حقایق و راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

3 سال پیش 0 دیدگاه

در پاریس مکانی وجود دارد که مسیحیان قرون‌ وسطی فکر می‌کردند آن‌جا خانۀ اشباح مؤمن و بهشت یونانی‌ها و رومیان است. ما در این بلاگ، می­خواهیم دربارۀ همین مکان که امروزه محل زندگی رئیس‌جمهور فرانسه است، صحبت کنیم. این کاخ به نام کاخ الیزه یا شانزه‌­لیزه معروف است که ۳۰۰ سال پیش‌ ساخته شده است. در این­جا با عجیب­‌و­غریب‌ترین مطالب دربارۀ کاخ الیزه همراه هستید.

بهترین زمان بازدید از کاخ الیزه پاریس

یکی از پربازدیدترین جاذبه‌­های دیدنی پاریس، کاخ الیزه است. گفته می‌شود بهتر است هر شهری را در فصل خاص خودش ببینید تا خاطرات و تجربه‌های خاصی از آن را رقم بزنید، اما پاریس از این قائله مستثنی است؛ زیرا این شهر به هیچ فصلی وابسته نیست و تمام جاذبه‌های جذابش را می‌توانید در هر فصلی مشاهده کنید. با این وجود، بهتر است بدانید بیشتر مسافران و گردشگران که از تمام نقاط دنیا به پاریس سفر می‌کنند و قصد بازدید از کاخ الیزه را دارند، اصولاً در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند. به همین خاطر، در این فصل قیمت‌ تور­ها، هتل‌­ها، رستوران‌ها و غیره ... ، گران‌تر از فصول دیگر است.

بازدید از کاخ الیزه پاریس

بهترین زمان برای بازدید از این کاخ پرجاذبه، فصل پاییز است که همۀ شرایط، یعنی آب‌وهوای مناسب و قیمت مناسب را دارد. در فصل پاییز جمعیت کمتری نسبت به فصل تابستان در پاریس حضور دارند و فضای آرام و خلوت‌تری در کاخ الیزه وجود دارد که شما می‌توانید به‌راحتی از آن دیدن کنید. در زمستان نیز به‌­دلیل سرد بودن هوا جمعیت کمتر است. فصل بهار از نظر هزینه‌ای مانند فصل پاییز است، اما به‌­خاطر آب‌وهوای مناسب ممکن است بسیار شلوغ باشد؛ به حدی که نتوانید بلیط کاخ الیزه را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: خیابان‌ها و محله‌های دیدنی پاریس

دسترسی آسان به کاخ الیزه پاریس

این کاخ بسیار زیبا در قلب شهر پاریس، در نزدیکی شانزه­‌لیزه و در محلۀ سنت­اونوره قرار دارد. در شهر پاریس بین جاذبه‌های گردشگری، راه‌های ارتباطی فراوانی وجود دارد؛ به همین علت، شما می­توانید به‌­آسانی به کاخ الیزه دسترسی پیدا کنید. اگر شما با تورهای گردشگری قصد بازید از کاخ را دارید، مشکل شما از قبل حل شده است؛ آن­ها شما را در ساعات مشخص به بازدید از کاخ می‌برند. اگر هم قصد دارید به‌تنهایی پاریس‌­گردی کنید، می‌توانید به‌راحتی با وسایل نقلیۀ عمومی به کاخ الیزه بروید.

آشنایی با کاخ الیزه فرانسه پاریس

کاخ الیزه با موزه لوور پاریس فاصلۀ تقریباً کمی دارد و اگر قصد بازدید موزه را هم دارید، با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن‌جا بروید. به‌علاوه، تاکسی‌های مخصوص موزه نیز برای شما آماده است.

هزینه بلیط کاخ الیزه فرانسه پاریس و ساعات بازدید آن

قیمت بلیط برای گردشگران خارجی و داخلی یکسان و به مبلغ ۱۸ یورو است.

در همه تعطیلات ماه سپتامبر، به­‌جز روزهایی که در سایت رسمی کاخ الیزه پاریس اعلام شده است، می­‌توان از این کاخ معروف فرانسه دیدن کرد. ساعات بازدید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

نحوه بازدید از کاخ الیزه در پاریس

راهنمای بازید از کاخ الیزه

این جاذبه گردشگری بزرگ به‌اندازه چهار زمین فوتبال است. مساحت آن ۱۱ هزار مترمربع است و در زیرزمین کاخ، ۱۲ اتاق مخفی وجود دارد که برای مواقع اضطراری ساخته شده است.

جاذیه های کاخ الیزه در پاریس

بیشتر بخوانید: قبل بازدید از کاخ ورسای پاریس این نکات را بدانید + راهنمای بازدید

مهمانی‌ها و دیدارهای رسمی در سالن اصلی این کاخ با تزئینات باشکوه صورت می‌گیرد. در قسمت شرقی کاخ الیزه، آپارتمان رئیس‌جمهور فرانسه قرار دارد و مکانی است که رئیس‌جمهور در دوره ریاست خود، در آن‌جا ساکن است. آشپزخانه این کاخ را گروهی از آشپزان حرفه‌ای در اختیار دارند که از شهرت و حرفه بالایی برخوردار هستند؛ به­‌طوری که صدراعظم آلمان، سرآشپز خود را برای یادگیری فنون آشپزی نزد آنان فرستاد. سالانه بیش از ۹۵ هزار­ پرس غذا برای اعضای کاخ و مهمانان و افراد تهیه می‌کنند. بسیاری از رسم‌های سنتی فرانسوی در این کاخ زنده نگه ‌داشته می‌شود؛ مثل رسم پختن کیک «سه پادشاه» که داخل کیک یک بادام و یک عروسک قرار دارد و نصیب هر کسی شود، به­‌مدت یک روز به پادشاه تبدیل می‌شود. این رسم قدیمی در روز ۶ ژانویه برگزار می‌شود و کیک میان تمام اعضای کاخ تقسیم می‌شود.

معرفی کاخ الیزه پاریس

فضای داخلی کاخ از فضای بیرونی آن مجلل‌تر است و تمامی اجناس داخل و بیرون کاخ، قیمتی و باارزش هستند. لوسترهای بزرگ و درخشان در سقف این کاخ بزرگ خودنمایی می‌کنند و هر اتاق با وسایل و مبلمان گران‌بهایی تزئین شده‌اند و حتی گاهی آن­ها را در گاوصندوق نگهداری می‌کنند و در جشن‌های خاص از آن­ها استفاده می‌کنند. برای بازدید از این کاخ مجلل یک روز کامل وقت لازم است.

کاخ الیزه فرانسه پاریس

در­و­دیوارهای این کاخ با نقش‌های برجسته و طلایی کار شده است. در دکوراسیون و طراحی داخلی کاخ از وسایل و ظروف گران‌بها و بسیار لوکس استفاده شده است. همچنین، طبق آمار سال ۲۰۱۴، ۳۲ اثر هنری و ۶۲۵ قطعه از وسایل کاخ، به سرقت برده شده است.

سالن دیگری در کاخ الیزه وجود دارد که کاملاً به رنگ نقره‌ای است؛ این همان سالنی است که ناپلئون بناپارت در آن­جا سند کناره‌گیری از سلطنت فرانسه را امضا کرده است. روی سر ­در کاخ الیزه حروف RF ثبت شده است که به معنای جمهوری فرانسه است.

کاخ الیزه در پاریس

بیشتر بخوانید: بهترین و معروف‌ترین سوغات فرانسه چیست؟

حقایقی قبل از دیدن کاخ الیزه در پاریس

این کاخ در سال ۱۷۸۱ به‌وسیلۀ آرماند­ کلود­مویه، معمار فرانسوی به سبک کلاسیک و برای اقامت کنت­دورو ساخته شده است و بعد از فوت کنت در سال ۱۷۵۳، برای اقامت مارکز­ دوپمپیدور که یکی از معشوقه‌های لویی­ پانزدهم بوده است، خریداری شده است.

تاریخچه کاخ الیزه پاریس

همچنین، اقامتگاهی برای پرنسس باتیلد­ا دورلئان، دختر پرنس کنده بوده است. بعد از انقلاب فرانسه و دورۀ ناپلئون، این کاخ به‌عنوان کاخ ریاست‌جمهوری مورد استفاده قرار گرفت و از آن تاریخ به بعد، بارها محل کاخ ریاست­‌جمهوری تغییر پیدا کرد؛ اما در دورۀ والری­‌ژیسکار، این کاخ دوباره به کاخ ریاست‌جمهوری تبدیل شد و تا الان موقعیت خود را حفظ کرده است.

خیابان شانزه‌­لیزه که یکی از زیباترین خیابان‌های جهان است، خیابانی اعیان‌نشین است که پر از رستوران‌ها، آثار تاریخی فراوان، باغ‌های متعدد تاریخی، فروشگاه‌های معروف و ... است. طول این خیابان ۱۹۱۰ متر است که از کاخ کنکورد شروع می‌شود و به طاق پیروزی منتهی می‌شود؛ طاقی که به­‌دستور ناپلئون ساخته شده است. همچنین، جالب است بدانید شانزه‌­لیزه به معنی دشت الیزه است و الیزه در اساطیر یونانی، معنی بهشت را دارد.

سفر به کاخ الیزه فرانسه پاریس

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات