جاذبه‌های دیدنی ژنو

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های ژنو با فضایی جهانی و بین‌المللی گردشگران بسیاری را هرساله به این شهر زیبا می‌کشاند. ژنو همچنین مقر تعدادی از شرکت‌ها و انجمن‌های چند ملیتی است. صلیب سرخ در سال 1865 در ژنو تأسیس شد و از سال 1920 تا 1946 این شهر مقر سازمان ملل متحد بود. ژنو به طور کامل توسط فرانسه احاطه شده و تنها توسط دریاچه و یک نوار خشکی باریک در امتداد ساحل شمال غربی آن به بقیه سوئیس متصل شده است.

این شهر قدیمی که بر روی دامنه تپه‌ای بر فراز رودخانه رون که از دریاچه می‌ریزد، سرچشمه می‌گیرد، با خیابان‌های قدیمی و زیبا از سه طرف توسط حلقه‌ای از ساختمان‌ها و خیابان‌های وسیع احاطه شده است که خط استحکامات باستانی ژنو را نشان می‌دهد. زیر شهر قدیمی یعنی در قسمت شمال، یک مرکز تجاری در محله سن ژرویس قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری ژنو در کنار دریاچه با گردشگاه‌ها، پارک‌ها و باغ‌های زیبا پر شده است. 

  اگر قصد سفر به سوئیس و شهر ژنو را دارید، در ادامه با معرفی برترین جاذبه‌ها و بهترین مکان‌ها در ژنو همراه ما باشید.

جاذبه‌های دیدنی ژنو

Jardin Anglais (English Garden) یکی از نمادهای شهر ژنو

Jardin Anglais در ضلع جنوبی دریاچه، معروف به Rive Gauche، Promenade du Lac از Pont du Mont-Blanc که به سمت شرق امتداد می‌یابد، قرار دارد. در این مکان، ساعت گل بزرگ قابل مشاهده است که یکی از نمادهای شهر ژنو به شمار می‌رود. این ساعت روی شیب ملایمی تنظیم شده تا بهتر بتوان آن را دید. این ساعت با گیاهان گلدار فصلی رنگارنگ تزئین شده است. همچنین یادبود ملی با چهره‌های تمثیلی هلوتیا و ژنو در پارک Parc de la به یاد ورود ژنو به کنفدراسیون سوئیس در سال 1814 ساخته شده است.

 این پارک زیبا در امتداد ساحل جنوبی دریاچه پارک دلا گرانژ قرار دارد و با باغ گل رز زیبا، درختان باشکوه و تخت‌های گل بی‌شماری آراسته شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Quai du Général-Guisan 34, 1204 Genève

وب‌سایت: /www.geneve.ch

جاذبه‌های گردشگری ژنو

 Place du Bourg در قدیمی‌ترین میدان شهر

Place du Bourg-de در میدان محبوب دو بورگ دو فور در قلب شهر قدیمی ژنو و نزدیکی معبد سن پیر، قرار دارد. یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر در محل فروم رومی که جذابیت ویژه‌ای دارد و بازار مهم این شهر از قرن نهم به بعد در آن جای گرفته است. همچنین پروتستان‌های تبعیدی در قرن شانزدهم، در اینجا سرپناه یافته‌اند.

 امروزه کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه، گردشگران و مردم محلی بسیاری را به اینجا می‌کشاند. یک فواره قرن هجدهمی و مجسمه‌ای به نام کلمنتاین اثر هاینز شوارتز از ویژگی‌های بی‌نظیر این میدان است. در اوایل دهه 1700 کاخ عدالت به عنوان یک صومعه و از سال 1860 دادگاه‌های حقوقی متععدی در اینجا ساخته شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Pl. du Bourg-de-Four, 1204 Genève, سوئیس

وب‌سایت: www.ge.ch

جاذبه‌های توریستی ژنو

کاخ ملل Palais des Nations

مجموعه بزرگ ساختمان‌های مرمری که کاخ ملل را تشکیل می‌دهند، از جاذبه‌های گردشگری شهر ژنو شناخته می‌شود. این کاخ پس از سقوط جامعه ملل مقر اروپایی سازمان ملل را به عهده گرفت. به این ترتیب، این مرکز به مرکز دیپلماسی جهانی تبدیل شد و با بیش از 25000 نماینده، بزرگ‌ترین مرکز سازمان ملل بعد از نیویورک به شمار می‌رود.

آثار هنری و فضای داخلی با هدایایی از کشورهای سراسر جهان بسیار دیدنی هستند و از لابی می‌توان منظره زیبای کوه‌های آلپ را تماشا کرد. سالن اجتماعات بیش از 2000 نفر را در خود جای می‌دهد و جلسات سازمان ملل متحد و سازمان‌های مرتبط با آن در این سالن برگزار می‌شود. دو در برنزی طلاکاری شده در انتهای آن توسط ناپلئون از ایتالیا بازگردانده و توسط کلمانسو به جامعه ملل، اهدا شد.

فضای داخلی با نقاشی‌های دیواری و سقفی به رنگ قهوه‌ای از دیگر ویژگی‌های این ساختمان باشکوه است که توسط JM Sert روی طلا به عنوان هدیه‌ای از طرف اسپانیا در اتاق کوچک‌تر شورا قرار گرفت. این سازه در سال 1936 تکمیل شد و موضوعات پیشرفت فنی، اجتماعی، پزشکی و صلح جهانی را به تصویر می‌کشید. سه نقش برجسته از اریک گیل که از میکل‌آنژ الهام گرفته شده است، در اتاقک حباب وجود دارد.

کتابخانه همچنین حاوی بیش از یک میلیون مقاله چاپی و مجلات و کتاب‌های الکترونیکی است. یک تراس زیبا بین بال‌های اصلی Cour d'Honneur با منظره‌ای باشکوه از دریاچه و کوه‌های آلپ قرار دارد. گوی بازویی برنزی با نشانه‌های طلایی زودیاک توسط مجسمه‌ساز آمریکایی ساخته شد که روی پل منشیپ قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: خیابان de la Paix 14، ژنو

ساعات کاری: 8:30AM- 5PM

تلفن: +41 22 917 12 34

وب‌سایت: www.unog.ch

جاذبه‌های گردشگری شهر ژنو

Monument de la Réformation  یکی از جاذبههای توریستی ژنو

Promenade de la Treille در جنوب غربی و هتل Hôtel de Ville با درختان شاه بلوط پوشیده شده و مناظری از Mont Saleve و Jura قابل مشاهده است. این بنای زیبا مقابل دیوار زیر تفرجگاه در پارک زیبایی قرار دارد که در سال 1917 به منظور به رسمیت شناختن رهبری ژنو در اصلاحات پروتستانی ساخته شد. چهره‌های جان کالوین، گیوم فارل، تئودور دو بز و جان ناکس، رهبران برجسته آن جنبش در این پارک قرار دارند. همچنین دولتمردانی از تاریخ جنبش کالوینیسم و اشخاصی که در اصلاح کلیسا نقش داشتند، در کنار تصاویر دیگر دیده می‌شوند. در انتها یادبودهای لوتر و زوینگلی نیز به چشم می‌خورد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Prom. des Bastions 1, 1204 Genève, سوئیس

تلفن: +41 22 418 65 00

جاذبه‌های طبیعی ژنو

International Red Cross and Red Crescent Museum

موزه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر

 اسناد و مصنوعات تاریخی بسیاری در این موزه نگهداری می‌شود. هرچند هدف اصلی موزه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر کمک‌های بشردوستانه است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق نمایشگاه‌هایی تعاملی با آثار صلیب سرخ در دو جنگ جهانی و سایر درگیری‌ها و همچنین بحران‌های معاصر جهان امروز آشنا شوند.

آن‌ها همچنین قادر خواهند بود در سه قسمت مجزا که به عنوان ماجراجویی بشردوستانه شناخته می‌شود، سه چالش بزرگ در دنیای امروز شامل دفاع از کرامت انسانی، بازگرداندن پیوندهای خانوادگی و کاهش خطرات طبیعی را بررسی ‌کنند.

 این نمایشگاه‌ها با شبیه‌سازی تجربه احساسی بخشی از یک بحران انسانی، آگاهی بازدیدکنندگان را افزایش و آخرین تحولات روی یک کره بزرگ تعاملی را نشان می‌دهند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: خیابان de la Paix 17، ژنو

سایت:https://www.redcrossmuseum.ch/en

Ariana Museum موزه آریانا

در نزدیکی کاخ ملل، این موزه یکی از جاذبه‌های دیدنی ژنو محسوب می‌شود. موزه Ariana به طور کامل به تولید سرامیک و شیشه با مجموعه‌ای از 25000 نمونه از سوئیس، سایر نقاط اروپا و خاورمیانه و خاور دور اختصاص دارد. اشیای موجود در موزه، تاریخ هنرهای سرامیک را از اوایل قرون وسطی تا قرن بیستم و فرآیند شکل‌گیری سرامیک و لعاب‌کاری را به تصویر می‌کشد.

این  ساختمان بین سال‌های 1877 و 1884 ساخته شد تا مجموعه‌های خصوصی بنیانگذار آن، گوستاو ریویلود را در خود جای دهد. ساختمان با سبک‌های معماری نئوکلاسیک و باروک جدید ترکیب و با گالری چشمگیر با سقف طاقدار و ستون‌ها تزئین شد. مقر آکادمی بین المللی سرامیک هم در این موزه قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Avenue de la Paix 10, CH-1202 Geneva

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +41 22 418 54 50

وب‌سایت: www.musee-ariana.ch/fr

جاهای دیدنی ژنو

 Evian-les-Bains

 Evian-les-Bains در 25 مایلی از ژنو و ساحل جنوبی دریاچه ژنو در فرانسه قرار دارد و به دلیل چشمه‌های حرارتی غنی از مواد معدنی و محیط زیبای آن با پشتوانه دامنه‌های آلپ به یک استراحتگاه درمانی و جاذبه‌های طبیعی ژنو تبدیل شده است. این منطقه با ساختمان‌های هنر نو از جمله پامپ هاوس تاریخی با گنبد کاشی‌کاری‌شده، شیشه‌های رنگی و برج ساعت پرآذین بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. کاخ زیبای لومیر که به‌عنوان اسپا ساخته شده، میزبان نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای فرهنگی است. سالن تئاتر مجلل Antoine Riboud میزبان Estivales Théâtrales تابستانی و در ژوئیه، جشنواره موسیقی کلاسیک در آن برگزار می‌شود.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: canton of Évian-les-Bains

 Evian-les-Bains

Quai du Mont-Blanc

یکی از جاذبه‌های گردشگری ژنو که در امتداد ساحل شمالی دریاچه، Riv Droite، Quai du Mont-Blanc قرار دارد. کوه‌های Mont-Blanc به سمت شمال شرقی در اواخر بعدازظهر منظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز دارد. در سال 1898در مقابل هتل بو ریواژ، ملکه الیزابت اتریش توسط یک آنارشیست ایتالیایی ترور شد و بنای یادبودی از او در این مکان ساخته شده است.

 بنای باشکوه برانزویک در نزدیکی Quai du Mont-Blanc قرار دارد. این بنا از مقبره‌های اسکالیگری در ورونا الگوبرداری شده و برای دوک کارل دوم برانسویک ساخته شد. کوای ویلسون در سمت شمال کاخ بزرگ ویلسون قرار دارد و جامعه ملل از سال 1925 تا 1936 جلسات خود را در آن تشکیل داد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Quai du Mont-Blanc 1, 1201 Genève, سوئیس

وب‌سایت: www.cgn.ch/fr

Quai du Mont-Blanc

Wooden Sculpture Broken Chair صندلی 12 فوتی ژنو

این صندلی 12 فوتی با پای شکسته‌اش بیش از پنج و نیم تن وزن دارد و از جاذبه‌های دیدنی ژنو محسوب می‌شود. این بنای تاریخی در Place des Nations  نمادی برای اعتراض به استفاده از مین‌های ضد نفر است که زمانی بسیاری از غیرنظامیان در ژنو را تحت تأثیر قرار داد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 1202 Geneva, سوئیس

صندلی 12 فوتی ژنو

 Grand Theatre de Geneve سالن اپرای ژنو

اگر به باله یا اپرا علاقه‌مند هستید، حتما از این سالن دیدن کنید. معماری این ساختمان با سبک نئوکلاسیکش بسیار منحصر به فرد است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bd du Théâtre 11, 1204 Genève, سوئیس

تلفن: +41 22 322 50 50

وب‌سایت:  www.geneveopera

سالن اپرای ژنو

 Ethnographic Museum موزه قوم‌نگاری ژنو

  موزه قوم‌نگاری با مجموعه 1500 فرهنگی از پنج قاره زمین، بسیار تماشایی است. در این موزه هم نمایشگاه‌های منظم و هم نمایشگاه‌های موقتی برگزار می‌شود و تفاوت‌ها و تنوع جمعیت جهان را نشان می‌دهد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bd Carl-Vogt 65, 1205 Genève, سوئیس

تلفن: +41 22 418 45 50

وب‌سایت: www.meg.ch/fr

موزه قوم‌نگاری ژنو

Tavel House قدیمیترین ساختمان شهر

قدیمی‌ترین ساختمان شهر که زمانی توسط خانواده تاول پس از آتش‌سوزی، بازسازی و به یکی از جاذبه‌های توریستی ژنو تبدیل شد. این خانه قرون وسطایی شش طبقه دارد که از مجموعه منحصربه‌فردی از اسباب‌بازی، نقاشی، ظروف آشپزخانه، سکه و غیره نگهداری و زندگی ساکنان سابق را بازنمایی می‌کند‌.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Rue du Puits-Saint-Pierre 6, 1204 Genève, سوئیس

وب‌سایت:   www.geneva.info/museums

قدیمی‌ترین ساختمان شهر

 موزه قرن چهاردهمی Arsenal Building

این ساختمانی متعلق به قرن چهاردهم است که در گذشته به عنوان یک انبار غلات استفاده می‌شد. این ساختمان که امروزه به موزه‌ای تبدیل شده، تاریخ کشور سوئیس را به تصویر می‌کشد. از مجموعه‌های آن می‌توان به سلاح‌ها، اسناد باستانی و نقاشی‌های دیواری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: 5 دلیل برای بازدید از موزه ملی سوئیس

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Grand-Rue 39, 1204 Genève, سوئیس

موزه قرن چهاردهمی

Molar Tower برج قرن شانزدهمی

 حال و هوای قرون وسطی در بخش مرکزی ژنو در برج مولار کاملا قابل لمس است. این برج قرن شانزدهمی در گذشته به عنوان بخشی از ساختار دیوار قلعه عمل می‌کرد و امروزه هنوز تصاویر برجسته‌ای با نقش‌های تمثیلی از شهر در آن وجود دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Tour du Molard, 1204, Pl. du Molard 2, 1204 Geneva, سوئیس

تلفن: +41 22 310 02 02

وب‌سایت: http://tourdumolard.com/

برج قرن شانزدهمی

Parc des Bastions از پارک‌های زیبا در ژنو

این پارک محبوب‌ترین و پربازدیدترین پارک و یکی از جاذبه‌های طبیعی ژنو به شمار می‌رود. این پارک این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد تا از شلوغی شهر دور شوید و از گل‌ها و فواره‌های زیبا لذت ببرید. میز شطرنج، تنیس و دوچرخه‌سواری از امکانات رفاهی این پارک هستند. همچنین مقامات ژنو رویدادهای سالانه شهری را در این پارک برگزار می‌کنند؛ مانند جشنواره موسیقی یا روز مدرسه، نمایشگاه‌های عکس و جشنواره Escalade.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روز ملی سوئیس و جشن‌های معروف آن

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Les Bastions, 1204 Genève,

پارک‌های زیبا در ژنو

Park La Grange از جاذبههای زیبای ژنو

این پارک از جاذبه‌های طبیعی ژنو بوده که در امتداد ساحل دریاچه ژنو قرار دارد. زیبایی درختان و گل‌ها بسیار تحسین‌برانگیز است. چندین مجسمه از شیرهای باشکوه و یک باغ گل رز منحصر به فرد متعلق به سال 1945 و فواره‌ها، دریاچه‌ها و کانال‌ها، درختان صد ساله از جمله شاه بلوط قرمز و ویرانه‌های یک ویلای باستانی از ویژگی‌های بی‌نظیر این پارک هستند. در طول فصل گرم، چندین سالن تئاتر در فضای باز فعالیت می‌کنند و یک زمین بازی برای کودکان نیز ایجاد شده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Quai Gustave-Ador, 1207 Genève, سوئیس

تلفن: +41 22 418 50 00

 وب‌سایت: http://www.nashagazeta

جاذبه‌های زیبای ژنو

Flower clock  ساعت غول‌پیکر

این ساعت غول‌پیکر یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی شهر به شمار می‌رود که با انواع گل‌ها و گیاهان ساخته شده است. ساعت در باغ انگلیسر با قطر بیش از پنج متر قرار دارد. نکته قابل توجه در مورد این ساعت، حرکت دقیق عقربه‌هاست و گیاهان که زمان مناسب را نشان می‌دهند. گل‌ها در اینجا به ترتیب خاصی رشد می‌کنند و یکی یکی شکوفا می‌شوند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: The Flower Clock, Quai du Général-Guisan 28, 1204 Genève, سوئیس

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات