14 سازه شگفت‌انگیز در سوئیس که حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید

3 سال پیش 0 دیدگاه

سازه‌های هر کشوری نشان‌دهنده فرهنگ و معماری آن است. در سوئیس نیز شما می‌توانید سازه‌های شگفت‌انگیز مدرن و تاریخی را کنار هم ببینید. کاخ‌های زیبا تا ساختمان‌های مذهبی منحصربه‌فرد تضمین می‌کنند که سازه‌های شگفت‌انگیزی در سوئیس خواهید یافت. هنرهای بازل، کوه‌های آلپ، موزه صلیب سرخ، قطارها، دریاچه‌ها، آبشار رایشن ‌باخ، شکلات‌هایی با طعم خارق‌العاده و پنیر دلایل بسیار خوبی برای بازدید از کشور سوئیس هستند، اما یکی از مواردی که نادیده گرفته شده، معماری و سازه‌های شگفت‌انگیز این کشور است.

اگر در سفر به سوئیس حوصله پیاده‌روی در کوه‌های آلپ را نداشتید، از معماری تاریخی و معاصر و تجربه‌های بهترین ساختمان سوئیس فرهنگی که این کشور ارائه می‌دهد، بازدید کنید تا شگفت‌زده شوید. از دره‌های زمردی و دهکده‌های جذاب آن‌ها تا مکان‌های اقامتی در سطح جهانی و کافه‌های گوناگون؛ پس کاوش سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس را از دست ندهید. در ادامه، برخی از موارد مهم که بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد است، ذکر کرده‌ایم.

بهترین ساختمان‌های سوئیس

  1. بالنبرگ،  موزه‌ای در فضای باز

اولین مورد از بهترین ساختمان سوئیس بالنبرگ است که در Hofstetten bei Brienz واقع شده؛ موزه‌ای در فضای باز که بیش از 100 ساختمان را که از مکان اصلی خود به اینجا منتقل شده‌اند، به نمایش می‌گذارد. این موزه در سال 1978 درهای خود را به روی عموم باز کرد و از آن زمان به‌دلیل مجموعه منحصربه‌فرد بناهای تاریخی، منبعی اساسی برای تحقیقات فرهنگی بوده است. بالنبرگ هر سال دارای موضوعات مختلفی است؛ برای مثال در سال 2020، بازدیدکنندگان بر تنوع سبزی‌ها و باغ‌های گیاهی تمرکز داشتند. در این مکان، یک آشپزخانه باغ وجود دارد که در آن غذاهای کنسروشده و فاسدنشدنی تهیه می‌شود. همچنین یک کارگاه باغ در آخر هفته‌ها برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در کارهای سرگرم‌کننده شرکت کنند، فراهم شده است.

بالنبرگ از ساختمان‌های سوئیس

بیشتر بخوانید: حقایق جالب در مورد قلعۀ شیون، پربازدیدترین بنای تاریخی در سوئیس

  1. قلعه تراسپ، مکانی که نباید از دست بدهید!

این قلعه یک مکان تاریخی و از دیگر موارد از بهترین ساختمان سوئیس است که در سال 1040 ساخته شده و یک مکان دیدنی مشهور در منطقه انگادین است. این مکان از سال 1919 پذیرای بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند از اتاق‌های خواب قدیمی، کلیسای کوچک قلعه، سالن‌های شوالیه‌ها و سالن‌های رقص دیدن کنند. این قلعه کنسرت‌های شناخته‌شده ارگ 2500 لوله‌ای، تورهای راهنما و به اصطلاح «تعطیلات فعال» را ارائه می‌دهد؛ جایی که بازدیدکننده می‌تواند در تعمیر و نگهداری سالانه اطراف و داخل قلعه کمک کند؛ پس در طول اقامت خود در سوئیس، حتماً این قلعه را در فهرست دیدنی‌های خود قرار دهید.

معروف‌ترین ساختمان‌های سوئیس | قلعه تراسپ

  1. کالاتراوا، سازه‌ای دیدنی در معماری سوئیس

کالاتراوا از دیگر سازه‌های شگفت‌انگیز و بهترین ساختمان در سوئیس است که نقش پررنگی در معماری سوئیس دارد. این کتابخانه به معنای واقعی کلمه، یک جواهر پنهان است و به‌طور کامل در ساختمان دیگری جاسازی شده است. در این میان، هرکسی می‌تواند از فضای سر به فلک کشیده آکادمیک بازدید کند؛ جایی که طبقات باز رو به یک دهلیز مرکزی است که بالای آن یک گنبد شیشه‌ای قرار دارد.

معرفی ساختمان‌های سوئیس

  1. لوکوربوزیه

لوکوربوزیه یکی از افراد مشهور سوئیس و معروف‌ترین معمار کشور سوئیس است. اولین و آخرین ساختمان‌های که او بنا کرده است در اینجا قرار دارند. اولین سازه او Maison Blanche در زادگاهش قرار دارد. همچنین او به‌دلیل ساعت‌سازی و برنامه‌ریزی شهری مشهور است. لوکوربوزیه این سازه را برای والدینش ساخت، اما اکنون موزه‌ای است که به شکل زمانی که خانواده او در آنجا زندگی می‌کردند، بازسازی شده است.

لوکوربوزیه از ساختمان‌های سوئیس

  1. مسکن کشاورزان در کوریپو، مکانی رویایی برای گردشگران

کوریپو منطقه‌ای کوچک است که با شیب تند در کنار کوهی دورافتاده قرار گرفته است. کیفیت سازه‌های این منطقه کار یک معمار معمولی نیست. سازه‌هایی که با سنگ و چوب طبیعی محلی ساخته شده و موقعیت و کیفیت این ساختمان‌های مختلف در اوایل قرن نوزدهم فوق‌العاده بوده است. ساختمان‌ها از بلوک‌های گرانیتی ساده ساخته شده‌ا‌ند؛ حتی کاشی‌های سقف نیز از همان تخته سنگ‌های طبیعی تهیه شده است. تمام قطعات چوبی سازه تا نازک‌کاری با استفاده از درختان شاه‌بلوط محلی انجام شده است. روستای کوریپو، در سال 1838 به شبکه جاده‌ای سوئیس متصل شد.

معرفی ساختمان‌های سوئیس

خوشبختانه کوریپو هرگز به‌طور کامل متروک نشد و پس از کشف مجدد در دهه 1980 توسط شهرنشینان سوئیسی به‌عنوان مکان‌های تفریحی و یکی از نمونه‌ها در بین بهترین ساختمان سوئیس دنبال شد. روستای کوریپو تنها در سال 1838 به شبکه جاده‌ای سوئیس متصل شد.

بیشتر بخوانید: بهترین محله‌ها و مناطق شهر زوریخ که نباید از دست دهید

  1. کلیسای سنت آنتونیوس

این کلیسا از سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس است که در خیابانی شلوغ در حومه شهر بازل قرار دارد. این ساختمان که در سال 1930 تکمیل شد، شش پنجره بلند و یک برج ناقوس به ارتفاع 62 متر دارد.

معروف‌ترین ساختمان‌های سوئیس

  1. استوانه بوتا، بنایی با طرح‌های شطرنجی

استوانه چشمگیر بوتا، جایگزین کلیسای قرن پانزدهمی این دهکده شد که در سال 1986 بر اثر ریزش بهمن ویران شده بود. دو نوع سنگ منطقه‌ای، نوارهایی در بیرون و طرح‌های شطرنجی در داخل تشکیل داده‌اند. اگر فکر می‌کنید همه‌‌چیز آشنا به نظر می‌رسد، حق با شماست. موزه هنر مدرن سانفرانسیسکو Botta که در اواسط دهه 1990 طراحی شده است، برج مرکزی مشابه‌ای دارد.

جذاب‌ترین ساختمان‌های سوئیس

  1. کلیسای جامع لوزان، اثری از معماری گوتیک

لوزان شهر زیبایی است و برجسته‌ترین کلیسای جامع در آن واقع شده است که در قلب شهر قرار دارد. این کلیسای جامع زیباترین قطعه معماری گوتیک و از سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس است. نمای داخلی آن جذاب و قابل‌تحسین است. رنگ‌آمیزی شیشه‌ای آن جلوه خاصی به آن بخشیده است. این مکان سالانه پذیرای بیش از 450.000 بازدیدکننده است. شنیدن صدای نگهبان شب کلیسای جامع، که بین ساعت 10 شب تا 2 بامداد در بالای برج ناقوس می‌ایستد و هر ساعت برای ساکنان و گردشگرانی که در آنجا هستند فریاد می‌زند، یک سنت 600 ساله است که سفر شما به لوزان را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

مشهورترین ساختمان‌های سوئیس

  1. ساختمان نیروی محرکه

این سازه که زمانی آبراهه‌ای در مرکز رودخانه رون بود، اکنون به مرکزی فرهنگی تبدیل شده است که در تمام طول سال به عنوان بهترین ساختمان سوئیس هنر و نمایش را نشان می‌دهد. همچنین یکی از دراماتیک‌ترین ساختمان‌های ژنو محسوب می‌شود؛ به‌ویژه با فرا رسیدن شب و روشن‌شدن آن. برای دیدن بهترین مناظر در اینجا آماده باشید.

ساختمان مرکز بیمه سوئیس

  1. قلعه چیلون

قلعه چیلون که روی دریاچه ژنو قرار دارد، از سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس است که روی یک جزیره صخره‌ای ساخته شده است و تاریخچه آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. این قلعه اکنون به‌عنوان یک مکان استراتژی برای کنترل گذرگاه بین شمال و جنوب اروپا استفاده می‌شود.

ساختمان مری اکس

  1. موزه ملی سوئیس، مکانی برای بازدید آثار هنری جدید

موزه ملی سوئیس سالن‌های نمایشگاهی انعطاف‌پذیری دارد و یکی از برجسته‌ترین معماری‌های قرن نوزدهم با اهمیت ملی و بهترین ساختمان سوئیس به شمار می‌آید. این موزه که در سال 1898 افتتاح شد، با آثار هنری جدیدی به‌وسیله هنرمند مستقر در وینترتور، ماریو سالا تزیین شد که لایه‌های سنگی و صخره‌ها را برای نمایش نمای سنگی موزه ترکیب می‌کرد. برخی از نمایشگاه‌های دائمی موزه ملی عبارت‌اند از: «ایده‌های سوئیس»، «به سادگی زوریخ» و «یک فرش سواری جادویی در طول تاریخ». همچنین در این مکان، نمایشگاه‌های موقتی به نمایش گذاشته می‌شود که به‌صورت فصلی تغییر می‌کنند.

برج خیارشور

  1. لوسرن

نقطه برجسته مکان‌های دیدنی لوسرن، کاپل بروکه یا پل کلیسایی است که روی رودخانه رئوس قرار دارد. این پل قدیمی که از سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس است، قدیمی‌ترین از نوع خود در اروپا به شمار می‌آید. با قدم‌زدن در امتداد داخلی آن، با نقاشی‌هایی در صفحات مثلثی شکل روبه‌رو خواهید شد که لحظاتی از تاریخ لوسرن را به تصویر می‌کشد.

ساختمان مرکز بیمه سوئیس

بیشتر بخوانید: بازار، تفریحات و بهترین شهرها هنگام کریسمس در سوئیس را بشناسید

  1. کلیسای اینزیدلن ابی و  آب چشمه بانوی مقدس

کلیسای Einsiedeln یکی از پربازدیدترین مقاصد زیارتی در سوئیس است و معماری باروک و کلیسای کوچک آن، گردشگران و مردم محلی را به این صومعه جذب می‌کند. این مکان توقف‌گاهی عالی برای کسانی است که در راه سنت جیمز هستند. حتی شما می‌توانید از آب چشمه بانوی مقدس استفاده کنید که گفته می‌شود، خواص درمانی دارد. بازدید از محوطه صومعه رایگان و برای عموم آزاد است. تورهای راهنما نیز در داخل صومعه و کتابخانه وجود دارند.

ساختمان‌های سوئیس | کلیسای اینزیدلن ابی

  1. کلیسای جامع سنت‌پیر

این کلیسا یکی از بهترین ساختما‌ن‌ها در بین بهترین ساختمان سوئیس به شمار می‌آید که معمولاً به‌عنوان کلیسای سنت‌پیتر در میان گردشگران معروف است. این کلیسا در قرن دوازدهم ساخته شده است و بزرگ‌ترین مجموعه پایتخت‌های گوتیک و رومی این کشور را در خود جای داده است. همچنین این کلیسا 157 پله دارد. کلیسای جامع کاتولیک رومی سابق اکنون کلیسای خانگی جان کالوین است که در قرن شانزدهم به یک کلیسای پروتستان اصلاح‌شده ژنو تبدیل شد. این کلیسای جامع در مرکز شهر قدیمی ژنو قرار دارد و پس از بازسازی مداوم در طول قرن‌ها، سبک‌های معماری گوتیک و باستان را ترکیب می‌کند. ورودی آن نیز رایگان است.

ساختمان‌های سوئیس | کلیسای جامع سنت‌پیر

سخن پایانی

بهترین ساختمان سوئیس، دهکده‌های زیبا، دریاچه‌های دیدنی و شکلات‌های خوشمزه سوئیسی، سوئیس را به مکان مورد علاقه برای همه سلیقه‌ها تبدیل کرده است. سوئیس برای کسانی مناسب است که یک‌بار در زندگی، قصد ماجراجویی دارند. می‌توانید در این سفر جامعه تجملی سوئیس را کشف کنید و از مکان‌های دیدنی مانند برج ساعت Zytglogge برن، ساختمان مرکز بیمه سوئیس، ساختمان مری اکس، برج خیارشور و پل چوبی نمازخانه لوسرن دیدن کنید. همچنین در این مکان طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها برای مسافران وجود دارد؛ از ویلاهای لوکس گرفته تا هتل‌های قلعه؛ بنابراین چه دنبال آرامش کامل باشید و چه سفرهای هیجان‌انگیز یا به هنر معماری و سازه‌های شگفت‌انگیز در سوئیس علاقه‌مند باشید، باید بدانید که همه این‌ها را در سفر به سوئیس تجربه می‌کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات