همه‌چیز راجع‌به چپل لوسرن در سوئیس

3 سال پیش 0 دیدگاه

به اعتقاد بسیاری از گردشگران لوسرن یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است. این شهر که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است جزء اولین نقاطی است که بسیاری از گردشگران بعد از ورود به سوئیس از آن بازدید می‌کنند.

شهر لوسرن جاذبه‌های بسیار گوناگونی دارد که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، اما پل چپل را می‌توان جزء منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری این شهر دانست که در تمام دنیا بی‌نظیر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سوئیس حتماً به بازدید از پل چپل لوسرن بپردازید. این پل در نزدیکی کلیسای سن پیتر لوسرن و روی رودخانۀ رائوس قرار دارد.

چپل لوسرن در سوئیس

چپل بریج یا پل چپل لوسرن یکی از مهم‌ترین آثار معماری قرون ‌وسطایی سوئیس است که با ویژگی‌های خاصی که دارد موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است تا جایی که بسیاری از گردشگران بازدید از این پل را جزء مهم‌ترین اهداف خود برای سفر به سوئیس می‌دانند.

آشنایی با پل چپل لوسرن

پل چپل لوسرن طبق در سال ۱۳۳۳ ساخته شده است که با این حساب نزدیک به ۸۰۰ سال قدمت دارد. به گفتۀ بسیاری از کارشناسان، این پل قدیمی‌ترین پل چوبی در سرتاسر جهان است و در ساخت آن تنها از چوب استفاده شده است. طبق اطلاعاتی که وجود دارد حتی میخ‌های به‌کاررفته در پل چپل لوسرن هم از نوعی چوب ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در لوسرن

بهتر است بدانید پل چپل لوسرن در قرن ۱۴ میلادی برای محافظت از دشمنان ساخته شده بود و تنها عابران پیاده می‌توانسته‌اند از آن استفاده کنند. در ابتدا طول این پل نزدیک به ۲۷۰ متر بود که در بازسازی‌های بعدی طول آن کاهش می‌یابد به‌طوری که در حال حاضر طول پل چپل لوسرن چیزی در حدود ۲۰۴ متر است.

معماری پل چپل لوسرن به‌نوعی است که عابران بتوانند در هنگام رد شدن از رودخانه مناظر زیبای لوسرن را نیز مشاهده کنند. مسقف بودن پل چپل در ابتدا به علت محافظ از حملات دشمن به افراد پیاده بوده است؛ اما در حال حاضر این معماری باعث شده است تا گردشگران بتوانند به‌راحتی در شرایط آب و هوایی مختلف روی آن قدم بزنند و از مناظر اطراف نهایت لذت را ببرند.

پل چپل لوسرن

آشنایی با معماری چپل لوسرن در سوئیس

در یک طرف پل لوسرن رودخانۀ رائوس قرار دارد و در طرف دیگر آن دریاچۀ لوسرن که همین باعث شده است تا با قدم زدن روی این پل شاهد مناظری کاملاً رؤیایی بود و شکوه بی‌نظیری را مشاهده نمود. با ۲۰۰ متر قدم زدن در پل چپل می‌توان در کنار بازدید از منظرۀ فوق‌العادۀ اطراف آن از شهر قدیم به شهر جدید رفت. در این مسیر گلدان‌های زیبایی که در هر دو طرف پل نصب شده‌اند زیبایی چپل بریج را تکمیل کرده‌اند.

چپل بریج تنها پلی قدیمی و تاریخی نیست که برای پیاده‌روی ساخته شده باشد؛ بلکه مجموعۀ بسیار باارزشی از آثار هنری فاخر در زیر سقف این پل وجود دارد که پل چپل لوسرن را در نوع خود به موزه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده است و در میان هنرمندان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لوسرن و حتی کشور سوئیس شناخته شود. نقاشی‌هایی که در زیر سقف لوسرن قرار دارند روایت‌هایی از قرن ۱۶ میلادی را نقل می‌کنند و با مشاهده‌ی آن‌ها می‌توان به تاریخ لوسرن سفر کرد و با افسانه‌هایی که در مورد حافظ مقدس شهر وجود دارد آشنا شد.

معماری چپل بریج

متأسفانه برخی از تابلوهایی که در پل چپل لوسرن وجود داشته است در قرن بیستم میلادی، در آتش‌سوزی عظیمی که روی پل ایجاد شد از بین رفت و بعدها تعدادی از آن‌ها موردبازسازی قرار گرفتند و در حال حاضر تنها حدود یک‌چهارم تابلوها باقی مانده است. در قسمت پایین نقاشی‌هایی که در زیر سقف چپل بریج وجود دارد توضیحات مختصری دربارۀ مضمون تابلوها و تاریخ لوسرن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

بازسازی چپل لوسرن در سوئیس

در سال ۱۷۲۶ برای محافظت از نقاشی‌هایی که در پل چپل وجود داشت نگهبانانی استخدام شدند تا از نقاشی‌ها محافظت کنند و همین موضوع باعث ماندگاری بسیاری از آثار شده است.

برج آبی که در کنار چپل بریج وجود دارد را می‌توان نماد اصلی این پل دانست به‌طوری که بسیاری از گردشگران تنها با دیدن این ساختمان می‌توانند پل چپل لوسرن را شناسایی کنند. نکتۀ جالب در رابطه با این برج این است که قبل از ساخته شدن پل چپل، برج آبی کنار آن وجود داشته و قدمت آن بیشتر از خود پل است.

پل هشت‌ضلعی که در کنار پل چپل لوسرن وجود دارد در طول تاریخ کاربری‌های مختلفی داشته است به‌طوری که طبق اسناد تاریخی مدتی به‌عنوان اتاق شکنجه استفاده می‌شد؛ اما بعدها از آن به‌عنوان زندان و آرشیو شهرداری استفاده شده است. ارتفاع این برج ۳۴ متر است که در نوع خود کاملاً باشکوه است. در حال حاضر برج کنار چپل بریج، فروشگاه‌های مختلف را در خود جای داده است که گردشگران برای خرید سوغاتی‌های سوئیسی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

چپل بریج

بیشتر بخوانید: کاخ‌های دیدنی و موزه‌های شهر لوسرن در سوئیس

سخن پایانی

چپل بریج در غروب زیبایی خاصی پیدا می‌کند به همین دلیل بسیاری از گردشگران هنگام غروب خود را به این پل می‌رسانند. در سال‌های اخیر عکس‌های زیادی از چپل بریج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان‌دهندۀ علاقۀ زیاد گردشگران به این سازه معروف سوئیسی است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات