۱۱ سوغات سوئیس که حتما باید بخرید

3 سال پیش 0 دیدگاه

سوغاتی جزئی از هر سفری است و بسیاری از عزیزان شما احتمالا انتظار دارند هنگام بازگشت مقداری از هدایای مکانی که شما سفر کردید را دریافت کنند. سوئیس یکی از رویایی‌ترین مقاصد سفر در جهان است و کشور ثروتمندی است که خرید سوغاتی در این کشور نسبتا گران است. به همین دلیل لازم است که با دقت سوغاتی انتخاب کنیم تا ارزش این هزینه‌ بالا را داشته باشد. اما جدا از مناظر کوهستانی و شهرهای مسحورکننده، سوغاتی‌های فوق‌العاده زیادی نیز در سوئیس وجود دارد که می‌توانید به خانه بیاورید. هر توریستی که از تور سوئیس 1403 به خانه بازمی‌گردد، تمایل دارد برای خانواده، دوستان و اقوام سوغاتی بخرد.

سوغات جزء مهمی از تجربه توریستی است و بیشتر گردشگران یادگاری‌ها و سوغاتی‌ها را به عنوان یادگاری با خود می‌آورند. مردم دوست دارند لحظات خاص زندگی خود را یادآوری کنند و شواهدی از آن لحظات خاص داشته باشند.

معمولا سوغات سوئیس شکلات، ساعت و پنیر هستند، اما باید بدانید که در خرید سوغاتی‌های خوب چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. سوغاتی‌های سوئیس واقعاً بهترین هدایای سفر هستند که می‌توانید برای عزیزان خود در خانه بخرید. فروشگاه‌های سوغات و شکلات، همراه با مغازه‌های واقع در ایستگاه اصلی قطار، در همه‌جای سوئیس به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: قوانین عجیب سوئیس | حتی سوئیسی‌ها هم از این ۱۳ قانون بی‌خبرند!

  1. ساعت فاخته

شاید زیباترین سوغات سوئیس ساعت فاخته باشد. همه عاشق یک ساعت فاخته‌ی زیبا که پرنده‌ی کوچک داخل آن ساعت را پیش‌بینی می‌کند هستند. بیشتر مردم بر این باور هستند که ساعت فاخته یک اختراع آلمانی است، اما در واقع سوئیسی‌ها به طراحی آن کمک کرده‌اند. ساعت‌های فاخته سوئیسی با نمونه‌های آلمانی خود از این جهت متفاوت هستند که به شکل یک کلبه چوبی سنتی سوئیسی ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای سنگ‌های سنت برنارد، گل‌های رنگارنگ و افرادی هستند که با لباس‌های سنتی سوئیسی می‌رقصند. ساعت‌های فاخته سوئیسی به‌خاطر ساخت با کیفیت، موسیقی لذت‌بخش خود مورد توجه هستند.

ساعت فاخته، از سوغات کشور سوئیس

  1. شکلات سوئیسی

خوشمزه‌ترین سوغات سوئیس، شکلات‌های آن است. بی‌دلیل نیست که مردم سوئیس رکورد جهانی بالاترین سرانه‌ی مصرف شکلات را در دنیا دارند. در سراسر جهان، مردم در حال حاضر عاشق شکلات‌های ساخت سوئیس هستند و می‌دانند که شکلات‌های ساخت سوئیس چقدر خاص است. سوئیس مرکز بسیاری از شکلات‌های مختلف است که خوراکی‌های فوق‌العاده تازه را به صورت هفتگی تولید می‌کنند.

وقتی به این فکر می‌کنید که در سوئیس چه چیزی بخرید، به احتمال زیاد فورا به شکلات سوئیسی فکر خواهید کرد. از این گذشته، این سوغاتی به راحتی یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌ها در سوئیس بوده که به خاطر مرغوب بودنش معروف است. این شکلات‌های خوشمزه را در هر سوپر مارکتی می‌توان خرید.

شکلات سوئیسی بهترین سوغات سوئیس

  1. ساعت‌های ساخت سوئیس

یکی از بهترین سوغات سوئیس، ساعت سوئیسی است که با نمایش مهارت‌های حرفه‌ای، مظهر ظرافت، زیبایی خاص خود، معروف است.  در حالی که مارک‌های معروفی مانند رولکس یا تگ هویر کمی گران هستند،  بعضی از مارک‌های ساعت، قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارند. مارک‌هایی مانند سواچ و ونگر در کنار کیفیت قابل قبول، قیمت خوبی هم دارند.

در قرن شانزدهم، سوئیسی‌ها هنر زمان سنجی خود را به اوج رساندند. با ساخت عالی و طراحی زیبا، ساعت‌های برند سوئیسی به شهرت جهانی رسیده است. اگر می‌خواهید بدانید از کجا ساعت‌های سوئیسی را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم از شهر اینترلاکن دیدن کنید. نه تنها بوتیک‌های ساعت متعددی در آنجا وجود دارد، بلکه می‌توانید در حین خرید از مناظر خیره کننده کوهستانی نیز لذت ببرید!

ساعت سوئیسی از بهترین سوغات کشور سوئیس

  1. فوندوی سوئیسی

فوندوی سوئیسی مسلماً غذای ملی سوئیس است و جزو محبوب‌ترین انواع غذاها در سوئیس به شمار می‌رود. مردم این کشور هنگام جشن گرفتن طعم‌های متنوع پنیرها را ارائه می‌دهند. اگر نمی‌دانید مزه‌ی این پنیر چگونه است باید بگوئیم فوندوی سوئیسی مخلوطی از پنیرهای مختلف است که در یک قابلمه‌ی مشترک ذوب می شوند. سپس نان و سیب زمینی را در پنیر فرو می‌برید تا یک وعده غذایی رضایت بخش و خوش طعم داشته باشید.

  1. چاقوی ساخت سوئیس

درست مانند شکلات سوئیسی، چاقوهای ارتشی از سوغات سوئیس است که طرفدارن بسیاری دارد و برای هدیه دادن عالی است. هر چاقوی ارتش سوئیسی با ابزارهای مختلف بسیار زیادی که در بدنه جمع و جور خود پنهان کرده است، عملکردهای مختلفی را ارائه می دهد. جدا از این که هر مدل علاوه بر تیغه، ابزار مخصوص به خود را دارد، هر چاقوی ارتش سوئیس نیز از نظر ظاهری منحصربه‌فرد است.

اگر بخواهیم بهترین مارک چاقوی سوئیسی را توصیه کنم، ویکتورینوکس خواهد بود. ویکتورینوکس یک نام تجاری عالی است که چاقوهای ارتش سوئیسی با کیفیت بالا تولید می‌کند. بدون خرید یک چاقوی ارتش سوئیس خرید سوغات سوئیس شما کامل نخواهد بود. این ابزار پیچیده فقط برای جنگل‌بانان نیست. ویکتورینوکس، سازندگان چاقوی ارتش اصلی سوئیس، اکنون خطوط تولیدی با عنوان "ابزارهای جیبی زیبا" و "ویکتورینوکس یو اس بی تولید می‌کند.

چاقوی ساخت سوئیس از معروف ترین سوغات سوئیس

  1. کارت پستال

 همه می‌دانیم در حالی که هدیه دادن کارت پستال و آهنرباهای یخچال کمی قدیمی و منسوخ است، اما باید برای کارت پستال‌های سوئیس استثنا قائل شویم. در واقع، آنها از محبوب‌ترین سوغات سوئیس و یادگاری از این سرزمین بهشتی است. کارت پستال‌های سوئیس با عکس‌های خیره‌کننده و جذاب از مکان‌های دیدنی و مناظر نمادین شهر، فوق‌العاده زیبا هستند و مطمئناً حس منحصر به فردی را در همه کسانی که به آن‌ها نگاه می‌کنند برمی‌انگیزد!

بنابراین، اگر زمانی مردد بودید چه سوغاتی برای عزیزان‌تان بخرید و نمی‌توانید بفهمید کدام سوغات سوئیس را بخرید، کافی است به یکی از فروشگاه‌های سوغات در سوئیس بروید و بهترین کارت پستال را انتخاب کنید!

  1. لوازم‌التحریر

ابزارهای نوشتاری به عنوان سوغات سوئیس برای کسانی که عاشق نوشتن هستند مناسب است. این لوازم التحریر ساخت سوئیس که در جعبه‌های زیبا بسته‌بندی شده‌اند، ظرافت خاصی دارند و حتما موردپسند عزیزان شما قرار می‌گیرد.

اگر عزیزی دارید که عاشق نوشتن به روش قدیمی است، ست لوازم التحریر Caran D'ache ممکن است یکی از بهترین سوغات سوئیس برای آنها باشد!

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

  1. لباس سنتی برای دختران

از هر خانم سوئیسی در مورد تایگر فینکلی بپرسید، او مطمئناً به شما خواهد گفت که این دمپایی‌های کوچک و زیبا برای نسل‌های مختلف توسط مادربزرگ‌ها، مادران و دختران سوئیس پوشیده شده است. این کفش‌های سنتی کودک که دارای چاپ گربه‌سانی پررنگ و پوموم‌های قرمز روشن است. تقریباً هر دختر کوچک سوئیسی اولین قدم‌های خود را در یک جفت تایگر فینکلی برمی دارد.

برای دختران زیبای خود یک جفت از این دمپایی‌های دوست داشتنی بخرید و آنها را با لباس کلاسیک به سبک هایدی هماهنگ کنید. Schweizer Heimatwork یک لباس هایدی دست‌دوز، بلوز سفید آستین کوتاه، لباس قرمز گلدوزی شده با کیف قرمز هماهنگ و تایگر فینکلی سرگردان را که به قیمت مناسب  فروخته می‌شود، با لباس دست دوز هایدی جفت کنید؛ این سوغات فوق‌العاده به طور حتم دختر کوچک شما را خوشحال می‌کند.

صنایع دستی سوئیس

  1. اسباب بازی چوبی

 این اسباب‌بازی‌های چوبی از سوغات سوئیس هستند که بسیار مورد توجه بچه‌ها هستند. رویه‌های چوبی کلاسیک، یویوها، هواپیماها و قطارها به رنگ قرمز رنگ هستند و دارای صلیب سفید سوئیسی هستند. گاوهای زنگوله دار و سنت برنارد روی چرخ، مجسمه‌های کلاسیک سوئیسی هستند که با بالاترین استانداردها ساخته شده‌اند. این اسباب‌بازی‌های فوق‌العاده از چوب درختان محلی راش، افرا، آهک و توس ساخته شده‌اند، هدایای فوق‌العاده‌ای برای کودکان، کلکسیونرهای اسباب‌بازی‌های کلاسیک یا هر فردی است که قدردان هنرهای باکیفیت است.

  1. محصولات ارتش پتو

پتوهای ارتش سوئیس از زمانی که برای اولین بار برای گرم نگه داشتن سربازان در جنگل‌های بر کوه‌های آلپ مورد استفاده قرار گرفتند، هیچ تغییر نکردند. پتوهای خاکستری، قرمز و سفید که از پشم سوئیسی باکیفیت ساخته شده‌اند و صلیب نمادین سوئیسی را روی خود دارند.

در یک کارگاه کوچک زینتی در دامنه کوه، مواد گرم و ضد آب به کیف و کیف‌های پیام رسان شیک، بسته‌های کمری و دستکش‌های مسافرتی دستی، چکمه‌ها و دستکش‌های بارانی دلچسب، انواع دمپایی‌های راحت، حتی کیف‌های مدادی، جلد کتاب و ... تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهیج ترین جاذبه های سوئیس برای کودکان

  1. جعبه‌ی موسیقی

کشور سوئیس با تکیه بر سنت مهارت‌های برتر ساعت‌سازی، به خاطر جعبه‌های موسیقی پیچیده‌اش معروف است. کارخانه‌های جعبه‌ی موسیقی در اوایل قرن نوزدهم در سوئیس افتتاح شد و زمانی این صنعت، حتی از ساعت‌سازی نیز پیشی گرفت. مجموعه، جعبه‌های موسیقی سوئیسی همچنان همان عملکرد با کیفیت خود را دارند و آهنگهایی مانند «Edelweiss» و «Happy Wanderer» را از طریق استوانه‌ها و پین‌های فلزی پخش می‌کنند. جعبه‌های موسیقی سطح بالا امکان تغییر سیلندرها را برای پخش آهنگ‌های مختلف می‌کنند.

سبک کلاسیک جعبه‌های موسیقی سوئیسی نسبت به روز اولیه‌ی اختراع خود تغییری نکرده‌اند، جعبه‌هایی با صحنه‌های نقاشی‌شده با دست‌های کوهنوردان و چوپان‌های قدیمی در دسترس هستند، یا به شکل کلبه‌های چوبی سوئیسی با حکاکی‌های دقیق از گل‌ها و آبخورها ساخته شده است.

سوغات کشور سوئیس

سخن پایانی

 یکی از مواردی که بهتر است در سفرهای خود حتما در نظر داشته باشیم، خرید سوغات مقصد است. وقتی به خانه بازمی‌گردید، همه انتظار دارند که یک نشانه کوچک از سفرهای شما دریافت کنند. این یک سنت است که در جامعه ما جا افتاده است. با این حال، این فقط یک تجربه‌ی خوب برای شخصی که سوغات دریافت می‌کند نیست. روشن شدن چهره‌ی عزیزانتان هنگام دریافت هدایای کوچک می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی و شاد برای همه ما باشد. این نشان می‌دهد که شما در تعطیلات به آن‌ها فکر می‌کردید، که فکری هیجان‌انگیز است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات