جاذبه‌های برتر گردشگری در بازل سوئیس

3 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های بازل، یکی از شهرهای توریستی و مهم سوئیس آن را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در این کشور تبدیل کرده است. شاید بتوان گفت، تعداد کمی از شهرهای اروپایی می‌توانند با بازل به‌دلیل جاذبه‌های بسیار فرهنگی و سرگرمی‌هایی که در آن وجود دارد، رقابت کنند. بازل در شمال غربی سوئیس، دقیقاً در مرز فرانسه (آلزاس) و آلمان (جنگل سیاه جنوبی) قرار دارد؛ بنابراین شما می‌توانید فرصت‌های خرید، فرهنگی و سبک زندگی فوق‌العاده‌ای را در بازل تجربه کنید. بازل شهری بسیار هنری و میزبان نمایشگاه مشهور جهانی « Art Basel» است. در این شهر می‌توانید با انبوهی از موزه‌ها و تئاترهای فوق‌العاده خود را سرگرم کنید.

برترین جاذبه‌های بازل کدامند؟ 

بازل به‌دلیل ساختمان‌های تاریخی‌اش در شهر شهرت دارد و به‌خاطر ویژگی‌های برجسته معماری مدرن و بسیاری از آثار هنری عمومی شهر نیز ارزش دیدن دارد. بسیاری از مکان‌های دیدنی را می‌توان به‌صورت رایگان مشاهده کرد. بازدید از کلیسای جامع Münster و تالار شهر نیز در مراسم افتتاحیه رایگان است.

  • کلیسای جامع بازل (Münster)
  • تالار شهر در کنار میدان مارکت
  • اسپلنبرگ و اسپلنتور
  • فواره تینگولی در خارج از تئاتر بازل
  • باغ وحش بازل

باغ وحش از دیگر جاذبه‌های بازل است که مردم محلی آن را « Zolli» می‌نامند. این مکان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های سوئیس است که در سال 1874 افتتاح کرد. حیواناتی از سراسر جهان در آنجا نگهداری می‌شوند که بسیاری از آن‌ها به‌شکلی باورنکردنی در خطر انقراض هستند.

بیشتر بخوانید : حقایق جالب در مورد قلعۀ شیون، پربازدیدترین بنای تاریخی در سوئیس

موزه‌های سوئیس در بازل

جاذبه‌های گردشگری در بازل سوئیس-موزه های سوئیس

موزه تینگولی به Jean Tingeuly ، مجسمه‌ساز و نقاش سوئیسی اختصاص دارد. علاوه بر بزرگ‌ترین مجموعه آثار تینگولی، موزه میزبان نمایشگاه‌های موسیقی و هنری متنوعی است که موزه فرهنگ بازل جهان را در کنار نمایشگاه‌هایی که به تاریخ و زندگی مردم سوئیس اختصاص داده است، برابر می‌کند.

موزه اسباب بازل

موزه اسباب  بازل با یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های خرس عروسکی در جهان (بیش از 6000 خرس عروسکی)، بی‌شک مجموعه‌ای چشمگیر از همه نوع اسباب‌بازی است. در چهار طبقه آن اسباب‌بازی‌هایی وجود دارد که شما را به دوران کودکی‌تان بازمی‌گرداند و تعداد زیادی اسباب‌بازی دیگر نیز وجود دارد که شما را مجذوب می‌کند. این مورد می‌تواند از جاذبه‌های بازل برای کودکان باشد.

موزه تاریخ طبیعی

مانند بسیاری از موزه‌های تاریخ طبیعی در سراسر سوئیس، بازل نیز این موزه طبیعی را دارد. شما می‌توانید در این موزه چند ساعت را بگذرانید. همچنین نمایشگاه‌هایی وجود دارند که شامل سنگ‌ها و کانی‌های شگفت‌انگیز تا گیاهان و جانوران منقرض‌شده‌ای هستند که مدت‌ها پیش از بین رفته‌اند.

موزه معماری سوئیس

جاذبه‌های گردشگری در بازل سوئیس-موزه معماری

این موزه در شهر بازل که به شهر هنر و فرهنگ مشهور است، وجود دارد. بازل خانه موزه معماری سوئیس است که به نوبه خود برای نمایش بهترین هنرهای معاصر از سوئیس و مکان‌های دیگر از آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : کاخ‌های دیدنی و موزه‌های شهر لوسرن در سوئیس

از تالار شهر بازل دیدن کنید

میدان مارکت‌پلاتز در مرکز بازل و با تالار شهر 500 ساله که بر میدان مسلط است، تا حدی به‌دلیل رنگ قرمز چشمگیر آن معروف است و یکی از جاذبه‌های فراموش‌نکردنی شهر بازل به شمار می‌آید.

نمایشگاه هنر بازل بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر اروپا

این نمایشگاه بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگاه هنر اروپاست که هر سال برگزار می‌شود و از دیگر جاذبه‌های بازل است. 291 گالری هنری هر ساله 4000 قطعه را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند که یک دنیا هنر را به سوئیس وارد می‌کند تا هنر معاصر مورد تحسین همگان شود.

کارخانه کاغذسازی بازل

اگر اهل هنر باشید، حتماً باید هنر تاریخی کاغذسازی را در کارخانه کاغذ سازی بازل ببینید و آن را بیاموزید. در این کارخانه می‌توانید تکنیک‌های قدیمی مانند چاپ کتاب‌های صحافی را در دستگاه‌های کاملاً کارآمد ببینید.

از پارک مریان گارتن دیدن کنید

یکی از زیباترین پارک‌های بازل در حومه شهر مریان گارتن است؛ مکانی که می‌توانید اوقات خوشی را در آن داشته باشید. موارد باشکوه عبارت‌اند از بزرگ‌ترین مجموعه اروپا از زنبق که بیش از 1500 گونه در آن وجود دارد و یک باغ انگلیسی و دره رودندرون که دیدن آن را نباید از دست داد.

کریسمس بازل

جاذبه‌های گردشگری در بازل سوئیس-کریسمس بازل

بازار کریسمس بازل یکی از جاذبه‌های زیبای بازل است که ارزش دیدن دارد و در دو میدان اصلی شهر است. همچنین یکی از زیباترین بازارهای سوئیس است؛ زیرا خیابان‌های شهر مانند شعله‌ای باشکوه از چراغ و درختان کریسمس پر شده‌اند. این بازار که از اواخر نوامبر تا آخر دسامبر باز می‌شود حال و هوای کریسمس در سوئیس را به خوبی نشان می‌دهد.

دروازه سنت آلبان بازل

یکی از جاذبه‌های بازل دروازه سنت آلبان است. قدم‌زدن در این دروازه و زیر برج تاریخی که به‌خوبی حفظ شده است، شما را به خیابان‌های پیچ در پیچ منطقه سنت‌ آلبان می‌برد که قلب مرکز تاریخی بازل است. این دروازه بخشی از استحکامات مشابه دروازه اسپالن است که قدمت آن به قرن 1400 باز می‌گردد.

پیاده‌روی در شهر بازل را از دست ندهید

باید شهر قدیمی و زیبای بازل را با پای پیاده‌روی کشف کنید. کلیسای جامع مونستر بازل از طریق برج‌های دوقلو و دیوارهای ماسه‌سنگ قرمز، جلوه فریبنده‌ای به شهر می‌دهد. زمانی که از تالار شهر بازل بازدید می‌کنید، می‌توانید همان سبک معماری را بینید که باید حداقل 50 سال قدمت داشته باشد. نقشه‌های زیبای ساختمان، نمای قرمز آن و برج نشان دهنده غنای تاریخی بازل است.

محله سنت آلبان در بازل

نام دیگر این محله دوست‌داشتنی ونیز بازل است، در گذشته این محل زندگی اشراف و طبقه مرفه بازل بوده است. این محله مسکونی حالا بخش آرامی از شهر به شمار می‌آید که با درختان شاه بلوط پوشانده شده است. هنوز بخشی از دیوار قدیمی شهر دست نخورده باقی مانده است. جاذبه بازل در اینجا موزه کاغذسازی بازل است. در این کارخانه، کاغذ قرون وسطی به روش‌های سنتی ایجاد کاغذ تولید می‌شوند.

رودخانه راین

جاذبه‌های گردشگری در بازل سوئیس-رودخانه راین

اگر در فصل تابستان از بازل بازدید می‌کنید، با دیدن تعداد زیادی از مردم محلی از رودخانه راین که برای اقامت و تفریح در آنجا جمع شدند، شگفت‌زده می‌شوید. اگر شناگر ماهری هستید، حتماً باید در راین شنا کنید و به گروه‌های مردم محلی بپیوندید. تماشای قایق‌های رنگارنگ و شور و هیجان مردمی که در حال شنا هستند، واقعاً دیدنی است.

نتیجه نهایی

مطمئن باشید که بازل سوئیس شما را شگفت زده خواهد کرد. درحالی‌که بسیاری از گردشگران از جاذبه‌های ژنو و زوریخ آگاه هستند، انتظار چنین جاذبه و مکان‌های فوق‌العاده را از سومین شهر بزرگ سوئیس ندارند. سرگرمی‌های زیادی در بازل وجود دارد و حداقل سه روز نیاز دارید تا کاوش و گردش خود را در شهر بازل انجام دهید.

از شهر قدیمی و زندگی در رودخانه راین تا کنار مرز آلمان و فرانسه، تنها بخشی از جاذبه‌های بازل هستند. هر گردشگری از بازدید پایتخت فرهنگی سوئیس لذت می‌برد. شما در شهر بازل می‌توانید ترکیب کاملی از معماری تاریخی و معاصر و سرگرمی و گردش در فضای باز و موزه‌های جالب و پیچیده را ببینید و لذت ببرید. در یک کلام باید گفت جاذبه‌های شهر بازل هر سلیقه‌ای را جذب می‌کند.

پس اگر قصد سفر به بازل سوئیس و گردش در این شهر زیبا را دارید تور سوئیس را از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات