افراد مشهور در فرانسه

6 سال پیش 0 دیدگاه

افراد مشهور فرانسه در طول تاریخ از رهبران نظامی، هنرمندان، دانشمندان، نویسندگان و ورزشکاران تاثیر به سزایی در شکوفایی کشور خود داشته‌اند. فرانسه با انواع کروسان، برج ایفل، مارسی و کاخ ورسای معروف است. اما افرادی بسیاری باعث شده‌اند که دیدگاه دنیا نسبت به فرانسه، سفیران مشهور سه رنگ، تغییر کند. مشهورترین مردان و زنان فرانسوی توجه افراد بسیاری را به این کشور جلب کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با افراد مشهور فرانسوی بیشتر آشنا شوید.

کوکو شانل Coco Chanel (1883-1971)

کوکو شانل در گابریل بونهور "کوکو" شانل متولد شد. یک تاجر زن و طراح مد بسیار معتبر که به دلیل تاسیس برند مشهور جهانی شانل شناخته شده بود. پس از جنگ جهانی اول، شانل با ارائه یک لباس غیر رسمی و اسپرت به عنوان استاندارد استایل زنان به شهرت رسید.

سلبریتی‌های فرانسوی

شنل به عنوان یک طراح خلاق موفق شد لباس‌های سنتی و آزار دهنده‌ای که قبل از زمان او مد بود را با طرح‌هایی جدید جایگزین کند که برداشتن و پوشیدن آن‌ها زمان کمتری را صرف می‌کرد و در عین ظرافت و زیبایی، هزینه کمتری را شامل می‌شد. 

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری کدامند؟

لویی چهاردهم (1715-1638) Louis XIV

لویی چهاردهم از افراد معروف فرانسه، به عنوان پادشاه خورشید یا لویی کبیر شناخته می‌شود. از سال 1643 تا زمان مرگش در سال 1715، سلطنت او یکی از طولانی‌ترین پادشاهی‌های ثبت شده در تاریخ یک کشور مستقل به شمار می‌رفت. او که اطراف خود را با مجموعه وسیعی از افراد مهم سیاسی، فرهنگی و نظامی احاطه کرده بود، به عنوان نماد عصر مطلق‌گرایی اروپا شناخته می‌شود. لویی چهاردهم مانند اسلاف خود، برای ایجاد یک دولت متمرکز به کار خود ادامه داد و توانست اشراف را آرام کند و فئودالیسم باقی مانده در مناطق مختلف فرانسه را از بین ببرد. او در  Chateau de Saint-Germain-en-Laye متولد شد و کشور فرانسه را از کاخ باشکوه خود در ورسای اداره می‌کرد.

ماری آنتوانت (1793-1755) Marie Antoinette

ماری آنتوانت در ماریا آنتونیا جوزفا یوهانا متولد شد. او آخرین ملکه فرانسه و همسر لویی شانزدهم قبل از انقلاب فرانسه بود. ماری آنتوانت که اصالتی اتریشی داشت، گمان می‌رفت که طرفدار اتریش، یکی از بزرگ‌ترین دشمنان فرانسه در آن زمان باشد. ماری آنتوانت به‌خاطر مخارج هنگفت، شایعه‌های فراوان و داشتن فرزندان نامشروع معروف شده است. زمانی که سلطنت فرانسه در سال 1793 سقوط کرد، او را زندانی و توسط گیوتین کشتند.

ماری کوری (1934-1867) Marie Curie

ماری کوری، شیمیدان و فیزیکدان و از افراد مشهور فرانسوی است که به عنوان فردی پیشگام در زمینه تحقیقات رادیواکتیو شناخته می‌شود. ماری کوری، اولین استاد زن در دانشگاه پاریس و همچنین اولین زنی بود که توانست جایزه نوبل را به دست آورد. کوری در ورشوی لهستان متولد شد، مکانی که متعلق به امپراتوری روسیه بود. بزرگ‌ترین دستاورد او در کشف عناصر رادیوم و پولونیوم با تکنیک‌های ابداع شده برای جداسازی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو، او را به یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیا تبدیل کرد و در سن 66 سالگی در فرانسه درگذشت.

افراد مشهور فرانسوی

ویکتور هوگو (1885-1802) Victor Hugo

ویکتور هوگو از نویسندگان فرانسوی با بیش از 60 سال فعالیت ادبی در زمینه‌های گوناگون به عنوان، شاعر، مقاله‌نویس، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس تأثیر بسیاری بر جنبش رمانتیک داشت. آثار او در طیف گسترده‌ای از ژانرها از جمله غزل، حماسه، متن، تاریخ، سخنرانی‌های سیاسی، خاطرات، طنزها و رمان‌های فراوان، طرفداران بسیاری دارد. از آثار برجسته در تاریخ نویسندگی او می‌توان به بینوایان، 1862 و گوژپشت نوتردام در سال 1831 اشاره کرد. او در بسکانکن فرانسه متولد شد و در ابتدا سلطنت‌طلب بود و توانست بر مبارزات انتخاباتی برای بسیاری از دلایل اجتماعی از جمله حذف مجازات اعدام، موثر باشد.

آنتوان دو سنت اگزوپری (1944-1900) Antoine de Saint-Exupery

آنتوان دو سنت اگزوپری برنده چندین جایزه ادبی از افراد مشهور فرانسوی است. او علاوه‌بر دریافت جایزه کتاب ملی ایالات متحده، بیشتر به‌خاطر آهنگسازی‌اش در هوانوردی غنایی مانند پرواز شبانه و باد، شن، و ستاره‌ها محبوبیت دارد. قبل از جنگ جهانی دوم، آنتوان به عنوان یک خلبان تجاری خدمت می‌کرد. هنگام درگیری، او تا زمان آتش‌بس فرانسه و آلمان به نیروی هوایی فرانسه پیوست و پس از خروج از نیروی هوایی، در تلاش برای تعقیب دولت فدرال برای مبارزه با آلمان نازی به ایالات متحده نقل مکان کرد. او با زندگی کوتاهی که سرچشمه آن لیون بود، در ۴۴ سالگی در دریای مدیترانه در سرزمین اشغالی فرانسه درگذشت.

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

بریژیت باردو (-1934) Brigitte Bardot

از بازیگران فرانسوی می‌توان به بریژیت باردو اشاره کرد. او متولد و بزرگ شده پاریس به عنوان مدل، خواننده و بازیگر فعالیت می‌کرد و سپس به یک فعال برجسته حقوق حیوانات تبدیل شد. او در اوایل زندگی‌اش، آرزو داشت بالرین شود و در حرفه بازیگری در سال 1952 به شهرت رسید. او با بازی در فیلم خدا زن را آفرید، در سال 1957 توجه روشنفکران فرانسه را به خود جلب کرد. پس از جنگ، بریژیت به عنوان یک زن آزاداندیش در تاریخ زنان و آزادترین تفکر آن دوران در فرانسه به شمار می‌رود.

بازیگران فرانسوی

رنه دکارت (1650-1596) René Descartes

رنه دکارت، یک دانشمند، فیلسوف و ریاضیدان چیره‌دست و مخترع هندسه تحلیلی بود که توانست زمینه‌های جبر را به هم پیوند دهد. او کاتولیک بود و تلاش‌های فلسفی مدرن او ریشه در ارسطوگرایی و در چندین مورد با مکاتب فکری قبلی تفاوت داشت. او به ویژه مفهوم تقسیم شدن جوهر جسمانی به صورت و ماده را و در مرحله بعد، برای توضیح پدیده‌های طبیعی، جذابیت‌های طبیعت یا الوهیت را به عنوان اهداف نهایی رد کرد. او بیشتر عمر کاری خود را در جمهوری هلند سپری کرد. دکارت در الهیات، خداوند را دارای آزادی مطلق می‌داند.

 

ژان پل سارتر (1980-1905) Jean-Paul Sartre

ژان پل سارتر یکی از چهره‌های مهم در توسعه فلسفه اگزیستانسیالیستی، منتقد ادبی، فعال سیاسی، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، زندگی‌نامه‌نویس و رمان‌نویس بود که بسیاری از ایدئولوژی‌های مارکسیستی را رهبری می‌کرد. آثار او بر جامعه‌شناسی، نظریه پسااستعماری، نظریه انتقادی و مطالعات ادبی تأثیر گذاشته است. او از افراد مشهور فرانسوی است که علی‌رغم تلاش برای امتناع، جایزه نوبل 1964 را دریافت کرد. همکاری او با فیلسوف نامی، سیمون دوبووار بر مفروضات اجتماعی و فرهنگی آثار او تاثیرگذار بود.

نویسندگان فرانسوی

زین‌الدین زیدان (-1972) Zinedine Zidane

زین‌الدین زیدان یکی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای سابق فرانسه است که به عنوان مهاجم خط میانی فعالیت می‌کرد. او همچنین یکی از مربیان اخیر رئال مادرید، یک باشگاه اسپانیایی است. زیدان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ این ورزش محسوب می‌شود و به دلیل توانایی خود در کنترل توپ به عنوان یک بازی‌ساز، شهرت بسیاری دارد‌. او در مارسی فرانسه متولد شد و قبل از این که خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ 1 در بوردو معرفی کند، کار خود را در کن آغاز کرد. به خاطر دستاوردهایش در اسپانیا، چندین جام از جمله لیگ قهرمانان اروپا و یک عنوان لالیگا دریافت کرد و یک گل با پای چپ به ثمر رساند که یکی از بهترین گل‌های تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

آلبر کامو (1960-1913) Albert Camus

آلبر کامو 1822-1895 از نویسندگان فرانسوی، دومین برنده جوانی بود که تاکنون جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است. او در الجزایر فرانسه متولد شد، ایدئولوژی‌های کامو بر آنارکو سندیکالیسم و ​​اخلاق‌گرایی متمرکز بود. او همچنین در سازمان‌هایی که به دنبال ادغام اروپا بودند، شرکت کرد. دیدگاه‌های او به ظهور پوچ‌گرایی کمک می‌کند، مجموعه‌ای از افکار که با تعارض برای جستجوی معنا در زندگی و ارزش ذاتی و ناتوانی در کشف آن‌ها با قطعیت تعریف می‌شود. از آثار او می‌توان به شورشی، غریبه، افسانه سیزیف و طاعون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: هنگام بازدید از مونت سنت میشل فرانسه به این 8 نکته توجه کنید

کاترین دونو ( -1943) Catherine Deneuve

کاترین دونو از بازیگران فرانسوی است که به عنوان  مدل و خواننده نیز فعالیت داشت. او در پاریس متولد شد و یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زن فرانسوی در تمام دوران‌ها به حساب می‌آید. دونو به‌خاطر به تصویر کشیدن زیبایی‌های دور افتاده، مرموز و یخی در تعدادی اجرا، شهرت بین‌المللی به دست آورد و جانشین میریل ماتیو به عنوان چهره رسمی نماد ملی آزادی کشور شد. او 14 بار نامزد دریافت جایزه سزار شد و برای اجرا در آخرین مترو همراه با هندوچین به پیروزی رسید.

آندره غول  Andre The Giant (1946-1993)

آندره غول ملقب به آندره رنه روسیموف از بازیگران و کشتی‌گیران حرفه‌ای فرانسوی بود. او به خاطر هورمون رشد اضافی، بیش از هفت فوت قد داشت و به نام آکرومگالی شناخته می‌شد. دستاوردهای شغلی و قد و قامت بدنی او باعث شد تا او را به عنوان "هشتمین عجایب جهان" معرفی کنند. روسیموف در Coulommiers متولد و توسط Vincent J. McMahon مشهور به فدراسیون جهانی کشتی (WWE) به عنوان یک چهره خاص در سراسر ایالات متحده و ژاپن شناخته شد.

معرفی افراد مشهور فرانسوی

شارلمانی (814-747) Charlemagne

شارلمانی از افراد معروف فرانسه به عنوان فردی از سلسله کارولینگیان زندگی می‌کرد. او پادشاه فرانک‌ها، لومباردها و اولین امپراتور مقدس روم بود که موفق شد بیشتر اروپای مرکزی و غربی را متحد کند. شارلمانی توسط آنتی پاپ پاسکال سوم شناخته شد و امروزه، کلیسای کاتولیک او را سعادتمند می‌داند که گامی پیشرو به سوی تقدس برداشته است. او به عنوان پدر اروپا نیز نامیده می‌شود، چرا که اکثر قاره غربی را برای اولین بار از دوران کلاسیک امپراتوری روم متحد و بخش‌هایی از اروپا را که هرگز تحت فرمانروایی فرانک‌ها یا رومی‌ها نبودند، تثبیت کرد. متأسفانه، به دلیل حمایتش از filioque، کلیسای ارتدکس شرقی به او احترام چندانی نمی‌گذاشت.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات