تماشای این ۸ هنر خیابانی پاریس را از دست ندهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

به هر کجای پاریس بروید، هنر خیابانی پاریس نظر شما را جلب می‌کند. از حوضه کانال لاویلت تا محله جشن Oberkampf تا منطقه 13 و حومه اطراف، این هنر خیابانی به بخشی آشنا از چشم‌انداز شهری تبدیل شده است. پاریس در واقع یک موزه در فضای باز است. فقط با نگاهی کوتاه متوجه خواهید شد که آثار شگفت‌انگیزی در آن وجود دارد. دیوارنگاری پاریس شامل آثار گرافیتی نماد فرهنگ هیپ‌هاپ، استنسیل‌های شیطنت‌آمیز، کلاژهای شاعرانه و همچنین نقاشی‌های دیواری به یاد ماندنی هستند که بسیاری از نماها را می‌پوشانند. نقاشی‌ خیابانی در پاریس ارتباط تنگاتنگی با تاریخ شهر دارد، به همین دلیل ممکن است برخی از هنرهای خیابانی پاریس که با آن روبرو می‌شوید، متوجه آن‌ها نشوید، مگر این‌که به خوبی با تاریخ پایتخت فرانسه آشنا باشید.

از آغاز (دهه 1960)، هنرمندان خیابانی در پاریس از پوستر، شابلون، دکلاژ و (اخیرا) بسیاری از تکنیک‌ها و پوسترهای مدرن استفاده کرده‌اند که به آرامی به شکل هنری خود تبدیل شده است که پاریس امروز به آن افتخار می‌کند. علاوه‌براین، بسیاری از نقاشی‌های دیواری هنر خیابانی با کمک مقامات محلی ایجاد شد که حتی گاهی هنرمندان خارجی را برای غنی‌سازی صحنه هنر خیابانی پاریس دعوت می‌کنند.

بین خیابان‌های Montmartre و Butte-aux-Cailles حواس‌تان به دیوارها باشد زیرا حتی کوچک‌ترین فضا دعوتی برای خلق دیوارنگاری است و در بسیاری از نقاط پاریس، سطوح بتنی با  نقاشی‌های دیواری رنگارنگ پوشیده شده است. بنابراین، اگر در حال‌وهوای یک پیاده‌روی غیرعادی برای کشف پاریس از طریق هنر خیابانی آن هستید، در این مقاله از راهنمای سفر به فرانسه با مناطق هنر خیابانی پاریس، بیشتر آشنا خواهید شد.

 

خیابان‌‌های پاریس که می‌توان نقاشی‌های دیواری را در آن دید

طبق گزارشات، هنر خیابانی پاریس، تاریخ بسیار خاصی دارد. در بوشویک نیویورک، هنر خیابانی و گرافیتی از جنبش هیپ‌هاپ شکل گرفت. اما در آو پاریس، بذرها در دوره انگارد در دهه 1960 کاشته شدند.

نقاشی خیابانی در پاریس

هنرمندان آوانگارد از پوستر و تکنیک‌های دکلاژ برای آثار خود استفاده می‌کنند. این کار به یک هنر خیابانی در پاریس تبدیل شد که در آن از برچسب‌ها و کاغذهای چسب‌آپ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۹ مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزه لیزه پاریس انجام دهید

منطقه شارون/اوبرکمپف

اولین منطقه که هنرهای خیابانی پاریس در آن جالب و چشم‌نواز است، محله اطراف مترو شارون و اوبرکمپف است. پراکندگی آثار در این‌جا بیشتر از مناطق دیگر است، بنابراین بهترین استراتژی احتمالا فقط این است که به اطراف بچرخید و به کناره‌های ساختمان‌ها، گذرگاه‌های جانبی و حتی پیاده‌روها برای لمس رنگ و خلاقیت توجه کنید.

نقاشی خیابانی پاریس

خیابان 42

اولین موزه در پاریس است که به هنر خیابانی اختصاص دارد. همچنین از نظر جغرافیایی یک نقطه شروع عالی برای تجربه بهترین صحنه هنر خیابانی در پاریس است. این موزه، میزبان آثار برخی از مشهورترین هنرمندان خیابانی پاریس است. از این امکانات به عنوان یک مدرسه برنامه نویسی کامپیوتر نیز استفاده می‌شود، اما نگران نباشید، برای دسترسی به آن نیازی به دانشجو بودن نیست.

دیوار نگاری پاریس

نقاشی‌های دیواری عظیم

در سال‌های اخیر، منطقه 13 پاریس به کانون هنر خیابانی پاریس تبدیل شده و اکنون یک موزه واقعی در فضای باز به شمار می‌رود. در مجاورت ایستگاه مترو Nationale، در خیابان Jeanne d'Arc و بلوار Vincent Auriol، می‌توانید بیش از ده‌ها نقاشی خیابانی در پاریس را ببینید! هنرمند آمریکایی شپرد فیری چندین مورد از آن‌ها را خلق کرده است، از جمله یک نقاشی با شعار فرانسوی: "آزادی، برابری، برادری" که جزو این هنر خیابانی محسوب می‌شوند.

دیدنی‌های پاریس، نقاشی خیابانی پاریس

درست در کنار آن، موزاییکی به ارتفاع چند متر اثر هنرمند فرانسوی مهاجم، نشان‌دهنده و نماد سریال درام تلویزیونی House است. فقط کافی است در منطقه قدم بزنید تا با شاهکاری مانند نقاشی دیواری با عنوان در آغوش گرفتن و مبارزه روبرو شوید که دو مرد را در لباس قرن هجدهم به تصویر می‌کشد که توسط هنرمند ایرلندی Conor Harrington خلق شده است.

زیباترین نقاشی خیابانی در پاریس

هنر خیابانی پاریس در Belleville

در شرق پاریس، مناطق Oberkampf ،Belleville و Ménilmontant سرشار از هنر خیابانی هستند. به لطف انجمن‌هایی مانند Art Azoï و Mur Oberkamp، برخی از نماها حتی برنامه‌های هنری خود را دارند! هر دو یا سه هفته یک هنرمند جدید دعوت می‌شود تا خلاقیت هنری خود را در فضایی در سطح 107 Rue Oberkampf به نمایش بگذارد.

بهترین نقاشی خیابانی پاریس

این اجرا در طول روز در ملاء عام برگزار می‌شود و برای تماشاچیان یک لذت واقعی است! با عبور از خیابان منیلمونتان (19)، با نقاشی دیواری نمادین ژروم مسناگر روبرو می‌شوید که در دایره‌ای ایستاده‌اند و شکوه گذشته موسیقایی محله را نشان می‌دهند. دورتر در همان خیابان، نمای Pavillon Carré de Baudoin مرتبا توسط هنرمندان و افراد مشهور فرانسه رنگ‌آمیزی می‌شود.

جذاب‌ترین دیوار نگاری پاریس

در نهایت، برای لذت بردن از طبیعت در سفر هنری خیابانی پاریس در پارک دو بلویل (20th)، جایی که آثار هنرمندان خیابانی مانند Seth ، Kenor و El Pez دیوارها و ستون‌ها را پوشانده، توقف کنید.

بیشتر بخوانید: حقایق و راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

ناحیه لاولیت

نزدیک به کانال، دیواری طولانی پر از آثار هنری رنگارنگ هنرمندان محلی است که هر کدام به سبک خود کار می‌کنند. مراقب ماسک‌های قومی داکروز، رقصنده‌های هنرمند گرافیتی Psy و پرتره‌های نقاشی نور از Marko 93 باشید. با فاصله ربع ساعت پیاده‌روی در Rue d'Aubervilliers (نوزدهمین) طولانی‌ترین نقاشی دیواری پاریس قرار دارد که در سال 2015 تکمیل شده است.

طرح‌ها و دیوار نگاری پاریس

هنرمندان خیابانی متعددی مانند کاشینک، کومبو و JonOne در گستره ای به طول 493 متر، به زن آفریقایی-آمریکایی ادای احترام کرده‌اند. این زن که رزا پارکس نام داشت، از دادن صندلی خود به یک سفیدپوست در اتوبوس امتناع کرد. اثری چندگانه که حس آرامش و زندگی در هماهنگی با یکدیگر را به نمایش می‌گذارد که مخصوص این محله‌ از نظر قومیتی در شمال پاریس است.

از بوبورگ تا گنزبورگ

از ناحیه لس هالز تا خانه سابق سرژ گینزبورگ، دیوارهای مرکز شهر زمین بازی هنرمندان است. به عنوان مثال، در مکان ایگور استراوینسکی (چهارم)، یک نقاشی دیواری 350 متری با عنوان Chuuttt!!! (Hush!)، توسط هنرمند شابلون شهری Jef Aérosol، قرار دارد که چهره مردی را به تصویر می‌کشد که انگشت خود را تا لب‌هایش گرفته تا تماشاچی را دعوت کند تا به صداهای زندگی اطراف خود توجه کند.

نقاشی خیابانی پاریس | نقاشی روی دیوار با اسپری

در Rue de la Verrerie (چهارم)، M.Chat کرکره غلتکی فروشگاه بزرگ BHV Homme را با گربه‌های زرد پرشور پوشانده است. سرانجام بر روی یکی از دیوارهای Espace des Blancs-Manteaux پرتره‌ای نقاشی شده است که برای روز جهانی زن در سال 2014 توسط هنرمند گرگوس خلق شده و به دلیل نمایش گچ‌بری‌های صورت خود شناخته شده است.

در Rue de Verneuil ، در آن سوی رود سن، خانه سابق خواننده و شاعر سرژ گینزبورگ قرار دارد. از زمان مرگ او در سال 1991، دیوار آن به‌طور مرتب با طراحی، نقاشی و کلاژ پوشانده می‌شود و به این موسیقی‌دان که فرانسوی‌ها بسیار دوستش داشتند، ادای احترام می‌شود.

جاذبه‌های پاریس، نقاشی خیابانی در پاریس

هنر خیابانی پاریس در شهرهای مجاور مانند ویتری-سور-سن نیز اثر گذاشته است. در گوشه دیوارها، روی سنگ‌فرش‌ها، پایانه‌های برق و پایه چراغ‌ها، دیدن انواع خلاقیت‌ها غیرعادی نیست: شابلون‌ها، کلاژهای کوچک، گرافیتی و نقاشی‌ها همه جا به چشم می‌خورد. ویترین شهری، متعهد به هنر، هنرمندان و مقامات دولتی است.

بیشتر بخوانید: هنگام بازدید از مونت سنت میشل فرانسه به این 8 نکته توجه کنید

VITRY-SUR-SEIN

هنر خیابانی پاریس، دارای سهم زیادی از هنرهای تاریخی است. روبروی ایستگاه RER در خیابان سنت پیر سمارد، نماد «ربات فرانسوی» اثر هنرمند ایتالیایی پیکسل پانچو قرار دارد. نه چندان دورتر از MAC VAL - Musée d'Art contemporain du Val-de-Marne centre، دو جنگجوی آفریقایی، نیزه در دست، در ارتفاعی چشم‌گیر قرار دارند که توسط هنرمند Kouka در سال 2013 خلق شدند.

نقاشی خیابانی در پاریس | طرح‌های گرافیکی روی دیوار

هنر خیابانی پاریس داخل خانه

شما همچنین می‌توانید نقاشی خیابانی در پاریس را در موزه‌ها و گالری‌ها ببینید. دو مکان دیگر بخشی از مجموعه خود را به هنر خیابانی و هنر شهری اختصاص داده‌اند: Fab و قایق Fluctuart ، مکانی فرهنگی که در نزدیکی Pont des Invalides ايجاد شده است. برخی از گالری‌ها همچنین نمایشگاه‌های متنوع و غنی از هنر خیابانی پاریس را برگزار می‌کنند: گالری‌های  Mathgoth (سیزدهم) و Brugier-Rigail (سوم)، Openspace (یازدهم)، Artistik Rezo (یازدهم)، Backslash (سوم)، کابینه آماتور (یازدهم)، Celal (اول)، Itinerrance (سیزدهم)، گالری Wallworks (دهم) از جمله مناطقی هستند که هنر خیابانی پاریس را نمایش می‌دهند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات