معرفی پل میلائو فرانسه بلندترین پل جهان

2 سال پیش 0 دیدگاه

پل میلائو فرانسه، دارای رکورد جهانی بلندترین پل است که اوج آن 343 متر (بالاتر از برج ایفل)، 2460 متر طول و تنها در 9 قسمت از کف دره تارن است. این بنا توسط مهندس فرانسوی میشل ویرلوژو و معمار انگلیسی لرد نورمن فاستر طراحی شده است. جاذبه پل میلائو فرانسه کاملا با منظره طبیعی دست نخورده و باشکوه آن مطابقت دارد. این پل یک جاده فولادی بسیار نازک و کمی منحنی است که توسط پایه‌ها پشتیبانی می‌شود و ظاهر یک قایق بادبانی بزرگ را به آن می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های مهندسی و معماری جهان به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای سفر به فرانسه و بازدید از پل میلائو، تور فرانسه را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نمایید.

در این‌جا به اختصار به بررسی تاریخچه و معماری پل میلائو می‌پردازیم.

معماری پل میلائو

ساخت پل، اغلب به قلمروی مهندسی تعلق دارد تا معماری، اما معماری زیرساخت، تأثیر قدرتمندی بر محیط‌زیست دارد و پل میلائو که با همکاری نزدیک مهندسان سازه طراحی شده است، نشان می‌دهد که چگونه معماری می‌تواند نقش مهمی در طراحی پل‌ها ایفا کند. این پل نسبت بین عملکرد، فناوری و زیبایی‌شناسی در قالب ساختاری برازنده‌ای را دنبال می‌کند.

پل میلائو فرانسه

این پل که در جنوب کشور فرانسه واقع شده است، یک حلقه گمشده در مسیر A75 از کلرمون-فران تا بزیه در سراسر Massif Central را تکمیل می‌کند. A75 اکنون یک مسیر مستقیم و پر سرعت از پاریس به سواحل مدیترانه و بارسلون را فراهم می‌کند. این پل از رودخانه تارن از میان تنگه‌ای دیدنی بین دو فلات مرتفع می‌گذرد.

 

بیشتر بخوانید: تماشای این ۸ هنر خیابانی پاریس را از دست ندهید

چرا پل میلائو ساخته شد؟

معماری پل میلائو فرانسه

پل میلائو یکی از بلندترین پل‌های جهان است که در ارتفاع چشم‌گیر 343 متر قرار دارد و حدود 19 متر از برج ایفل بلندتر است (از نوک برج در 324 متر ).  اما چرا پل میلائو ساخته شده است؟

مانند بسیاری از سازه‌ها، در واقع، هر پروژه مهندسی عمران در سراسر جهان، دلیل اصلی حل یک مشکل بود. اولین بار در سال 1987 طرحی برای ساختن پلی به دره تارن مورد بحث قرار گرفت. قبل از این زمان، گردشگران مشتاق از پاریس به اسپانیا مجبور بودند برای رسیدن به آن‌جا به دره فرود بیایند. این کار ، اغلب باعث ازدحام شدید و اختلالات زیادی برای مردم محلی می‌شد.

جاذبه پل میلائو فرانسه

از این رو و برای حل این مسئله، کاری باید انجام می‌شد و بنابراین در سال 1991 اعلامیه‌ای مبنی بر ساخت پل برای کاهش فشار در جاده‌های محلی صادر شد. برای این منظور، معمار بریتانیایی نورمن فاستر و مهندس سازه فرانسوی میشل ویرلوژو مأموریت یافتند تا این کار را انجام دهند. اتفاقا ویرلوژو یک متخصص پل بود که تا این مرحله حدود 100 پل طراحی کرده بود.

بیشتر بخوانید: چرا باید از موزه پیکاسو بازدید کنیم

طراحی پل میلائو

زمانی که پل میلائو در 17 دسامبر 2004 افتتاح شد، استانداردهای لازم در طراحی و ساخت‌وساز و همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پل‌های کابلی در اروپا به ثبت رسید. پل راهرو میلائو با 2.4 کیلومتر طول و 270 متر بالاتر از رودخانه در بالاترین نقطه خود از دره‌ای به طول 2 کیلومتر در رشته کوه Massif Central می‌گذرد و پیوند نهایی بزرگراه A75 از پاریس به بارسلون را نشان می‌دهد. این جاده دارای دو خط در هر جهت است و هزینه آن 400 میلیون یورو بوده که توسط سازنده، Eiffage با یک امتیاز 75 ساله جبران خواهد شد.

بازدید از پل میلائو فرانسه

ظاهر پل میلائو چگونه است؟

دو مورد عمده در ساخت این سازه شناسایی شد، یعنی عبور از رودخانه تارن و گسترش شکاف عظیم از یک فلات به فلات دیگر. راه‌حل پیشنهادی با استفاده از هفت پایه به جای دو یا سه پایه معمولی مشخص است. این برج چند متر بلندتر از دیگر بنای دیدنی فرانسوی، برج ایفل است.

معماری پل میلائو

نورمن، معمار مشهور بریتانیایی، مسئولیت ظاهری این پل را بر عهده داشت. پل میلائو فرانسه به گونه‌ای طراحی شده است تا ظریف و شفاف به نظر برسد. هر یک از بخش‌های آن 342 متر و ارتفاع ستون‌های آن از 75 متر تا 235 متر بر روی رودخانه تارن است. در ساخت پل از حداقل متریال استفاده می‌شود که هزینه ساخت آن را کم‌تر می‌کند، یعنی عرشه، دکل‌های بلند شده از بالای جاده عرشه و کابل‌های چند دهانه همه از جنس فولاد هستند.

 

چرا پل میلائو فرانسه معروف است؟

همان‌طور که قبلا به آن اشاره کردیم، ادعای اصلی این پل برای شهرتش، ارتفاع چشم‌گیر آن است. این پل 343 متر و به عنوان بلندترین پل جهان مشهور است که باعث می‌شود پل میلائو در فرانسه بالاتر از نزدیک‌ترین رقیبش، پل یاووز سلطان سلیم در استانبول ترکیه (322 متر) و پل راسکی در روسیه (321 متر) باشد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره باغ تویلری فرانسه بدانید | راهنمای بازدید از باغ تاریخی تویلری

پل میلائو چند ساله است؟

این پل در اواخر دهه 1990 طراحی و ساخت آن در سال 2001 آغاز شد و سه سال طول کشید تا تکمیل شود و در دسامبر 2004 افتتاح گردید. در حالی که استفاده از بزرگراه رایگان است، برای عبور از ویاداکت هزینه‌ای دریافت می‌شود. باجه‌های عوارضی در چند کیلومتری شمال این پل قرار دارند.

معرفی پل میلائو فرانسه

7 حقیقت در مورد پل میلائو

در این‌جا 7 حقیقت جالب در مورد پل میلائو وجود دارد:

  1. راهرویی برای مقابله با ازدحام در جاده‌های محلی اطراف میلائو در طول تعطیلات تابستان ساخته شده است. قبل از ساخت‌وساز، ترافیک باید به داخل دره فرود می‌آمد تا منطقه را طی کند.
  2. پس از یک دوره مشاوره شامل مناقصه از کنسرسیوم‌های مختلف معماری و مهندسی، نورمن فاستر و میشل ویرلوژ از طریق Sogelerg، Europe Etudes Gecti و Serf خود و معماران فاستر + شرکا پیشنهاد کنسرسیوم را دادند.
  3. ساخت‌وساز در سال 2001 آغاز شد و سه سال طول کشید تا تکمیل شود. پل در دسامبر سال 2004 افتتاح شد. در اوج ساخت‌وساز، 600 استادکار برای تحقق بخشیدن به ساخت راهروی آن استخدام شدند.
  4. پل راهرو هنوز به‌طور رسمی بلندترین پل جهان است و 343 متر ارتفاع دارد. پل 2460 متر دره را می‌گذراند و همچنین یکی از شگفتی‌های معماری و مهندسی مدرن جهان محسوب می‌شود.
  5. ساخت پل میلائو بیش از 300 میلیون یورو هزینه داشته است. هزینه ساخت این پل توسط شرکت ساختمانی Eiffage در ازای اعطای حق دریافت عوارض برای 75 سال آینده تامین شد. با این حال، اگر هزینه‌های عوارض بیش از حد افزایش یابد، دولت فرانسه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از سال 2044 کنترل را به دست بگیرد.
  6. این پل 127000 متر مکعب بتن، 19000 تن فولاد برای تقویت بتن و 5000 تن فولاد پیش‌تنیده برای کابل‌ها و روکش‌ها مصرف کرد. سازندگان آن ادعا کرده‌اند که این پل باید حداقل 120 سال دوام بیاورد.
  7. راهرو دارای هفت پایه بتنی است که از روبنای 16 بخش فولادی جاده حمایت می‌کند. این راهرو دارای شش اسکله سخت است که همگی با 154 پایه کابل فولادی در جای خود ثابت شده‌اند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات