حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

3 سال پیش 0 دیدگاه

زمانی که به فرانسه فکر می‌کنید، تصاویری از معماری زیبا و کلاسیک پاریس و غذای خوش‌طعم آن به ذهنتان خطور می‌کند؛ اما با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد فرانسه مناظر طبیعی بسیاری دارد؛ از سواحل پوشیده­‌شده از درختان نخل گرفته تا کوه‌های پوشیده­‌شده از برف. جاذبه‌های طبیعی فرانسه بسیار بیشتر از حد تصور شما هست. شما می‌توانید در دریای یخی شامونی شنا کنید یا در بزرگترین تپۀ شنی اروپا در نزدیکی بوردو، یک گردش تابستانی داشته باشید. در این مطلب لیستی از جاذبه‌های طبیعت کشور فرانسه را ارائه داده‌ایم.

صخره‌های نرماندی

این صخره‌ها یکی از مکان‌های نمادین نرماندی و طبیعت فرانسه هستند. صخره‌های گچی سفید و غول‌پیکر آن الهام‌­بخش نقاشان بزرگی مانند گوستاو­کوربه و کلود­مونه است. شما می‌توانید ذهنتان را در این زیبایی مناظر طبیعی به آرامش توصیف‌ناپذیری برسانید؛ استراحت کنید و از اقامت خود در نرماندی نهایت استفاده را ببرید.

صخره‌های نرماندی از جاذبه‌های طبیعت زیبای فرانسه

بیشتر بخوانید: معرفی کاخ‌های فرانسه | قلعه و کاخ باشکوه و لوکس در فرانسه که باید از آن دیدن کنید

پله‌های شاه آراگون

در سال 1420، نیروهای پادشاه آراگون این پله‌ها را در صخره‌های بونیفاسیو حفر کردند. این مکان به‌­راستی یکی از جاذبه‌های طبیعی فرانسه است. به­‌طور حتم از این منظرۀ باورنکردنی از ساردینیا لذت خواهید برد. کار شاه آراگون  بسیار مفید بود؛ زیرا این پله‌ها برای دسترسی به چاه آب شیرین حفر شده بودند.

پله‌های شاه آراگون از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعت فرانسه

کورسیکا

کورسیکا تنها 90 دقیقه با ماشین از فرودگاه آژاکسیو فاصله دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی فرانسه است.

نویسندۀ فرانسوی، گی­دو­موپاسان نوشت که کورسیکا یکی از عجایب کورس و حتی یکی از عجایب فرانسه است. شما می‌توانید در این منظرۀ زیبا و باورنکردنی قدم بزنید. همچنین، چندین مسیر مختلف برای کوهنوردان ایجاد شده است. محبوب‌ترین مسیر،  مسیر «به سمت قلعه» است که با انبوه سنگ‌های به­‌جا­مانده از کوهنوردان قابل تشخیص است.

کورسیکا از جاذبه‌های طبیعت کشور فرانسه

تپۀ پیلات

بلندترین تپۀ شنی در اروپا، تپۀ پیلات است که تقریباً 500 متر عرض دارد و نزدیک به 3 کیلومتر امتداد دارد. این تپه، دیوار غول پیکری است که بین اقیانوس و خشکی قرار دارد و از روی زمین، دیواری باشکوه است. بادهای اقیانوس اطلس پیلات را شکل داده‌­اند و شن‌های فرسایشی را از سمت دریا به سمت خشکی تپه‌­ها رسوب داده‌­اند. تپۀ شنی پیلات دائماً بین اقیانوس و جنگل در حال حرکت است؛ زیرا ذرات شن تا 60 میلیون متر­مکعب، به‌وسیلۀ باد پرتاب می‌شوند.

تپۀ پیلات از جاذبه‌های طبیعت کشور فرانسه

ایگلی‌بویلا

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی فرانسه، ایگلی­بویلا است که شامل ۷ قله می‌شود و بلندترین قلۀ آن که در جنوب کورسای واقع شده است، ۱۸۹۹ متر ارتفاع دارد. در پایین این صخره‌های بزرگ شما می‌توانید درختان کاجی را که در اثر طوفان به یک طرف افتاده‌­اند، ببینید.

طبیعت زیبای فرانسه

مونت­بلان

 مشهورترین نام در این لیست جاذبه‌های طبیعی فرانسه، مونت­بلان است. مونت­بلان، بلندترین کوه در غرب اروپا و نماد فرانسه است. اولین بار در سال 1786 توسط ژاک­بلمات و دکتر میشل­ گابریل­ پاکارد فتح شد. سالانه 20000 کوهنورد به سمت قلۀ پوشیده از یخ می‌آیند و از یک چشم‌انداز کوهستانی شگفت‌انگیز بازدید می‌کنند.

طبیعت کشور فرانسه

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات زمستانی در فرانسه را بشناسید

کوت­دو­گرانیت­رز

از جاذبه‌های طبیعی فرانسه، سنگ‌های گرانیتی رنگ کوت­دو­گرانیت­رز است که در امتداد سواحل شمالی بریتانی مشاهده می‌شود. این یک منطقۀ عالی برای پیاده­‌روی و گردش است. این سنگ‌های اقیانوس اطلس طی هزاران سال شکل گرفته است.

طبیعت فرانسه

درۀ دو­وردون

این دره از جاذبه‌های طبیعی فرانسه است. پروانس فرانسه به غیر از مزارع اسطوخودوس و باغ‌های زیتون، درۀ خیره‌کنندۀ گورگ دو­وردون را دارد و به خوبی طبیعت زیبای فرانسه را به نمایش می‌گذارد. درۀ دو­وردون، رودخانه‌ای است که به­‌دلیل آب فیروزه‌ای‌­رنگش به درۀ عمیق آهکی معروف است. این دره، مکانی محبوب برای صخره­‌نوردی، ماهیگیری، قایقرانی و پاراگلایدر است. با وجود مسیرهای پیاده‌­روی بسیار در اطراف منطقه، این شگفتی طبیعی یک مسیر منحصربه‌­فرد برای گردش است.

درۀ دو­وردون | طبیعت کشور فرانسه

لاک­دانسی

لاک­دانسی، یکی از زیباترین دریاچه‌های اروپا و جاذبه‌های طبیعی فرانسه است و سومین دریاچۀ بزرگ فرانسه محسوب می­‌شود.

درباچه لاکدانسی | طبیعت زیبای فرانسه

کوه‌های پوشیده از برف و دهکده‌های دیدنی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، با قوانین سخت‌گیرانۀ ‌محیط زیست، به‌عنوان «پاک‌ترین دریاچۀ اروپا» معروف است و به‌طور شگفت‌انگیزی، آن را در بین گردشگران و هنرمندان محبوب کرده است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که در این مکان هستید، از شهر قدیمی و جذاب آنسی دیدن کنید؛ این شهر، به­‌خاطر خیابان‌های سنگفرش­‌شدۀ رویایی و خانه‌های رنگارنگ شهرت دارد.

طبیعت فرانسه

کانال دو­میدی

کانال دو­میدی که 150 مایل از تولوز تا دریای مدیترانه امتداد دارد، یکی از میراث­‌های جهانی یونسکو و جاذبه‌های طبیعی فرانسه است که در میان درختان بسیاری در کنار رودخانه محصور شده و پناه گرفته است. امروزه در تعطیلات، قایق­‌سواری در این مکان بسیار محبوب است و یک­‌پنجم کل گردشگری فرانسه را به خود اختصاص داده است.

کانال دو­میدی از دیدنی‌های طبیعت کشور فرانسه

پارک منطقه‌ای آتشفشان‌های اوورن

بزرگ‌ترین پارک طبیعی منطقه‌ای فرانسه، پارک منطقه‌ای آتشفشان اوورن است که 395000 وسعت دارد و شامل توده‌های آتشفشانی است. این پارک که بهشت ​​وسیعی برای پیاده‌روها و کوهنوردان در تمام سطح­‌هاست، دارای 80 آتشفشان برای اکتشاف است. پوی­دو‌سانسی با ارتفاع بیش از 6000 فوت، بلندترین این آتشفشان‌هاست. 

پارک آتشفشان‌ها از دیدنی‌های طبیعت فرانسه

بیشتر بخوانید: گشت در پاریس

ساحل کیبرون

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی فرانسه، که نباید در هنگام سفر به فرانسه از دست دهید، بازدید از ساحل وحشی شبه‌جزیرۀ کیبرون است که پنج مایلی از ساحل جنوبی بریتانی امتداد دارد. این ساحل، هزاران سال است که از هجوم باد و دریا ضربه خورده هست.

منظره‌های ساحلی از صخره‌های پرتگاه، خلیج‌های خلوت و نهرهای وحشی و همچنین، مجموعه‌ای از دهکده‌های زیبا وجود دارد که در آن رستوران‌های غذاهای دریایی، بوتیک‌ها و گالری‌های هنری یافت می‌شوند.

تماشای غروب آفتاب را در این ساحل از دست ندهید.

ساحل کیبرون از دیدنی‌های طبیعت زیبای فرانسه

نمک کامارگ

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی فرانسه، مناطق تالاب است. به‌لطف جلبک‌های ویژه‌ای که در آب نمک بسیار غلیظ یافت می‌­شوند، نمک‌های آن در سایه‌ای زیبا از رنگ صورتی آغشته شده‌اند. همان­‌طور که جلبک‌های میکروسکوپی رشد می‌کنند، با سنتز بتاکاروتن برای محافظت از خود در برابر نور خورشید، به آب شور، رنگ صورتی می‌دهند. این دریاچه‌های نمک با نام Salin d'Aigues-Mortes شناخته می‌شوند و به تولید حدود 500000 تن نمک در سال معروف هستند‌.

دریاچه نمک کامارگ از جاذبه‌های طبیعت زیبای فرانسه

سخن آخر

کشورفرانسه، بیشتر به­‌خاطر مکان­‌های هنری مشهور و غذاهای متنوع فرانسوی است؛ اما جاذبه‌های طبیعی‌ فرانسه دیدنی است. فرانسه مملو از مناظر چشمگیر و شگفتی­‌های طبیعی است که برای کسانی که می­‌خواهند در فضای باز گردش کنند، عالی است؛ از دره‌های آبی خیره‌کنندۀ وردون گرفته تا باتلاق صورتی عرفانی کامارگ، مزارع معروف جهانی اسطوخودوس ساختۀ دست بشر در پروانس و بهشت ​​زمستانی آلپ. فرانسه بسیار بیشتر از جلوه‌های هنری پاریس جذابیت دارد.

مزارع اسطوخودوس، طبیعت کشور فرانسه

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات