جاذبه‌های دیدنی لوسرن

6 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های لوسرن با ساختمان‌های تاریخی زیبا و فضای دلنشین در هسته قرون وسطایی هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این شهر تاریخی می‌کشاند. لوسرن در انتهای شمالی دریاچه لوسرن (Vierwaldstätter See) در کشور سوئیس قرار دارد که در آن رودخانه Reuss از دریاچه خارج می‌شود. در این شهر فعالیت‌های هیجان‌انگیز بسیاری برای انجام دادن وجود دارد.

بازدیدکنندگان برای دیدن اجرای رهبران ارکستر، تکنوازان و ارکسترهای برجسته در جشنواره سالانه موسیقی تابستانی و در جشنواره‌های دیگر خود را به این شهر می‌رسانند که در آن موسیقی‌های بلوز، پیانو و حتی گروه‌های راهپیمایی را تماشا کنند. شهر قدیمی لوسرن و تمام مناظر اصلی در فاصله چند قدمی ایستگاه راه‌آهن قرار دارند و بازیدکنندگان از تماشای زیباترین جاذبه‌های طبیعی لوسرن مانند کوه ریگی، کوه پیلاتوس، کوه تیتلیس بسیار لذت خواهند برد. در ادامه با معرفی جاذبه‌های دیدنی لوسرن همراه ما باشید. همچنین در تور سوئیس می‌توانید از جاذبه‌های مختلف این شهر لذت ببرید.

جاذبه‌های توریستی لوسرن

(پل کلیسای کوچک)  Kapellbrücke

Kapellbrücke یک پل چوبی سرپوشیده که در سال 1333 ساخته شد و به صورت مورب از روی Reuss عبور می‌کند. این پل قدیمی با بیش از 100 تصویر قرن هفدهمی از تیرهای پشت بام، تصاویر قدیسان حامی و صحنه‌هایی از تاریخ شهر را به تصویر می‌کشد و جلوه‌ زیبایی به شهر بخشیده است.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز راجع‌به چپل لوسرن در سوئیس

Kapellbrücke در اثر آتش‌سوزی سال 1993 خسارت بسیاری دید که نهایتا به طور کامل بازسازی شد. واسرتورم هشت ضلعی، یک برج آبی که به قرن سیزدهم می‌رسد، به ارتفاع بیش از 34 متر در کنار آن ساخته و به بخشی از استحکامات شهر تبدیل شد. این پل و برج کنار آن از زیباترین جاذبه‌های لوسرن و بی‌نظیرترین صحنه‌های سوئیس هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Kapellbrücke, 6002 Luzern, سوئیس

تلفن: +41 41 227 17 17

جاذبه‌های دیدنی لوسرن

دومین پل چوبی سرپوشیده در لوسرن Spreuerbrücke

Spreuerbrücke دومین پل چوبی سرپوشیده در لوسرن است که در سال 1406 ساخته شد. این پل زیبا برای چندین قرن باقی مانده و تصاویری از 45 نقاشی از رقص مرگ در داخل، بر روی صفحات مثلثی که در آلمانی به نام Totentanz شناخته می‌شود، زیر تیرهای پل به چشم می‌خورد که از نکات قابل توجه این جاذبه شگفت‌انگیز است.

 این نقاشی توسط نقاش بزرگ، کاسپار مگلینگر و شاگردانش بین سال‌های 1616 و 1637طراحی شده است و به عنوان بزرگ‌ترین نمونه از چرخه توتنتانز به شمار می‌روند. روی هر قاب، توضیحاتی در مورد موضوع نقاشی و نام حامیانی که آن‌ها را اهدا کرده‌اند، ذکر شده است. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Spreuerbrücke, 6004 Luzern, سوئیس

تلفن: +41 41 227 17 17

وب‌سایت: www.luzern.com

جاذبه‌های گردشگری لوسرن

(موزه حمل و نقل سوئیس) Verkehrshaus der Schweiz

Swiss Transport Museum

این موزه یکی از موزه‌های شهر لوسرن است. در این موزه تمامی اشکال حمل‌ونقل و همچنین ارتباطات و گردشگری در مجموعه بزرگی از سالن ‌و نمایشگاه‌های فضای باز به نمایش گذاشته شده است. در این موزه می‌توانید لکوموتیوهای قطار و راه‌آهن و نمونه‌های واقعی کشتی‌ها، هواپیماها، موشک‌ها و خودروها، توسعه حمل و نقل را از روزهای اولیه به ویژه در اشکال مکانیزه آن تماشا کنید.

همچنین یک نمایشگاه کامل شما را با ساخت تونل راه‌آهن سنت گوتارد آشنا می‌کند که بسیار سرگرم‌کننده است. از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به یک سالن سینمای سه بعدی با بزرگ‌ترین صفحه نمایش در سوئیس و یک پلانتاریوم با 150 پروژکتور اشاره کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Lidostrasse 5, Lucerne

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +41 41 375 75 75

وب‌سایت: www.verkehrshaus.ch

 

جاذبه‌های توریستی لوسرن

کلیسای یسوعی Jesuit Church

اولین کلیسای بزرگ سوئیس به سبک باروک که از جاذبه‌های گردشگری لوسرن شناخته می‌شود. این کلیسا در شمال کوه‌های آلپ برای یسوعی‌ها ساخته و در سال 1573 توسط شهر لوسرن برای تأسیس یک کالج در نظر گرفته شد. از یسوعی‌هایی که در ضد اصلاحات فعال بودند، انتظار می‌رفت که به جلوگیری از نفوذ پروتستانیسم در حال رشد کمک کنند. در سال 1750 فضای داخلی با سبک روکوکو طراحی و سقف با نقاشی برجسته و محراب‌های کناری با مرمر مصنوعی تزئین شدند. تزئینات برج‌های گنبدی پیازی نیز در سال 1893 به اتمام رسید.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bahnhofstrasse 11a، لوسرن

تلفن: +41 41 240 31 33

وب‌سایت: www.jesuitenkirche-luzern.ch

جاذبه‌های گردشگری شهر لوسرن

موزه سملونگ روزنگارت (مجموعه روزنگارت)

Museum Sammlung Rosengart (Rosengart Collection)

اگر به هنر پست امپرسیونیسم علاقه‌مند هستید، از تماشای این موزه هنری نسبتا مدرن بسیار لذت خواهید برد. مجموعه‌ای ارزشمند از آثار پل کلی و پابلو پیکاسو و بیش از 20 هنرمند قرن 19 و 20 از جمله سزان، مونه، شاگال، براک، کاندینسکی، لژر، ماتیس و میرو این موزه را به یکی از جاذبه‌های توریستی لوسرن تبدیل کرده است. سبک و تکنیک 125 نقاشی اثر Paul Klee در دوره‌های کار این هنرمند به روشنی مشخص است. مجموعه پیکاسو از سال 1938 از دیگر آثار باارزش این موزه محسوب می‌شود. این موزه توسط آنجلا روزنگارت و پدرش برای نگهداری مجموعه شخصی او ساخته شد. آن‌ها این هنرمندان را از نزدیک می‌شناختند و در میان آثار پیکاسو، پرتره‌هایی به چشم می‌خورد که از آنجلا روزنگارت کشیده است.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Pilatusstrasse 10, Lucerne

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +41 41 220 16 60

وب‌سایت: www.rosengart.ch

جاذبه‌های طبیعی لوسرن

 Gletschergarten (باغ یخچالی)

در عصر یخبندان، سنگ‌ها توسط یخچال صیقل خورده‌اند و تخته‌سنگ‌‌های نامنظم با یخ‌هایی در حال عقب‌نشینی رها شده‌اند و 32 چاله در پایه آبشار یخ‌های در حال ذوب، ایجاد شده است.

این جاذبه شگفت‌انگیز و فرآیند شکل‌گیری آن، امروزه در نمایشگاهی نشان داده می‌شود. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید چگونگی تغییر آب و هوا و تاثیرات آن را بر روی زمین تماشا کنید. همچنین نقشه‌های برجسته سوئیس، گروه‌هایی از حیوانات آلپ، نمونه‌های سنگی و اتاق‌های تاریخی بسیار منحصر به فرد به چشم می‌خورند. هزارتوی آینه از جاذبه‌های دیدنی این موزه است که به خصوص برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مهیج‌ترین جاذبه‌های سوئیس برای کودکان

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Denkmalstrasse 4، لوسرن

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +41 41 410 43 40

وب‌سایت: https://gletschergarten.ch/en

 

باغ یخچالی لوسرن

پیادهروی تا مناظر کنار دریاچه

برای تماشای جاذبه‌های طبیعی لوسرن در کنار مسیرهای مسطح کنار دریاچه قدم بزنید. در طول روز زمین‌های شیب‌دار، بهشتی برای پیاده‌روها و کوهنوردان است. در نزدیک‌ترین مسیر به شهر از دریاچه نهایت استفاده را ببرید. همچنین در طول مسیر ساحل، زمین بازی و مکان‌هایی برای پیک نیک وجود دارد که می‌توان اوقات لذت‌بخشی را کنار خانواده سپری کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: دریاچه لوسرن، سوئیس

دریاچه لوسرن سوئیس

مسیر صخره‌ای Bireggwald   

نزدیک به شهر، می‌توانید مناظری از دریاچه و کوه پیلاتوس را تماشا کنید که بسیار حیرت‌انگیز است. یک مسیر جنگلی مشخص از ایستگاه اتوبوس Biregghof به سمت دیدبان Oberrüti حرکت می‌کند. مسیر صخره‌ای Bürgenstock یک سفر نیم روزه خوب از لوسرن به شمار می‌رود که با قایق و راه‌آهن فونیکولار خوش‌منظره ادامه می یابد و مناظر زیبایی از دریاچه لوسرن و کوه‌های آلپ را نشان می‌دهد. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Bireggwald، سوئیس

مسیر صخره‌ای Bireggwald

انگلبرگ-تیتلیس Engelberg-Titlis

Engelberg-Titlis یکی از 10 پیست اسکی برتر سوئیس و بزرگ‌ترین مقصد تعطیلات زمستانی و تابستانی محسوب می‌شود. روستای انگلبرگ بر فراز کوه تیتلیس به ارتفاع 3239 متر قرار دارد و به خاطر صومعه بندیکتین قرن دوازدهمی که راهبان هنوز در آن زندگی و کار می‌کنند، بسیار مشهور و یکی از جاذبه‌های طبیعی لوسرن است که در تابستان، افراد زیادی را برای دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی، گلف، و کوهنوردی به این منطقه می‌کشاند. همچنین در فصل زمستان، تماشای کوه تیتلیس و مناظر زیبای آلپ در این منطقه بسیار تماشایی خواهد بود. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Gerschnistrasse 12, 6390 Engelberg, سوئیس

ساعات کاری: 8:30-1PM

تلفن: +41416395050

 

انگلبرگ تیتلیس لوسرن

پانورامای بوربکی Bourbaki Panorama

نقاشی و مجسمه عظیم پانوراما از جاذبه‌های گردشگری شهر لوسرن شناخته می‌شود که در زمستان 1871، فرار 87000 نفر از اعضای ارتش فرانسه به سوئیس را در طول جنگ فرانسه و پروس به تصویر کشیده است. این نقاشی دایره‌ای با پیش‌زمینه سه بعدی اثر ادوارد کاسترس به عنوان کارگر صلیب سرخ با ارتش کشیده شده است. ساخت آن تا سال 1881 تکمیل شد و 112 متر طول و 10 متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین نمونه‌های هنر پانوراما به حساب می‌آید. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Löwenpl. 11, 6004 Luzern, سوئیس

ساعات کاری: 10AM-6PM

تلفن: +41 41 412 30 30

وب‌سایت: https://www.bourbakipanorama.ch/

 پانورامای بوربکی لوسرن

 سفر یک روزه به Jungfraujoch

Jungfraujoch یکی از جاذبه‌های گردشگری لوسرن که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. این قله در حدود 80 کیلومتری لوسرن به عنوان قله اروپا نیز شناخته می‌شود و بلندترین ایستگاه راه‌آهن این قاره با ارتفاع 3454 متر را در خود جای داده است. سفر یک روزه Jungfraujoch این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد که از مناظر خیره‌کننده آلپ، دیدن کنید.

مناظر زیبای برنز اوبرلند و سفر با قطار چرخ دنده‌ای تا Jungfraujoch آغاز می‌شود و از گذرگاه کوهستانی Kleine Scheidegg از زیر نمای معروف Eiger North Face عبور می‌کند.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: 3823 لاوتربرونن، سوئیس

Jungfraujoch لوسرن

شلوس هایدگ (قلعه هایدگ)

Schloss Heidegg (Heidegg Castle)

این جاذبه شگفت‌انگیز یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های سوئیس با قدمت 1192 و قدیمی‌ترین ساختمان مسکونی شناخته شده در کانتون قرار دارد. این قلعه در دهه 1600، به شکل عمارت گوتیک فئودالی با یک برج باروک گسترش یافت. امروزه، این مرکز تاریخ و فرهنگ دره سیتال به عنوان یک موزه، زندگی اشراف کشور را در یک دوره چند صد ساله به تصویر می‌کشد. 

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: Heidegg 3, 6284 Gelfingen, سوئیس

ساعات کاری: 10AM-5PM

تلفن: +41 41 917 13 25

وب‌سایت: www.heidegg.ch/home

قلعه هایدگ لوسرن سوئیس

موزه ریچارد واگنر

Richard Wagner Museum

این موزه بسیاری از علاقه‌مندان اپرا را به سمت خود جذب می‌کند. ویلای Tribschen، خانه ریچارد واگنر متعلق به سال 1866 است، جایی که او برخی از شناخته شده‌ترین آثار خود را ساخته است. در این خانه او Die Meistersinger von Nürnberg و بخش‌هایی ازSiegfried و همچنین Emperor March را تکمیل کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب‌سايت:

آدرس: ریچارد-واگنر-وگ 27، لوسرن، سوئیس

ساعات کاری: 11AM-5PM

تلفن: +41 41 360 23 70

وب‌سایت: https://richard-wagner-museum.ch/home-en-us

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات