جاذبه‌های گردشگری پنانگ که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های گردشگری پنانگ را از دست ندهید، ایالت پنانگ مالزی متشکل از یک جزیره و یک شبه‌جزیره است که توسط دو تا از طولانی‌ترین پل‌های این کشور به یکدیگر متصل شده‌اند. جورج تاون، پایتخت پنانگ به دلیل معماری استعماری خود به یک مقصد گردشگری اصلی در کشور مالزی تبدیل شده است. ارتباط آن با جنگ جهانی دوم و بسیاری از فضاهای سبز آن شامل همه چیز از باغ‌های گیاهی رسمی گرفته تا جنگل‌های استوایی است.

بخش‌هایی از جورج تاون نیز به‌عنوان مکان‌های میراث جهانی یونسکو تعیین شده‌اند که تا حدی به دلیل سکونتگاه‌های شهری دریایی آن‌ها به نام اسکله‌های قبیله‌ای معروف هستند.

جاذبه‌های توریستی پنانگ

تپه هبیتات پنانگ یک تجربه جنگل‌‌های بارانی است که شما را به دل جنگل می‌برد و به شما امکان می‌دهد تمام صداها، رنگ‌ها و بوها را از نزدیک حس کنید. اولین تماس شما با طبیعت از طریق مسیر طبیعت به طول 1.6 کیلومتر است که از میان جنگل‌های باستانی بر فراز تپه‌های متحرک و بسیار بالای دریای آندامان می گذرد که همه آن‌ها را می‌توانید از چندین نقطه دیدبانی در طول مسیر ببینید.

بیشتر بخوانید: جاذبه پراک مالزی | هر آن‌چه باید درباره شهر پراک بدانید

برای تماشای چشم‌اندازی حتی خیره‌کننده‌تر از محیط اطراف، بازدیدکنندگان می‌توانید از مسیر Langur Way Canopy Walk با ارتفاع 15 متر در هوا و 230 متر طول استفاده کنید و به آرامی در اطراف و از میان درختان خمیده رد شوید. یا می‌توانید زیپ لاین‌ها را برای تجربه‌ای در دل جنگل امتحان کنید.

برای کسانی که می‌خواهند نگاهی اجمالی به جورج تاون و همچنین جنگل‌های اطراف بیندازند، هیچ چیز بهتر از Curtis Crest Tree Top Walk، سکوی دایره‌ای با چشم‌اندازهای 360 درجه و مرتفع‌ترین نقطه جزیره نیست. تورهای ویژه‌ای که توسط طبیعت‌گرایان هدایت می‌شوند، با غروب خورشید در این‌جا برگزار می‌شود، زمانی که می‌توانید نه تنها مجموعه‌ای از رنگ‌های خیره‌کننده را در آسمان ببینید، بلکه نگاهی به سنجاب‌های قرمز پرنده غول‌پیکر، خفاش‌ها و مارمولک پنانگ هم داشته باشید.

اسکله‌های قبیله‌ای یکی از مهم‌ترین مناطق تاریخی و یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره پنانگ است. دهکده‌ای سنتی متشکل از سازه‌ها و خانه‌هایی که بر روی پایه‌هایی روی آب ساخته شده‌اند. اسکله‌های قبیله‌ای نوع بسیار منحصربه‌فردی از سکونتگاه‌های آبی هستند که توسط مهاجران چینی در اواخر قرن نوزدهم ایجاد شد. در اصل، آن‌ها از یک ساختار واحد تشکیل شده بودند که به عنوان نوعی انبار کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفت که در آن بارگیری و تخلیه محصولات و مواد (از جمله هیزم، زغال چوب و حمل‌ونقل با قایق) برای تجارت یا صنعت خاصی انجام می‌شد. در طول سال‌ها، خانواده‌ها (یا قبیله‌ها) صنایع خاصی را تصاحب کردند و به‌طور غیررسمی منطقه خاصی از اسکله را تصاحب کردند، با بزرگ‌تر شدن هر قبیله و ساخت کلبه‌های بیشتری در طول مسیر، این منطقه هم بزرگ‌تر شد.

جاذبه‌های توریستی جزیره پنانگ

درحال‌حاضر شش اسکله وجود دارد که همه آ‌ن‌ها هنوز هم محل زندگی نوادگان چینی و یادآوری تاریخی از صنایعی هستند که به شکل‌گیری پنانگ کمک کردند. درحالی‌که از نظر فنی، دارایی خصوصی هستند که خانواده‌ها در آن زندگی می‌کنند، اکثر اسکله‌ها برای نگاهی به معبد محلی، گرفتن عکس‌هایی از غروب خورشید بر فراز آب، و یک پیاده‌روی نوستالژیک بر روی گذرگاه اطراف خانه‌های اسکله، پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

جاذبه‌های دیدنی پنانگ

انتوپیا مزرعه پروانه‌های جدید پنانگ است، یک گلخانه شیشه‌ای عظیم که در آن، بیش از 15000 پروانه آزادانه در میان آبشارها، فضای سرسبز استوایی و ویژگی‌های طبیعی بازسازی‌شده زندگی می‌کنند.

مسیرهای متقاطع از میان گلخانه، فرصت‌های زیادی برای دیدن پروانه‌ها در فضای طبیعی خود از جمله غارهای کوچک، باغ‌وحشی، منطقه‌ای در حیاط خلوت و موارد دیگر را فراهم می‌کنند. رویدادهای ویژه در طول روز به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با پروانه‌ها از نزدیک تعامل داشته باشند و در مورد گونه‌های منحصربه‌فرد و کمیاب اطلاعات کسب کنند. Entopia به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: سرزمین طبیعی و پیله. Natureland یک باغ زنده است که منطقه اصلی پروانه‌ها به‌علاوه حوضچه‌ها و مناطق خاصی را در بر می‌گیرد که در آن لاک‌پشت‌ها، قورباغه‌ها، ایگواناها و تعدادی حشرات بزرگ زندگی می‌کنند. Cocoon مرکز اکتشاف Entopia است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌جا در مورد پروانه‌ها بیشتر بیاموزند و در فعالیت‌های عملی شرکت کنند. این مرکز دوطبقه همچنین برنامه‌های کوتاه آموزش طبیعت را هم برای کودکان و هم بزرگسالان ارائه می‌دهد. 

دیدنی‌های پنانگ

جورج تاون، پایتخت پانانگ، ترکیبی خیره‌کننده از تأثیرات اروپایی و آسیایی است. در طول پنج قرن گذشته، این شهر به یک شهر بندری پر جنب‌وجوش و مقصد توریستی تبدیل شده است، اما بدون از دست دادن میراث منحصربه‌‌فردی که باعث شد در سال 2008 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

درحالی‌که معماری جورج تاون در همه جا چشم‌گیر است، خیابان‌های قدیمی اطراف محوطه تاریخی لبو آچه بیشترین اهمیت را دارند – از مغازه‌های قدیمی چینی گرفته تا عمارت‌های استعماری بریتانیا و خانه‌های قبیله‌ای تا تعدادی از معابد که نماینده چندین مذهب هستند، این خیابان‌های تاریخی برای کاوش جذاب هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر پوتراجایا در کوالالامپور | شهر جدید و زیبای کشور مالزی

در میان مهم‌ترین بناهای تاریخی جورج تاون، عمارت Cheong Fattze را می‌بینید. یکی از سه عمارت خارج از چین که با استفاده از اصول معماری سنتی فنگ‌شویی ساخته شده است و یک معبد چینی متعلق به اوایل قرن نوزدهم به نام الهه Kuan Yin. موزه و گالری هنری ایالتی پنانگ که به بررسی گذشته و میراث فرهنگی پنانگ می‌پردازد، توقفگاه خوبی است؛ ابته اگر می‌خواهید اهمیت این منطقه را بهتر درک کنید.

بهترین راه برای کاوش در منطقه تاریخی جورج تاون این است که فقط در اطراف قدم بزنید و از ردیف‌های کرکره‌های چوبی، مغازه‌های کم ارتفاع، ساختمان‌های گچ‌بری و جزئیات رنگارنگ روی غیرمنتظره‌ترین سازه‌ها بازدید کنید.

آشنایی با جاذبه‌های توریستی پنانگ

معروف‌ترین نقطه عطف پنانگ، بزرگ‌ترین قلعه این کشور است. اگرچه تنها یک دیوار بیرونی با توپ از سنگر اصلی 1786 باقی مانده است، اما سازه‌های کافی در پشت آن هم به جا مانده تا تصوری از اندازه عظیم قلعه اصلی به شما بدهد. در چمنزار سبز که به خوبی مراقبت شده است، قدم بزنید تا بقایای سلول‌های زندان، یک کلیسای کوچک و یک انباری که زمانی برای نگهداری مهمات استفاده می‌شد، را پیدا کنید. مجسمه برنزی کاپیتان فرانسیس لایت که در اصل دستور ساخت قلعه را داده بود، هنگام ورود بازدیدکنندگان از دروازه پذیرای بازدیدکنندگان است.

این قلعه هرگز شاهد جنگ واقعی نبود و بیشتر به عنوان یک نقطه اداری استفاده می‌شد. در طول سال‌ها، ساختمان‌ها و مجسمه‌های دیگری به آن اضافه شدند، از جمله یک فانوس دریایی فولادی با طراحی شبیه دکل کشتی. درحالی‌که نمایشگاه‌های کوچکی در سرتاسر قلعه وجود دارد که بخشی از تاریخچه آن را توضیح می‌دهد، این فضا بیشتر توسط مردم محلی به عنوان پارکی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام زیر نور خورشید استفاده می‌شود.

معرفی جاذبه‌های توریستی جزیره پنانگ

موزه جنگ پنانگ یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر، در فضای باز 20 جریبی در پنانگ و محل سابق دژ بریتانیایی دهه 1930 و زرادخانه اسلحه قرار دارد. این قلعه نتوانست ارتش مهاجم ژاپنی را در جنگ جهانی دوم متوقف کند و آسیب قابل توجهی به ساختار آن وارد شد. بعدها بازسازی گردید و اکنون بزرگ‌ترین موزه جنگ جنوب شرقی آسیا و یادبود بسیاری از مردانی است که در اشغال، رنج کشیده‌ و جان خود را از دست داده‌اند.

جاذبه‌های اصلی موزه حداقل تا حدی زیرزمین و تا عمق 10 متری زمین هستند و شامل سنگرهای مهمات، جعبه‌های قرص (تست‌های بتنی یا استحکامات کوچکی که برای مخفی شدن هنگام شلیک به دشمن استفاده می‌شوند)، یک مرکز ارتباطی و تونل‌های فرار می‌شود. درست رد جایی که زیردریایی‌ها زمانی در کمین بودند. در ظاهر، توپ‌ها، بلوک‌های پادگان و تعدادی عکس، تاریخ این مکان را زنده می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند به تنهایی قلعه بزرگ را کاوش، منطقه را به دلخواه خود، تجربه و گوشه‌های غیرمنتظره‌ای را در طول مسیر کشف کنند از جمله دیوارهای پر از سوراخ گلوله، یک جلیقه انتحاری ژاپنی و یک پایه گیوتین.

بهترین جاذبه‌های دیدنی پنانگ

این بازار شبانه عظیم هر روز تا نیمه شب باز است و با بیش از 100 غرفه، مکان مناسبی برای تماشا و خرید سوغاتی‌های سنتی از جمله چاپ باتیک، بشقاب‌های لاکی و لامپ‌های کاغذی ظریف به شمار می‌رود. همچنین شانس زیادی برای یافتن کپی‌هایی از برندهای معروف لباس، ساعت و کیف پول و همچنین گنجینه‌های کوچک دیگر در این بازار وجود دارد.

آشنایی با غذاها و دیدنی‌های پنانگ

رستوران‌ها و غرفه‌های غذاهای معروف مالزی نیز در خیابان‌ها ردیف شده‌اند، جایی که می‌توانید تعدادی از غذاهای لذیذ مانند تئوچو چندل، یخ تراشیده شده پر از ژله، برنج سبز و شیر نارگیل را امتحان کنید.

بازدید از جاذبه‌های توریستی پنانگ

پارک ملی پنانگ یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره پنانگ، ممکن است با 23 کیلومتر مربع مساحت یکی از کوچک‌ترین پارک‌های جهان باشد، اما همچنان دارای پنج زیستگاه بسیار متمایز با بیش از 400 گونه گیاهی مختلف است. علاوه‌بر جنگل‌ها و جنگل‌های حرا، ساحل طولانی‌ای نیز در این‌جا وجود دارد که درختان چوبی در ردیف ماسه‌های پودری سفید و زیستگاه ساحلی قرار دارند.

این پارک به‌خاطر مسیرهای پیاده‌روی زیادی که دارد، به سمت جنگل و در امتداد خط ساحلی به سمت مکان‌های دیدنی مانند فانوس دریایی موکا هد که تنها با یک پیاده‌روی شیب‌دار تا بالای تپه در انتهای ساحل میمون‌ها می‌توان به آن رسید، مشهور است. تمام مسیرهای پیاده‌روی پارک در شرایط اولیه خود رها شده‌اند، به جز اضافه شدن پله‌های بتنی و طناب‌هایی در مناطق خاص برای کمک به کوهنوردان که برای ادامه مسیر در زمانی که زمین بیش از حد سخت‌تر می‌شود، قرار گرفته‌‌اند.

همچنین یک سایبان به طول 250 متر در یکی از مسیرها وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا میان درختان، 15 متر روی هوا و یک طناب و سکوی چوبی قدم بگذارند.

معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی جزیره پنانگ

راه‌آهن پنانگ هیل که در سال 1923 ساخته و در سال 2010 به‌طور کامل بازسازی شد که شیب‌دارترین مسیر تونل جهان را دارد، از تپه پنانگ بالا می‌رود و مناظر سبز زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد. درحالی‌که صعود اولیه حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، اکنون بین 5 تا 25 دقیقه طول می‌کشد و کوتاه‌ترین زمان بدون توقف به شمار می‌رود. طولانی‌ترین زمان هم وقتی است که تله کابین در ایستگاه‌های میانی (فقط در صورت درخواست) در مسیر خود به سمت بالا توقف کند.

بیشتر بخوانید: جاذبه ملاکا | شهری تاریخی و دیدنی در جنوب مالزی

کالسکه‌های چوبی با صندلی‌های درجه یک و دو مدت‌هاست که از بین رفته‌اند. امروزه مسافران می‌توانند با قطارهای مدرن مجهز به تهویه مطبوع که می‌توانند 100 مسافر را در یک زمان حمل کنند، از تپه بالا بروند. پس از رسیدن به ایستگاه بالا، بازدیدکنندگان می‌توانند روی عرشه‌های تماشا قدم بگذارند، یک گالری را بررسی کنند، یا از یک میان وعده در کافه یا فودکورت لذت ببرند.

جاذبه‌های دیدنی پنانگ | تور مالزی

اگرچه باغ گیاه‌شناسی 30 هکتاری اغلب به عنوان "باغ آبشار" نامیده می‌شود، اما هیچ آبشاری واقعی در داخل پارک وجود ندارد آبشار پنانگ در نزدیکی آن قرار دارد اما در دارایی خصوصی است و تنها راه برای بازدید از آن، شرکت در یک تور ماهانه ویژه است.

این پارک در برنامه‌های تحقیقاتی و حفاظتی قرار دارد، اما یک محیط تفریحی را هم ارائه می‌دهد که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانند برای پیاده‌روی در جنگل یا دویدن به مسیرها بروند، جنگل‌های بارانی وسیع استوایی را کاوش کنند، یا گونه‌های کمیاب سرخس‌ها، باغ گیاهان دارویی و ارکیداریوم را کشف کنند. برخی از مسیرهای پیاده‌روی تا تپه پنانگ، بیش از یک ساعت فاصله دارند.

سفر به مالزی، دیدنی‌های پنانگ

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات