذبه‌های هانوفر مانند موزه اسپرنگل و تعداد بسیاری رستوران و کافه را مشاهده کنید. علاوه‌بر‌این هرساله در فصل تابستان فستیوال سه هفته‌ای دریاچه ماش برگزار می‌شود که حدود دو میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری هانوفر آلمان

  • موزه اسپرنگل | Sprengel museum

یکی‌دیگر از جاذبه‌های دیدنی هانوفر که در سال 1979 ساخته شد موزه اسپرنگل است. این موزه، ترکیبی از ساختمان دولتی و خصوصی است که عمده شهرت آن به دلیل نگهداری از آثار متعدد محلی و همچنین آثار هنرمندان بزرگ مانند مایکل ارنست، پیکاسو و پل کلی است. علاوه‌بر‌این مجسمه‌های ساخته‌شده توسط الکساندر کالدر و آثار اهدایی هنرمندان مشهوری چون نیکی د سنت فال در این موزه نگهداری می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری شهر هانوفر

  • باغ وحش هانوفر | Hanover Adventure Zoo

این باغ‌وحش که در سال 1865 تأسیس شد، سالانه بیش از نیم میلیون بازدیدکننده دارد. این جاذبه هانوفر پنجمین باغ‌وحش قدیمی و یکی از شگفت‌انگیزترین باغ‌وحش‌های آلمان محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان با قدم زدن در مسیر طولانی باغ وحش هانوفر، از بخش‌های متنوع و حیوانات زیبای این باغ‌وحش دیدن می‌کنند. دشت‌های آفریقایی، جنگل‌های بارانی هندوستان، یک مزرعه دورافتاده، منطقه سنتی لاور ساکسونی، جنگل میمون‌ها و خلیج یوکان در کانادا از جمله مناطق شبیه‌سازی‌شده در این باغ‌وحش به‌شمار می‌آیند. این بخش‌ها با هیچ‌گونه حصاری حفاظت نشده‌اند و گونه‌های جانوری مختص آن‌ها به‌راحتی در آن زندگی می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری شهر هانوفر

از جمله حیواناتی که در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند می‌توان به گورخر آفریقایی، فیل‌های بزرگ آفریقایی، فلامینگوی رز صورتی، زرافه آفریقایی، شیرهای باربارا، خرس قطبی، پنگوئن‌ها، ببرهای بنگال، میمون‌ها، پلنگ‌ها، کانگورو و.... اشاره نمود.

جاذبه‌های دیدنی هانوفر

  • موزه دولتی لاور ساکسونی | Lawer Saxony state museum

 هانوفر شهری پر از جاذبه‌های تاریخی است که موزه دولتی لاور ساکسونی هم یکی از آن‌هاست. این موزه، مجموعه‌ای ‌از نقاشی‌ها و مجسمه‌های قرون‌وسطایی است و با داشتن آثار هنری متعلق به قرن یازدهم تا بیستم و همچنین جاذبه‌های طبیعی متعلق به تاریخ طبیعی، از جمله یک دایناسور در ابعاد واقعی و یک باغ وحش، بسیار شگفت‌انگیز است و گردشگر را از تماشای خود خسته نخواهد کرد! بخش‌های دیگر موزه دولتی لاور ساکسونی شامل بخش باستان‌شناسی و مردم‌شناسی خواهند شد. بخش باستان‌شناسی یافته‌های متعلق به ۵۰۰ هزار سال را پوشش می‌دهد و بخش قوم‌شناسی نیز محل نگهداری اشیائی بی‌نظیر از سراسر جهان است.

جاذبه‌های شهر هانوفر

بیشتر بخوانید: معرفی کلیسای جامع آخن در آلمان | هرآنچه پیش از رفتن باید بدانید

  • سالن اوپرای هانوفر | Hanover opera house

سالن اوپرای هانوفر محبوب‌ترین جاذبه هانوفر برای افراد علاقه‌مند به فرهنگ و هنر است. این سالن اوپرای بسیار بزرگ میزبان بسیاری از اوپراهای درجه یک است و از این نظر، جزء برترین سالن‌ها برای اجرای اوپرا خواهد بود. هر ساله افراد زیادی برای تماشای اجرای این اوپراهای درجه یک در سالن اوپرای هانوفر، به این شهر سفر می‌کنند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری هانوفر

  • آلت اشتات یا شهر قدیمی هانوفر | Hanover old town

 آلت اشتات در زمان جنگ‌جهانی دوم، ظاهر چندان جذابی نداشت؛ خطوط باریک و ساختمان‌های نیمه چوبی قرون‌وسطایی زیادی که در این شهر وجود داشت و افراد فقیر زیادی که تحت شرایط بدی در این شهر زندگی می‌کردند، همه جلوه بدی به شهر بخشیده بودند، اما این شهر که زمانی به واسطه جرم و جنایت‌های خود بسیار بدنام بود، امروزه حتی با وجود بمب‌گذاری‌های جنگ جهانی دوم به یکی از جاذبه‌های هانوفر تبدیل شده است.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هانوفر آلمان

از جمله آثار تاریخی این منطقه که اصالت خود را حفظ نموده‌اند و بازدید از آن‌ها هم بسیار لذت‌بخش است، می‌توان به یک کلیسای قرن چهاردهمی به نام "مارکت‌ کرشه"، تالار قرن پانزدهمی با معماری سبک قدیم گوتیک به نام "نوپس رات هاوس" و سالن ورزشی بال هوف اشاره نمود. در کنار این، شما می‌توانید در میان ردیف خانه‌های چوبی نزدیک کلیسا، خانه‌ لایبنیتز، فیلسوف و ریاضی‌دان قرن هفدهم را مشاهده کنید که با نمای سبک رنسانس ساخته شده و مقابل آن هم چشمه‌ اسکار وینتر قرار دارد. برای آنکه بازدیدی کامل از این جاذبه داشته باشید، حدود 1 الی 2 روز زمان نیاز خواهید داشت.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر هانوفر

  • باغهای هرنهاوزن | Herrenhausen

در منطقه هرنهاوزن یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هانوفر واقع شده که نشان می‌دهد هانوفر شهری صرفاً تجاری و نمایشگاهی نیست و از لحاظ جاذبه‌های طبیعی نیز چیزی کم ندارد. این جاذبه گردشگری همان باغ‌های هرنهاوزن هستند که شهرت جهانی دارند و از چهار باغ سلطنتی زیبا یعنی باغ بزرگ یا گریت گارتن، برگارتن، جورجن گارتن و ولفن گارتن تشکیل شده‌اند. هنگام ساخت این باغ‌ها از باغ‌های کاخ ورسای الهام گرفته شده و با گل‌های رز انبوهی که در باغ‌های هرنهاوزن وجود دارد، بهترین جا برای گردش عصرگاهی در فصل بهار فراهم آمده است.

معرفی جاذبه‌های دیدنی هانوفر

 غیر از لذت بردن از زیبایی طبیعی این باغ‌های سلطنتی می‌توان از دیگر جنبه‌های آنان استفاده نمود، مثلاً باغ قرینه و باشکوه گریت گارتن محل برگزاری ایونت‌ها، فستیوال‌ها، مسابقات آتش‌بازی و اجرای کنسرت و تئاتر است. در کنار آن نیز می‌توان از زیرزمین آن‌که محل نگهداری آخرین آثار نیکی د سنت فال است، بازدید نمود. باغ برگاتن با معماری سبک باروک خود نمایانگر 300 سال تاریخ این منطقه است. همچنین حضور موزه ویلهلم بوش و آثار کاریکاتوری نقادانه‌اش و معبد لایبنیتس به جذابیت بازدید باغ سلطنتی جورجن گارتن افزوده است. ضمناً کاخ زیبای ولفن، به‌عنوان محل دانشگاه هانوفر، در ولفن گارتن واقع شده است.

آشنایی با جاذبه‌های شهر هانوفر

  • تالار جدید شهر هانوفر | The new town hall in hanover

 تالار شهر از جدیدترین جاذبه‌های هانوفر محسوب می‌شود و با معماری باشکوه و منحصربه‌فردی که دارد، نظر هر بازدیدکننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند. ساخت این تالار در جولای 1913 آغاز شد و حدوداً 12 سال به‌طول انجامید. این بنا از جالب‌ترین معماری‌های شهر هانوفر به‌شمار می‌رود و محوطه آن هم حدود 10 هکتار از زمین‌های شهر را اشغال می‌کند. تالار جدید شهر به نوعی بام شهر نیز محسوب شده و از بلندترین نقطه آن‌که 100 متر ارتفاع دارد، تمام شهر زیر پایتان قابل نظاره است. از دیگر شگفتی‌های این جاذبه می‌توان به آسانسورهای آن اشاره نمود، زیرا این آسانسورها تنها نمونه‌های پارابولیک یا سهموی در اروپا هستند که به‌صورت زاویه‌دار و در امتداد قوس گنبد رو به بالا حرکت می‌کنند.

شفر به هانوفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هانوفر

بیشتر بخوانید: دیدنی های هامبورگ

  • اگیدین کرشه | Aegidienkirche

 این کلیسا یکی از جاذبه‌های دیدنی هانوفر است که چهره زشت و ترسناک جنگ را به ما نشان می‌دهد. این بنا زمانی مایه فخر شهر هانوفر محسوب می‌شد، اما با شروع جنگ جهانی دوم و اصابت بمبی ویرانگر در سال 1943، خسارات جدی به اگیدین کرشه وارد شد و درنهایت هم به خرابه‌ای تبدیل گشت. بااین‌حال این کلیسا هرگز موردبازسازی و مرمت قرار نگرفت و به‌عنوان یادگاری از سال‌های جنگ به حال خود رها شد. امروزه اگیدین کرشه به گردشگران و مردم محلی این امر را یادآوری می‌کند که جنگ چه زشتی‌ها و پیامدهای آسیب‌زایی به دنبال خود خواهد داشت.

معرفی جاذبه‌های گردشگری هانوفر آلمان

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات