حمل و نقل در سوئیس

6 سال پیش 0 دیدگاه

حمل و نقل در سوئیس به وسیله قطار، اتوبوس، تراموا، قایق، فونیکولار و حتی تله‌کابین در سطح محلی یا منطقه‌ای انجام می‌شود و میزان کرایه در هر شهر متفاوت است. تردد با وسایل حمل و نقل عمومی در سوئیس در مقایسه با دیگر کشورها بسیار لذت‌بخش است. خدمات فوق‌العاده و کارآمدی که تقریبا به طور یکپارچه با یکدیگر در تعامل هستند. استفاده از قطار یا اتوبوس با صرف کمترین هزینه، اغلب بهترین گزینه محسوب می‌شود. به طور متوسط، ساکنان سوئیس حدود 70 بار در سال، بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری با قطار رفت و آمد می‌کنند. اگر قصد سفر به سوئیس را دارید، بهتر است با اطلاعات حمل و نقل این کشور آشنا شوید. این موضوع سبب می‌شود بتوان در سفر به کشورهای اروپایی با مشکل کمتری روبه‌رو شد.

برنامه‌های حمل و نقل عمومی سوئیس

SBB Mobile برنامه‌ حمل و نقل عمومی سوئیس و برنامه رسمی راه‌آهن فدرال سوئیس است که می‌توانید تمامی برنامه‌های سفر از جمله رزرو بلیط، قیمت‌گذاری دقیق، کارت‌های اشتراک و تخفیف حمل و نقل عمومی را دنبال کنید. EasyRide همچنین دارای یک ویژگی مفید است که به کاربران این امکان را می‌دهد از وسایل نقلیه عمومی بازدید و از آن، خارج شوند و پس از پایان سفر، مبلغ بلیط خود را شارژ کنند. 

حمل و نقل عمومی در سوئیس

حمل و نقل با قطار

شلوغ‌ترین ایستگاه قطار در کشور سوئیس متعلق به شهر زوریخ است. (FOT) اداره فدرال بر تمامی حمل و نقل سوئیس نظارت دارد و برای تمامی مسافران معلول نیز شرایط ایمنی را مهیا کرده است. آن‌ها همچنین مسئول برنامه‌های توسعه راه‌آهن سوئیس و بهبود ارتباطات حمل و نقل با کشورهای همسایه هستند. 

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی زوریخ

راه‌آهن فدرال سوئیس از آنجایی که یک کشور چند زبانه است، در هر منطقه نام متفاوتی دارد. سوئیس به وقت‌شناسی شهرت داشته و در ایستگاه قطار این موضوع بسیار رعایت می‌شود. بر اساس شاخص عملکرد راه‌آهن اروپا، این کشور امن‌ترین، باکیفیت‌ترین و پرمصرف‌ترین شبکه ریلی اروپا را دارد. کشورهای اروپایی با سرمایه‌گذاری هنگفت بر خطوط پرسرعت و سوئیس با بهینه‌سازی جدول زمانی خود بر سرعت کم متمرکز شده است. مسافران می‌توانند با بررسی دقیق ساعت در خطوط ریلی برای هماهنگی خدمات بین‌شهری که در ساعت‌های مختلف حرکت می‌کنند و ارتباطات منطقه‌ای، با قطار یا اتوبوس برنامه‌ریزی کنند و زمان انتظار را کاهش دهند.

برای بلیط قطار داخلی در سوئیس به رزرو بلیط نیازی ندارید. کرایه‌ها بین هر دو شهر ثابت بوده و برای هر سرویسی در آن روز معتبر است. می‌توانید بلیت‌ را از دستگاه‌های مخصوص در ایستگاه، در وب‌سایت راه‌آهن فدرال سوئیس یا از طریق برنامه موبایل SBB که در دسترس هستند، تهیه کنید. بیش از 1700 ایستگاه قطار در سوئیس با امکاناتی نظیر صرافی، مراکز خرید، رستوران‌ها، بانک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، دوش، کمد چمدان، اتاق‌های انتظار، Wi-Fi رایگان و پارکینگ دوچرخه، شرایط ایده‌آلی را برای مسافران مهیا کرده‌اند‌.

حمل و نقل با قطار

حمل و نقل با ترموا

تراموا یکی از کارآمدترین سیستم حمل و نقل در سوئیس است و سهم مهمی در حمل و نقل عمومی در شهر زوریخ دارد. شبکه تراموا در اکثر محله‌های شهر وجود داشته و یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در داخل شهر محسوب می‌شود. ترامواها و سایر روش‌های حمل‌ونقل شهری توسط اداره حمل‌ونقل عمومی کانتونی Zürcher Verkehrsverbund (ZVV) اداره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین محله‌ها و مناطق شهر زوریخ که نباید از دست دهید

اولین تراموا از دهه 1880 با استفاده از اسب مورد استفاده قرار گرفت و به بخشی ثابت از منظره خیابان زوریخ تبدیل شد. از دهه 1930 تا اواخر دهه 1970، ترامواهای شهر در حال گسترش هستند و امروزه این شبکه تا حومه‌های خارج از مرز شهر گسترش پیدا کرده است. در حمل و نقل سوئیس هشت شهر از تراموا استفاده می‌کنند، بازل، برن، بکس، ژنو، لوزان، نوشاتل و زوریخ. تمام شبکه‌های تراموای سوئیس به بخشی از مقامات محلی حمل و نقل عمومی شهرداری تعلق دارند.

حمل و نقل با ترموا

حمل و نقل با اتوبوس

خدمات اتوبوس سوئیس توسط ارگان‌های مختلفی اداره می‌شود که در مسیرهای متفاوتی رفت و آمد می‌کنند. مسیرهای اتوبوس شهری/حومه‌ای که عموما توسط یک مقام محلی در شهرداری و مسیرهای اتوبوس منطقه‌ای/روستایی توسط PostBus یکی از شرکت‌های تابعه خدمات پستی فدرال سوئیس اداره می‌شود. PostBus همچنین مسئولیت مسیرهای جاده‌های کوهستانی را برعهده دارند. همچنین ده‌ها مسئول حمل و نقل عمومی محلی در سوئیس وجود دارد. حمل و نقل عمومی منطقه‌ای با اتوبوس در سوئیس توسط PostBus انجام می‌شود که بیش از 800 مسیر را در ده‌ها شبکه مسیر از جمله مناطق کوهستانی دورافتاده، اداره می‌کند.

PostBus تنها اتوبوس‌هایی هستند که با علائم هشداردهنده آبی و زرد در جاده‌های کوهستانی پرپیچ و خم حق تقدم دارند، در حالی که نماد سه رنگ Dreiklanghorn خود را به صدا در می‌آورند تا به رانندگان روبرو علامت دهند.

PostBus، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل اتوبوس

PostBus، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل اتوبوس در سوئیس است و اتوبوس‌ها با استفاده از باتری، سلول سوختی یا موتورهای هیبریدی دیزل کار می‌کنند. شهرهایی مانند زوریخ همچنین عوارضی را برای خودروها و زمان‌بندی سیگنال در نظر می‌گیرند تا حمل‌ونقل عمومی با سرعت بیشتری تردد کند. SBB با شرکت‌هایی کار می‌‌کند که می‌خواهند کارمندان خود را تشویق کنند تا سفر ریلی خود را با یک ماشین الکتریکی جایگزین کنند.

قیمت بلیط اتوبوس

قیمت بلیط در مناطق مختلف سوئیس متفاوت است. اکثر اپراتورها بلیت‌ها را در دستگاه‌های بلیت‌فروشی یا داخل اتوبوس می‌فروشند. شما همچنین می‌توانید از SwissPass با داشتن اشتراک معتبر از اکثر شرکت‌های اتوبوسرانی استفاده کنید و برای جدول زمانی اتوبوس‌ها می‌توان به سادگی از طریق وب‌سایت برنامه سفر را جستجو کرد. PostBus برای مسیرهای منطقه‌ای یا روستایی، شبکه‌های مسیر خود را به صورت آنلاین منتشر می‌کند.

حمل و نقل با اتوبوس

حمل و نقل با خودرو

حمل‌ونقل عمومی در سوئیس در مقایسه با جایگزین‌های آن بسیار گران هستند. تاکسی‌های سوئیسی بیشترین قیمت را در اروپا دارند و هزینه هر کیلومتر آن بیش از دو برابر بیشتر از سایر شهرهای بزرگ اروپایی است. گرفتن تاکسی از خیابان به راحتی انجام می‌شود و می‌توانید با یک برنامه سواری مانند go از تاکسی استفاده کنید.

تاکسی‌ها در اشکال و اندازه‌های متفاوتی وجود دارند و کرایه از شهری به شهر دیگر متفاوت است. گران‌ترین شهر سوئیس، زوریخ بیشترین نرخ کرایه را دارد که علاوه بر پول نقد می‌توان از کارت اعتباری نیز استفاده کرد. همچنین استفاده از برنامه Uber بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

حمل و نقل با خودرو

حمل و نقل با هواپیما

اداره فدرال هوانوردی مدنی (FOCA) مسئولیت ایمنی پرواز در سوئیس را برعهده دارد. این کشور همچنین عضو آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپاست. اگرچه تعداد زیادی فرودگاه در سوئیس وجود دارد، اما تنها تعداد محدودی از فرودگاه‌ها دارای ترافیک روزانه هستند. زوریخ-ژنو یک مسیر داخلی محبوب است که پرواز 50 دقیقه‌ای را بین مسافران تجاری و کسانی که به مناطق دورتر متصل می‌شوند، انجام می‌دهد. 

قطارهای مستقیم بین هر دو فرودگاه، حرکت می‌کنند و فقط بیش از سه ساعت زمان می‌برد. در سال 2020، هوانوردی غیرنظامی سوئیس نزدیک به 17 میلیون مسافر داشت که حدود 85 درصد از این مسافران به سایر کشورهای اروپایی سفر کردند. زوریخ، شلوغ‌ترین فرودگاه و پس از آن، ژنو و یورو فرودگاه بازل مولهوس فرایبورگ است.

فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ بزرگ‌ترین فرودگاه سوئیس است که در 13 کیلومتری شمال مرکز شهر قرار دارد. حدود 31 میلیون مسافر در سال‌های 2018 و 2019، از این فرودگاه عبور کردند که در سال 2020 به 8 میلیون و سال بعد به 10 میلیون مسافر رسیده است. پارکینگ فرودگاه را می‌توانید از قبل رزرو کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید با وسایل نقلیه عمومی به فرودگاه بروید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. 

حمل و نقل با هواپیما

حمل و نقل با دوچرخه

سوئیس، بهشت دوچرخه‌سواران است چرا که می‌توان آن را به راحتی با قطار یا اتوبوس حمل کرد. در اکثر قطارهای SBB و راه آهن خصوصی، دوچرخه را می‌توان به صورت جداگانه در واگن قرار داد که تنها به یک بلیط دوچرخه معتبر نیاز است. در کانتون‌های گریسون، واله و برن، اتوبوس‌های پست با تریلرهای ویژه یا قفسه‌های دم، حمل و نقل دوچرخه را نیز انجام می‌دهند.

اگر دوچرخه تا شود، می‌توان آن را به صورت رایگان به عنوان چمدان دستی همراه داشت. کیف حمل در باجه بار برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن، در فروشگاه اینترنتی SBB یا در فروشگاه‌های تخصصی دوچرخه یا فضای باز موجود است. حمل و نقل در سوئیس با دوچرخه‌، یکی از بهترین شیوه‌های تردد در شهر محسوب می‌شود.

حمل و نقل با دوچرخه

سایر روشهای حمل و نقل عمومی در سوئیس

برخی از شهرهای سوئیس نیز به ناوگان‌های کوچکی از کشتی مجهز هستند که به عنوان حمل و نقل عمومی کار می‌کنند. زوریخ دارای انواع سفرهای دریایی دریاچه و رودخانه است که همه آن‌ها با بلیط حمل و نقل عمومی معتبر قابل دسترسی هستند.

Fähri-Verein در بازل، ناوگان کوچکی از قایق‌ها دارد که از رود راین می‌گذرند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های برتر گردشگری در بازل سوئیس

کشور سوئیس هیچ کمبودی برای بالا رفتن از یک کوه را ندارد. در واقع، ده‌ها فونیکولار در سوئیس وجود دارد که شامل Stoosbahn و فونیکولار سنت موریتز-کورویگلیا می‌شوند.

حمل و نقل عمومی سوئیس سازگار با محیط زیست

حمل و نقل عمومی سوئیس سازگار با محیط زیست!

رویکردهای پایدار زندگی در همه جنبه‌های زندگی از بازیافت در تا کارخانه‌های جذب کربن در مقیاس صنعتی در سوئیس کاملا مشهود است. در نتیجه، رویکرد همه جانبه این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ضایعات، مردم سوئیس را برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی ترغیب می‌کند. راه‌آهن فدرال سوئیس قصد دارد تا سال 2025 تنها از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده کند و تا سال 2030 به بی‌طرفی آب و هوا دست یابد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات